בחו"ל אתה מזדכה על המע"מ במידה והוא מתומחר במחיר הסופי לצרכן ומצד שני חייבים לזכור את פערי המרת המטבעות, הרי בחו"ל איש לא מקבל שקלים.
מניסיוני הדל רוב היבואנים בתחום יותר מהוגנים בתמחור.
יודע מה גם מחיר חול + מעמ הייתי קונה (ועוד קצת הנחה)
בכל זאת יש יתרונות בלקנות בארץ
לאחר הרבה שנים מאז שקניתי מערכת החלטתי שהגיע הזמן.
כמו שצריך חיפשתי קודם מגבר ורמקולים והכנתי במשך כחודש רשימה של
חברות ודגמים שמצאתי אותם מתאימים לי ולתקציב שיש לי. הרשימה הכילה דגמים של חברות
ומחיר בחנויות מארץ היצרן בחו״ל ממנו מגיע המוצר. החנויות הם חנויות פיזיות ומחזיקות גם אתר אונליין
לאחר מכן חיפשתי את המוצרים האלה בארץ בתקווה להשוות מה הפער בשוק שלנו.
לא ציפיתי למחירים זהים אבל לפחות להפרש הוגן.
חייב לציין שלהפתעתי מצאתי חלק מהדגמים שחיפשתי בהפרש הוגן ואפילו במקרים בודדים מחירים נמוכים
יותר ממחירי חו״ל (כל ההשוואות נעשו מול חנויות באירופה בלבד).
חלק מהרשימה כלל רמקולים של חברת PROAC דגמים DT8/D20R.
זה רק 2 דגמים, הסיפור זהה לכל דגם.
מחירים שמצאתי באירופה ל- DT8 הוא 2000 פאונד (9350 שח) ו- DT20R2885 פאונד (13500 שח) פחות או יותר אבל זה הכיוון. יש גם אתרים יותר תחרותיים שמציעים מחירים נמוכים אבל בחרתי אתרים גדולים ומכובדים.
חיפשתי בארץ מי היבואן שלהם וכמובן הגעתי לאלגזי אודיו.
נדהמתי לראות כי המחירים שלו לרמקולים האלה הוא הזוי ,בדקתי את אותם רמקולים בחניות שונות שמוכרים את אותו ציוד (דרך אלגזי אודיו) רק קצת יותר נמוך שזה נורמלי,הרי אינטרס של כל דילר זה למכור דרך סוכן.
המחיר של אלגזי באתר שלו 26900 והמחיר שמצאתי באחד החניות הוא 24000 ,שימו לב להפרש עדיין רחוק מאוד ממחיר לצרכן באנגליה. לאחר בדיקה של שאר הדברים שמוצעים באתר (של REGAדוגמא) הסיפור דיי זהה.
ניראה כי היבואן מצא דרך מקורית לתמחר מוצרים ופשוט להכפיל את המכיר.
כנהוג היום בעידן האינטרנט ניתן להגיע לכולם ואכן פניתי ל- PROACלבדוק מדוע רמקול שעולה לצרכן באנגליה 2800 פאונד נמכר בישראל ב- 5480 פאונד.
כמובן אם המכיר לצרכן הוא 2800 פאונד זה אומר שהדילר מקבל מחיר הרבה יותר נמוך.
ראו תגובות היצרן PROAC
are you sure he sells for £5480?
This is certainly too much, leave it with me
and I will come back to you soon.
מייל בהמשך:
I’m sorry that you are finding the price set too high. We are currently in discussion with our Israel importer to try to get the pricing lowered as we too feel that it is much too high.
עדיין מחכים לראות את תגובת היבואן
אין לי שום דבר אישי נגד הדילר הנ״ל ,לא מכיר אותו אישית וגם לא רוצה גם להכיר.
זכותכם לעשות עם הדברים הנ״ל מה שתרצו אבל אני באופן אישי לא קונה שום חברה תחת הדילר הזה. אמרו לי שמדובר באנשים נחמדים ולא פלא,אם אני הייתי מצליח למכור בפערים כאלה הייתי גם סופר נחמד.
גם נושא האחריות מעצבן,היצרן נותן 5 שנים אחריות ולא ניראה באתר היבואן 5 שנים, ראיתי 3 שנים וגם שנה
מקווה שלקונים הבאים המחירים ישתפרו כתוצאה מההתכתבות הזאת עם היצרן.
ואם לא השוק מלא בדברים איכותיים אחרים ולא סוף העולם אפשר גם בלי אלגזי אודיו לשמוע מוסיקה איכותית.
הנסיונות האלו לשחוט במחירים את הצרכנים הישראלים חייבים להיפסק לאלתר. אני בעד חרם צרכנים על יבואנים כאלו.
ואני גם קורא לבעלי האתר ולחברי הפורום להוקיע יבואנים כאלו באופן ברור וחד וגם לעשות בדיוק מה שעשה כותב הפוסט, לדווח ליצרן. כל הכבוד לו.
רק ככה ילמדו לקח והתופעות האלו תיפסקנה.
אדי
מה שלא מקובל באף תחום אחר לא צריך להיות מקובל גם באודיו, אין שום הבדל. צרכנות הוגנת היא לא רק לתחומים מסויימים......אני מדמיין אודיופילים שומעים ביחד מוסיקה באפודים צהובים
אני לא מבין מה הקשר בין מחיר הוגן לבין יכולת המיקוח של הלקוח? אני רע מאוד בלהתווכח על מחירים - האם המשמעות היא שאני צריך לשלם יותר? מחיר צריך להיות הוגן ללא תלות ביכולות של הלקוח לנהל משא ומתן.אלה המחירים ההוגנים ביותר. חו״ל + מע״מ כמחיר צרכן רשמי. משם הכל תלוי היכולת המיקוח שלך.
בחו"ל כל המחירים כוללים מע"מ מקומי. זה בחוק שם (גם בארץ) כשאתה קונה בחו"ל מקזזים את המע"מ המקומי ומוכרים לך בפחות מהריטייל. נכון יש יבואנים מהוגנים אבל יש גם חריגים לכוון החזירות
אני לא מבין מה הקשר בין מחיר הוגן לבין יכולת המיקוח של הלקוח? אני רע מאוד בלהתווכח על מחירים - האם המשמעות היא שאני צריך לשלם יותר? מחיר צריך להיות הוגן ללא תלות ביכולות של הלקוח לנהל משא ומתן.
אריה
כתבתי ״לא מבין״ בהתייחס לדברים של נמר. לגבי הסוחרים אני מסכים איתך.תחליף את "לא מבין" ב"לא מסכים".
זו כנראה המנטליות של עמי המזרח התיכון,
יש ביקוש לאפודות צהובות
אז מן הסתם מחירן מאמיר ממש בימים אלו.
אני מצטרף לקריאה להחרים את היבואנים החזירים
מה קשורה הודעתך למהות ההודעה של פותח השירשור?מבין הכל רק שיש לי כמה בעיות עם הטענות שלך ובמיוחד בעיה רצינית אחת נוספת, שעליה אדבר בהמשך.
אבל נתחיל במסומן באדום והמסומן בכחול.
יש לך משהו אישי שהרי אתה אפילו לא רוצה להכיר. דהיינו, אם זה לא היה אישי המסומן בכחול לא היה נכתב.
המסומן בירוק מדגיש כי אתה בהחלט לוקח את זה אישית. אחרת מאיפה לאיפה אתה טוען כי אלגזי לא נחמד לאדם שהגיע ולא רכש דבר, או רכש מסך למשל, ששם אין לו שליטה על פערי הרווח?
ולשאלה החשובה ביותר.
האם פנית לאלגזי לפני שפנית ליצרן עצמו? אולי היה אומר לך ״אל תתייחס למחירים באתר, תבוא אלי, תקבל מחיר חו״ל + מע״מ״. ואז היית מגיע, היה מכין לך קפה, משמיע לך את הרמקול הזה, היית אומר לו שאתה לא אוהב את התוצאה וניגש לדלת, והיה אומר לך בחזרה ״לפחות תגמור את הקפה שלך״.
בקיצור. פנית ליבואן לפני?
הדילר מקב מקסימום ב 5 - 6אתה מבין? בחול נמכר ב- 13500 לצרכן לדוגמא ,הדילר נגיד מקבל ב- 9 או 10
אתה מגיע לאתר הדילר ויש הוסף לסל ב - 26900 ? איפה נשמע כזה דבר?
ומה אם מישהוא באמת מוסיף לסל? הרי זה אפשרי זה לא ליופי
נמר, המחירים באירופה כוללים מע"מ, שהוא בדרך כלל גבוה מהמע"מ בישראל.אלה המחירים ההוגנים ביותר. חו״ל + מע״מ כמחיר צרכן רשמי. משם הכל תלוי היכולת המיקוח שלך.