כדי שנמר יהיה מאושר- ויפסיק 'לקדוח' לי שאני חייב לכתוב על ההשוואה (בצחוק כמובן).
לאחר התערוכה במינכן הגיעו מספר חברים 'בהלם' מההדגמה של הסט איזופון ערבה עם מגברי אוקטב. הרושם היה כל כל עמוק שמיד יצא מייל ליצרן לשלוח זוג לארצנו הקטנטנה.
היצרן הפנה את היבואן שהתמנה (יגאל סאבו) שהגיעה להדגמה עם הדגם הקטן קאזייאנו, לא נרשמה 'התעלפות', אבל ההחלטה להביא ערבה היתה סופית לפני ההדגמה- ולאחר חודש 'הנשר נחת'.
קצת מידע טרוויאלי, האיזופון בנוי מאלמנטים קרמיים בלבד- וטוויטר יהלום (בגרסה היקרה). זה רמקול 'גדול' יחסית הבנוי יפייפה- עם מספר כשלים מרגיזים: טרמינציה לחיבור רמקולים לא נוחה ולא איכותית, וקדח הברגת רגליים לא איכותי היוצא ממקומו בקלות יחסית.
לאחר חודשיים 'הרצה' ולמידה שלו- ויומיים מבחני השוואה עם וואון שוויקארט VR-7SE , להלן סיכום התנסותנו.
התנהגות בחלל:
מתנהג שונה לחלוטין בחלל קטן (20 מ"ר) מחלל גדול (40מ"ר)- בחלל קטן המיד בס מצויין, מיד וגבוהים מעולים, בס טוב. בחלל גדול בס איכותי ועצום שמאפיל בקלות גם על מכונת בסים כווילסון מקס, מיד בס ומיד מדהימים, גבוהים טובים אבל לא מצויינים.
צורת הגשת המוזיקה:
בשני החללים מדובר ברמקול שמגיש צליל שקוף / מפורט בצורה 'מפחידה', עם נטיה להגשה אינטנסיבית שלא נותנת לך לשבת ולהרגע. הדינמיקה והפרטים באלמנטים קרמיים היא חסרת תקדים לעומת אלמנטים אחרים. אסור בשום פנים ואופן לשדך לו מגברים טרנזיסטוריים- אך ורק מנורות, אחרת הוא 'תוקפן' 'ומעייף' להאזנה, ומאבד הרבה מהגבוהים האווריריים שמתקבלים במנורות.
איך הוא נשמע:
כאן אתאר את הסטאפ המקורי שבו הוא יושב (בהשוואה לא הגענו למיצוי מלא). לא פחות מנפלא, אולי הרמקול המרשים ביותר ששמעתי בחדרים רגילים. יש לו עומק במה מרשים, מיקום ופירוט ששום רמקול לא מציג (כולל הורנים)- למעט ריבונים ואלקטרוסטטים גדולים (והם דורשים חדרים מסוג שונה). איכות צליל מרשימה בכל טווח הצלילים- תכונה ברמה כזאת לא ניתן לשייכה כמעט לאף רמקול בגדלים האלו.
כמה הוא מרשים: עד כדי כך שכל דיסק רגיל מנגן כאילו הוא הקלטה מעולה ואיכותית.
איך הוא בהשוואה לוואון שווייקארט:
ה VR-7SE הוא 'מפלצת' עם קופסא שבנויה אולי הכי טוב שפגשתי- התוצאה צליל רגוע ומפורט, תענוג עילאי. החסרונות שלו בהשוואה לערבה- בס חסר (שרק עם שני סאבים הוא נשמע קרוב, אבל עדיין לא הערבה), מיד בס פחות מורגש- במיוחד בפסנתר הדבר בולט, מיד איכותי מאוד, לא נופל בהרבה ופחות 'עצבני' מהערבה- יש פער קטן ברזולוציה לטובת הערבה, בגבוהים- ההפתעה הגדולה, הוואון שוויקארט עם רזולוציה טובה יותר בגבוהים- ועם פתיחות ואוורריות טובה יותר.
לסיכום:
בשורה התחתונה, הערבה הינו רמקול יותר שלם, ולכן הבחירה בו תהיה 'הנכונה' יותר- יהיה מעניין לבחון את הערבה לעומת אחיו התאום מתוצרת TIDAL , הוא יגיע עם קופסא מסיבית יותר שאולי תתרום 'להרגיע' את המופע המוזיקאלי.
לאחר התערוכה במינכן הגיעו מספר חברים 'בהלם' מההדגמה של הסט איזופון ערבה עם מגברי אוקטב. הרושם היה כל כל עמוק שמיד יצא מייל ליצרן לשלוח זוג לארצנו הקטנטנה.
היצרן הפנה את היבואן שהתמנה (יגאל סאבו) שהגיעה להדגמה עם הדגם הקטן קאזייאנו, לא נרשמה 'התעלפות', אבל ההחלטה להביא ערבה היתה סופית לפני ההדגמה- ולאחר חודש 'הנשר נחת'.
קצת מידע טרוויאלי, האיזופון בנוי מאלמנטים קרמיים בלבד- וטוויטר יהלום (בגרסה היקרה). זה רמקול 'גדול' יחסית הבנוי יפייפה- עם מספר כשלים מרגיזים: טרמינציה לחיבור רמקולים לא נוחה ולא איכותית, וקדח הברגת רגליים לא איכותי היוצא ממקומו בקלות יחסית.
לאחר חודשיים 'הרצה' ולמידה שלו- ויומיים מבחני השוואה עם וואון שוויקארט VR-7SE , להלן סיכום התנסותנו.
התנהגות בחלל:
מתנהג שונה לחלוטין בחלל קטן (20 מ"ר) מחלל גדול (40מ"ר)- בחלל קטן המיד בס מצויין, מיד וגבוהים מעולים, בס טוב. בחלל גדול בס איכותי ועצום שמאפיל בקלות גם על מכונת בסים כווילסון מקס, מיד בס ומיד מדהימים, גבוהים טובים אבל לא מצויינים.
צורת הגשת המוזיקה:
בשני החללים מדובר ברמקול שמגיש צליל שקוף / מפורט בצורה 'מפחידה', עם נטיה להגשה אינטנסיבית שלא נותנת לך לשבת ולהרגע. הדינמיקה והפרטים באלמנטים קרמיים היא חסרת תקדים לעומת אלמנטים אחרים. אסור בשום פנים ואופן לשדך לו מגברים טרנזיסטוריים- אך ורק מנורות, אחרת הוא 'תוקפן' 'ומעייף' להאזנה, ומאבד הרבה מהגבוהים האווריריים שמתקבלים במנורות.
איך הוא נשמע:
כאן אתאר את הסטאפ המקורי שבו הוא יושב (בהשוואה לא הגענו למיצוי מלא). לא פחות מנפלא, אולי הרמקול המרשים ביותר ששמעתי בחדרים רגילים. יש לו עומק במה מרשים, מיקום ופירוט ששום רמקול לא מציג (כולל הורנים)- למעט ריבונים ואלקטרוסטטים גדולים (והם דורשים חדרים מסוג שונה). איכות צליל מרשימה בכל טווח הצלילים- תכונה ברמה כזאת לא ניתן לשייכה כמעט לאף רמקול בגדלים האלו.
כמה הוא מרשים: עד כדי כך שכל דיסק רגיל מנגן כאילו הוא הקלטה מעולה ואיכותית.
איך הוא בהשוואה לוואון שווייקארט:
ה VR-7SE הוא 'מפלצת' עם קופסא שבנויה אולי הכי טוב שפגשתי- התוצאה צליל רגוע ומפורט, תענוג עילאי. החסרונות שלו בהשוואה לערבה- בס חסר (שרק עם שני סאבים הוא נשמע קרוב, אבל עדיין לא הערבה), מיד בס פחות מורגש- במיוחד בפסנתר הדבר בולט, מיד איכותי מאוד, לא נופל בהרבה ופחות 'עצבני' מהערבה- יש פער קטן ברזולוציה לטובת הערבה, בגבוהים- ההפתעה הגדולה, הוואון שוויקארט עם רזולוציה טובה יותר בגבוהים- ועם פתיחות ואוורריות טובה יותר.
לסיכום:
בשורה התחתונה, הערבה הינו רמקול יותר שלם, ולכן הבחירה בו תהיה 'הנכונה' יותר- יהיה מעניין לבחון את הערבה לעומת אחיו התאום מתוצרת TIDAL , הוא יגיע עם קופסא מסיבית יותר שאולי תתרום 'להרגיע' את המופע המוזיקאלי.