ב CES השנה חברת REL הדגימה שני רמקולים של רוקפורט וליד כל אחד מהם 3 סאבים אחד על השני (כלומר 6 סאבים)
כדי להדגים תחושה של חלל מאוד גדול
כך שנראה שמי שמחפש להשיג תחושה של חלל גדול אצלו - יש כיוון שכדי לבדקו
יש מי שמנסה לקדם כאן אג׳נדה של מה שצריך להכיל סאונד הי אנד. יותר מיזה יש מי שבכל פוסט מנסה לדחוף שרמקול טוב בין השאר יש לו דריבר קרמי וקופסא שלא משפיע על הצליל,, בדיוק כמו הרמקול שיש לו.
והנה כתב אחר באתר עם ניסיון לא פחות ,הנסמך על הקשבה למערכות בחו״ל ותערוכות-בחר כאחד מעשרת המערכות שהכי אהב בתערוכה במינכן את המערכת שמתבססת על רמקול ההברט שמכיל דריברים מקרטון וקופסא מנגנת.
ממליץ למי שטוען טענות החלטיות על מה טוב ומה נכון קצת צניעות. יש עוד הרבה מה ללמוד וכהתחלה לשמוע מערכות בחו״ל ותערוכות שם ולא להיות נסמך רק על מה שיש בארץ שיבואנים החליטו להביא ולא להסתמך על קריאה באינטרנט.
בנוסף יש המתארים פרמטרים של״צליל מהיר״-אין דבר כזה במציאות.
זה עיוות תפיסה . נא להסביר לי איזה פסנתר נשמע מהיר יותר ולמה. כנ״ל כינור או סקסופון. אילו פירמות מתוך כלי המוזיקה הללו בעלי צליל מהיר?
ב CES השנה חברת REL הדגימה שני רמקולים של רוקפורט וליד כל אחד מהם 3 סאבים אחד על השני (כלומר 6 סאבים)
כדי להדגים תחושה של חלל מאוד גדול
כך שנראה שמי שמחפש להשיג תחושה של חלל גדול אצלו - יש כיוון שכדי לבדקו
הגורם העיקרי שמשפיע על גודל הבמה באולם קונצרטים זה -- העיניים.לגבי מוסיקה חיה, אחד התיאורים הראשונים שנזרקים בתאור מערכת: גודל במה. יש פה מישהו שגודל הבמה במערכת שלו דומה או מתקרב לגודל במה של תזמורת באולם קונצרטים?
חשבתי על התגובה הזו, ועל איזו רמה של מסכנות ופאתיטיות ותאוות נקם צריך להגיע כדי לצפות שיגיע איזה פוסט שאפשר להתעלק עליו באופן עקיף, ולנסות לשפוך קצת רעל.עמיר...
לא להיתמם.
ברור שאתה לא מקדם אג'נדה מסחרית רווחית, אלא רק את האג'נדה שלך ודעותיך הפרטיות בלבד, ולא חשוב עד כמה הן שזורות סביבך ועוטפות אותך עד שאינך מבחין בעיקר. וכל זה באיצטלה של דקדקנות, ירידה לפרטים וניתוח מעמיק...
תחום דינמי ענק...
בחלום אתה יכול להציג אצלך בבית פסנתר על כל הדינמיות שאצורה בכלי הזה, המערכת שלך לא תיסחב בעלייה.
הבעייה בלנטור טינה היא שאתה זה ששותה את הרעל כל הזמן, ומקווה שהמישהו האחר ימות, אבל לא באמת איכפת לו ממך ומהרעל שלך.
קצת בילבלת בין אנלוגיה לבין מציאות, אבל שתהייה בריא.עמיר חמודי..
איני נוטר לך טינה, ואיני מצפה כלל למותך.
לחלוטין לא!!
ואפילו אם אתה חושב שאינך ראוי ליותר טוב מזה.
קצת הפכת את היוצרות.הבעיה עם טיעוניך, שכל אחד מהם, הגם שעל פניו הגיוני ונכון במידה..
לא מתחברים ביחד לאיזו שהיא פרספקטיבה, תובנה שנותנת מענה לנושא החמקמק של איכויות הצליל האובייקטיביות.
כל מה שאתה לא מבין, מרגיש או שנחשב בעינך, מתבטל על הסף.
אני ממש לא פוסל את השימוש בשפה ובמונחים לתיאור ואפילו להערכה של צליל. להיפך.אני רואה שלנגד עיני הולכת ומתרקמת איזו מן תיאוריה מסולפת שעל-פיה לא קיים שום דבר שניתן להתייחס אליו בהערכה של צליל...
אם זה נראה לך ממבו ג'מבו, זה רק בגלל אי הבנת הנקרא.עזוב אותך כבר מכל הממבו ג'מבו הזה.
תפתח את האזניים ותקשיב, אולי תשמע משהוא.
מניח שהתכוונת לכך שתוספת סאב נותנת תחושה של רמקול גדול יותר ולא תחושה של חלל גדול יותר.
על מנת להפיק באס נמוך, נדרשת תיבה גדולה.
מאחר שלרמקול ביתי אין לרוב תיבה גדולה הפתרון הוא בדרך כלל פורט או תוספת של סאב.
להיפך, אני נלחם ב"תובנות" הכוזבות, עם היומרות מהסוג של "נותנת מענה לנושא החמקמק של איכויות הצליל".
על מה אתה מדבר?הגורם העיקרי שמשפיע על גודל הבמה באולם קונצרטים זה -- העיניים.
חוצמזה, בהרבה השנים האחרונות אני הולך לקונצרטים רק כדי לבדוק את הסאונד. בדרך כלל יש ביצועים טובים יותר בביית, בפחות כסף, ובסאונד שאני מעדיף.
וכל פעם שאני מגיע לקונצרט עם תזמורת גדולה, אני שומע (בעיניים עצומות) את אותן תופעות:
בלא מעט מקרים, אם הייתי שומע בביית או אצל חבר הקלטה שנשמעת כמו מה שאני שומע בחי, הייתי עושה פריזבי מהדיסק/תקליט, או מקטר שזה נשמע כמו מה שהיינו מקטרים עליו בהקלטות הישנות של DGG כאילו זה גרוע, והטוב זה Decca וכאלה שנשמעו הרב יותר טוב מהחי הזה, גם לא במערכת מי יודע מה.
- הבמה הנתפסת אצלי אינה גדולה כלל. הרי זווית הראייה אם לא יושבים ממש בשורות הראשונות היא 60 מעלות או פחות, והזווית שאני שומע אינה גדולה יותר
- הכלים הבודדים אינם ממוקמים נקודתית אלא מרחפים על פני איזור די רחב, שיכול להגיע לכדי קשת של כ-20 מעלות או יותר. במקרים קיצוניים קשה אפילו להגדיר אם הם מימין או משמאל לאמצע
- ברוב המקרים הצליל של הרבה כלים שמנגנים יחד הוא מעורבל ומבורדק
- לפעמים קולות או כלים נשמעים ממש צרחניים בפורטיסימו
- יש הרבה פחות באס ממה שרגילים לשמוע במערכות. לא תמיד קו הבאס מאוד ברור
- יש לאין-ערוך פחות פרטים ממה שרגילים לשמוע במערכות
וכאמור, אני לא מאמין בענייני במה במערכת, שכפי שהסברתי במפורט, ברוב המוחץ של המקרים אינה קשורה כלל לבמה שהייתה בעת ההקלטה.
ובכל מקרה, שום דבר מזה לא מעלה ולא מוריד לגבי הדברים שכתבתי בשירשור הזה.
עמיר
אני מדבר על הופעה לא מוגברת של מוסיקה קלאסית תזמורתית, עם/בלי מקהלה ו/או זמרים סולנים, או של אופרה, חבר.על מה אתה מדבר?
מערכת לא מצליחה להוציא מצילה של תוף כמו שצריך
דינמיות והצבע של פסנתר,לא קיים בבית
בהופעה יש פחות בס???
אני במקומך מוציא את המערכת למכירה . מליון דולר מוכר?
זה לא יותר/פחות, אלה קשיים אחרים.הופעה לא מוגברת עוד יותר קשה למערכת
אני לא דיברתי על "בומים" כנושא, אלא הבחנתי בין סוגי קשיים שונים של נגינת מוסיקה שבמקור מוגברת/אקוסטית במערכת ביתית.מי מדבר על בומים?
העניין הוא טבעיות,דינמיות,הדהוד של כלים
גוון של כל כלי
עזוב אותך אתה לא חי במציאות
אם/כאשר תגדיר בייתר דיוק ובפחות יומרנות על מה אתה מדבר, אפשר יהייה להתייחס לזה ברצינות.
אחרת עזוב אותי מההתנשאות חסרת-הכיסוי שלך.
לא יודע. אולי באמת הבנאדם מצטנע כשהוא אומר "העניין הוא כך וכך, עזוב אותך אתה לא חי במציאות", ופשוט החמצתי את זה בטיפשותי.שיגדיר יותר מדוייק על-מנת תוכל לסתור את דבריו באופן מוחלט..
נינג'ה דמגוגי מסוכן!!
עמיר, אתה חוזר על עצמך יותר מדי..
כולם מתנשאים??
אתה עוסק פה במדיניות של " SLASH AND BURN" שוחט את כל הפרות הקדושות ומשאיר אדמה חרוכה.
אם יש לך משהו רלוואנטי לומר בנושא השירשור, אמור אותו. עד עכשיו אתה עוסק בעיקר בניתוח דברי מאספקטים שאינם קשורים לנושא.