יהושוע ידידי.
1- קורה וחצי. זה קורה לפני שהרמקול נשרף, זה קורה לפני שהמגבר מקטע וזה מורגש אם אתה יודע איך נשמע קומפרסור. אני מוכן להוכיח לך את כל הטענות שלי בהדגמה בפועל על כל מערכת שתבחר. אם תרצה גם שמערכת PA מקצועית תהיה מעורבת בכך נחבר גם אחת כזו. קומפרסיה מתבטא בכך שכאשר יש עומד על המערכת בתחום תדרים מסויים התחום האחר יוצא מאיזון ולעיתים אף לא נשמע כמעט כלל. זה מתבטא במיוחד במאקרו דינמיקה.
2- 90 אחוזים מההקלטות בפלנטה משתמשות בקומפרסור לשירה. בעצם לא 90 אם כי 99 אחוזים. היחידות שלא מקמפרסות שירה הן ההקלטות לפני המצאת הקומפרסור.
3- עכשיו אתה ברור יותר. מערכת אינה מסוגלת להעביר דינמיות של סימפוניות גדולות שמנגנות יצירות קשות ולכן ישנן שיטות לצמצם טווח דינמי.
4- מה שאני יודע זה לא עקרוני. יהושוע יקירי, על מנת להיות רגיש למשהו צריך להכיר אותו היטב, כאשר תשמע כמה קומפרסור עושה טוב להקלטות יתברר לך שבלעדיו רוב ההקלטות ישמעו לא מוגדרות ועם הפרדת כלים פחות טובה משמעותית. קומפרסור היא אינה מילה גסה ולא - אתה ממש לא יכול להבחין בין מאסטרינג שנעשה בו שימוש בקומפרסור לבין אחד כזה שלא מפני שיש ימבה דרכים לא להשתמש בקומפרסור ולהגיע לאותו אפקט בדיוק. גם את זה ידידי אוכל להוכיח לך במעשי.
5- השימוש בקומפרסור מתבצע בכל הקלטה של מוסיקה קלאסית מאז שנות ה-80. אין אחת שלא נעשה שימוש בקומפרסור. בג'אז ידידי, הקומפרסור חוגג חגיגות חגיגיות במיוחד כאשר מדובר על כלי נשיפה.
6 - לא קיבלת תשובה מפני שלדבר אפשר עד מחר. זה עסק קצת יותר מורכב להסברה מאשר פוסט בפורום. שוב, בוא אלי לאולפן ואראה לך בכייף.
המשפט האחרון לא מתאים לך. בוודאי שאתה צריך להיות באולפן ולחוש סוגים שונים של קומפרסור על כלים בודדים על מנת שתבין מה הוא עושה. על מנת שתוכל להבין מה קורה כשיש יותר מידי ומה קורה כשיש פחות מידי על אותו קטע. זה בדיוק מה שאנחנו עושים בתחום הזה, אם יש גישה ללמוד את הנושא ולהתעמק בו ולחוש בזמן אמת מה קורה שמסובבים את הפוטנציומטר של הקומפרסור מה יותר טוב מזה?
יהושוע. הדרך היחידה בעולם ללמוד הוא לרצות ללמוד. הדרך היחידה לדעת משהו טוב הוא להתעסק איתו. תחום האולפן אולי מוכר לך מהתאוריה אך אני יכול להוכי לך שבפועל הרבה תיאוריות מתנפצות.
בעבר שוחחנו אני ואתה על כך שהערת לי שאני מפרק תוצאה בזמן שאתה מחפש תוצאה כללית. ועל זה בדיוק אני מדבר, אני מפרק משהו שאני יודע איך בונים אותו, אני מכיר את כל הטריקים וכל המניפולציות שמתבצעות בסאונד מפני שזה בדיוק מה שאני עושה. יש לך הזדמנות לבוא פעם אחת ולראות ממה מורכב השלם. אשמח מאוד להוכיח לך את כל הטענות שלי ולבסס אותם באזנייך. אני בטוח שזה ידליק לך המון אור על הנושא הזה ויעזור לך להבחין בסוגי הקלטות ואף להעריך כמה וכמה מכשירים שכרגע אתה רואה בהם כנחותים.