באיזה צבע אתם מעדיפים אותו ???


stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
נמר - גם אתה צודק,

כעת יש כמה אפשרויות מערכת שהכי פחות צובעת
או מערכת שאם היא כבר צובעת אז לפחות בצבע שאנחנו אוהבים

אבל המציאות הרבה יותר מורכבת מכך :)

צובעת ביחס למה? מה הרפרנס שלך? כתבת שזה מורכב... לדעתי, זה בלתי אפשרי. לכן הדיונים החוזרים והנשנים בנושא הזה - אין ממש דרך להגיע לתובנה כלשהי פרט לעובדה של האם זה נשמע/לא נשמע לך טוב.
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
זו שאלה קשה עד בלתי אפשרית.

דיון מילולי אובייקטיבי על סאונד הוא בלתי אפשרי, או לא נכון/ריאלי במקרה הטוב.

גם כשקוראים ביקורות בארץ ובעולם על רמקול הייאנד או רמקול אמצע, בסוף משתמשים המבקרים באותן מילים לתאר אותם , והמילים כאמור ובנוסף - סובייקטיביות.

אני יכול להבין למה מתכוונים כשאומרים "מתכתי", אבל תסכימו איתי שלא בהכרח כל שניים מחברי הפורום יגדירו את אותו רמקול כמתכתי, נכון ?

מספיק שגילאי המאזינים שונים או שאחד היה בתותחנים או שאחד אוהב צליל מסויים וזהו, אין בסיס להשוואה, זאת בהנחה שההאזנה נעשית בתנאים זהים.

מאחר ואין סטנדרטיזציה לאיפיון הקול הנשמע [ נתונים וטבלאות למינהן לא מאפשרות לחזות צליל ] ואין דרך לערוך השוואה תקפה מבחינה מדעית* [ בדומה למשל לבחינת רכב - 0 ל 100 או יחסי העברה או קוטר סיבוב ] אז אפשר להתרשם קצת מביקורות :

אם כמה חבר'ה שדעתם מקובלת על הקורא אומרים "זוועה", נניח, סתם כך, נמר וליאור וקרמי ושלמה האזינו לרמקול מסויים וסיכמו - רמקול מעפאן, אז אני אהמר שגם אני לא אמצא בהאזנה את הרמקול כ "מדהים", אע"פ שזה גם תלוי בעוד משתנים. אם יש כבל שקיבל כמה פרסים נחשבים במגזינים בינ"ל, אז גם אני ארשה לעצמי להמר במידה רבה של סבירות שהוא "סבבה".

לפיכך ביקורת קצרה בנוסח " זוועה " או " ככה ככה " או " מגניב " או " ממש מגניב " או " ממש ממש מגניב " [ לרמקולים ממש ממש יקרים ? ] היא לא תמיד פחות טובה מתיאור ארוך.



כשעוקבים אחרי ביקורות, רואים כמה קשה עבודתו של המבקר שמצליח להפיק תיאור ארוך וטוב, ולפעמים אפילו הוא קונה רמקול בלי להאזין לו קודם. אין ממש חוקים.




באופן כללי - אני מצטרף לנער העצל,
תמיד עדיף.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
z.s.

אני לא עצבן...למדתי כבר לפתח חוש הומור בריא, עור עבה וסבלנות בתיכתובות בפורומים..

אם המילה "צבע" מפריעה הבה נחליף אותי ל- "אופי" ...איזה אופי צליל אתם אוהבים..

למרות שכמו שאמרתי כל מערכת שבעולם "צובעת" והשאלה היחידה היא "איזה צבע"..

שלמה


היי שלום לך KOOKE ידידי

כטכנאי לוחות בקרת קול ואולפני הקלטה
אכן כן המילה הנבחרת היא "צבע או גוון" לחילופין.(great)

אגב לא יצא לי לקרוא את כל השרשור אקרא אותו יותר מאוחר עימך הסליחה.
 
נערך לאחרונה ב:

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
mastermix

תודה על התמיכה..סוף סוף יש "צדיק בסדום"..

שלמה
 

efib

חבר משקיען
הודעות
788
מעורבות
0
נקודות
0
שלמה, לא לשווא מסטרמיקס מתקן אותך ...

(Y)(Y)(Y)(Y)
וכל הכבוד להצטרפותו של המלך הבלתי מעורער מסטרמיקס
(Y)(Y)(Y)(Y)
 

צפיר

אוהב את התחום
הודעות
88
מעורבות
1
נקודות
8
תופעה מעניינת וגם מדעית הינה התאמת צלילים לטעמים !
אפשר למצא לא מעט מחקרים בנושא ברשת.

אולי גם אפשר לבצע מחקר פסיכולוגי על צליילים וצבעים ?
 

bazil41

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
0
נקודות
0
הצבע המועדף עלי הוא מגנטה,
לי באופן אישי לא חשוב שהמערכת תשקף את המציאות המוקלטת בדיוק רב
אלא שתדאג שהצליל יהיה מלא, עשיר וחי, שיעביר רגשות ותחושות גם אם
בשביל להשיג את התוצאה במערכת צריכה "לגוון" מעט את המקור - לי זה שווה
כמובן כל עוד התוצאה לא צורמת ומאפשרת האזנה רצופה ללא עומס יתר
 

extrabeat

אוהב את התחום
הודעות
156
מעורבות
0
נקודות
0
הכי טבעי שאפשר

כי הטבעי מספיק חי, צבעוני, מלא ועשיר...לא צריך להוסיף עליו דבר.. בדיוק כפי שמגברים מעולים לא מוסיפים כפתורי בס וטרבל וכו'...אז בקיצור- הכי קרוב שאפשר למקור.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
ומכאן מגיעה השאלה מהו המקור?

האם הוא האולפן?
הכלי המנגן?
המדיה?
 

Ozen

חבר משקיען
הודעות
854
מעורבות
2
נקודות
18
נמר צודק - מה גם, מי יודע כמה המדיה נאמנה למקור - אם היא כמו שהיא אמורה הייתה להישמע, או שאיזה איש סאונד שינה אותה...
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
ומכאן מגיעה השאלה מהו המקור?

האם הוא האולפן?
הכלי המנגן?
המדיה?


שאלה נורא מעניינת.........
מי היה קודם התרנגול או הביצה ?

אגב המקור הוא ההקלטה הראשונה באולפן על טייפ סלילים או מדיה אחרת...וכמובן שבערוצים.
לאחר מכן יגיעו שלבי המיקס הסופי ומשם למאסטרינג....אני חושב שקצת קשה לדייק במושג ...למרות המון חילוקי דעות..(Y)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
מסטאר.

נניח שהכל הוקלט על פרוטולס והשירה דרך L2 והפסנתר והגיטרה היא בעצם VST של East West Quantum Leap Gypsy וקולות הרקע הם VST של East West Symphonic Choirs והשירה מפוצצת באוטו טיון אני אסכים איתך שהמקור הוא המאסטרינג וההקלטה.

השאלה היא מה קורה כאשר אנו מדברים על כלים טיבעיים בלבד ללא היתערבות קומפרסורים, L2 וחבריו?
האם המקור הוא קול הזמר או הכלי האמיתי? או שמה שוב המקור הוא ההקלטה?

במחשבה שניה.
כיצד אתה יכול לדעת מה רצה להביע אותו טכנאי? מה רצה להדגיש? הרי כל מערכת נישמעת שונה.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
היי נמר ידידי

סליחה מראש שהתגובה שלי מעט ארוכה...קח אויר.
אני מסכים איתך בחלק קטן ממה שציינת מעלה..
אני אישית לא משתמש הרבה ב-VST רק כאשר אני מעביר למדיה דיגיטאלית או לצורכי המאסטרינג שאני עושה
לרוב ההקלטות שלי מבושלות בציוד אנלוגי גם מכונת ההקלטה שלי היא על סלילים להדגשת האנלוג שבהקלטה גם וכאשר אני מעביר למדיה דיגיטלית או למחשב הכל עובר דרך מכונת ההקלטה שלי לפני כן, כך שייש פה קצת מין הקונפליקט ולכן זה מה שאמרתי בתחילת ההודעה שלי : לשאלה.
"מה נוצר קודם הביצה או התרנגול ?".
לגבי מכונת הקלטה בעלת סלילים יש חילוקי דעות בין אנשים שונים אך בעיניי זו טעות מכיוון שהאנלוג נשמע הרבה
יותר אמיתי וחיי מאשר מחשב העובד על נתוניי שפה בינארית כמו : 001001110001
וכך הלאה....עיבוד הנתונים נעשים בצורה דיגיטאלית וקונוורטורים בדרך מה שמשנה מאוד את אחיזת "הסאונד" החם שיוצא מהאנלוג.
אגב אתה יכול לשאול את OZEN הוא ביקר אצלי שבוע שעבר באולפן הראתי לו את ההבדלים הגדולים בין שני סוגי הקלטות הנ"ל הוא החליט לאמץ לליבו את מכונת ההקלטה שלי עם הסלילים מה שהחזיר אותו לילדותו (על פי דבריו)האנלוג הוא ממש אחר ממה שאנשים אחרים חושבים או אילו הרוצים "להתקדם בטכנולוגיה" גם "המקור" המוקלט על המכונת ההקלטה שלי עם OZEN בניסוי שנעשה היה VINYL (מקסי סינגל משנות ה-80.) עכשיו מה היה המקור ?
תשובה : מכונת ההקלטה שלי עם הסלילים זהו המקור של טכנאי ההקלטה משם הוא עובר "סטריליזציה".
לי אישית יש 3 מכונות הקלטת סליל (אחד מונו של SONY) להקלטת כלי נגינה בעלי חיבור מונו - לא תמיד אני משתמש בו ולפעמים רק לצורכי ניסוי איך נשמע הכלי בהקלטה ממכונת הסלילים המונו...
ושתיים סטריאו של AKAI (בעלות 4 טראקים) - לעבודות שונות שמשתנות מעת לעת ועל פי הצרכים...

אגב לידע כללי כאשר מקליטים כלים בעלי חיבור פיזי לשולחן הבקרה או אקוסטיים הנעזרים במיקרופונים חיצוניים אין להציב על ההקלטה שום אלמנט כמו קומפרסור וכיוצא בזאת רק במקרים מיוחדים - (ורצוי שלא בכלל).
הם מוקלטים נטו ללא כל מיכשור המשנה או מבצע שינויי דינאמיקה כאילו או אחרים , מין הסתם טכנאי ההקלטה מבצע את השינויים האילו בעת ביצוע המיקס לפני מאסטריג על פי שיקולו והידע שנרכש במשך השנים + הניסיון שלו(בחיבורים משורשרים טוריים או מקבילים) כל זאת יהיה לאחר ההקלטה בלבד.

תמיד טכנאי הקול שואפים למייטב סיגנל המקור בעת ההקלטה אלא אם כן נפלת על טכנאי שלא מקצועי מספיק
אין ואסור לבצע בו שינוי בו בעת ההקלטה עצמה מה שנובע מכך שייש בידיו של הטכנאי את הכלים לבצע את השינוי למייטב שמיעתו בעת הכנת בישול המיקס הסופי בלבד עוד לפני המאסטרינג ולכן, לאוזן המאזין בבית המקור הוא המאסטרינג זהו המקור האמיתי עבורו .

בזוית עיניו של טכנאי ההקלטה המקור הוא המיקס הסופי באולפן ולא שום דבר אחר...ללקוח הקצה (המאזין בבית) אין את האפשרות הזו של ההאזנה באולפן מכיוון שהוא קונה את הדיסק או התקליט לאחר שינוי וליטוש המאסטרינג מה שבעיניי משנה מאוד את התמונה הסופית לפעמים לטוב ולרוב ללא הכי מספק בעיניי טכנאי ההקלטה כיוון שכוונותיו של טכנאי ההקלטה היו שונות מאלו של איש המאסטרינג.
 

נערך לאחרונה ב:

efib

חבר משקיען
הודעות
788
מעורבות
0
נקודות
0
המלך (Y)
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
אחרי ההקלטה { לפעמים הטייק ה 50 } יש רגע שבו מחליט הטכנאי\מפיק שהוא מרוצה מהתוצאה.
בנקודה זאת, הוא יכול לחזור ולנגן את הקטע המוקלט, ותמיד הוא יישמע לו אותו דבר במערכת שלו.
לטעמי זהו המקור. הצליל שמספק את טכנאי הקלטה { לדידי יש במשלח יד זה מן האמנות }
כפי שהוא משתקף בציוד שלו. מדוע? כי ניתן לשחזר בדיוק מושלם את כל מה
ששיקף שלמות בעיני היוצר { הטכנאי ע"פ נושא הדיון }, וזאת כמובן במערכתו של הטכנאי, באולפן.
בל נשכח כי למרות הסרה שדוברה בגנות הקלטה הדיגיטלית, כאילו היא מייצגת דגימה של המציאות
ולא את המציאות. גם ההקלטה האנלוגית מייצגת בלבד את מציאות. במציאות הזמר מפיק גלי קול המתפשטים
בחלל, בהקלטה אנלוגית יש מדיה מגנטית שמייצגת את מה שהמיקרופון, על מגבלותיו הצליח להעביר הלאה.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
תיקון קטן עבורך דג רקק ידידי
המפיק לא יכול להפסיק את עבודת טכנאי ההקלטות גם אם הוא החליט שהטייק ה-50 מספק אותו,
יש פה נישה אחרת לגמרי בהתערבותו של המפיק בעבודתו של טכנאי ההקלטה שם זה כבר התחום שאין כניסה אליו (זהו מצב דיי גבולי בין שתיי "המעמדות") או ולאף גורם אחר חוץ מהקטע הכלכלי ומימון שעות ההקלטה הנגנים וכיוצא בזאת בזה אני מסכים איתך בהחלט,
מעבר לכך זהו עניין של אתיקה מקצועית ולכן ...

שבוע טוב לכולם .
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
אין דבר כזה מקור. אין שום מקור בעולם : אפילו הסולן לא נשמע אותו דבר כל יום.


ומהסולן ועד מה שיוצא מקופסא באיזה סלון בישראל זה עובר המון, המון שינויים.


"נאמנות למקור" היא כינוי אודיופילי ל "נשמע מגניב".

כשהומצא המונח היי-פיי הוא תיאר לדעתי נאמנות למקור ברמת ה-"שמיע", אין לדעתי "נאמנות" לשומדבר.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
אין דבר כזה מקור. אין שום מקור בעולם : אפילו הסולן לא נשמע אותו דבר כל יום.


ומהסולן ועד מה שיוצא מקופסא באיזה סלון בישראל זה עובר המון, המון שינויים.


"נאמנות למקור" היא כינוי אודיופילי ל "נשמע מגניב".

כשהומצא המונח היי-פיי הוא תיאר לדעתי נאמנות למקור ברמת ה-"שמיע", אין לדעתי "נאמנות" לשומדבר.

אתה אומר את זה מאיזה זוית של מאזין קצה ?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור