- הודעות
- 20,101
- מעורבות
- 4,266
- נקודות
- 113
הניתוח שלך יפה (נמר) אך אותי לא מעניין. למה ?
שהיינו במבחן הקדמים הכינו לנו שאלון אם פרמטרים רבים וחשובים.
ולכל קדם הייתי צריך למלא טבלת פרמטרים עם ציונים.
לבסוף הייתי צריך לשקלל ציון כללי לקדם.
אחרי הקדם השני שמתי את טבלת הפרמטרים בצד, הקשבתי ושיקללתי תוצאה לפי הנשמע.
שאתה שם מאכל בפיך אתה לא בודק מליחות מתיקות פחממות חלבונים חריפות חומציות.
"ביס" אחד והחושים שלך מיד ישקללו עובר ,לא עובר.
זה מה שלי טעים וחריף, לך יהיה אפילו מתוק, מאחר ואנו מתעסקים בהנאה סובייקיבית
כל אחד ישקלל אחרת את תוצאות ההאזנה לפי פרמטרים שלו.
כל בוקר אני יוצאים מהבית ומנסים להיות בני אדם , ולא הולכים עם הלוגרמה של לוחות הברית.
השיקלול והטעם הסובייקטיבים הם שמנצחים לטוב או לרע.
אחלה תגובה.
אני מבטיח לך שגם מראשך, ללא דף וללא עט, בחנת את הפרמטרים הנדרשים לאיכות צליל גבוהה.
כלומר: בדקת אם חסרים לך נגנים או פרטים חשובים בכלים. אם היו חסרים, היית עושה מינוס בראש במקום בדף.
בדקת אם זה מפסיק דינמי. אם היה קורס היית עושה עוד מינוס בראש.
בדקת אם מספיק רזולטיבי ובדקת אם זה מאוזן ולא מנופח או צרחני. אם היה, היית עושה מינוס שלישי בראש.
הקטע הוא שאנחנו הרבה פעמים עושים את זה על טייס אוטומטי מבלי לשים לב שעושים את זה. כמו נהיגה למשל.
כשעושים משהו אוטומט ורק אחר כך מתבוננים בתהליך קבלת ההחלטות שלנו, אנו מגלים שאנו פועלים על פי אלמנטים מהסוג הזה.
אתן לך דוגמא נוספת דווקא מעצמך.
המערכת שלך מורכבת מרמקול גדול בחלל קטן. את החלל פינקת בטיפול אקוסטי, בחרת רמקול מסוים מאוד, מגבר כזה, קדמגבר מסוג מסוים לאחר שעברו אצלך כמה וכמה כאלה. האם באף אחד מהמקרים לא יצא לך לחשוב על היכולות הללו של המערכת שלך (ויש לה את היכולות הללו - לפחות ממה ששמעתי).
אם אני מסיר לך 30 אחוז פירוט, פוגם בדינמיקה ומנפח לך את הבס כך שהוא יחדול מלהיות מוגדר ומהיר - האם עדיין היית חושב שהמערכת שלך טובה?
במילים אחרות
הנאה זה קודם כל. אבל צריך גם לחשוב רגע ולהבין שאין סתירה בין יכולות של מערכת לבין העובדה שהיא תהנה את המאזין לה. וזה בדיוק מה שאני רוצה ״לפוצץ״. את הטענה השגויה הזו שהובילה מליאה מסויימת במשך שנים.
״הכי טוב זה שזה לא מפריע לנו לשמוע״. דהיינו - אנטי אודיופילי או פשרה.
ואני אעמיד אתגר בפני החברים כאן.
קובי פרץ - זמר
האם הטקסטים שלו טובים? מבטיח לכם שיש לא מעט מאזינים שמאוד נהנים ממנו (גם אני בנסיבות מסוימות). האם התוכן שלו טוב ואיכותי כמו אלתרמן למשל? אולי כמו חיטמן?
דובר על יוסי בנאי - מגיש
כזמר? וואלה בינוני ואולי פחות. אייל גולן זמר טוב יותר. למה? משום שהוא מציג מנעד אדיר, יכולת ווקאלית נדירה. האם אייל זמר טוב יותר מבנאי? כן. האם התוכן שלו טוב יותר? מוקפד יותר? ״איכותי״ יותר? לא!
מדוע? משום שכמו בכל דבר בחיים, גם באודיו יש רפרנס, מושגים שמתארים את הדרישות מהמערכת ומערכת תכלס שאמורה לעשות את מה שנדרש ממנה.
אני יודע שהכי טוב הוא לא בהכרח הכי אהוב.
אבל הוא בהכרח טוב יותר.
פוקל אוטופיה הוא רמקול טוב יותר מספנדור bc1.
אבל אם הייתי צריך לחיות עם אחד מהם, הייתי חי עם הספנדור. למה? כי אני יותר אוהב אותו, כי הוא עושה לי משהו - שיהיה קסם. אבל מה לנבכי ליבי ולניתוח יכולות טכניות ועמידה ודרישות?