'בא לשכונה בחור חדש'- איזופון ערבה

  • פותח הנושא il1
  • פורסם בתאריך

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
כדי שנמר יהיה מאושר- ויפסיק 'לקדוח' לי שאני חייב לכתוב על ההשוואה (בצחוק כמובן).

לאחר התערוכה במינכן הגיעו מספר חברים 'בהלם' מההדגמה של הסט איזופון ערבה עם מגברי אוקטב. הרושם היה כל כל עמוק שמיד יצא מייל ליצרן לשלוח זוג לארצנו הקטנטנה.

היצרן הפנה את היבואן שהתמנה (יגאל סאבו) שהגיעה להדגמה עם הדגם הקטן קאזייאנו, לא נרשמה 'התעלפות', אבל ההחלטה להביא ערבה היתה סופית לפני ההדגמה- ולאחר חודש 'הנשר נחת'.

קצת מידע טרוויאלי, האיזופון בנוי מאלמנטים קרמיים בלבד- וטוויטר יהלום (בגרסה היקרה). זה רמקול 'גדול' יחסית הבנוי יפייפה- עם מספר כשלים מרגיזים: טרמינציה לחיבור רמקולים לא נוחה ולא איכותית, וקדח הברגת רגליים לא איכותי היוצא ממקומו בקלות יחסית.

לאחר חודשיים 'הרצה' ולמידה שלו- ויומיים מבחני השוואה עם וואון שוויקארט VR-7SE , להלן סיכום התנסותנו.

התנהגות בחלל:

מתנהג שונה לחלוטין בחלל קטן (20 מ"ר) מחלל גדול (40מ"ר)- בחלל קטן המיד בס מצויין, מיד וגבוהים מעולים, בס טוב. בחלל גדול בס איכותי ועצום שמאפיל בקלות גם על מכונת בסים כווילסון מקס, מיד בס ומיד מדהימים, גבוהים טובים אבל לא מצויינים.

צורת הגשת המוזיקה:

בשני החללים מדובר ברמקול שמגיש צליל שקוף / מפורט בצורה 'מפחידה', עם נטיה להגשה אינטנסיבית שלא נותנת לך לשבת ולהרגע. הדינמיקה והפרטים באלמנטים קרמיים היא חסרת תקדים לעומת אלמנטים אחרים. אסור בשום פנים ואופן לשדך לו מגברים טרנזיסטוריים- אך ורק מנורות, אחרת הוא 'תוקפן' 'ומעייף' להאזנה, ומאבד הרבה מהגבוהים האווריריים שמתקבלים במנורות.

איך הוא נשמע:

כאן אתאר את הסטאפ המקורי שבו הוא יושב (בהשוואה לא הגענו למיצוי מלא). לא פחות מנפלא, אולי הרמקול המרשים ביותר ששמעתי בחדרים רגילים. יש לו עומק במה מרשים, מיקום ופירוט ששום רמקול לא מציג (כולל הורנים)- למעט ריבונים ואלקטרוסטטים גדולים (והם דורשים חדרים מסוג שונה). איכות צליל מרשימה בכל טווח הצלילים- תכונה ברמה כזאת לא ניתן לשייכה כמעט לאף רמקול בגדלים האלו.

כמה הוא מרשים: עד כדי כך שכל דיסק רגיל מנגן כאילו הוא הקלטה מעולה ואיכותית.

איך הוא בהשוואה לוואון שווייקארט:

ה VR-7SE הוא 'מפלצת' עם קופסא שבנויה אולי הכי טוב שפגשתי- התוצאה צליל רגוע ומפורט, תענוג עילאי. החסרונות שלו בהשוואה לערבה- בס חסר (שרק עם שני סאבים הוא נשמע קרוב, אבל עדיין לא הערבה), מיד בס פחות מורגש- במיוחד בפסנתר הדבר בולט, מיד איכותי מאוד, לא נופל בהרבה ופחות 'עצבני' מהערבה- יש פער קטן ברזולוציה לטובת הערבה, בגבוהים- ההפתעה הגדולה, הוואון שוויקארט עם רזולוציה טובה יותר בגבוהים- ועם פתיחות ואוורריות טובה יותר.

לסיכום:

בשורה התחתונה, הערבה הינו רמקול יותר שלם, ולכן הבחירה בו תהיה 'הנכונה' יותר- יהיה מעניין לבחון את הערבה לעומת אחיו התאום מתוצרת TIDAL , הוא יגיע עם קופסא מסיבית יותר שאולי תתרום 'להרגיע' את המופע המוזיקאלי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אילן. תודה רבה השוואה מצויינת ונכונה, אותו חלל אותה אלקטרוניקה - ככה צריך!!!

שאלה לגבי האיזופון.

האם הגברת SS רגועה ומרובת וואטים יכולים להוציא ממנו תוצאה טובה יותר מאשר מנורות מבחינת הדינמיקה?

כמה אמינות היחידות הקרמיות למכות פתע מראש של פטיפון שנופל על התקליט {סתם דוגמא}. אני יודע שזוהי סכנת שבירה ביחידות של הקרמה , האם כך גם בערבה?


אגב.

היה שווה לקדוח לך במוח, קראתי אותו כמה פעמים ונתת לי חשק לשדרג. כל הכבוד אילן ותודה על ההענות החיובית.(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
נמר

ההשוואה הפעם היתה 'מעיקה' - לא הסכמנו שחברת הובלה תיגע ברמקולים (אמרת, קרמיקה חומר עדין), והגרמנים לא הקלו בגודל האריזות.

אבל ההבדלים בין החללים והאלקטרוניקה היו שווים את המאמץ, למדנו וחווינו הבדלים שלא הנחנו / ציפינו מראש.

הASR הינו מגבר טרנזיסטורי רגוע מאוד- הרבה יותר רגוע ממרבית המגברים הטרנזיסטורים שאני מכיר.

לטעמנו הדינמיקה והמהירות של הגברה טרנזיסטורית לא מייטיבות עם האלמנטים הקרמיים- והם מעבירים את הרמקול מחוץ לאיזור 'הנוחות' בהאזנה.

לגבי אמינותם- אלו אותן יחידות כמו בקרמה למיטב הבנתי, לא ממש חקרתי את הנושא (אולי עם מודיפיקציות שונות כי כל יצרן מבקש תשומות / תיקונים)- ולכן הם כנראה בעלי אותה 'רגישות'.

לגבי שידרוג עתידי- מאחל לך במהרה, רק תיזכור שמערכת כזאת אינה הוצאה של 150K בש"ח, אלא הוצאה של 500K עד 650K בש"ח- תלוי בסוג ההגברה.

ובסכומים הנדונים ההנהלה תידרוש, ובצדק, שידרוג במגורים. הוצאת סכומים כאלו הגיונית רק לבודדים- ומרביתנו לא יצליחו להצדיק העמדת מערכת כה יקרה בבית.
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
אהלן,
חן חן על הסקירה. אכן ערבה (בית דגושה) הוא רמקול מצויין.
אוסיף מספר פרטים. הרמקול הוא 3 ווי כשלבס אחראים שלוש יחידות קרמיות 17 צול המחוברות במקביל. המיד גם הוא קרמי ועובד כמובן בתא ניפרד. הטוויטר יהיה קרמי או יהלום לפי דרישת ותקציב הרוכש.
הקרוס הוא אחד מההי לייט של הרמקול ודואג להנחתה של 50!! די בי לאוקטבה... החלקים מהם מורכב הקרוס הם מהפיסגה האפשרית. תוצרת גרמניה.
באחורי הרמקול שני גמפרים המיועדים להתאמת הגבוהים והנמוכים לחדר ולטעם. אילן, ניסיתם לשחק עם הגמפרים??
המארז כמו שמקובל באיזופון הוא סנדוויץ ברמת גימור מדהימה. מתחת לאלומיניום שבעטיפה יש סדוויץ של ארבעה לוחות אם די אף כששניים מהם מחורצים לאורך. החירוץ מאפשר את קיפוף הלוח לצורת המארז הרצויה (אופנתי מאוד היום, החלק הצדדי מקומר, אקוסטית עדיף על ישר במקרים האלו) ובחריצים ממלאים היצרנים חול שבולם רעידות ומוסיף מישקל. באחורי הרמקול חריץ לשיחרור הבסים. גם זה מתחיל להיות אופנתי..
הטרמינלים הם של WBT ואיכותיים מאוד..

נמר כדאי בכל מיקרה לחסוך... אם כי נדמה לי שאדם ימצאו חן בעניך יותר...
:)


.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
הג'אמפרים מאחור 'שחוקים' מרוב משחקים-
בחלק העליון ההשפעות מינוריות, בחלק התחתון קל יותר לרסן את הבס מאשר להגדילו.

לגבי הטרמינציה של הרמקולים- בלתי נוחים לעבודה, מן כיסוי פלסטיק מגוחך שמקשה על הידוק, טרמינלים דקים שמקשים על עבודה עם ספיידים עבים.

והכל עם תחושה של 5 ש"ח פלסטיק שאתה לא בטוח עם הכבלים ישארו במקומם ולא ישתחררו. יצא לנו לעבוד עם טרמינציה איכותית ומקצועית יותר- ובכלל לא מעניין מהי התוצרת שלהם, אלא מה הם.

לתחושתנו חלק 'מהתזזיות' של הרמקול נובע מתיכנון חסר של הקופסא, עם כל הרושם מהתיחכום בבניה. כדי להרגיע את המופע המוזיקאלי של הרמקול צריך חדר ענק, ולכן לא פלא שכך הוא הוצג בתערוכה.

בחדרים / סלונים מכובדים (עד 40 מ"ר)- קיבלנו תוצאה שמעייפת בשמיעה ארוכה, ולא משנה באיזו הגברה משתמשים.

שמשווים לנתוני הבניה של חברה כמו TIDAL רואים את אותו רמקול עם קופסא השוקלת כפול, למה- לא יודעים אבל יהיה מסקרן לשמוע האם הוא יהיה יותר 'רגוע'.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
כנראה שלהתעלות על הבס האנמי של ה VR7 זו לא חכמה גדולה...

עם אילו הגברות שמעת את הערבה בחדר ה SO COLD גדול (אם אני מבין היה שם ASR טרנ' ומה בנוסף??)
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
כמה תיקונים, למען הסדר הטוב.

1. הערבה נתן יותר בס מ VR-7 + שני סאבים של SIGNATUER SUNFIER (כל אחד עם מגבר 2700 וואט), וזה ההישג המרשים.

2. שני חללי ההאזנה אינם גדולים- הם הוגדרו כך להבחנה ביניהם, מהן מידות חדרים, לטעמי, תוכל לקרוא בפוסט אחר.

3. בחדר הגדול שמענו עם הגברה אחת בלבד, EMM מקור, אין טעם לפרט את כל הכבלים- לקבלת מושג עלותם מעל ל 35K בדולרים במחירי צרכן, שני שנאים מבדלים- אחד מהם כפול סינון למקור, כבל יעודי לחשמל עד ארון החשמל, הארקה יעודית נפרדת, כל השקעים והתקעים- תקן אדיו, ומעמד של פיניט אלמנט גראנד מאסטר.

4. בחדר הקטן שמענו עם סט מלא של אדיו ריסארצ'- פרה 3 , שני מונו 210 , מקור CD7 , וכל השאר כמו בחדר הגדול.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
לאור תשובתך האחרונה, איני מבין את הקביעה הזו-

בחדרים / סלונים מכובדים (עד 40 מ"ר)- קיבלנו תוצאה שמעייפת בשמיעה ארוכה, ולא משנה באיזו הגברה משתמשים.

???
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
השאלה לא ברורה ? ונובעת להערכתי מקריאה 'מרפרפת'.

תקרא את הפוסט- כולל הניסוח של הקביעה (רמז,..עד...),
ויהיה לך אני מניח ברור יותר.

אם גם אז לא תבין- אשמח לענות לשאלה ממוקדת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113

ואני מוסיף על סינמי השאלה.

אילן - מה שאתה אומר זה שמחצית בהסלונים ה"גדולים" בארץ אינם יכולים לשים את הרמקול הזה בביתם. האם זה לא חיסרון אדיר מצידו של האיזופון? הרי הוא צריך לנגן טוב יותר בחדר גדול מ-40מ אך לא נראה לי שזה טוב שהוא מנגן עד כדי כך גרוע בחדר של 40מ ומטה.

אולי בכל זאת יש לו בעית איזון או בהירות יתר שנעלמת בחללים גדולים, או שמה באותו חלל של ה-40 מטר שניבדק ישנה בעיה אקוסטית קשה... יכול להיות?
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
נמר

אמרתי בדיוק הפוך !

לא משנה באיזה סלון אתה שומע- התוצאה כל כך 'חיה' 'דינאמית', מרשימה- שאתה מתעייף מהעוצמה שבו. ועוצמתו מדהימה ומוזיקאלית.

לעומתו ה VR-7 מנגן ברגיעה מוחלטת- שלא מעייפת אותך ואתה נהנה לשבת שעות ולהאזין.

זו התכונה הבולטת ביותר בשוני בצורת ההגשה של הרמקולים, ולא משנה באיזה חדר ועם איזו הגברה.

אז אנא אל תהיה מודאג- הוא ינגן בסלון שלך, ואולי נארגן בחינה עם מגברי סינגל- אנדד שנבחן בהם את יכולתו 'להרגע' קצת.
 

rahoz

אוהב את התחום
הודעות
180
מעורבות
0
נקודות
0
השאלה לא ברורה ? ונובעת להערכתי מקריאה 'מרפרפת'.

תקרא את הפוסט- כולל הניסוח של הקביעה (רמז,..עד...),
ויהיה לך אני מניח ברור יותר.

אם גם אז לא תבין- אשמח לענות לשאלה ממוקדת.

אתה, אולי? צודק דיקדוקית אך לא דידקטית.

היות ואתה כתבת שהרמקול "מתנהג שונה לחלוטין" בחללים שנבדקו (20 ו 40 מ"ר) והיות ובשני החללים הרמקול נבחן עם הגברות שונות, אזי המסקנה שכתבת ("עד 40 מ"ר"), לדעתי, לא לוגית ומתבססת על נתונים/ אקסטרפולציות לא מדוייקות או לא נאמנות למציאות כהוויתה.

רוצה לטעון- שעם מגבר מתאים (אולי מנורות??) הרמקול עשוי להשמע מצויין ולא מעייף כלל בחלל של 35-40 מ"ר...אולי :מבולבל: שווה בדיקה.
 
נערך לאחרונה ב:

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
תגידו המורה 'מתה' כל כך מוקדם עד שלא פגשתם אותה ?
(בצחוק, שלא תעלבו חס וחלילה)

"צורת הגשת המוזיקה:

בשני החללים מדובר ברמקול שמגיש צליל שקוף / מפורט בצורה 'מפחידה', עם נטיה להגשה אינטנסיבית שלא נותנת לך לשבת ולהרגע. הדינמיקה והפרטים באלמנטים קרמיים היא חסרת תקדים לעומת אלמנטים אחרים. אסור בשום פנים ואופן לשדך לו מגברים טרנזיסטוריים- אך ורק מנורות, אחרת הוא 'תוקפן' 'ומעייף' להאזנה, ומאבד הרבה מהגבוהים האווריריים שמתקבלים במנורות."


התנהגות הרמקול זהה בשני החללים בכל הקשור לצורת הגשת הצליל, ושונה לחלוטין בהדגשת / הגשת התדרים. ההבדל בין מנורות לטרנזיסטור היה בהקצנת ההתנהגות ולא ביצירת התנהגות שונה.

עכשיו ברור יותר ?

ומבלי קשר לכך, 'התחושה' / 'המסקנה' שלנו שנצטרך לבדוק עם מגברי סינגל- אנדד (4 מונובלוקים), ולראות מה יקרה אז- לא בטוח שנהיה מרוצים מהתוצאה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
נמר

אמרתי בדיוק הפוך !

לא משנה באיזה סלון אתה שומע- התוצאה כל כך 'חיה' 'דינאמית', מרשימה- שאתה מתעייף מהעוצמה שבו. ועוצמתו מדהימה ומוזיקאלית.

לעומתו ה VR-7 מנגן ברגיעה מוחלטת- שלא מעייפת אותך ואתה נהנה לשבת שעות ולהאזין.

זו התכונה הבולטת ביותר בשוני בצורת ההגשה של הרמקולים, ולא משנה באיזה חדר ועם איזו הגברה.

אז אנא אל תהיה מודאג- הוא ינגן בסלון שלך, ואולי נארגן בחינה עם מגברי סינגל- אנדד שנבחן בהם את יכולתו 'להרגע' קצת.

אוקי עכשיו הבנתי.

אגב!

אהבתי את המשפט האחרון, אני מחכה באוטו תגיד לי רק מתי להכניס לראשון ולהגיע.:D
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
טמפרטורת חדר

כנראה שלהתעלות על הבס האנמי של ה VR7 זו לא חכמה גדולה...

עם אילו הגברות שמעת את הערבה בחדר ה SO COLD גדול (אם אני מבין היה שם ASR טרנ' ומה בנוסף??)

לא כל חדר גדול הוא כה קר
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
אני אומנם לא שמעתי ולא יודע במה מדובר,
אני רק יכל לשאול האם 650K מצדיק את
מה ששומעים?כי כשאני עובר ליד חנות כמו
כלי זמר למשל ואני שומע מע' תופים שמישהוא
מנסה ושהיא עולה 5K,אני מבין ויודע ששום
רמקול בעולם לא יתן את מה ששמעתי מאותה מע'
תופים.נכון ישנה שאיפה להגיע למקור,השאלה
היא רק מה המחיר?כי למקור נגיע רק כשנהיה
לידו וזה עולה הרבה פחות כסף.
האם ביכלל יש איזה גבול או שזה משהוא הזוי לחלוטין?:מבולבל:
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
אין לשאלה האם מערכת שווה כזה סכום- תשובה אמיתית.

כמו שאין תשובה אמיתית לשאלה האם מכונית שווה 7 מליון ש"ח, או האם עט שווה מיליון ש"ח, או תמונה שווה 300 מיליון ש"ח.

כמשפט האלמותי " פונוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה"- ישנם אנשים בעולם שמוציאים על גחמות אישיות עשרות מליוני ש"ח בשנה- מינימום, ואחרי מספר שנים שאתה 'חי' כך ההגדרות מהם חיים משתנות לחלוטין.

הרדיפה אחרי עונג / סיפוק שיש לך אמצעים נהפכת למטרה קלה- עם יעדי הגשמה מיידיים, ואין ספק שהטבעיות הזאת קשה למרבית האנשים 'שמחונכים' לדחיית סיפוקים כחלק ממנגנון ההשרדות.

שאלת הקרבה למקור אינה רלוונטית- כי היא חד פעמית ולרוב כבר התרחשה. ולכן רוצים לחזור לחוויה ולשמוע אותה פעם אחרי פעם- כי אוהבים אותה.

להרגיש כאילו אתה 'בדבר האמיתי' אם יש לך את האמצעים- נראית מטרה סבירה והגיונית, ואין לך שום רצון לדחות את הסיפוק בגלל שלמישהו קשה להתמודד פסיכולוגית עם הסכום.

האם מערכות של מאות אלפי ש"ח טובות יותר- אם הרכיבו נכון, אז כן. האם השוני שווה במקום קניית בית או שידרוגו, לדוגמא- ממש לא.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
שלמה.

נראה לי שהחיפוש אחר המקור מסוכן מידי, המקור שלי הוא להיות רווק . בקצב הזה נראה לי שאני אגיע אליו.:מה??????????:
 

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
:מבולבל:גדולה...

עם אילו הגברות שמעת את הערבה בחדר ה SO COLD גדול (אם אני מבין היה שם ASR טרנ' ומה בנוסף??)

אני מניח שאתה שומע מידי ערב את האנמיות של הvr7 ,אני מניח שכמעט כל רמקול אוכל אותו לארוחת בוקר לדעתך?אז רק שתדע לך שבניגוד לדעתו של אילן מירב האנשים ששמעו חשבו ש "הגולם "נשמע הרבה יותר טוב ,יותר מוזיקלי ובעקר מנגן הרבה יותר בקלות לעומת התזזית של האיזופון.בקיצור חוות דעתך לגבי הבס האנמי נראית לי.............
 

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
במקרה שמעתי מס פעמים את ה VR7 במס בקורים אצל אלדר (שאין מארח יותר טוב ממנו נקודה!) והלואיי
על כל האודיופילים רמקול כזה , או יותר נכון ,תוצאה כזו, שלא לדבר על המערכת המדהימה והיוקרתית .
מי שהתארח אצל אלדר ושמע , יודע על מה אני מדבר ומי שלא שיקווה להגיע אליו , שכן לראות ולשמוע מערכת כזו
זו חוויה האודיופילית בלתי נישכחת לכל חובב סטראו.

כאודיופיל ותיק (לא כסוחר) תמיד היו אצלי מבקרים רבים שבאו להתארח ולשמוע , ואין מה לעשות , תמיד יהיו
כאלו שיש להם טעם מסויים או מערכת שונה או מערכת פשוטה , ובכל זאת ויהיה להם מה להגיד בכיוון
הציני כמומחים \ מבינים כביכול....שיגידו : אה....סתם רמקול....הסאונד לא הפיל אותי....אני עם מערכת ברבע מחיר שומע יותר טוב....

בתחילה , זה היה מפריע לי (להזכירכם , בענף הזה מילה קטנה עוברת במהירות האור מירושלים לחיפה) אך
עם הזמן למדתי שלא להתיחס ולהבין שזו דרך האדם כאשר אחד אומר זאת מקינאה והשני באמת חושב כך
אך מה שחשוב בסופו של דבר זה איך אני שומע ואיך אני מרוצה מהמערכת שלי .
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור