- הודעות
- 3,299
- מעורבות
- 1,261
- נקודות
- 113
אני כבר לא בדיעה שמערכת high end צריכה, יכולה או תפקידה לשחזר הופעה חיה.
עוד היום שמעתי פעם אחת בחיי מערכת שנתנה ביצוע של הופעה חיה עם איכות אודיופילית.
יסכימו כולם שזה השילוב העילאי ביותר.
תג המחיר של אותה המערכת הוא סטטוספרי בכל קנה מידה. אממה, אני בכנות אומר שגם אילו היו לי האמצעים והתנאים הראויים לה, לא הייתי רוכש אותה.
למה? כי לשמוע הופעה חיה כל יום בבית זה נשמע לי דבר מעייף לאורך זמן וכנראה שגם דיי מהר יהפוף למאוס ובכך יאבד כל הקסם שבהאזנה למוזיקה בין כותלי הבית.
אז מה אני כן מחפש במערכת? אוהו.. הרשימה ארוכה. אבל זה כבר דיון אחר.
עכשיו בחזרה לשאלה אילו רמקולים עונים להגדרה hi-end,
זאת שאלה בעייתית או נתונה לפרשות כי רוב האנשים (במודע או לא) מקשרים בין דעות אישיות לעובדות כשמדובר בנושאים עם ערך ריגשי וחושי (שמיעה) כזה או אחר.
בהיבט הכלכלי אני סבור שרוב האודיופילים הכבדים שבינינו יגידו שרמקולים העונים לתואר high end מתחילים ב-100,000ש"ח מינימום וצפונה.
אגב, אני לא בטוח שביפן, ארה"ב ובגרמניה למשל נקבל אותה התשובה מספרית.
האם זה אומר שאין רמקולים יוצאים מן הכלל בפחות? לא. יש. לא הרבה אבל יש.
האם הם נחשבים ל-high end? לדעתי התשובה לא נעימה או שנויה במחלוקת ככל שתהיה היא עדיין לא.
רמקול העונה לתואר high end אמיתי מביא איתו רשימת יכולות, הגדרות ודברים מאוד ספציפית.
המונח high end לכשלעצמו קובע סטנדרט מסוים ואין לו כל קשר לדיעות אישיות וחיוויות האזנה אישיות.
מה לעשות, מענה לאותן יכולות והגדרות עולה כסף והרבה.
מצד שני, כבר שמעתי רמקולים במחירי high end לכל דבר שנשמעו רחוק מאוד מתואר high end.
ולאחרונה שמעתי רמקול לכאורה "מסכן" בפחות מ-10,000ש"ח ונפלה לי הלסת!! האם הוא high end? לא. הוא לא.
אבל הוא רחוק שנות אור מהסטנדרט ההמוני ומרסק 98% מהמתחרים שלו באותה רמת מחיר.
לאדם מן המניין / לא אודיופיל אותו הרמקול ישמע לו high end לגמרי. אבל שוב, אותו אדם "לא אודיופיל" לא ממש יודע ו/או מכיר מהן "דרישות" התואר רמקול high end.
עוד היום שמעתי פעם אחת בחיי מערכת שנתנה ביצוע של הופעה חיה עם איכות אודיופילית.
יסכימו כולם שזה השילוב העילאי ביותר.
תג המחיר של אותה המערכת הוא סטטוספרי בכל קנה מידה. אממה, אני בכנות אומר שגם אילו היו לי האמצעים והתנאים הראויים לה, לא הייתי רוכש אותה.
למה? כי לשמוע הופעה חיה כל יום בבית זה נשמע לי דבר מעייף לאורך זמן וכנראה שגם דיי מהר יהפוף למאוס ובכך יאבד כל הקסם שבהאזנה למוזיקה בין כותלי הבית.
אז מה אני כן מחפש במערכת? אוהו.. הרשימה ארוכה. אבל זה כבר דיון אחר.
עכשיו בחזרה לשאלה אילו רמקולים עונים להגדרה hi-end,
זאת שאלה בעייתית או נתונה לפרשות כי רוב האנשים (במודע או לא) מקשרים בין דעות אישיות לעובדות כשמדובר בנושאים עם ערך ריגשי וחושי (שמיעה) כזה או אחר.
בהיבט הכלכלי אני סבור שרוב האודיופילים הכבדים שבינינו יגידו שרמקולים העונים לתואר high end מתחילים ב-100,000ש"ח מינימום וצפונה.
אגב, אני לא בטוח שביפן, ארה"ב ובגרמניה למשל נקבל אותה התשובה מספרית.
האם זה אומר שאין רמקולים יוצאים מן הכלל בפחות? לא. יש. לא הרבה אבל יש.
האם הם נחשבים ל-high end? לדעתי התשובה לא נעימה או שנויה במחלוקת ככל שתהיה היא עדיין לא.
רמקול העונה לתואר high end אמיתי מביא איתו רשימת יכולות, הגדרות ודברים מאוד ספציפית.
המונח high end לכשלעצמו קובע סטנדרט מסוים ואין לו כל קשר לדיעות אישיות וחיוויות האזנה אישיות.
מה לעשות, מענה לאותן יכולות והגדרות עולה כסף והרבה.
מצד שני, כבר שמעתי רמקולים במחירי high end לכל דבר שנשמעו רחוק מאוד מתואר high end.
ולאחרונה שמעתי רמקול לכאורה "מסכן" בפחות מ-10,000ש"ח ונפלה לי הלסת!! האם הוא high end? לא. הוא לא.
אבל הוא רחוק שנות אור מהסטנדרט ההמוני ומרסק 98% מהמתחרים שלו באותה רמת מחיר.
לאדם מן המניין / לא אודיופיל אותו הרמקול ישמע לו high end לגמרי. אבל שוב, אותו אדם "לא אודיופיל" לא ממש יודע ו/או מכיר מהן "דרישות" התואר רמקול high end.