AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,950
- מעורבות
- 2,947
- נקודות
- 113
לא יכול להיות ויכוח על זה שהוא צודק לגבי האידיאל שלו.לדעתי צודק מי שאומר שהאידיאל הוא מוסיקה חייה.
וגם לא יכול להיות ויכוח שהוא טועה לגבי האידיאל שלי.
מעבר לכך, אם זה הייה נכון לגבי רוב האנשים, המקליטים למיניהם היו מנסים לקלוט את המוסיקה החייה כפי שהיא, אבל כנראה שזה לא כל כך נמכר טוב. אנשים אוהבים דברים שהם יותר ממה שייש במציאות.
אפילו נמר -- שרוצה (ואני מבין אותו) לשמוע במערכת יותר פרטים ממה שהוא יכול לשמוע במציאות -- ולא מפריע לו ולכל האחרים שמדברים על האידיאל-כבייכול הזה -- שזו סתירה לאידיאל הזה.
אין שום בעייה/סתירה עם זה לכשעצמו, ללא ה"אידיאל" הזה.
אני הייתי זורק אותו לפח האשפה של ההיסטורייה של האודיו
הרבה מערכות בהחלט יכולות "לשחזר" (המילה הלא מתאימה, כאמור) טווח דינאמי גדול עד ענק, אמה מה?בהתייחס למערכות טובות, כדי לקבל אפקט של מוסיקה חייה צריך שני פרמטרים חשובים:
1. תחום דינמי - פה כל המערכות נופלות מפני שאין אפשרות (עדיין) לשחזר באמצעות מערכות שמע ביתיות תחום דינמי שאפילו מתקרב לזה של תזמורת שמכילה עשרות כלי נגינה ועוד תוסיפו עשרות קולות גבריים, עשרות קולות נשיים - חבל על הזמן. למי שיצא פעם לשמוע עוגב בכנסיה, על השנייה הראשונה מבינים שבבית אין צל צילו של סיכוי להתקרב לדבר הזה - וזה כלי אחד.
זה גם לא מתאים/ישים להאזנה ביתית, וזה גם לא ייתן את התחושה של מוזיקה חייה.
בהינתן הקלטת מוסיקה בעלת טווח דינאמי גדול, אם תכוון את הווליום כך שתשמע איכשהו בקושי את הקטעים החלשים מעל לרעשי הרקע, הקטעים החזקים יפוצצו לך את האוזניים, ואם תכוון את הקטעים החזקים כך שבקושי תוכל לסבול אותם, לא תשמע את החלשים. כך שתמצא את עצמך משחק כל הזמן עם הווליום.
מצד אחד, לא נראה לי שזה מה שאתה עושה בהאזנה לתזמורת גדולה.
מצד שני, זה מאוד מחזק את הסיבות לשימוש ב-dynamic range compression, לא רק מגבלות טכניות של ויניל, ולא רק בגלל שהאוזן אוהבת את האפקט של זה.
אז הנה חלק מהסיבות שבגללן התעשייה מתנהלת כפי שהיא מתנהלת, ולא רק על פי עקרונות מופשטים עם ביסוס תיאורטי מופרך.
אולי לא מדברים על הנקודה הזו בגלל שלכל אחד חשובים דברים אחרים, שאז אין את אותם כללים לכ-ו-ל-ם?2. תזמון. לא מבין למה לא מדברים על הנקודה הזו, למערכת אלקטרונית קשה מאוד לתזמן כלי נגינה כאשר לדוגמה, אחד מנגן בס והשני משולשים. הנגנים עצמם, מפיקים את הצליל באותו הזמן. עד כמה שאני זוכר הפרש של אלפיות שניה בודדות בתזמון מובחן על ידי האוזן. המערכות - לא מפיקות שני צלילים אלה באותו הזמן. היצרנים כמובן מודעים לנושא ומכניסים מעגלים שמטפלים בזמני התגובה השונים לתדרים שונים אבל זה לעולם לא יגיע (בינתיים) למה שמפיקה קבוצת נגנים משובחת ו"מתוזמרת היטב".
אותי תחום דינאמי ותזמון "תופסים" מייד.
אז זהו, שאם זה סובייקטיבי, זה יכול להיות שונה מאדם לאדם.בהקשר הסובייקטיבי, מה חשוב למאזין יותר? בס מעולה חזק והדוק או תזמון נכון. מה חשוב יותר - במה רחבה ומפורטת או תזמון נכון?
אם כך, מה הטעם/משמעות לשאול מה חשוב ל"מאזין" באופן כללי?
עמיר
נערך לאחרונה ב: