'בא לשכונה בחור חדש'- איזופון ערבה

  • פותח הנושא il1
  • פורסם בתאריך

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אלדר ידידי ברוך הבא לפורום.

שאלה קטנה לגבי ה-VR7 שאותו אני ממש רוצה לשמוע {סקרנות גרדא , הוא לא קרוב לתקציב שלי גם העתידי}.

הבנתי {ואני מקווה שאינני טועה} שיחידת הבס שלו מופרדת לחלוטין משאר הרמקול, האם יהיה כדאי לנסות לשים את יחידות הבס אחת על יד השניה במרכז ואת העליונים בצדדים על סטנדים? הסיבה שאני שואל זאת היא מפני שראיתי כמה מערכות יוקרה באודיוגון שהיו ממוקמות בשיטה הזו כאשר הבסים במרכז והרמקולים בצדדים {לא VR7}, השאלה היא איך זה יעבוד עם ה- VR7. והאם ניסית קונפגורציה כזו?
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
נמר

יש לא מעט דרכים לשנות התנהגות רמקול- הצעתך היא אחת מהן.

'הבעיה' של בס ברמקול היא תוצאה תיכנונית מכוונת מראש של היצרן - וכדי שנבין את 'הבעיה'- יש לרמקול בס מפורט ומוגדר להפליא, אבל אין לו את 'הדפיקה' של בס עמוק.

(המתכנן מתנגד לכך נחרצות- בדגם הזה, שמיועד לטעמו להגשה 'טהורה' ומדוייקת ללא מימדים אמוציונאלים, ומי שרוצה סוג כזה של בס שיקנה VR-9 , שעולה לא הרבה יותר).

השיטה שנבחרה לבסוף היתה- סאבים יעודיים 'שנבלעו' ברמקול ולא ניתן להבחין בהם כיחידה מנגנת נפרדת.

'החולשה' היחידה של הרמקול הינה 'בדרישתו' החד משמעית לבי-אמפליפיקציה, כדי להוציא ממנו את כל מה שיש בו. 'תכונה' שמחייבת הגברה המורכבת מ 7 יחידות נפרדות.

התוצאה המוזיקאלית הינה מערכת FULL RANGE אמיתית, שאולי משתוות לה מספר מאוד מצומצם של מערכות בישראל- להערכתי / ידיעתי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תודה על התשובה.

לפי מה שאתה אומר ה-VR7 הוא בעצם VR9 מעודן {תקן אותי אם אני טועה}?

לגבי הבס המפורט אך הלא עמוק, האם אתה מתכוון לכך שהרמקול פשוט אינו יורד נמוך או שהבס סך הכל משלים טיפל'ה את העליונים?

אני אישית מאלה שמעדיפים את העומק בבס למרות ששמעתי רמקולים מצויינים שהעומק לא היה בנמצא והייתי מוכן גם לחיות איתם בלי בעיה. העיניין הוא שרמקול "לא עמוק מספיק" עלול לשנות את החוויה משמעותית, נניח שאני מעוניין לשמוע הופעה חיה של להקה אהובה, הרי בהופעה חיה חלק בילתי ניפרד מהחוויה הוא הבס הבועט בבטן במהירות ובדיקניות, ללא העומק בתחום הזה אנו בעצם מפסידים משהו ... לא?

כיוון שלא שמעתי את ה-VR7 ויכול להיות שהדמיון הצלילי שלי לגביו מתחיל לעבוד אני חושב שזה קצת פיספוס.
הרי תוף ה-FLOR {דוד} במערכת תופים הוא עמוק במיוחד ויורד לכיוון ה-35HZ בלי בעיה במידה ומדובר על תוף 17 אינטש . האם יכול להיות שהVR7 לא יעביר לי את תחושת ההידהוד של אותו תוף?

קונטרבס הוא גם כלי עמוק מרוח וקופסתי משהו. האם הוא ימחיש זאת או שהוא יהפוך אותו לסטרילי?

מה שאני בעצם טוען הוא שרוב הרמקולים האודיופילים ששמעתי עד כה משום מה העבירו לי הכל בצורה מדוייקת מידי ללא שום הידהוד שקיים בכלי האמיתי, השאלה הנשאלת היא מהו אותו "טהור" שמהנדס VR חשב עליו?

אני ממש לא מבין היתנגדיות שכאלה, הרי זה חלק בילתי ניפרד מרזלוציה בנמוכים - זה בעצם העומק.

אינני טוען חלילה שזה נישמע פחות טוב או ההיפך אלה אני אומר ש"טהור" הוא רחוק מסטרילי ואולפני.
לכן מהנדס החברה יכול להגיד שהשאיפה הייתה ל"טהור" אך ה"טהור" שלו רחוק מה"טהור" שלי.

לסיום.
לא צריך מילות הגנה מצד מהנדס חברה שטוענות כי הרמקול אינו עמוק דיו מפני שכך זה טהור יותר, הרי לא תמצא את אותו מהנדס טוען שה-VR9 הוא פחות "טהור" מפני שיש בו עומק.;)


בכל מקרה לפי הכתבות והמידע ברשת ה-VR7 מוכרח להיות מוצר מצויין ומיוחד במינו בלי קשר לטהור או לא , העיקר שבעל המערכת קם בבוקר, מדליק את המגברים, מניח את השיר האהוב עליו והיום אוטומטית ניפתח עם חיוך ... יכול להיות שזה ה"טהור" אליו היתכוון המהנדס. (Y)
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
באופן כללי התשובה היא לא.

ה 7 מכוייל לצורת האזנה ספציפית למוזיקה קלאסית, וה 9 לצורה אחרת להאזנה. ולכן תשמע אותו טוען שיש לבחון מה הלקוח מחפש ולהתאים לו רמקול בהתאם.

כוונתו שיש העדפות שונות איך אנשים מעדיפים את ה FULL RANGE שלהם, ולא כולם לפי טעמך, או שזו אקסיומה שכך צריך לשמוע.

הבס של ה 7 עיקרו פרטים- ולכן גם קונטרבס ישמע מפורט מאוד כולל הידהודים של הכלי שלא ישמעו במרבית הרמקולים היקרים, לדוגמא.

אני חושב שאנשים מפרשים חוסר 'בומים' בבס לא עמוק- וזו טעות.

ומבלי קשר לכתבות ברשת- זהו רמקול עם יכולות שמעטים הרמקולים שדומים לו.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ופרט קטן נוסף,

היצרן יצר סאב תואם (130 ק"ג- עם 15 אינטש), בשביל אלו שרוצים את התכונות שלו עם 'עומק' בבס התחתון.

ולכן מבחינתו הוא ענה על צורכי כל הלקוחות, מבלי 'לפגוע' ברעיונות הפילוסופיים שלו איך ה 7 צריך להשמע.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אין הצדקה אמיתית

אני אומנם לא שמעתי ולא יודע במה מדובר,
אני רק יכל לשאול האם 650K מצדיק את
מה ששומעים?כי כשאני עובר ליד חנות כמו
כלי זמר למשל ואני שומע מע' תופים שמישהוא
מנסה ושהיא עולה 5K,אני מבין ויודע ששום
רמקול בעולם לא יתן את מה ששמעתי מאותה מע'
תופים.נכון ישנה שאיפה להגיע למקור,השאלה
היא רק מה המחיר?כי למקור נגיע רק כשנהיה
לידו וזה עולה הרבה פחות כסף.
האם ביכלל יש איזה גבול או שזה משהוא הזוי לחלוטין?:מבולבל:


יש אנשים שבוחנים את הציוד שלהם על פי כמה הכי רחוק אפשר להגיע בסאונד ובחווית WOW.
אני נמנה על אילו שדרישה זו מהמערכת היא זרה ל ואפילו משעשעת.
עבורי המוזיקה היא זו שחשובה . כאשר אני אומר מוזיקה- הכוונה למידע המוזיקאלי שמועבר שבו האפקט המוזיקלי\צלילי הוא חלק ממינו אבל לא מהותו.
עבורי, כמי שקשיב למוזיקה בלבד (והדגש על בלבד)- המידע המוזיקלית והחוויה המוזיקלית יכולים להתרחש בשלמותם במערכות זולות הרבה הרבה יותר.
כאחד שהולך באופן תדיר להופעות ג'אז וקלאסי באולמות כאילו ואחרים- אני חש לא פעם ואפילו לא פעמים שהתוצאה הצלילית בפרמטרים מסוימים במערכת שלי טובה יותר. למרות זאת החוויה המוזיקלית והמידע המוזיקלי (גם בעיניים עצומות) עדיף בהופעה.
השביעית של בטהובן עם קלייבר לא מוקלטת בצורה מדהימה. אז מה? האם זה מפריע להינות מהביצוע מבלי האפקטים המדהימים של מערכת שנותנת 360 מעלות סאונד( כמאזין באולם קונצרטים אני לא מחפש 360 מעלות סאונד אלא במה מקדימה).
בקלטה מתחילת שנות הארבעים על דיסק ב12 שקל עם פרקר גילספי ושרה ווהון הצעירה , עם הרבה רעש רקע של הקלטה ישנה, עדיף אלפי מונים, מחרטא של פטרישה ברבר או דיאן קרול (ואני בטוח שהן בעמצן יסכימו עם קביעה זו) מוקלטים בצורה אודיופילית.

אין שום בעיה להשכיב 500,000 שקל למערכת. מכיר הרבה אודיופילים שיכולים לעשות את זה . רק מה- לא בא להם, כי זה לא מוצדק, זה סתם.
כמו שאייל כתב שהוא חושב שיש מערכות ב $20K שנשמעות טוב- אני טוען שרוב חברות האודיו יודעות שאודיופיל "כבד" רוכש בכמה עשרות אלפים ולכן הם ממקסמות את יכולתם התיכנוניות כדי להתחרות בשוק הזה. אם הם לא יודעות להגיע לאיכות מספיקה במחירים כאילו זה כישלון.
אז מי אילו שקונים מערכות ב 500,000- אל תצפו ליחידי סגולה עם מומחיות מדהימה במוזיקה, אלא סתם כאילו שהסתובב אצלם הבורג ונעצר על הקיבעון של מערכות אודיו שיצליחו לשקף את תזוזת הראש של הזמר השני בשורה השלישית במקהלה ששרה את המיסה בסי של באך (למרות שזה אינו משמעותי מבחינת המידע המוזיקאלי). כמו שיש כאילו שאוספים מפיות שולחן מימי נפוליון או כלי זכוכית מהמאה השלישית-כך יש כאילו שיאספו ציוד אודיו שיתן להם תחושה קצה שהם מחפשים. מכיר חבר טוב יינן, תואר שלישי בייננות. שאלתי אותו פעם מה הגבול שהוא מוכן לשלם לבקבוק יין- הוא טען 300-500 ש"ח .במחירים עד לשם יש המון בקבוקי יין מאוד טובים ומהנים.מעבר לכך-זה סתם עניין של טעם וכל מיני ניואנסים שמגיעים לשרותים באותה צורה כמו יין של 300 שקל.
אילו שלא יכולים להנות מבקבוק של 300 שקל (כי הם רגילים לאיזה משהו אחר ) זו למעשה נחות .
יום שישי האחרון בדרכי הבייתה אחרי חצות התנגן ב 88 FM האלבום נברסקה של ספרינגסטיין. למרות שהסאונד ברכב הוא לא אודיופילי, והדיסק מצוי בביתי במערכת המאוד אודיופילית שלי (אומנם רק כמה עשרות אלפי דולר , אבל בכל זאת) , השירים התאימו לי באותו זמן ואפילו נשארתי ברכב עד סוף השיר. לאפקט הזה,של התרגשות ממוזיקה, התרומה של מערכת 500,000 הוא אפסית, אלא אם נהפכת לכהה רגשית למידע בצורתו "הרגילה".
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
באופן כללי התשובה היא לא.

ה 7 מכוייל לצורת האזנה ספציפית למוזיקה קלאסית, וה 9 לצורה אחרת להאזנה. ולכן תשמע אותו טוען שיש לבחון מה הלקוח מחפש ולהתאים לו רמקול בהתאם.

כוונתו שיש העדפות שונות איך אנשים מעדיפים את ה FULL RANGE שלהם, ולא כולם לפי טעמך, או שזו אקסיומה שכך צריך לשמוע.

הבס של ה 7 עיקרו פרטים- ולכן גם קונטרבס ישמע מפורט מאוד כולל הידהודים של הכלי שלא ישמעו במרבית הרמקולים היקרים, לדוגמא.

אני חושב שאנשים מפרשים חוסר 'בומים' בבס לא עמוק- וזו טעות.

ומבלי קשר לכתבות ברשת- זהו רמקול עם יכולות שמעטים הרמקולים שדומים לו.


אם יחידת הבס תעביר לי גם את ההידהודים של הקונטרבס ואת כל הפרטים בנמוכים אני לא מוצא סיבה כל שהיא לקרוא לא אנמי.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מסכים לכל מילה, ולא מסכים לשום מילה.

1. נניח ששני אנשים מסוגלים להוציא סכום של 500K על מערכת, לאחד מתחשק ולשני לא. האם זה אומר משהו על 'ההתעמקות' שלהם במוזיקה / ההנאה שלהם ממוזיקה / הידע שלהם בתחום ?

2. בדרך כלל לא- זה אומר יותר על מערכת הערכים שבה הם התחנכו, מה סולם ההגיון שהם אימצו, מה יחסם לאמצעים כלכליים- מעבר להיותם זמינים, וכדומה.

3. הרעיון שיש קשר הפוך או כשל מחשבתי באחת הדרכים היא 'חור מנעול' צר מאוד להסתכל על החיים, וחבל שדיז מתעקש לאחוז בגישה זו.

4. לצערי דיז מטעה בצטטו את איל לא נכון- טענת איל היתה שמערכת 20K בחדר קטן (סינגל אננד) תשמע טובה יותר ממערכת 100K בחדר גדול (ונישאר בסינגל אנדד לצורך ההשוואה).

5. זה בערך נכון כמו הטענה הדימיונית שהעלה דיז על כך שהיצרנים מכוונים לאופטימום תיכנוני 'בכמה עשרות אלפי דולרים שווי מערכות' (בכמה ? 20K , 30K ...), והמשתמע מזה שמעבר לזה התרומה השולית לצליל זניחה- למרות שרוב מוצריהם נמצאים שם.

6. אלו הצהרות / קביעות מפוקפקות, שנשמעות 'מכובדות' 'ואינטלגנטיות' בתיאוריה , במציאות זה פשוט לא קיים. אתן שתי דוגמאות קטנות רק לצורך המחשת האבסורד.

7. יש חברה נחמדה שנקראת VTL היא מייצרת מונובלוקים ב 10K בהספק 450 וואט, ויש להם זוג מונובלוקים שנקראים זיגפריד ב 40K - להבנתו / לטענתו של דיז אין הבדל בביצועים ומירב המאמץ התיכנוני נמצא ב 450 , אז הוא אמר- הנייר 'סובל הכל'

8. יש חברה נחמדה אחרת שנקראת אבלון שמייצרת רמקולים 'נחשבים' בתחום של 25K - 35K , ויש להם רמקול שנקרא סנטינל ב 120K - וגם כאן הטענה של דיז 'מחזיקה מים כמו גבינה שווצרית מחוררת ביום חמסין'- אבל כמו שכתבתי 'הנייר סובל הכל' .

9. מידע מוזיקאלי הוא מצב חווייתי / רגשי שיתקיים בטרנזיסטור באמצע סופת חול בדיוק כמו בכל ציוד אחד. המידע המוזיקאלי יהיה שווה בכל מצב, ואין 'חיה כזאת' שהזמר 'נעלם' בשמיעה דרך טרנזיסטור 'ויופיע' רק במערכות 500K .

10. הטענה שדיז שומע מוסיקה ולא ציוד- בהיותו אדיופיל שמשקיע בקניית ציוד מעבר ל 500 ש"ח רדיו דיסק נייד- היא כל כך אבסורדית שלפעמים אני שואל את עצמי האם מישהו קורא את מה שהוא כותב.

11. דיז מושקע בציוד ששוויו מאות אלפי ש"ח- זה בערך 500 פעם יותר ממרבית האנשים בעולם שאוהבים מוזיקה (לא פחות ממנו), והשקעתם היא אגורות לעומתו. אז איפה הגבול- ואיך מודדים את מקומו של דיז בסולם ביחס למעשיו שסותרים את מעשיהם של מאות מיליונים בעולם.

12. לשיטתו של דיז, מנקודת מבטו של 'האדם הממוצע'- המרחק בין דיז 'למשוגע שהוציא 500K ' נראה שווה, ההבדל 'בשיגעון' הוא מינורי וזניח.

13. והדוגמא של היין ב 300 ש"ח היא כל כל נדושה ושחוקה- ומוטעת- שאני חושב שכבר צריך להסירה 'ממדף הטענות' בדיון. הדר' ליין אמר שיין טוב עולה 300 ש"ח, ועוד 10 דר' אחרים חושבים שיין טוב יעלה 500 עד 800 ש"ח.

14. אז כמה אנשים בעולם לדעתכם צורכים יין ב 1,600 ש"ח ליום- כי הדוקטורים אמרו שזה טוב, ויש מאות מיליונים ששותים 2 בקבוקים ביום. והפלא שהם עולים להם 5 ש"ח, 20 ש"ח, 30 ש"ח ואולי 50 ש"ח ליום.

15. האם הדוקטורים ליין נהפכו 'לכהים רגשית למידע בצורתו "הרגילה" או שמא רק אלו ששותים ב 5,000 ש" לבקבוק'.

16. אני מסכים בכל ליבי שמערכות אדיופליות צנועות מפיקות צליל משובח- אבל שורשי הזילזול במטרה של יצירת 'מציאות מדומה' המחקה (ואני מסכים - לעיתים עולה) על 'הדבר האמיתי' לא נתפסת בעיני.

17. החתירה 'לריאליזים' כמעט מוחלט היא מטרה שמוסיפה מימד לההאזנה, היא לא הכרחית אבל ללא ספק מעשירה את מימדי החוויה. לא חייבים 'לרדוף' אחריה- בדיוק כפי שלא חייבים 'לברוח' ממנה.

18. אין דבר כזה סכום 'מוצדק' או 'נכון' למערכת- אבל מערכות יקרות נשמעות טוב יותר, גם אם הן 'מעוררות מיצי קיבה' ותיסכולים שלא מטעמים ענייניים (בהנחה ששתיהן קוהרנטיות וסינרגיות- ולא מצויידות 'בזבל' שיווקי).
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
18. אין דבר כזה סכום 'מוצדק' או 'נכון' למערכת- אבל מערכות יקרות נשמעות טוב יותר, גם אם הן 'מעוררות מיצי קיבה' ותיסכולים שלא מטעמים ענייניים (בהנחה ששתיהן קוהרנטיות וסינרגיות- ולא מצויידות 'בזבל' שיווקי).

Agree. But there are some known and good tricks to get exellent sound for (relatively) cheap​
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
"16. אני מסכים בכל ליבי שמערכות אדיופליות צנועות מפיקות צליל משובח"

ובחלקן מיושמים טריקים מאוד נחמדים ושובי לב.
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
"16. אני מסכים בכל ליבי שמערכות אדיופליות צנועות מפיקות צליל משובח"]

And sometimes they sound even better than most ridiculously overpriced systems. Sometimes​
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
רק אם 'דביל' שפך כסף ללא הבנה ואבחנה.

אם שניהם בעלי רקע וידע זהה / ואותה נכונות לבחון ולבדוק- לא מסכים.
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
רק אם 'דביל' שפך כסף ללא הבנה ואבחנה.

אם שניהם בעלי רקע וידע זהה / ואותה נכונות לבחון ולבדוק- לא מסכים.

The people aren't born equal and debil is very relative thing. I can be not debil from absolute point of view but I can be debil relatively to other person​
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
אדיופיליה אינה תואר 'בהנדסת אווירונאוטיקה' או תואר שלישי בכימיה מולקולרית.
זהו תחום של 'שכל ישר ובריא' (ויכולת שמיעה סבירה ולא פגומה מדי).

ולכן אין צורך בכישרונות מולדים נדירים, וכולם די שווים ביכולת. מה שמפריד אותנו מההנהלה לדוגמא, זו המשיכה לתחום- ואדישות ההנהלה אליו.

ולכן כל הרעיון של שונות מופרזת ביכולות / בנתונים הראשוניים לא ממש תקף, ואנא קרא את השורה השניה בפוסט הקודם.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113

The people aren't born equal and debil is very relative thing. I can be not debil from absolute point of view but I can be debil relatively to other person​
Some people prove the invalidity of the law of relativity and they are simply an absolute D....:rolleyes:
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
What? Look at local forums, look at foreign places. Audiophilia is one of the maddest hobbies the mankind knows. No one agree with no one. Famous audio designers almost kill each other at public places. And you tell us about common sense. Funny​
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
זו דעתי על 'חשיבות' הכישרון באדיופיליה, וסליחה אם העלבתי מישהו.
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
זו דעתי על 'חשיבות' הכישרון באדיופיליה, וסליחה אם העלבתי מישהו.

Bottom line - Beatles were wrong. Instead All we need is Love
audiophiles have to sing All we need is Money
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
חברים אני רואה שהעיניינים מתחממים קצת ... יפה מאוד!:D

ככה למען ההיגיון הבריא {שאין לאף אודיופיל}.

אנחנו משקיעים עשרות אלפי דולרים במערכת שלנו שבאותו סכום אנחנו יכולים לשדרג את הבית שלנו לבית אחר עם עוד חדר.

אנחנו בת'כלס חבורה שנראת בעיני אחרים "פלצנית" ומה לעשות? הם צודקים אבל מסיבה אחת פשוטה. הם פשוט לא מבינים מזה להיות מאוהב במערכת, בתחביב. אמר בסרט של האודיופילים היוונים משפט חכם אחד מהחבורה ש"אדם שמשקיע במרצדס הוא הלא נורמלי ולא אחד שמשקיע במערכת" את זה שהשקיע במרצדס זה בטוח הצחיק ואני בטוח שזה הצחיק גם את זה שיש לו פורד פיאסטה שנת 83 מקרטעת.

הבעיה היא שהתחביב הזה מחולק לשני זרמים, אלה שמבחנים בין כבלים ואלה שלא, אלה שמחפשים את החוויה ואלה שמחפשים את מה שמדוייק {גם אם זו לא החוויה שלהם} וזה בסדר גמור.

אני נניח מעדיף מערכת שלא צועקת עלי {אני מאוד רגיש לצליל מציק} . אני מעדיף את המערכות ה"כהות" אך אינני פוסל משהו אחר.

אין כאן מותר ואסור, אין אקסיומות בתחום הזה וכל אחד בטוח שהוא צודק ב-100% וכך גם אני חושב.

המערכת שלי לדוגמא היא מאוד Laid Back וככה אני אוהב לשמוע, יש אנשים שיקראו לה סגורה, יש כאלה שיקראו לה מאוזנת, יש כאלה שיגידו כי היא לא שווה את הכסף ויש שיגידו כי היא החלום הרטוב שלהם.

אני יכול לא לאהוב את ה-VR7 ומה זה אומר? שהיא לא טובה? ממש לא ... זה אומר שהיא יכולה לא להיות לטעמי . זה הכל!

בגדול תמיד יהיו ויכוחים ואי הסכמות, זה לא חדש ואפילו רצוי שיהיו. הבעיה היא בגישה.

מי זה אותו מהנדס שיגיד שזה הצליל הטהור? או אותו אודיופיל שיגיד שזה לא הצליל הטהור?
הטהור נימצא רק בתוך הלב שלך, בתוך הנשמה ולא ברמקול.

לכן.
אילן צודק בדרך שלו, גידי צודק בדרך שלו. לגידי ואילן יש מערכות שונות בתכלית אחד מהשני שאני בטוח ב-100% שהטעם שלהם הוא דבר והיפוכו. אני בטוח ששניהם הגיעו לתוצאות טובות לטעמם ואולי הכי טובות שהם מכירים, כך גם אני. אז מי טועה? מי צודק?

אודיופיליה היא תורה, אמונה. בדיוק כמו בתד היהודית בה האשכנזים מתירים את מה שהמזרחיים אוסרים וההיפך. מי צודק? כולם צודקים!

אז בואו נצא מהויכוחים ונבין שלכל אחד האמת שלו, הצליל המועדף וה"טהור" שלו.


לגבי אלדר.

שמעתי לא מעט על השינויים, השידרוגים, המיקומים שהוא עבר וניסה. האם זה עושה אותו יותר מיקצועי מאחד שלא עשה זאת? תשובתי היא בהחלט כן!
האם זה אומר שהוא יידע להרכיב עבורי את המערכת הנכונה למרות שנסיוני קטן משלו? בהחלט לא. הוא כן יוכל לכוון אותי, להמליץ. וזה בדיוק מה שאני עושה כאשר אני מסתרבל ומתבלבל, יוצר קשר עם גדולים ומומחים ממני. הם מכוונים אותי, ממליצים לי, אחרי הכל הנסיון בידם.


זה אומנם לא קשור כל כך לכל מה שניכתב אך אני רואה שהשירשור גולש למה נכון ומה טעות.
אין טעיות בסטריאו ... אם התוצאה לטעמך - לא טעית!(Y)
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
IL- חבל על הויכוח

וכל אותם פירושים על פירושים של מה אחרים אמרו.

אומר את זה בצורה ברורה ופשוטה
אני בספק רב מאוד אם מערכת עם בסכום גבוהה מאוד , מוסיפה משהו משמעותי למידע המוזיקלי של הסימפוניה השביעית של בטהובן, אילו תגליות על המסר המוזיקאלי מתגלים במערכת של חצי מליון זוזים?
יכול להיות שעבורך זה עולם ומלואו - יפה מאוד. אני חושב ממה ששמעתי עד היום שההוצאה נומינאלית חורגת מהגיון וללא קשר כמה יש לי בבנק.
מהוא "הגיון" באודיו? תלוי את מי שואלים ומה נקודת ההתיחסות, אבל קיימת נקודה כזו באופן אבסולוטי. עבורך היא מליון זוזים (לצורך העניין ) ועבורי פחות.

תראה איזה קטע- הבאתם את הערבה, היצבתם אותו וחיברתם אותו לציוד טוב (אני מניח) ומה קרה? לונה פארק מוזיקאלי שלטענתך עייף אותך די מהר. איזה קטע-מוכרים רמקול , יקר, נחשב , וסתם הגברה לא רעה , לא יכולה להשתדך אליו. עכשיו צריך ללכת מעבר להרי החושך והדולרים למצוא את נרקיס הביצה שיאפשר לקבל לונה פארק ללא בחילה. אין ספק שאתם ממש כמו קולומבוסים שעתידים לגלות את המגבר המיוחד.
באמת כל הכבוד לכם על המאמץ והרצינות, על הובלת ציוד ממקום למקום, ישיבה של שעות על מנת לנתח למה התכוון המשורר(מתכנן המכשיר) וכיצד אפשר לעזור לו.

אתם מוזמנים לעשות מה שבראש שלכם עם הכסף והזמן שלכם-לי אין מילה בעניין.
בזמן הפנוי הנתון ברשותי , אני מעדיף סתם להקשיב לתקליט\דיסק ולשכוח מכל ההוא אהה מסביב של הכבלים וההחלפות . זה עיניין של העדפה כיצד לנצל את הזמן.

לגבי הדוקטורים ליין שאתה מכיר- בו לא ניכנס לזה, מעייף.

זה שהחלטת שרמת הסיפוק שלך מצריכה 360 מעלות, בס כזה ואחר ועוד ועוד- זו החלטה סוביקטיבית לחלוטין שלך.

ולסיום- אשמח לפגוש אותך השבוע בהפסקה בקונצרט של הפלהרמונית לדסקס את נושאי הצליל והחוויה לאחר הקונצרט. זה עולה מאות שקלים בודדים, יכול להיות נחמד, נשמע נחמד , לא צריך להמתין לחברת ההובלות, ואפשר לראות מה הדודה מפולניה בחרה ללבוש.

ולהמלצה שקיבלתי ממך בנוגע לחשמל, הומלץ לי לרדת מיזה וללכת על הדבר העיקרי- בטריה (אשמח לדעתך בעניין כאשר תבחן את הנושא:D)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור