Tidal vs deezer


RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
לא אמרתי שה NAGRA CLASSIC הוא *** של מגבר. הוא מגבר מעולה, אבל עדיין עונה לקטגוריה של מוצר שמן נחשים. למה? כי לא משנה מה יש בו, זה מגבר CLASS AB שדוחף הספק מוצע של 100 וואט ל 8 אוהם. אין סיבה בעולם שהוא יעלה 130 אלף שח! לא חסרות תמונות של מה שיש בתוכו ברשת. ספק ליניארי עם שנאי, ו 4 טרנסיטורים לדרגת הספק. נכון, לא חסכו בקבלים, אז כל הרכיבים בו שווית אלפיים דולר, אבל איך הגיעו לתמכור של 26 אלף פאונד? אני אגיד לך איך - בשיטה הפסיכולוגית שבאופן מדהים עובדת על לא מעט תמימים. תג מחיר אקזוטי מתורגם מיד לאיכות. אם כל רוכש NAGRA פוטנציאלי שבכל מקרה המתכוון להשקיע הון עתק במגבר כזה, ישקיע 1500 דולר במגבר CLASS D של חברה כמו purifi רק לשם הנסיון, אני מבטיח לך שהוא מיד ירד מהרעיון של ה NAGRA הזה.

אני יודע שחובבי האודיו שמאמינים בכבלי כוח, שונאים את האתר ASR כי לא נעים להם שמשהו עושה בדיקה הנדסים ומוכיח להם שהם זרקו כסף סתם. אבל קשה להתווכח עם עובדות. הנה ביקורת ל purifi שכל אחד יכול להסמין קיט DIY שעד הבית יעלה כ 5000 שח:

https://www.audiosciencereview.com/...easurements-of-purifi-1et400a-amplifier.7984/


והה עוד DIY סטריאו שמשהו הכניס שני מודולים למארז אחד. במבנה DUAL MONO אמורים לקבל ביצועים יותר טובים. אין מגבר CLASS AB כולל הטופ שבטופ כמו המגבר של dan d'agostino שעולה 250 אלף דולר לבלוק, שמסוגל להגיע לביצועים נמדדים כאלו! זה מתאפשר רק עי CLASS D. נכון, זה לא אומר שהוא נשמע טוב יותר, שכן כפי שמוכח מדעית, גם מגבר עם 1% עיוותים ישמע כמו מגבר עם 0.0001% עיוותים לכל בן אנוש שפוי ורציונאלי, ולא אלו בעלי "אוזני זהב" ש "מצליחים" לשמוע הבדלים בין כבל רמקול מונח על הרצפה, וכזה שעבר הגבהה של 10 ס"מ.


מבחינתי, יברה כמו NAGRA היא חברת נוכלים. הם לא יודעים להסביר למה המוצרים שלהם נשמעים טוב יותר לתענתם, אבל הם בהחלט יודעים לתמחר את המוצרים.

שוב, ראה דוגמה לספקי ה DC עבור DACים שנמכרים באלפי דולרים. כאשר היצרן אומר שהספק מיוצב מאד ולכן מניב תוצאות הכי טובות, כאשר בפועל, כל מה שיש בספק זה מטען וסוללה ומעגל הפרדה. למעשה הוא מוכר סוללה נטענת של חברת LG שעולה לו 200 דולר ב 2500 דולר ויותר:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/and-now-a-2500-battery.11021/


אין אפשר להתעלם מכל החברות הללו שמנצלות את הרגש של אותם אנשים שפתחו אובססיה לסאונד המושלם. ואני בהחלט יכול להבין את התגובות שלהם שתמיד יביעו כעס ותסכול ויאשימו כל מהנדס "כופר" שהוא טרול. אחרי הכל, להגיד לאדם ששילם 3000 דולר על מטר כבל חשמל, שמבחינה הנדסית לכבל לא יכולה להיות יכולת שיפור סאונד, זה בהחלט מתסכל ומרגיז, כי אף אחד לא רוצה להרגיש כמו פרייר.


בפורום ASR יש מעל ל 20 אלף משתמשים פעילים, עם רוב של 60% בעל רקע תכני. אז כולם טרולים? יש שם גם אנשים מהתעשייה כמו סוקרים של STEREOPHILE. למשל קארל רובינסון מעיל מאד ב ASR:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?members/kal-rubinson.67/

הוא כתב וותיק של STEREOPHILE שדוגל במדידות, אבל יש לציין שהוא משתדל להיות פוליטיקאלי קורקט, ולא לקרוא לחברות שמן נחשים בשמן, למרות שהוא ודע שמדובר בשמן נחשים...


הפורום הכחול התדרדר מזמן. איכות השיח שם מאד ירודה והוא מרגיש יותר כמו קהילת FXP. שרשור מעניין בנושא תכני לא מקבל שום צפיות או תגובות, בזמן ששרשור התחדשות ברמקולי אולם חתונות של איזה "זמר", הופך לשרשור עם אלפי תגובות נלהבות...
שמע, גם אני מהנדס וגם אני יודע לקרוא גרפים.
ב-ASR יש לא מעט טעויות במדידה. קראתי לא מעט פעמים על פאדיחות שהוא עשה במדידה.

כבר כתבתי, הבאתי למערכת המשנית בחדר העבודה 2 דאקים.
דאק אחד "אטם" לי טוטאלית את הרמקולים (פוקאל 906 כמו שלך) ושוגר במהירות הבזק לשולח, והדאק השני גרם לרמקולים להתעורר. אז מבחן עיוור?
ובכלל, את מי זה מעניין המדידה? הרי היתה כתבה כאן באתר שHEGEL שלחו חזרה לפיתוח מגבר שנמדד מעולה אבל נשמע לא טוב - למה על זה אין לך ולליצנים הכסילים מהפורום הכחול תגובה?

יש מישהו אחד כאן בארץ, שלדעתי הוא מהבסט של הבסט. בוגר טכניון, עם ידע אודיו אדיר, כולל בנייה בפועל של מגברים וכל דבר שיעלה על הדעת. דבר איתו - קוראים לו יאיר פורמן.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כרגיל, הבעייה של הרבה מהנדסים היא שהם מתייחסים לידע שלהם (בהנחה שיש ידע, נשיאת תארים עדיין לא מוכיחה ידע) כאל דת.
בויכוחים על שמע הנושא הזה מאוד בולט כי אותם מהנדסים מדברים על התחום המוכר להם, תחום המדידות, ומתעלמים לחלוטין מהשחקן השני, "המשני" לכאורה, מערכת השמיעה במוח האנושי.
מאחר ואינם יכולים להתייחס למערכת השמיעה אבל ברור להם שגם היא לוקחת פה חלק, הם מוחקים את כל הקשור למערכת השמיעה בטיעון שאודיופילים, בשעה שהם שופטים איכות צליל, מושפעים רק מפסיכולוגיה שנובעת מעיצוב, מחיר וכו'.
הטענות האלה מאוד פשטניות וחשוב יותר, מאוד מתנשאות. כל מהנדס כזה מצהיר שאם הוא לא שומע הבדל בין כבלי חשמל, אז ברור שאף אחד אחר בעולם לא יכול לשמוע.
ספקנות נחשבת למדד לחוכמה. אצל המהנדסים האלה היא לא קיימת בכלל.

אריה
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
כרגיל, הבעייה של הרבה מהנדסים היא שהם מתייחסים לידע שלהם (בהנחה שיש ידע, נשיאת תארים עדיין לא מוכיחה ידע) כאל דת.
בויכוחים על שמע הנושא הזה מאוד בולט כי אותם מהנדסים מדברים על התחום המוכר להם, תחום המדידות, ומתעלמים לחלוטין מהשחקן השני, "המשני" לכאורה, מערכת השמיעה במוח האנושי.
מאחר ואינם יכולים להתייחס למערכת השמיעה אבל ברור להם שגם היא לוקחת פה חלק, הם מוחקים את כל הקשור למערכת השמיעה בטיעון שאודיופילים, בשעה שהם שופטים איכות צליל, מושפעים רק מפסיכולוגיה שנובעת מעיצוב, מחיר וכו'.
הטענות האלה מאוד פשטניות וחשוב יותר, מאוד מתנשאות. כל מהנדס כזה מצהיר שאם הוא לא שומע הבדל בין כבלי חשמל, אז ברור שאף אחד אחר בעולם לא יכול לשמוע.
ספקנות נחשבת למדד לחוכמה. אצל המהנדסים האלה היא לא קיימת בכלל.

אריה
אריה, אין לי בעיה עם ספקנות. כמו שלימדו את אחי בקורס טיס (שאותו הוא גם סיים) - "הטל ספק בכל".

הבעיה היא אחרת, כשמשתמשים בלי כל ידע הנדסי אמיתי, כזה שנרכש במוסדות אקדמיים, מתהדרים שהם יודעים הכל והם א-לה אנשים אנליטיים/אנשי מדע, כי הם קוראים איזה גרף של FR ב-ASR, מטעים את כולם.
אתה תראה את הליצנים הכסילים בפורום הכחול, במיוחד בשרשור שאותו שלחתי.

אותו משתמש, באמת בעל ידע גדול מאוד, ששווה ללמוד ממנו. ברצינות.
יש לו ידע אדיר, שיכול לאזן את המופרעות של כולנו.
הבעיה שלו הכי גדולה, ואת זה גם כתב לו מיכאל לנג בתפוז, שהוא אף פעם לא מדד והאזין כמו שצריך.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה, אין לי בעיה עם ספקנות. כמו שלימדו את אחי בקורס טיס (שאותו הוא גם סיים) - "הטל ספק בכל".

הבעיה היא אחרת, כשמשתמשים בלי כל ידע הנדסי אמיתי, כזה שנרכש במוסדות אקדמיים, מתהדרים שהם יודעים הכל והם א-לה אנשים אנליטיים/אנשי מדע, כי הם קוראים איזה גרף של FR ב-ASR, מטעים את כולם.
אתה תראה את הליצנים הכסילים בפורום הכחול, במיוחד בשרשור שאותו שלחתי.

אותו משתמש, באמת בעל ידע גדול מאוד, ששווה ללמוד ממנו. ברצינות.
יש לו ידע אדיר, שיכול לאזן את המופרעות של כולנו.
הבעיה שלו הכי גדולה, ואת זה גם כתב לו מיכאל לנג בתפוז, שהוא אף פעם לא מדד והאזין כמו שצריך.
על הקשר בין ידע לבין תפעול, נכתבו הרים של מילים.
כל מי ששולח אימייל מכיר את הצד הטכנולוגי של הפעולה?
כל מי שנוהג מכונית מכיר את מרכיביה?
כדי לשפוט איכות של צליל של מערכת המאזין לא צריך לדעת כיצד היא בנויה או מה הן תוצאות המדידות שלה.
פעם התכתבתי בנוגע לשאלה כזו של נתונים מול איכות שמיעה עם פול סטפנסון שהיה אז מנכ"ל של Naim והוא ענה לי בפשטות: נמאס לי להתווכח עם מהנדסים שלא מאמינים לאוזניים שלהם.
בשיחה אחרת עם פרופסור קציר אחרי הרצאה אינטרנטית לגבי הקשר בין כלי נגינה לשמיעה, הוא אמר לי שנראה לו הגיוני לחלוטין שיצרני סטריאו יטענו לשיפור באיכות הצליל מבלי שניתן יהיה להסביר את השיפור באמצעות הפיסיקה.
יש כמובן גם הרבה מהנדסים שהם גם אודיופילים והם חיים בשלווה עם "הסתירה" בין הידע שלהם לבין מה שהם חווים.
אני מסכים עם מי שטוענים שבפורום כמו dtown מי שאין לו גישה אודיופילית לא צריך לכתוב. הפורום פה הוא לא פורום מדעי והוא גם לא מתיימר להיות כזה. זהו פורום לאודיופילים.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אגב, יש לי מצלמה Canon 5D הדגם הראשון של מצלמת FF שקנון הוציאו לפני הרבה שנים.
למצלמה הזו יש עדיין שוק בעולם והרבה צלמים מקצועיים ברשת טוענים שאיכות התמונות של הדגם הזה מאוד מיוחדת.
מפתיע איך חושבים כך צלמים מקצועיים על מצלמה שבהיבט הטכנולוגי ומדידת נתונים היא ממש אנטיקה במושגים של התפתחות הצילום הדיגיטלי בעשור האחרון.

אריה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
באותה נשימה יש גם חובבי אלפא רומאו שטוענים שלאלפות של שנות ה-70 אין תחליף מבחינת חווית הנהיגה.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
EB1000
אני יכול להבין שיש לך דעה משלך ( אין הבדלים בין מכשירים, או אין הגיון תמחורי לחלק מהציוד וכו), זכותך כמובן, מה גם שאין אמת אחת ואיש באמונתו ותחושותיו יחיה.

אה-מה-מה, לא ברור לי אם כך מה אתה עושה כאן? אם כמעט כל מה שנאמר ונכתב כאן מפריע לך ונראה לך חארטה-בארטה, מדוע אתה טורח להכנס ולהשתתף?
הרי לשיטתך אתה לא באמת אודיופיל. אז למה לטרוח?

באתר הזה חברים מי שמאוד אוהבים להשוות, להקשיב להבדלים לחתור לטוב יותר לטעמם, ובדרך לשפוך סכומי כסף הזויים, שבינם לבין שיקול כלכלי "נבון" אין ולא כלום. הנה, אני מודה: אנחנו שונים, שרוטים, פסיכים.

אתה לא באמת מעודד רב שיח לליבון ולימוד. אתה לא ממש מעוניין לשמוע דעות אחרות, אלא רק להתבצר בעמדתך, לכסח ולהקניט, אז מה הטעם?

אם אין לך עניין עם כל מה שמעניין כאן את החבורה, אז למה לבוא לכאן ולשפוך הררי מילים שכל תכליתן להוציא את חמתך ואת העצבים על מי שהכייף שלהם אחר לגמרי? אתה כנראה בתחביב הלא נכון איש יקר. בטח בפורום הלא נכון. מקווה שלא ירחיקו אותך, כי לא צריך להרחיק על דעות שונות, רק שנראה לי שאתה תופס עצבים והאחרים תופסים עצבים, אז מה זה שווה? אנחנו פה בשביל להנות.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
באותה נשימה יש גם חובבי אלפא רומאו שטוענים שלאלפות של שנות ה-70 אין תחליף מבחינת חווית הנהיגה.

אני יכול להבין חובבי רכב של שנות ה 70 שהרכב היה ללא אלקטרוניקה ששמרה עלינו והגברה של ההגה הייתה עם רגש, היום הרבה רכבים מרגישים לי כמו משחק מחשב ללא רגש.
דרך אגב כך גם במוזיקה שאני רוצה לשמוע באמת, אני עובר לאנלוג, אבל לרוב העולם זה לא ממש חשוב לו איך זה נשמע - כל עוד האוזניות של אפל נראות טוב על האוזן שלו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
חייב לשאול, לא במקרה שוגרת כמו טיל מהאתר הכחול?

טענת בכל תוקף שאין הבדלים בין DAC-ים ואין הבדל בכלום ושום דבר, חוץ מרמקולים, כי האוזן לא שומעת מעל גבול מסוים.

האמת שאין לי סבלנות לשטויות האלה, ולא בא לי שהפורום הזה יאכלס ליצנים מהפורום הכחול, שמצטטים מ-ASR.

רן מויאל הוא אורח שלי באתר הזה. הוא לא שוגר מהאתר הכחול אם כי הוזמן אחר כבוד על ידי. לא יודע מה הוא טען אז, גם לא מעניין אותי כל כך. בהווה, רן מחזיק באחת המערכות המושקעות שיש גם ברמת ההמרה (dac) ובטח שבטח ברמת ההגברה. והידע שלו, מה לעשות, מרשים מאוד.

ממליץ בחום לקבל את הגולשים פה כראוי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
לא אמרתי שה NAGRA CLASSIC הוא *** של מגבר. הוא מגבר מעולה, אבל עדיין עונה לקטגוריה של מוצר שמן נחשים. למה? כי לא משנה מה יש בו, זה מגבר CLASS AB שדוחף הספק מוצע של 100 וואט ל 8 אוהם. אין סיבה בעולם שהוא יעלה 130 אלף שח! לא חסרות תמונות של מה שיש בתוכו ברשת. ספק ליניארי עם שנאי, ו 4 טרנסיטורים לדרגת הספק. נכון, לא חסכו בקבלים, אז כל הרכיבים בו שווית אלפיים דולר, אבל איך הגיעו לתמכור של 26 אלף פאונד? אני אגיד לך איך - בשיטה הפסיכולוגית שבאופן מדהים עובדת על לא מעט תמימים. תג מחיר אקזוטי מתורגם מיד לאיכות. אם כל רוכש NAGRA פוטנציאלי שבכל מקרה המתכוון להשקיע הון עתק במגבר כזה, ישקיע 1500 דולר במגבר CLASS D של חברה כמו purifi רק לשם הנסיון, אני מבטיח לך שהוא מיד ירד מהרעיון של ה NAGRA הזה.

בסופו של דבר יצא לי להשוות כמה מגברים אחד לשני. ואם ניכנס לרזולוציה גבוהה של ידע, יצא לי להשוות מעל ל-200 מגברים זה לזה. לכתוב את מה שאתה כותב על נגרה מבחינת התוצאה שהם מפיקים זה מביך במקרה הטוב וחוסר ידע במקרה הפחות טוב. מדובר באחד המגברים היותר טובים שיש.

אגב. שמעת את המגברים שלהם? השוואת אותם? מהם רכיבי המערכת שלך?
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
רן מויאל הוא אורח שלי באתר הזה. הוא לא שוגר מהאתר הכחול אם כי הוזמן אחר כבוד על ידי. לא יודע מה הוא טען אז, גם לא מעניין אותי כל כך. בהווה, רן מחזיק באחת המערכות המושקעות שיש גם ברמת ההמרה (dac) ובטח שבטח ברמת ההגברה. והידע שלו, מה לעשות, מרשים מאוד.

ממליץ בחום לקבל את הגולשים פה כראוי.
נמר,
כוונתי היתה בוודאי שלא לרן מויאל, אותו אני מכיר עוד מימי תפוז, אלא למשתמש eb1000.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
בסופו של דבר יצא לי להשוות כמה מגברים אחד לשני. ואם ניכנס לרזולוציה גבוהה של ידע, יצא לי להשוות מעל ל-200 מגברים זה לזה. לכתוב את מה שאתה כותב על נגרה מבחינת התוצאה שהם מפיקים זה מביך במקרה הטוב וחוסר ידע במקרה הפחות טוב. מדובר באחד המגברים היותר טובים שיש.

אגב. שמעת את המגברים שלהם? השוואת אותם? מהם רכיבי המערכת שלך?

שוב, לא תענתי ש NAGRA נשמע רע. אני רק אומר שמשהו לא מריח טוב כאשר מצר נמכר בשווי שעולה ביחס 1 ל 50 על סכום מרכיביו. בסופו של דבר הם מוכרים מגבר של 100 וואט - שבמקרים רבים נחשב להספק מאד חלש בכדי להינות מהטווח הדינאמי המלא של מוסיקה, במחיר מופקע של 25 אלף פאונד. אז נכון שבמגבר יש קבלים אלקטרולוטיים של rubycon בערך של 10 אלף מיקופראד עם דיוק גבוה. אבל לפי אתר מאוזר, קבל כזה ביחידה בודדת לצרכן עולה 300 דולר. אתה יודע כמה הספק באמת צריך בכדי להינות ממוסיקה? הנה סרטון ששלחו לי מבדיקה שנערכה עי חברה שמייצרת רמקולי הי אנד בשם Harbeth:

https://www.dropbox.com/s/j3j35mjwdhksz5d/HAL-HV051.mov?dl=0

כפי שתוכל לראות, 100 ואט לא מזיזים כלום. מסיבה זאת הטופולוגיה הכי עדיפה להגברה היא CLASS D שמסוגלים בקלות להגיע לאלפי ואטים בנצילות גבוהה ומבלי לתפוס מקום.

לגבי המערכת שלי בבית. יש לי רסיבר קולנוע ביתי דנון X6400H שמשמש רק לסרטים וטלויזיה. רמקולים של FOCAL ARIA 906 קדמיים. ושני סאבים של SVS SB2000.

יש לי קדם מגבר DAC-סטרימר של חברת NAD מדגם C658:

https://www.whathifi.com/reviews/nad-c-658

הוא תומך ROON, מבוסס BLUOS וכולל מערכת כיול DIRAC LIVE 2.2. מחובר ביציאות XLR להגברה קדמית חיצונית מסוג DIY CLASS D שהרכבתי בעצמי. אלו מודולים של חברת HYPEX מדגם NC400 שלא מוזמן שדרגתי מדגם אחר של חברת ICEPOWER. הנה קישור לקיט (מונו):

https://www.diyclassd.com/product/nc400-mono-kit-complete-kit/24

הנה ביקורת של המגברים הנ"ל:


https://www.audiosciencereview.com/...and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/


לאחר כיול DIRAC, שומעים מעולה. הקרוסאובר שלי נמצא על 60 הרץ בין ה ARIA 906 לשני הסאבים. בקרוב ה NAD C658 אמור לקבל עדכון קושחה עבור DIRAC LIVE BASS MANAGEMENT החדש (בתוספת תשלום), וזה אמור להביא לשיפור נוסף. אני עובד עם ROON שהוא מאד נוח. אני שוקל לשדרג את ה 906 ל 936 בקרוב, בכדי שאוכל לנצל טוב יותר את ההגברה החדשה, שהיא ממש אוברקיל עבור ה 906.


למי שהסכיר את יאיר פורמן. אני מכיר אותו ובהחלט מדובר במקצוען בכל הקשור לשיפוץ ציוד אודיו. אבל גם איתו יש לי בעיה. למרות שמקצועיות שלו, הוא לעיתים דובק בכל מיני אמונות אודיפיליות תהן תפלות בעיני כל אדם בעל רקע הנדסי. למשל, הוא מציע שדרוג של ספקי כוח מובנים ב DACים, מספק ממותג לספק ליניארי, תחת ההנחה המוטעית בקרב אודיפילים שספק ליניארי נשמע טוב יותר מספק ממותג.

זה כמובן לא נכון. בספק ליניארי לאחר יישור מתח הרשת, מקבלים מתח פועם בתדר של 100 הרץ - תדר שבהחלט נמצא בתחום השמע. בספק ממותג מתח הרשת מושר, מסונן ולאחר מכן מומר למתח AC בתדר גבוה מאד, סביב הל 100 קילוהרץ, ושום מיושר ומסונן. מכאן שבספק מותג יש חסינות רעש גבוהה בכמה מונים מבספק לינארי, וזה מבלי לקחת בחשבון ששנאי 50 הרץ גם מכניס רעשי EMI, ולא משנה אם הוא מסוג C CORE או טורודיאלי. ראה הדגמה לחסינות רעש של כבר אודיו בסרטון הזה שמראה את היתרון של DAC מבוסס ספק מתח ממותג לעומת ספק מתח ליניארי:


אגב בקדם מגבר DAC החדש שלי NAD C658 הספק הוא ממותג, כמובן גם במגברי ה CLASS D. ובכל זאת, קהילת האודיפילים ממשיכה לדבוק באסכולה השגויה שעדיף ספק ליניארי ומגבר הספק אנלוגי ליניארי (אגב מגבר CLASS D שעובד כספק ממותג, בעל תחום ליניארי הרבה יותר רחב מכל מגבר אנלוגי שבוא הטרנזיסטורים פועלים בתחום הליניארי המאד צר).

עם זמינות רכיבי מיתוג מהירים מבוססי GAN FET, בקרוב מאד נפסיק לראות מגברים שאינם CLASS D או ספקי כוח שאינם SMPS. אין מה לעשות, זה העתיד. לא ייתכן שרק בתחום האודי יש חוקים הנדסיים משלו.


לסיכום, ממליץ מאד לצפות בסרטון הזה של AUDIOHOLICS שמסביר את הבעיה שקיימת אצל יצרני ציוד האודיו שממציאים חוקי משלהם כדי למכור מוצרים מיותרים:

 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
הטיעון לגבי יחס מחיר סופי בהשוואה לעלות המרכיבים מוזר בעיני, בייחוד כשהוא מתיימר להתבסס על ידע הנדסי.
בעולם שבו הייתי יכול להניח לוח נחושת מצופה בחומר מבודד, לידו את הרכיבים הנדרשים לייצור המוצר הסופי, עוד הייתי מניח על השולחן לוח מאלומיניום לייצור הקופסה ועוד לוח פלסטיק ממנו אני מצפה שייוצרו פקדים.
עכשיו הוקוס פוקוס: לוח הנחושת היה מייצר את עצמו עם ההולכה והמיקומים של הרכיבים, הרכיבים היו קופצים בעצמם כל אחד למקומו (הם היו מחליטים לבד על המיקומים האופטימליים) מלחימים את עצמם, לוח המתכת היה מעצב עצמו לקופסה אופטימלית, המעגל המוכן היה קופץ לתוך הקופסה ומתחבר לו לבד לאן שצריך, מלוח הפלסטיק היו נוצרים פקדים שקופצים כל אחד למקומו.
בתהליך שכזה, הייתי מצפה ליחס ברור בין עלות המרכיבים למחיר המוצר.

לגבי הסרטון בסוף הפוסט, סתם סרטון של מישהו שזו דעתו. אני רק מסכים איתו ונדמה שכל האודיופילים כך, שאפשר לקנות מערכות סטריאו טובות גם בסכומים יחסית נמוכים.

אריה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
שוב, לא תענתי ש NAGRA נשמע רע. אני רק אומר שמשהו לא מריח טוב כאשר מצר נמכר בשווי שעולה ביחס 1 ל 50 על סכום מרכיביו. בסופו של דבר הם מוכרים מגבר של 100 וואט - שבמקרים רבים נחשב להספק מאד חלש בכדי להינות מהטווח הדינאמי המלא של מוסיקה, במחיר מופקע של 25 אלף פאונד. אז נכון שבמגבר יש קבלים אלקטרולוטיים של rubycon בערך של 10 אלף מיקופראד עם דיוק גבוה. אבל לפי אתר מאוזר, קבל כזה ביחידה בודדת לצרכן עולה 300 דולר. אתה יודע כמה הספק באמת צריך בכדי להינות ממוסיקה? הנה סרטון ששלחו לי מבדיקה שנערכה עי חברה שמייצרת רמקולי הי אנד בשם Harbeth:

ברור שאתה לא יכול לטעון את זה. כי לא שמעת את הנגרה. וזה לכשעצמו קצת מוזר. שנית, האם משלמים על מוצר לפי וואטים? הרי מגבר של קונדו שעולה עשרות אלפי שקלים המספק רק 3 וואט אמור להופיע בכלבוטק לשיטתך?

ומזה מחיר מופקע? אתה מכיר את הרכיבים שם? הרי הרכיבים בנגרה הם לא רכיבי מדף. אז מאיפה לאיפה אתה מתמחר אותם? והכי מצחיק אותי שאתה שואל אותי כמה הספק צריך בשביל להינות ממוסיקה. למה מצחיק? כי זה תלוי רמקול. שדך מגבר הספק גדול וחזק לאוונגראד והוא יכנס לרוויה בחצי שניה. שים לו מגבר מנורות 8 וואט והוא פורח. לא הצלחתי להבין למה אתה צריך כל כך הרבה מלל בשביל לטעות?

למי שהסכיר את יאיר פורמן. אני מכיר אותו ובהחלט מדובר במקצוען בכל הקשור לשיפוץ ציוד אודיו. אבל גם איתו יש לי בעיה. למרות שמקצועיות שלו, הוא לעיתים דובק בכל מיני אמונות אודיפיליות תהן תפלות בעיני כל אדם בעל רקע הנדסי. למשל, הוא מציע שדרוג של ספקי כוח מובנים ב DACים, מספק ממותג לספק ליניארי, תחת ההנחה המוטעית בקרב אודיפילים שספק ליניארי נשמע טוב יותר מספק ממותג.

הדגשתי את הסתירה שבדברייך. יאיר פורמן הוא בעל רקע הנדסי. אני מכיר עוד ימבה כאלה עם רקע הנדסי שחושבים כך. למה? כי חוץ מהרקע ההנדסי שלהם הנסיון שלהם לא מסתכם במגבר משולב סטרימר של nad שהוא אמנם מעולה למחירו, אבל בחייאת, זה לא בקטגוריה של היי אנד מבחינת ביצועים. מדובר במגבר מעולה למתחילים שמכסה להם, בתקציב דל, פתרונות מקור, הגברה וקדם הגברה. ובאודיו היי אנד, התמורה השולית הפוחתת עובדת שעות נוספות. לעיתים, מרמה מסוימת, על מנת להשיג עוד קצת, משלמים המון. זה ההבדל בין שאיפה למצויינות לבין מערכת שמספיק שתבחין בין מדונה לבועז שרעבי.

לסיכום, ממליץ מאד לצפות בסרטון הזה של AUDIOHOLICS שמסביר את הבעיה שקיימת אצל יצרני ציוד האודיו שממציאים חוקי משלהם כדי למכור מוצרים מיותרים:

אודיוהוליק נוהגים לדבר שטויות. אנחנו חיים עם זה (בערך).

ועכשיו ועכשיו שים לב היטב.

הפורום הזה אינו פורום דמוקרטי. הפורום הזה הוא פורום דיקטטורי מוחלט עם אג׳נדה. האתר הזה הוא בית לאודיופילים שמבחינים בין כבלים, מגברים ומקורות שונים. זה אתר שמדבר על ההבדלים בין מדף מעץ כזה לעומת עץ אחר, רזונטורים וסוגים שונים של טוויקים המשפרים את הצליל. במידה ותצא למסע כחול, בו אין הבדלים בין כלום לשום דבר ותנסה להוציא מאיזון את האתר שלי שבניתי בעמל רב, שמרתי על גחלת אודיופילית שמאפשרת לי להינות מדיונים ללא סרחים טכנוקרטים בהם מסבירים לנו/לי שאני/אנחנו הוזים, אתה תחסם מיד. במידה ופספסת אני אחדד לך. פורום האודיו של dtown מיועד לאודיופילים/וודופילים ואיך שתרצה לכנות את זה. כל דיון המתאר את הגולשים כאן כהוזים או וודואיסטים, יוביל לחסימה מיידית.

תדמיין בראש משטר דיקטטורי מוחלט, את מה שהצלחת לדמיין תכפיל ב-1000 ואת זה תכפיל שוב. ככה האתר הזה פועל. רוצה להישתלב? ברוך הבא. לא תצליח? לא נורא, אעזור לך להיגמל ממנו.

שבת שלום.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
ברור שאתה לא יכול לטעון את זה. כי לא שמעת את הנגרה. וזה לכשעצמו קצת מוזר. שנית, האם משלמים על מוצר לפי וואטים? הרי מגבר של קונדו שעולה עשרות אלפי שקלים המספק רק 3 וואט אמור להופיע בכלבוטק לשיטתך?

ומזה מחיר מופקע? אתה מכיר את הרכיבים שם? הרי הרכיבים בנגרה הם לא רכיבי מדף. אז מאיפה לאיפה אתה מתמחר אותם? והכי מצחיק אותי שאתה שואל אותי כמה הספק צריך בשביל להינות ממוסיקה. למה מצחיק? כי זה תלוי רמקול. שדך מגבר הספק גדול וחזק לאוונגראד והוא יכנס לרוויה בחצי שניה. שים לו מגבר מנורות 8 וואט והוא פורח. לא הצלחתי להבין למה אתה צריך כל כך הרבה מלל בשביל לטעות?



הדגשתי את הסתירה שבדברייך. יאיר פורמן הוא בעל רקע הנדסי. אני מכיר עוד ימבה כאלה עם רקע הנדסי שחושבים כך. למה? כי חוץ מהרקע ההנדסי שלהם הנסיון שלהם לא מסתכם במגבר משולב סטרימר של nad שהוא אמנם מעולה למחירו, אבל בחייאת, זה לא בקטגוריה של היי אנד מבחינת ביצועים. מדובר במגבר מעולה למתחילים שמכסה להם, בתקציב דל, פתרונות מקור, הגברה וקדם הגברה. ובאודיו היי אנד, התמורה השולית הפוחתת עובדת שעות נוספות. לעיתים, מרמה מסוימת, על מנת להשיג עוד קצת, משלמים המון. זה ההבדל בין שאיפה למצויינות לבין מערכת שמספיק שתבחין בין מדונה לבועז שרעבי.



אודיוהוליק נוהגים לדבר שטויות. אנחנו חיים עם זה (בערך).

ועכשיו ועכשיו שים לב היטב.

הפורום הזה אינו פורום דמוקרטי. הפורום הזה הוא פורום דיקטטורי מוחלט עם אג׳נדה. האתר הזה הוא בית לאודיופילים שמבחינים בין כבלים, מגברים ומקורות שונים. זה אתר שמדבר על ההבדלים בין מדף מעץ כזה לעומת עץ אחר, רזונטורים וסוגים שונים של טוויקים המשפרים את הצליל. במידה ותצא למסע כחול, בו אין הבדלים בין כלום לשום דבר ותנסה להוציא מאיזון את האתר שלי שבניתי בעמל רב, שמרתי על גחלת אודיופילית שמאפשרת לי להינות מדיונים ללא סרחים טכנוקרטים בהם מסבירים לנו/לי שאני/אנחנו הוזים, אתה תחסם מיד. במידה ופספסת אני אחדד לך. פורום האודיו של dtown מיועד לאודיופילים/וודופילים ואיך שתרצה לכנות את זה. כל דיון המתאר את הגולשים כאן כהוזים או וודואיסטים, יוביל לחסימה מיידית.

תדמיין בראש משטר דיקטטורי מוחלט, את מה שהצלחת לדמיין תכפיל ב-1000 ואת זה תכפיל שוב. ככה האתר הזה פועל. רוצה להישתלב? ברוך הבא. לא תצליח? לא נורא, אעזור לך להיגמל ממנו.

שבת שלום.
:אצבע מורמת
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
EB1000 ,

למרות שדעותי כדעותיך אני מסוגל להבין את נמר במובן ש"זו רוח האתר". אין מצב שיגיע קרניבור וישכנע פורום טבעונים למצוץ בכיף צלע בקר.....הוא יסולק משם מיידית.

ולמרות הנאמר גם לנו יש איזה מרחב תמרון מסויים ולא מעט- נדרשת "עדינות", כמובן במידה ואתה מעוניין בהתנהלות כזאת.

אותי סילקו לא מעט פעמים מהאתר אולם יש לא מעט דוגמאות של חברים שחושבים בדיוק כמונו, הם מביעים את דעתם כאן באתר לא מעט והם לא סולקו מעולם.......עדינות כבר אמרתי ? ;)

לי אישית יש עניין בלא מעט נושאים באודיו שאינם שנויים במחלוקת, וכאן אנו יכולים לתרום .....ואולי גם ללמוד.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני מצר על כך שהתייחסתי לטרול המסוכן, לא בגלל הדברים שאמרתי עליו ועל הזהויות השונות שהוא עוטה חדשות לבקרים, או נסיונותיו להטעות אנשים תמימים, תוך העלאת טיעונים מגוחכים ו/או שימוש "בעובדות" , תוך ידיעה ברורה שהן שקריות (נאגרה קלאסיק אינו עולה 25,000 אירו אלא 15,000 אירו, בין השאר...).

כל שעליי היה לעשות, הוא לתת לו להמשיך לקשקש...

דברי השטנה שלו, הם אלו שיביאו להרחקתו הרבה יותר מהר מכל דבר שאומר..
עדיף לשתוק ולתת לו להמשיך לכתוב..

רן
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
אני מצר על כך שהתייחסתי לטרול המסוכן, לא בגלל הדברים שאמרתי עליו ועל הזהויות השונות שהוא עוטה חדשות לבקרים, או נסיונותיו להטעות אנשים תמימים, תוך העלאת טיעונים מגוחכים ו/או שימוש "בעובדות" , תוך ידיעה ברורה שהן שקריות (נאגרה קלאסיק אינו עולה 25,000 אירו אלא 15,000 אירו, בין השאר...).



רן


https://www.whathifi.com/nagra/classic-preampclassic-amp/review

ציטוט מהסיקור:

Tested at £25500

לא יורו, 25.5 אלף פאונד...
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
655
מעורבות
412
נקודות
63
שוב, לא תענתי ש NAGRA נשמע רע. אני רק אומר שמשהו לא מריח טוב כאשר מצר נמכר בשווי שעולה ביחס 1 ל 50 על סכום מרכיביו. בסופו של דבר הם מוכרים מגבר של 100 וואט - שבמקרים רבים נחשב להספק מאד חלש בכדי להינות מהטווח הדינאמי המלא של מוסיקה, במחיר מופקע של 25 אלף פאונד. אז נכון שבמגבר יש קבלים אלקטרולוטיים של rubycon בערך של 10 אלף מיקופראד עם דיוק גבוה. אבל לפי אתר מאוזר, קבל כזה ביחידה בודדת לצרכן עולה 300 דולר. אתה יודע כמה הספק באמת צריך בכדי להינות ממוסיקה? הנה סרטון ששלחו לי מבדיקה שנערכה עי חברה שמייצרת רמקולי הי אנד בשם Harbeth:

https://www.dropbox.com/s/j3j35mjwdhksz5d/HAL-HV051.mov?dl=0

כפי שתוכל לראות, 100 ואט לא מזיזים כלום. מסיבה זאת הטופולוגיה הכי עדיפה להגברה היא CLASS D שמסוגלים בקלות להגיע לאלפי ואטים בנצילות גבוהה ומבלי לתפוס מקום.

לגבי המערכת שלי בבית. יש לי רסיבר קולנוע ביתי דנון X6400H שמשמש רק לסרטים וטלויזיה. רמקולים של FOCAL ARIA 906 קדמיים. ושני סאבים של SVS SB2000.

יש לי קדם מגבר DAC-סטרימר של חברת NAD מדגם C658:

https://www.whathifi.com/reviews/nad-c-658

הוא תומך ROON, מבוסס BLUOS וכולל מערכת כיול DIRAC LIVE 2.2. מחובר ביציאות XLR להגברה קדמית חיצונית מסוג DIY CLASS D שהרכבתי בעצמי. אלו מודולים של חברת HYPEX מדגם NC400 שלא מוזמן שדרגתי מדגם אחר של חברת ICEPOWER. הנה קישור לקיט (מונו):

https://www.diyclassd.com/product/nc400-mono-kit-complete-kit/24

הנה ביקורת של המגברים הנ"ל:


https://www.audiosciencereview.com/...and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/


לאחר כיול DIRAC, שומעים מעולה. הקרוסאובר שלי נמצא על 60 הרץ בין ה ARIA 906 לשני הסאבים. בקרוב ה NAD C658 אמור לקבל עדכון קושחה עבור DIRAC LIVE BASS MANAGEMENT החדש (בתוספת תשלום), וזה אמור להביא לשיפור נוסף. אני עובד עם ROON שהוא מאד נוח. אני שוקל לשדרג את ה 906 ל 936 בקרוב, בכדי שאוכל לנצל טוב יותר את ההגברה החדשה, שהיא ממש אוברקיל עבור ה 906.


למי שהסכיר את יאיר פורמן. אני מכיר אותו ובהחלט מדובר במקצוען בכל הקשור לשיפוץ ציוד אודיו. אבל גם איתו יש לי בעיה. למרות שמקצועיות שלו, הוא לעיתים דובק בכל מיני אמונות אודיפיליות תהן תפלות בעיני כל אדם בעל רקע הנדסי. למשל, הוא מציע שדרוג של ספקי כוח מובנים ב DACים, מספק ממותג לספק ליניארי, תחת ההנחה המוטעית בקרב אודיפילים שספק ליניארי נשמע טוב יותר מספק ממותג.

זה כמובן לא נכון. בספק ליניארי לאחר יישור מתח הרשת, מקבלים מתח פועם בתדר של 100 הרץ - תדר שבהחלט נמצא בתחום השמע. בספק ממותג מתח הרשת מושר, מסונן ולאחר מכן מומר למתח AC בתדר גבוה מאד, סביב הל 100 קילוהרץ, ושום מיושר ומסונן. מכאן שבספק מותג יש חסינות רעש גבוהה בכמה מונים מבספק לינארי, וזה מבלי לקחת בחשבון ששנאי 50 הרץ גם מכניס רעשי EMI, ולא משנה אם הוא מסוג C CORE או טורודיאלי. ראה הדגמה לחסינות רעש של כבר אודיו בסרטון הזה שמראה את היתרון של DAC מבוסס ספק מתח ממותג לעומת ספק מתח ליניארי:


אגב בקדם מגבר DAC החדש שלי NAD C658 הספק הוא ממותג, כמובן גם במגברי ה CLASS D. ובכל זאת, קהילת האודיפילים ממשיכה לדבוק באסכולה השגויה שעדיף ספק ליניארי ומגבר הספק אנלוגי ליניארי (אגב מגבר CLASS D שעובד כספק ממותג, בעל תחום ליניארי הרבה יותר רחב מכל מגבר אנלוגי שבוא הטרנזיסטורים פועלים בתחום הליניארי המאד צר).

עם זמינות רכיבי מיתוג מהירים מבוססי GAN FET, בקרוב מאד נפסיק לראות מגברים שאינם CLASS D או ספקי כוח שאינם SMPS. אין מה לעשות, זה העתיד. לא ייתכן שרק בתחום האודי יש חוקים הנדסיים משלו.


לסיכום, ממליץ מאד לצפות בסרטון הזה של AUDIOHOLICS שמסביר את הבעיה שקיימת אצל יצרני ציוד האודיו שממציאים חוקי משלהם כדי למכור מוצרים מיותרים:

אם מצאת משהו שלדעתך, שווה עשירית ועולה עליו, סבבה. בוא תשתף.
אני גם חושב שה906 רמקולים נהדרים למחירם.

לי זה גם נחמד לקרוא מדי פעם מה עומד מאחורי הדברים וגם להיות פתוח לדברים אחרים.
רק אל תהפוך אותנו לאהבלים, ותחשוב שהאמת המוחלטת היא אצלך, כי היא לא.
זו הסיבה ששוגרת בכינון ישיר מהאתר הכחול, ולא בגלל שטענת שכבל usb הוא קשקוש.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור