באיזה צבע אתם מעדיפים אותו ???


ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
אני מדבר כמאזין קצה, אם זו השאלה, אני לא מעורב באופן מקצועי בעשיית מוזיקה.

נאמנות למקור מזכירה לי לפעמים את המונח 'צדק אבסולוטי', שניהם לא ממש קיימים.

מילן קונדרה כתב מסה משובחת על נושא דומה שנקראת 'צוואות נבגדות'. הנגיעה המוזיקלית שם למיטב זכרוני היא יותר בתעוזה של בראהמס ואילו הנאמנות-למקור נוגעת לרומאנים ופרוזה, אבל זה מעניין עם ובלי קשר, מרחיב קצת את היריעה.
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
אני מדבר כמאזין קצה, אם זו השאלה, אני לא מעורב באופן מקצועי בעשיית מוזיקה.

נאמנות למקור מזכירה לי לפעמים את המונח 'צדק אבסולוטי', שניהם לא ממש קיימים.

מילן קונדרה כתב מסה משובחת על נושא דומה שנקראת 'צוואות נבגדות'. הנגיעה המוזיקלית שם למיטב זכרוני היא יותר בתעוזה של בראהמס ואילו הנאמנות-למקור נוגעת לרומאנים ופרוזה, אבל זה מעניין עם ובלי קשר, מרחיב קצת את היריעה.

(Y)
נאמנות למקור זו פיקציה אודיופילית נקודה.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
מילן קונדרה סופר שנולד בצכוסלובקיה וגלה לפאריס החל לכתוב שירים וסיפורים קצרים מגיל צעיר.
אחדים מספריו הוסרטו ביניהם הבדיחה ו- הקלות הבלתי נסבלת...מילן קונדרה מתמחה יותר בעייני בפילוסופיה...וממה שמשתמע מכך ומיצירותיו בכתיבה.
אך אני חושב שמלהפיק מסקנות אילו או אחרות לגבי תחום האולפנים או "מקור" מאחד מספריו ('צוואות נבגדות')
אני לא ניזון מספר זה או אחר אלא ממש מהמציאות ...(ממשמע אוזני) ומתוקף תפקידי המקצועי.
אדם הנמצא כל כולו בתחום המוסיקה והאולפנים, איש שלפעמים לא מספיק לקרוא ספרים , אך משתדל מאוד לשקוד ולהשקיע יותר בעשיה בתחום ההקלטות והמאסטרינג מין הסתם.....

אגב דעה זו או אחרת מאילו שהעלת פה יכולות מדיי פעם להטעות לא מעט אנשים, אינני חושב שכדאי לך להאחז בה.
 

נערך לאחרונה ב:

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
מילן קונדרה כתב מסה משובחת על נושא דומה שנקראת 'צוואות נבגדות'.

הנגיעה המוזיקלית שם למיטב זכרוני היא יותר בתעוזה של בראהמס ואילו
הנאמנות-למקור נוגעת לרומאנים ופרוזה, אבל זה מעניין עם ובלי קשר, מרחיב קצת את היריעה.

אך אני חושב שמלהפיק מסקנות אילו או אחרות לגבי תחום האולפנים או "מקור" מאחד מספריו ('צוואות נבגדות')
אני לא ניזון מספר זה או אחר אלא ממש מהמציאות ...(ממשמע אוזני) ומתוקף תפקידי המקצועי.
אדם הנמצא כל כולו בתחום המוסיקה והאולפנים, איש שלפעמים לא מספיק לקרוא ספרים , אך משתדל מאוד לשקוד ולהשקיע יותר בעשיה בתחום ההקלטות והמאסטרינג מין הסתם.....

אגב דעה זו או אחרת מאילו שהעלת פה יכולות מדיי פעם להטעות לא מעט אנשים, אינני חושב שכדאי לך להאחז בה.

[ תשובה ארוכה - לא חייבים לקרוא, אין חידושים ].

כשאמרתי שהספר נכתב על נושא דומה, הכוונה היא - "לא אותו נושא" [ כאילו, נושא אחר ].
וכשכתבתי שהנאמנות למקור שנדונה בו נוגעת יותר לרומאנים ופרוזה, הכוונה היא שזה לא מוזיקה .רומאנים ופרוזה, לא מוזיקה [ כאילו, ספרות כתובה, לא צלילים ].

ואז הוספתי שזה מעניין גם בלי קשר, לטובת העשרה, והכוונה היא שמי שבא לו לחשוב על הנושא בצורה פילוסופית ולהרחיב את דעתו יכול למצוא עניין בספר [ כאילו, "בלי קשר" ].

אז חשבתי שזה די ברור שאין פה "הפקת מסקנות לגבי תחום האולפנים" ( ?!) מהספר ההוא, שזו, הייתי אומר, מסקנה קצת שטחית לנוכח ההודעה שלי, אבל בכל מקרה אני מצטער שזה לא היה ברור מספיק ושהטעיתי אותך.

אני מקווה שההודעה הנכחית עם הדגשות ופריסה אחרת וההסברים - מובנת יותר.
במידה ועדיין נראה לך שאני לומד על מאסטרינג מפילוסוף צ'כי, אני פה כדי להסביר.

אני שמח מאוד בשבילך שאתה שוקד על עשייה בתחום המאסטרינג, זה נשמע מרתק !
אז הספר לא על אולפנים, אם זה לא היה ברור [ כאילו, הוא על נאמנות למקור, אבל לא בסאונד, אז אפשר ללמוד ממנו על הרעיון, אבל לא לכוון איתו אקולייזר ].





באשר לדיון על מהו "מקור", יש דיון טכני ויש דיון תיאורטי.

[ בהקשר זה הספר היה תיאורטי, כאילו ].

תיאורטית, אם פברוטי היה יושב אצלי בסלון עם הצטננות קלה ואתה היית בא עם דיסק שלו [ שעשו לו מאסטרינג מקרמיקה אפילו, הו הו הו ] הדיסק לא היה נשמע כמו המקור והמקור היה משתעשע מזה [ גם אני ].

"המקור" בהקשר זה נשמע אולי כמו הגדרת זמן ולא מוצר : הזמן בו כל המבצעים ישבו באולפן וניגנו הוא זמן-מקור לאותה הקלטה. הסאונד שהושג שם, הציוד שבו השתמשו - מהכלים ועד הכבלים, הגרון של הזמר [ קול מושפע לא רק מהצטננות אלא גם מהשעה ביום, ומשתנה הרבה בין הבוקר לערב ]. מאחר וה'מקור' תלוי בכ"כ הרבה פרמטרים, אפילו 'זמן-המקור' משתנה תוך כדי.

כעת נשלב את התיאוריה בפרקטיקה : בטח היית פעם בחנות סטריאו.
ואם היית, בטח יצא לך להאזין לכמה רמקולים.
כעת דמיין מספר רמקולים רצפתיים עומדים אחד ליד השני ואתה מחליף בינהם דרך המרכזייה :
כל אחד מנגן את אותו דבר, אבל נשמע שונה לחלוטין.

ובפרוטרוט : תעביר מB&W לפוקאל לאאורום לאופרה לדבור לLV - כל אחד יישמע שונה מאוד מקודמו, נכון ?

אז מי נאמן למקור ?

קח לדוגמא את " חמשת סוגי הרמקולים הרצפתיים הכי נמכרים בקרב אנשי סאונד ".
זאת תהיה סטטיסטיקה מעניינת.

אתה תמצא חמש פירמות שמייצרות חמישה מוצרים שנשמעים אחלה, אבל נותנים כל אחד תמונת סאונד שונה לחלוטין, עם צורות וגוונים יחודיים לכל רמקול, באס-מיד-והיי שונים לגמרי.

אז מי מהם נאמן למקור ?


כאן פחות או יותר נעצר הכל לדעתי, וזה גם מקשר לנושא השירשור.
המאזין מחפש רמקול שינגן לטעמו, ולא יהיה נאמן "למקור".
איזה מקור ?

הדיסק שמתנגן עבר אולפן, ושם קבעו איך הכי 'יפה' לו שישמע, איזה ערוץ להגביר ומתי, שילובים, דחיפות למינהן. אם לדעתי גם הזמר-המקור הוא לא מקור, אז בטח שהדיסק הוא לא מקור, ואין כזה דבר "מקור", וצריך להיות זהירים בנאמנויות בחיים, בטח כשמדברים על נאמנות למשהו אמורפי.

באשר לההערה האחרונה שלך, זה חמוד מצידך ואני אקבל אותה כמחמאה,
המשך לשקוד חביבי !

עלה והצלח
יום נעים
(ורד)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
ארוך יחסית נכון וגם אני די מסכים עם ההגדרה בנושא המוזיקה כאן (אין התיחסות מצידי לנושא הספרות כעת :) )
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
כעת נשלב את התיאוריה בפרקטיקה : בטח היית פעם בחנות סטריאו.
ואם היית, בטח יצא לך להאזין לכמה רמקולים.
כעת דמיין מספר רמקולים רצפתיים עומדים אחד ליד השני ואתה מחליף בינהם דרך המרכזייה :
כל אחד מנגן את אותו דבר, אבל נשמע שונה לחלוטין.

ובפרוטרוט : תעביר מB&W לפוקאל לאאורום לאופרה לדבור לLV - כל אחד יישמע שונה מאוד מקודמו, נכון ?

אז מי נאמן למקור ?

קח לדוגמא את " חמשת סוגי הרמקולים הרצפתיים הכי נמכרים בקרב אנשי סאונד ".
זאת תהיה סטטיסטיקה מעניינת.

אתה תמצא חמש פירמות שמייצרות חמישה מוצרים שנשמעים אחלה, אבל נותנים כל אחד תמונת סאונד שונה לחלוטין, עם צורות וגוונים יחודיים לכל רמקול, באס-מיד-והיי שונים לגמרי.

אז מי מהם נאמן למקור ?


כאן פחות או יותר נעצר הכל לדעתי, וזה גם מקשר לנושא השירשור.
המאזין מחפש רמקול שינגן לטעמו, ולא יהיה נאמן "למקור".
איזה מקור ?

הדיסק שמתנגן עבר אולפן, ושם קבעו איך הכי 'יפה' לו שישמע, איזה ערוץ להגביר ומתי, שילובים, דחיפות למינהן. אם לדעתי גם הזמר-המקור הוא לא מקור, אז בטח שהדיסק הוא לא מקור, ואין כזה דבר "מקור", וצריך להיות זהירים בנאמנויות בחיים, בטח כשמדברים על נאמנות למשהו אמורפי.

באשר לההערה האחרונה שלך, זה חמוד מצידך ואני אקבל אותה כמחמאה,
המשך לשקוד חביבי !

עלה והצלח
יום נעים
(ורד)

האומנם... מעט ארוך סליחה מראש.

היי ס. ריכטר כמובן שאינני מתכוון חלילה לפגוע בך עם ההערה האחרונה שלי פשוט בעניי אחרי שקראתי בעיון רב את מה שכתבת למעלה יש לי כמה הערות בונות אך הכל בעניין של טעות ולמה אני מתכוון....

אני העתקתי לפה משפט שלך כדוגמא אינני יודע מאיזה תחום אתה בא אבל אני יכול להגיד לך שהמשפט הזה לדוגמא :

קח לדוגמא את " חמשת סוגי הרמקולים הרצפתיים הכי נמכרים בקרב אנשי סאונד ".
זאת תהיה סטטיסטיקה מעניינת.


לא יודע מאיפה "שאבת" את זה שאנשי סאונד קונים או מוכרים רמקולים רצפתיים אלא אם כן התכוונת לאנשי מכירות עצמם ולא לאנשי אולפן אם כן מייד אסביר ואפרט מה אני חושב אם לזו הייתה כוונתך מכיוון הזוית האולפנית...גם רצוי שתפרט למי אתה קורא אנשי סאונד ?
אולי משתמע מכך ששניינו לא מדברים על אותו תדר ומכך שכוונתך שונה מזו ששלי המקצועית, בכל אופן אתן הסבר קל.

תראה טכנאי הסאונד או איש ההקלטות כאשר הוא בוחר לו מוניטור טוב הוא צריך לדעת על מה הוא הולך מראש ולא להתחיל לפשפש בין הפירמות למינייהם צריך מוניטור שקוף אחד כזה שלא עושה לך "סלט" בסאונד מה שהכי שקוף הכי אמיתי מבחינתי אולי מבחינת הלקוח קצה זה ישמע זוועה
כל זה בכדי שתשמע הכי יפה שייש מהמערכת שלך בבית או לחילופין במקום אחר ..
אני אישית ממש לא עובר עם EQ בשמיעת המאסטרינג ובטח שלא בהקלטות לצורך "יפיוף" הסאונד בדיוק ההיפך הגמור רק אם בא לי לשמוע איזה משהו לצורך שמיעה לכייף שלי אני אשנה מעט אם צריך את הסאונד הסופי נגיד אם אני אשב לצפות באיזה סרט מטורף בעל המון אפקטים שונים שמשחקים של תפקיד של הסאב וכיוצא בזאת...(לצורכי הנאה בלבד ולא בכדי להדגיש מקור)

עוד משהו שנורא לא התקבל אצלי זה שציינת שבאולפן או ממה שאתה מכיר או חושב שייש כ-5 סוגים שונים של רמקולים אני מסכים איתך חלקית אפילו יש קצת יותר סוגים מאשר 5 השאלה הנשאלת מהו ה-FLAT שבמוניטורים שברשותך עקומת הענות התדרים ועוד ועוד...?
וזה מעבר לכל הסוגי יצרנים השונים שתמיד יגידו ששלהם "יותר גדול" סוג של תחרות אחרי הדה בסט !
משהו שאצלי ממש לא משחק את תפקיד "המלך" באולפן.
לגבי מהו המקור באולפן יושבים אנשי ידע בתחום אשר עובדים עם מוניטורים ששואפים בדיוק למקור מכייוון שהם נמצאים מול הלהקה או הזמר או הקלידן או כל דבר אחר ...
אגב לידע כללי אני אישית עובד עם 4 זוגות של טנואיי מדגם ריוול (2 פורנטאליים ושניים אחוריים) במידה ואני יוצר עבודות של סראונד יש להם המון משקל בתוצאה הסופית .
עוד נקודה חשובה היא מה שהאוזן שומעת מקדימה היא לא שומעת מאחור וזה בכדי לקבל דקוייות שלא ישמע אותם בדרך כלל הלקוח קצה (זה שקונה את הדיסק אחרי המאסטרינג) גם אם תשים עליך אוזניות תשמע הבדל בין מוניטורים לאוזניות מקצועיות מכיוון שייש פה את האקוסטיקה של החדר שגם משפיעה וזהו למעשה עולם ומלואו בעל הרבה הביטים פסיכואקוסטיים וכיוצא בזאת...שאולי גם לזה יש לפתוח בנפרד שירשור דיי מעניין ומחוסר זמן אני לא נכנס לזה בכלל...
בנוסף אני עובד עם זוג מוניטורים נוספים של 15 אינץ לצורך רפרנס יש ההבדלים של סוגי המוניטורים מה שמביא אותי לנקודת האפס וליחס תואם (לשמיעה מדוייקת בין גדול לקטן)
הטנואיי ריוואל שייש ברשותי שהם 6 אינץ .
הרפרנס חייב להשמע בדיוק אותו דבר בין מוניטור גדול למוניטור קטן כך שמחר אתה תסע ברכב שלך ותכניס את הדיסק להתנגן לו תשמע אותו באותה איכות כמו שתשמע אותו בבית במערכת שלך ובהתייחס לסאונד הרמקולים שייש לך באוטו ובהתייחס לרמקולים שייש לך בבית , מבלי להתייחס כרגע בין תחומיי הרמקולים שייש ברשותך מכיוון שהם נילקחו בחשבון בעת הכנת הרפרנס של איש הסאונד או טכנאי ההקלטות באולפן , הנובע מכך שאני אומר כטכנאי ההקלטות או איש ההקלטה והסאונד שמחובתם ואו מחובתי מכיוון שאני נכלל באותה הקטגוריה שלהם לתת את המקסימום לתוצאת המקור שייש לי באולפן מהמולטי טראק שלי או ממכונת הסלילים מה שמצריך ממני המון משאבי ידע נסיון ועבודה מדוייקת ללא פשרות גם לא בתחום הדינאמי של התוצאה הסופית מה שמשתמע מכך שלקחתי "את ההגה" לידיים גם לדובדבן שבקצפת תחום המאסטרינג וגם כתוצאה סופית.

יש עוד כמה נקודות שהייתי ממליץ לך לחשוב מזוית מעט שונה אבל אני יכנס רק לאחת מחוסר זמן באולפן שלי.
כמו שציינת לגבי בחירת סוגי הרמקולים "רצו באולפן לשמוע את זה הכי יפה" ממש לא אלא אם כן יש שם בחור אחרי השולחן בקרה שרב עם אישתו אתמול בלילה ..סתם כבדיחה ולא חלילה ליגלוג על דבריך שלא תבין אותי אחרת וההיפך הוא הנכון, (כבחירת מוניטורים או הקלטת מקור בעיניך שיצרו "כאילו מקור") מזוית דבריך.
אני מאוד מכבד אותך אף על פי שאין בנינו הכרות אישית רציתי לתרום מהידע שלי לכל מי שנמצא פה וכמובן גם לאילו החדשים או מאילו שבאו בכדי ללמוד לא מעט אם הם רוצים כמובן וסליחה שוב שהחברתי כמעט עמוד שלם.

קח הכל ידידי היקר ברוח טובה ובונה באתי רק בכדי לעזור,
את הידע והניסיון שלי כבר רכשתי ותמיד אלמד ואחכים אם אפשר עוד....(ורד)


המשך נעים לכולם.(ורד)
 

נערך לאחרונה ב:

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
קח לדוגמא את " חמשת סוגי הרמקולים הרצפתיים הכי נמכרים בקרב אנשי סאונד ".
זאת תהיה סטטיסטיקה מעניינת.


לא יודע מאיפה "שאבת" את זה שאנשי סאונד קונים או מוכרים רמקולים רצפתיים אלא אם כן התכוונת לאנשי מכירות עצמם ולא לאנשי אולפן אם כן מייד אסביר ואפרט מה אני חושב אם לזו הייתה כוונתך מכיוון הזוית האולפנית...גם רצוי שתפרט למי אתה קורא אנשי סאונד ?.(ורד)

בוקר טוב ותודה על הפוסט המעניין.

התכוונתי " חמשת סוגי הרמקולים הרצפתיים שאנשי סאונד קונים לעצמם הביתה הכי הרבה".
אבל נהניתי מאוד לקרוא ולהחכים.

אגב אוזניות, יש הבדל גם בשמיעה בינהן, נכון ?
כך כשאתה מחליף לזוג אחר במהלך העבודה, אתה שוב שומע מקור אחר.
זה כי אין "מקור".


אני מניח שאולפנים רבים הצטיידו במוניטורים טובים עם שקיפות מלאה.
אם היה דבר כזה "מקור", אז אותה להקה הייתה נשמעת זהה בכל הקלטה באולפנים שונים בכל העולם, וזה לא ככה. כל אולפן מפיק צלילים אחרים, כל חומר גלם עובר שינויים אחרים, אם אתה בחופש ומחליף אותך מישהו, הוא כבר שומע אחרת ומעדיף אחרת.


אם אותה להקה שהקלטת תעבור לאולפן לידך ותקליט שם, הם יהיו אותו מקור, אבל יישמעו אחרת, כי אין כזה דבר "מקור", אפילו כשאתה יושב עם הלהקה.

'מקור' נכון לומר בהקשר של המדיה שאתה מנגן ממנה בבית. לצרכן הביתי יש מקור לנגן ממנו, אבל המקור הזה נאמן לעצמו ואינו יכול להיות נאמן למקור אחר מלבדו, כי מרגע שהלהקה זזה הביתה, הוא ההעתק שמשקף את זמן המקור, והוא נאמן לתנאים ששררו באותו זמן והציוד שהקליט אותם.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
בוקר טוב ומבורך גם לך ס. ריכטר

לגבי אוזניות יש הבדלים בין דגמים מסויימים או חברות שונות כמו AKG וכיוצא בזאת...
המלצתי לך על אוזניות טובות של סנהייזר HD25 תווך הענות תדרים מורחב מאוד (אם תרצה נתונים מדוייקים אני יעלה לך לכאן) ביחס לאוזניות הנמצאות כיום בשוק החופשי.
אני אישית עובד איתם מכיוון שהם FLAT מוחלט אין שם תוספת של צבע מסויים או יופי מבחינה חיצונית סה"כ אוזניות מעולות אטומות לחלוטין נוחות עם קשת מתפצלת והכי חשוב מדוייקות מאוד המספקות לי בהחלט את מה שאני מבקש מהם לגבי מחירם כיום משהו כמו 1600-1800 שקל עד כמה שזכור לי יתכן וכיום יותר אם תרצה לברר פרטים ותהיה מעוניין אשמח לעזור לך .

יום נעים (ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בוקר טוב ומבורך גם לך ס. ריכטר

לגבי אוזניות יש הבדלים בין דגמים מסויימים או חברות שונות כמו AKG וכיוצא בזאת...
המלצתי לך על אוזניות טובות של סנהייזר HD25 תווך הענות תדרים מורחב מאוד (אם תרצה נתונים מדוייקים אני יעלה לך לכאן) ביחס לאוזניות הנמצאות כיום בשוק החופשי.
אני אישית עובד איתם מכיוון שהם FLAT מוחלט אין שם תוספת של צבע מסויים או יופי מבחינה חיצונית סה"כ אוזניות מעולות אטומות לחלוטין נוחות עם קשת מתפצלת והכי חשוב מדוייקות מאוד המספקות לי בהחלט את מה שאני מבקש מהם לגבי מחירם כיום משהו כמו 1600-1800 שקל עד כמה שזכור לי יתכן וכיום יותר אם תרצה לברר פרטים ותהיה מעוניין אשמח לעזור לך .

יום נעים (ורד)

כעת אני קצת מבולבל - אתה טוען שיש אוזניות ורמקולים "שהם FLAT מוחלט אין שם תוספת של צבע מסויים". לא מנקודה התחיל השירשור ??
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
כעת אני קצת מבולבל - אתה טוען שיש אוזניות ורמקולים "שהם FLAT מוחלט אין שם תוספת של צבע מסויים". לא מנקודה התחיל השירשור ??

לא בדיוק הבנתי אותך כרמי ?

יש מוניטורים FLAT
ויש אוזניות FLAT
אמרתי שייש סוגים שונים של דגמים וחברות המלצתי על אוזניות FLAT של סנהייזר HD-25 הם FLAT מוחלט
לעומת אוזניות אחרות שמשתדלים להתקרב אליהם ב-FLAT שלהם מה שגרם לנושא המקור לסטות ממקורו בנושאי הצבע או גוון הצליל ונדון בו בהמשך ע"י על מקור ולא על צבע וגוון אם תשים לב תראה את זה בהמשך שירשוריו של ס. ריכטר ואליהם התיחסתי לשאלותיו, מה בדיוק לא הבנת , לא הבנתי ?
ואיפה בדיוק איבדת אותי בהסבר ?
אשמח לענות לך כמובן.
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
OK
כעת זה ברור לי - תודה
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
בכל זאת כרמי אם תרצה לשאול שאלה אני כאן לשרותך אשמח לענות על כל שאלה שתרצה בתחום אולפני ההקלטה.

המשך יום נעים (ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
בוקר טוב ומבורך גם לך ס. ריכטר

לגבי אוזניות יש הבדלים בין דגמים מסויימים או חברות שונות כמו AKG וכיוצא בזאת...
המלצתי לך על אוזניות טובות של סנהייזר HD25 תווך הענות תדרים מורחב מאוד (אם תרצה נתונים מדוייקים אני יעלה לך לכאן) ביחס לאוזניות הנמצאות כיום בשוק החופשי.
אני אישית עובד איתם מכיוון שהם FLAT מוחלט אין שם תוספת של צבע מסויים או יופי מבחינה חיצונית סה"כ אוזניות מעולות אטומות לחלוטין נוחות עם קשת מתפצלת והכי חשוב מדוייקות מאוד המספקות לי בהחלט את מה שאני מבקש מהם לגבי מחירם כיום משהו כמו 1600-1800 שקל עד כמה שזכור לי יתכן וכיום יותר אם תרצה לברר פרטים ותהיה מעוניין אשמח לעזור לך .

יום נעים (ורד)

כאן אני אעדיף את ה-AKG ולא את הסנהייזר HD25 שמתאימות יותר לתקליטנים מכמה סיבות.

1- בס מנופח וחזק {לצורך עשיית מיקס בעוצמות גבוהות ללא עיוותים}
2- גודל {קטנות נוחות וקלות}.
3- מודולריות {ניתן להחליף כל חלק בנפרד}.
4- היתנגדות {מתאימות לכל מגבר שקיים במיקסרים}.

ה-AKG בתחום ההקלטות מנצחות בגדול כיוון שהן טיבעיות, מדוייקות, עוטפות יותר.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
נמר אני חושב שכאיש מקצוע הסנהייזר יותר ממולצות אגב אני לא תקליטן.

אם אתה מרוצה מ-AKG גם אני מרוצה מזה שאתה נהנה מהם אני חושב שאם מחפשים FLAT מדוייק
זה דווקא נמצא ב-HD25 לפי בדיקה שעשיתי .

ידוע לך במקרה מה הדגם של ה- AKG שלך ?
 
נערך לאחרונה ב:

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
כל אוזנייה נשמעת אחרת, כמו שתיארתי בהתחלה, ואתה ונמר עוסקים במקצוע דומה [ או זהה ] אז כבר יש חילוקי דיעות לגבי מהו "מקור" , איך הוא נשמע וכו'. מקור הוא פונקציה של הציוד שאיתו משמיעים. אתה אומר שמוניטור של טנוי הוא נייטראלי, וחבר אחר למקצוע יחשוב אחרת.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
כל אוזנייה נשמעת אחרת, כמו שתיארתי בהתחלה, ואתה ונמר עוסקים במקצוע דומה [ או זהה ] אז כבר יש חילוקי דיעות לגבי מהו "מקור" , איך הוא נשמע וכו'. מקור הוא פונקציה של הציוד שאיתו משמיעים. אתה אומר שמוניטור של טנוי הוא נייטראלי, וחבר אחר למקצוע יחשוב אחרת.

ס. ריכטר ידידי היקר

קצת ארוך סליחה מראש.
אתה טועה בהחלט מכיוון שבני לבין נמר אין חילוקי דעה על מקור כרגע אלא על FLAT בהאזנה בלבד - (הציוד).
המקור ישאר תמיד מקור ולא יכול להשתנות לעולם אתה יכול לשמוע את המקור בשניי ווארייאציות שונות זו מזו
אם אתה משתמש בציוד האזנה שונה זה כן .
אתה מסכים איתי שההקלטה שבוצעה היא המקור ?, והיא גם לא יכולה להשתנות לעולם מכיוון שזו היא הקלטת המקור ?
מה שקרה איתך זה ששינת את ההגדרה בעצמך בין מקור לציוד שמיעה שזה שניי דברים שונים לגמרי לגמרי,
מה שמביא אותי שוב לאותה נקודה שהגדרתי אותך "כלקוח קצה" (זה שיושב ומאזין "לסיום הפרוייקט האולפני"),
[בתשובתך אתה מתייחס לזה ומתמקד על "איזה סוג ציוד אתה משתשמש בכדי לשמוע את המקור"]
הרצוי פה הוא להגיע לציוד שמיעה שיהיה הכי FLAT ויהיה הכי קרוב לשמיעת המקור,
לבין המצוי שהוא הקלטת מקור שלא יכולה להשתנות לעולם כי הוא מוקלט כאבן שאין לה הופכין.
ואולי גם זה יחדד את האי בהירות לגבי השאלה מהו המקור ?
גם כתב המערכת carmi שהצלחת לבלבל אותו לגמרי עכשיו יבין איפה הייתה הטעות שלך אשר שם הצלחת להטעות גם אותו,
אגב אני חושב שחבל להטעות כתב מערכת בנושא חשוב זה ובמיוחד שהוא עלול חלילה לרשום בטעות
את מה שאמרת או ציינת בנושא זה כמאמר ראשי .
מה שמשתמע מדבריי הוא שאותי כנראה לא הצלחת לבלבל וזה לא בזדון אני מבין אותך ,
אלא כי פשוט וסליחה שאני אומר לך את זה בפורום אבל פשוט אינך מבין את נושא זה לבוריותו ...
האמת היא שאני לא בא בקטע של אחד שהוא עם האף למעלה למרות שאולי כך משתמע מדברי, אני כאדם מקצועי שמתעסק בנושא כבכל יום איננו יכול להרשות לעצמו להיות מוטעה לעולם וזה אם אתה מספיק מקצועי בכדי להבין את פשר הנושא החשוב הזה.
ולכן אני לא מסכים איתך בהחלט, ולכל מה שאתה רושם כאן כיוון שאתה עושה פה "סלט" כשאתה
רושם פה ומגדיר שני דברים שונים לגמרי ומתייחס אליהם כאל דבר אחד מאוחד שזה ממש לא מדוייק בכלל,
מה גם שבאחת התגובות שלי ניסתי להבהיר לך את הנקודה הזו ולזה גם התכוונתי שאתה מטעה ומוטעה קח את זה
כהערה בונה אני לא חס וחלילה כועס עליך או משהו בסיגנון... למרות שאולי כך משתמע מסגנון כתיבתי החריף מעט.
{שינת את ההגדרה של ציוד שמיעה FLAT שהוא ישתדל תמיד להיות הכי קרוב למקור לבין הגדרה של מהו המקור עצמו}.
מה שנובע מכך שהשירשור הוא לא מתפרס על משך של כ-6 עמודים ולא נושא שניתן להגדירו כנושא מורחב
או כנושא נוקב בעל חילוקיי דעות איילו או אחרים , אלא כאל עובדה מוגמרת אשר לא ניתנת לשינוי.
מקווה שעזרתי לך להבין שנושא זה לא יכול להיות כלול "בהגדרת נושא של קונפליקט" בין עצמו לעצמו,
מכיוון שזהו נושא חשוב במיוחד, אשר לא ניתן בו מקום לתהיות גם אם אתה מתעסק בהקלטות חשובות מסוג זה או אחר.
בקרוב אני אחזור לכאן שוב בכדי לראות את תגובתך בנושא .

חג שמח וכשר לך ולכל עם ישראל.
 
נערך לאחרונה ב:

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
ס. ריכטר ידידי היקר



חג שמח וכשר לך ולכל עם ישראל.

אני לחלוטין לא כועס או נפגע מדבריך - אני נהנה לקרוא אותם ונהנה שאתה מגיב באריכות ומתייחס לנושא. אתה יכול לכתוב איך ומה שאתה רוצה - אני ממש בעד ! לא יוצא לי לשוחח עם הרבה אנשי סאונד מקצועיים וזה עולם מרתק בעיני. דבריך ממש לא חריפים אלא נעימים ומנומסים והם הזדמנות בשבילי ללמוד.

בהערה אוסיף שהתרגלנו שיש הרבה אנשים עם בעיות בטחון עצמי שמחפשים את האינטרנט כדי לריב בו, כי בעולם האמיתי הם אולי צללים קטנים ופחדניים. אתה תראה אותם בשירשורים, גם פה, עושים פרובוקציות ומחפשים לגרור אנשים לדיונים עקרים, מצטטים חלקי, טועים בעובדות ובכתיבתן, מטעים במענה שלהם, מדברים לפעמים שטויות במסווה ומונעים בעיקר ע"י רגש.
אתה לא כזה, אני לא כזה, שנינו באנו לדבר לעניין, אז אין צורך בשום התנצלות או הקדמה.


מה התכוונתי לגבי האוזניות ?

שיש זמן בו אתה מאזין באוזניות ועושה את המיקסים או ההקלטות או כל מה שאתה עושה :



כלומר, יש מצב בו אתה מקבל החלטות לפי מה שאתה שומע באוזניות, נכון ?

אז אם תחליף אוזניות תשמע קצת אחרת, ואז תקבל החלטות קצת אחרות, לא ?
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
אני שאלתי אותך שאלה ולא ענית לי ...
האם אתה מסכים איתי שהמקור הוא ההקלטה הראשונה שבוצעה באולפן ?
או לחילופין:
אתה מסכים איתי שההקלטה שבוצעה היא המקור ?, והיא גם לא יכולה להשתנות לעולם מכיוון שזו היא הקלטת המקור ?

לשאלתך אני יענה לך לאחר תגובתך בכדי שתבין למה אני מתכוון בהמשך :
תגיד לי רגע אם יש לך בבית דיסק שאתה מאזין לו הוא עבורך המקור ?
 

נערך לאחרונה ב:

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
mastermix

מתוודה שבתגובתך הלפני אחרונה הצלחת לבלבל אותי. אני משתמש קצה הדיוט שאינו בקיא כלל בהליכי ההקלטה האולפנית או בכלל.

מבחינתי מאז ומתמיד "המקור" - הוא המוסיקה החיה כפי שהיא נשמעת ללא שום אמצעי תיווך.

אודה לך אם תבהיר לי מבחינת תהליכי ההקלטה באולפן את העניין הבא:

בעת ההקלטה, המבצעים נמצאים בתוך חדר (מטופל אקוסטית במידה כזו או אחרת) עם מקרופונים. חדר זה אטום לסביבה החיצונית. טכנאי הקול או ההקלטה יושב מעבר למחיצת זכוכית אטומה ולמעשה בתהליך ההקלטה עצמוהטכנאי הממקליט שומע את המבצעים באמצעות אוזניות או מוניטורים אולפניים ולא ישירות...נכון ???

אם כך הם פני הדברים, כבר בתהליך ההקלטה באולפן ועוד לפני עיבוד (מיקסים עריכה וכו') הטכנאי אינו שומע את המוסיקה החיה אלא מוסיקה שאינה זהה למקור החי, מוסיקה שכבר עברה דרך מיקרופון, הגברה ואוזניות / רמקולים מוניטוריים עד שהגיעה לאוזני המקליט.

בהמשך, המוסיקה המוקלטת עוברת כנראה עיבוד ועריכה ואז מגיעים לתוצר המוגמר שזוהי "הקלטת המסטר" ממנה יופקו המדיות השונות שיופצו לצרכנים לצורך שיחזור במערכת הביתית.

אם הבנתי נכון את תהליך ההקלטה, האמירה שאני חוזר עליה עד כי היא נשחקה מקבלת משנה תוקף "נאמנות למקור היא פיקציה"..פשוט אין ולא יכולה להיות נאמנות למקור כפי שאני הגדרתי - הביצוע החיי.

שלמה
 
נערך לאחרונה ב:

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
אני שאלתי אותך שאלה ולא ענית לי ...
האם אתה מסכים איתי שהמקור הוא ההקלטה הראשונה שבוצעה באולפן ?
או לחילופין:
אתה מסכים איתי שההקלטה שבוצעה היא המקור ?, והיא גם לא יכולה להשתנות לעולם מכיוון שזו היא הקלטת המקור ?

לשאלתך אני יענה לך לאחר תגובתך בכדי שתבין למה אני מתכוון בהמשך :
תגיד לי רגע אם יש לך בבית דיסק שאתה מאזין לו הוא עבורך המקור ?

אני חושב שאני חושב כמו קוקי לעיל באופן כללי.

לגבי המקור השבתי כאן :

http://www.dtown.co.il/forum/showpost.php?p=17624&postcount=24

מיהו המקור - צריך להגדיר קודם מה זה "מקור" ואז אולי נוכל למצוא משהו שהוא מקור.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור