AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,950
- מעורבות
- 2,947
- נקודות
- 113
הי שוב, SONYES!
אתייחס עוד רק לענייני הרזולוצייה, ואלך לישון
כל אלה יכולים לתת שיפור אמיתי, מורגש ושמיע יחסית ל-CD רגיל, אם כי מידת ההרגשה/שמיעות יורדת ככל שעוברים מרזולוצייה שהיא מראש גבוהה לרזולוצייה גבוהה עוד יותר.
יש טענה שאפילו שימוש בחומרים מיוחדים עוזר לשיפור בשמע (למשל SHM -- Super High Material), וכמובן הקפדה על איכויות ההעברה והייצור (XRCD ודומיו), גם עבור רזולוציה נתונה.
ומעבר לכל אלה, בדיגיטל יש אפשרויות לריבוי-ערוצים שעובדת מצויין, בניגוד לקוואדרו בוויניל, שנפל על הפנים. זה שמיע "באבוה" ומשנה את החווייה באופן מהותי, אם כי לא כולם אוהבים את זה.
המספרים האלה אינם קובעים את איכות הצליל. לא כמה שיותר ביטים/קילוהרצים בהכרח אוטומאטית טוב יותר.
המספרים האלה כן אומרים מה האיכות המקסימאלית שניתן להגיע אליה, כמו חסם עליון, שבהרבה מאוד מהמקרים נמצאים רחוק אפילו מהמכנה המשותף הנמוך, ולא מפיקים אפילו מה-16/44.1 המוגבל את מה שניתן להפיק ממנו.
ואשר להנאה מהמכשירים שציינת, אפשר למשל ליהנות גם ממאזדה 2, כמו שייש לי, לא חייבים BMW כמו שייש לנמר
אז זה שאתה מסתפק במועט באודיו (ואני במכוניות), לא אומר שאין דברים טובים יותר, שאולי גם אתה ואני היינו יכולים ליהנות מהם יותר מאשר ממה שייש לנו, אבל לא השקענו בזה, כל אחד מסיבותיו הוא.
עמיר
נ.ב., אם מדברים על שימוש בדיסקים ישנים להשוואות, ועל מכנה משותף נמוך, ועל דרגה אחת מעל לשרלטנות ורמאות, באיזשהו שלב DG "הודו" באזני כתב ה-Stereophile (או TAS?) שהם משתמשים באותו מאסטר, שהוגבל/קומפרס בכוונה למכנה משותף של טווח דינאמי של 50dB, גם ל-CDs (שההגבלה הטכנית שלהם היא 96dB!!), גם ל-LPs וגם לקסטות אודיו (MCs)...
אני מקווה/מניח שהם נטשו את המדיניות הזו כבר מזמן...
אתייחס עוד רק לענייני הרזולוצייה, ואלך לישון
אכן יש גם שרלטנים ורמאים לסוגיהם, אבל זה לא אומר כלום על הדברים עצמם.וכל אלו 24/192 הרי אי אפשר ליצור היש מאין אז עושים רימסטרינג להקלטות ישנות וחדשות מCD
ואומרים לנו 24/192 .
מה בפועל עושים עושים בוסטים לכל התדרים ככה מתבטל כל דנמיקרנג . והכל נשמע חזק מאד מאד
ואומרים אוואו איזה צליל 24/192
לא אני אומר את זה מהנדסי סאונד מקצועיים
לא ברור לי למה אתה חוזר שוב ושוב דווקא על 24/48KHZ כאילו יש בו משהו מיוחד והוא האמיתי הייחיד והאחרים פחות. כבר מזמן יש רזולוציות גבוהות יותר, עד כדי 32 ביט ו-392kHz וגם DSD X 2.4.8, ואולי מעבר לזה, אמיתי לחלוטין, גם בחומרה וגם בתוכנה. ומזה אפשר להוריד באופן יזום את הרזולוצייה שתתאים ל-CD או SACD או DVD-Audio (שכמעט ואין) או Blu-ray, או לקבצים ברזולוציות השונות, תוך שימוש בטכנולוגיות שמאפשרות לאבד מינימום אינפורמצייה ולרכז את רעשי ההמרה בתחומים שאינם שמיעים (כמו Super Bit Mapping של סוני או Original Image Bit Processing של DG).כבר על המון מוצרים זה רק נוגע אך ורק לחומרה לא לתוכנה בלבד הציוד הוא יכולות ומממרים 24/192 בפועל המוסיקה
אם לא הוקלטה עם 24/48KHZ אמיתי אז הכל במקור 16 ביט
כל אלה יכולים לתת שיפור אמיתי, מורגש ושמיע יחסית ל-CD רגיל, אם כי מידת ההרגשה/שמיעות יורדת ככל שעוברים מרזולוצייה שהיא מראש גבוהה לרזולוצייה גבוהה עוד יותר.
יש טענה שאפילו שימוש בחומרים מיוחדים עוזר לשיפור בשמע (למשל SHM -- Super High Material), וכמובן הקפדה על איכויות ההעברה והייצור (XRCD ודומיו), גם עבור רזולוציה נתונה.
ומעבר לכל אלה, בדיגיטל יש אפשרויות לריבוי-ערוצים שעובדת מצויין, בניגוד לקוואדרו בוויניל, שנפל על הפנים. זה שמיע "באבוה" ומשנה את החווייה באופן מהותי, אם כי לא כולם אוהבים את זה.
יש הרבה שמתבלבלים בעניינים האלה, וכנראה שאתה ביניהם.וכל המספרים 16/20/24/32 זה רק מספרים לא ממש יש בזה לשפר או להוציא -
היה את האופו 105D עם ממרים סברי 32 32/192 או ריגה
אני נהנה גם עם ממרים 24/192 של המרנץ 11 הממרים של סייקו של השעונים כן כן הם גם בענף הרבה שנים ביפן בתחום D/A
המספרים האלה אינם קובעים את איכות הצליל. לא כמה שיותר ביטים/קילוהרצים בהכרח אוטומאטית טוב יותר.
המספרים האלה כן אומרים מה האיכות המקסימאלית שניתן להגיע אליה, כמו חסם עליון, שבהרבה מאוד מהמקרים נמצאים רחוק אפילו מהמכנה המשותף הנמוך, ולא מפיקים אפילו מה-16/44.1 המוגבל את מה שניתן להפיק ממנו.
ואשר להנאה מהמכשירים שציינת, אפשר למשל ליהנות גם ממאזדה 2, כמו שייש לי, לא חייבים BMW כמו שייש לנמר
אז זה שאתה מסתפק במועט באודיו (ואני במכוניות), לא אומר שאין דברים טובים יותר, שאולי גם אתה ואני היינו יכולים ליהנות מהם יותר מאשר ממה שייש לנו, אבל לא השקענו בזה, כל אחד מסיבותיו הוא.
עמיר
נ.ב., אם מדברים על שימוש בדיסקים ישנים להשוואות, ועל מכנה משותף נמוך, ועל דרגה אחת מעל לשרלטנות ורמאות, באיזשהו שלב DG "הודו" באזני כתב ה-Stereophile (או TAS?) שהם משתמשים באותו מאסטר, שהוגבל/קומפרס בכוונה למכנה משותף של טווח דינאמי של 50dB, גם ל-CDs (שההגבלה הטכנית שלהם היא 96dB!!), גם ל-LPs וגם לקסטות אודיו (MCs)...
אני מקווה/מניח שהם נטשו את המדיניות הזו כבר מזמן...
נערך לאחרונה ב: