MQA


arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
איזו פסקנות, WOW!


כשה-MQA יצא, הם הסבירו מה שהם הסבירו, קראת מה שקראת, והבנת מה שהבנת.

מאז ההסברים באתר השתנו, אולי גם ה-MQA עצמו השתנה, וגם Hans Beekhuyzen עצמו מסביר שההבנות שלו השתנו עד כדי כך, שהוא עשה את החלק השני של ההרצאה שלו מחדש.

הוא מציין בנוסף ש-Bob Stuart בדק את הטקסט של ההרצאה שלו (של Beekhuyzen) מבחינת נכונות הנאמר, אבל לא הייתה ל-Stuart שום השפעה על דיעותיו של Beekhuyzen. ראה כאן מההתחלה עד 1:20.

אז אם Hans Beekhuyzen עידכן את ההבנות ואת ההרצאה שלו מאז ש-MQA יצא, אולי יש מקום גם שאתה תעדכן את דעותיך יחסית לרושם הראשוני שהייה לך מההסברים מהזמן ש-MQA יצא, במקום לעסוק בתיאוריות קונספירציה של למה שינו את הגרפים באתר.

מה שהם עושים זה לא בדיוק משהו פשטני כמו "דחיסה של התדרים הגבוהים (מתוך הנחה שלא נרגיש בהבדל לאחר פריסה)". זה הרבה יותר מסובך ובעל רבדים, וללא ספק גאוני.



זה מדוייק לחלוטין. זה לא נועד ולא מתיימר לשפר את הסאונד של קובץ המקור.



לא התייחסתי משלוש סיבות.

אחת כי אני עדיין לא שם. אני מעוניין קודם כל לבדוק את שתי הנקודות שציינתי מהצד הטכנולוגי: האם MQA עם decoder הוא lossy או לא, והאם ללא decoder שומעים ברזולוציה של 13 ביט או יותר מ-CD.

השנייה היא שלמרות שאתה מציג את זה כמשהו פשוט, לא רק שזה לא פשוט, זה כנראה לא כל כך ישים, בטח לא מבחינתי, כשאין לי אפילו decoder. לא נראה לי סביר שאפשר יהייה להשיג תוכנות encoding/decoding חינמיות, אז אני לא יכול לעשות את הבדיקה.

השלישית היא שאין לי עדיפות על אף אחד אחר בבדיקה. אין לי סיבה להניח שמה שאני כן/לא שומע יהייה עדיף על מה שאתה כן/לא שומע ומה שהאחרים כן/לא שומעים. ראינו שעם קבצים זהים באיכות CD יש כאלה שלא שומעים הבדל, כאלה שטוענים ש-Tidal עדיף וכאלה שטוענים ש-Tidal נחות. אז לכל היותר יהייה 1+ לאחת המפלגות. לא כזה משנה.



גם אני מניח שאין בשוק encoder ו decoder חינמיים. אתה שוב מציג את זה כקונספירציה -- "מעניין למה" -- אבל זה די טריוויאלי. זו טכנולוגיה מסחרית, שנמכרת בתשלום מלא. מי שרוצה encoding ו/או decoding צריך לשלם royalties למפתחים. דומני שכך זה גם עם SACD -- לא נכנסתי לזה -- ונראה לי שזה הגיוני וכך צריך להיות.
אני מעריך אותך שלפחות אמרת את האמת שאין לך decoder ...
אז במקום להאזין למוסיקה MQA ולהשוות, אתה שומע הרצאות של מישהו ששמע....ומתווכח....
עדות מפי השמועה איננה קבילה...
אתה צריך להאזין בעצמך ולקבל החלטות...

אתה בעצמך כתבת "זה לא נועד ולא מתיימר לשפר את הסאונד של קובץ המקור"
אז בזה אין לנו ויכוח...
אני מוסיף וטוען שלעולם MQA לא יחזור להיות כמו קובץ המקור,
בעברית זה נקרא LOSSY .... :)
ובוודאי עבור 192 קילו...
מציע לך ולהאזין ואז לגבש ההחלטה במקום להתווכח כמו שאני האזנתי לאין ספור MQA ...
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
@AK1 אתה מג'נגל ומסתבך עם עצמך, כמו תמיד......העניינים הם פשוטים ביותר- פורמט ה MQA הוא Lossy עבור HighRes.

ושכל אחד יחליט לעצמו אם ה- MQA מתאים לו או לא, בין אם זה משמיעה בפועל או לפי התאוריה.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני מעריך אותך שלפחות אמרת את האמת שאין לך decoder ...
אז במקום להאזין למוסיקה MQA ולהשוות, אתה שומע הרצאות של מישהו ששמע....ומתווכח....
עדות מפי השמועה איננה קבילה...
אין מה להעריך את אמירת האמת הגדולה שאין לי decoder, וגם לא מתוכנן שיהייה בעתיד הנראה לעיין.

זה לא שאני "שומע הרצאות של מישהו ששמע". לא מדובר על זה שאני מתייחס לעדות של אחרים על איך זה נשמע במקום להאזין בעצמי ולדווח. לא נכנסתי לעניין השמיעה. כל מה שהתייחסתי אליו זה האספקטים הטכנולוגיים של זה, והאזנתי להרצאות טכנולוגיות, לא לעדויות שמיעה.

אם לא שמת לב, לא התווכחתי אתך האם זה נשמע יותר טוב או פחות טוב. לכל היותר על אם זה lossy או לא, שזה עניין טכנולוגי ולא שמיעתי.

אתה צריך להאזין בעצמך ולקבל החלטות...
עניין ה-MQA מסקרן אותי אינטלקטואלית, לא מעשית. אני לא צרכן סטרימינג, ואין לי החלטות לקבל בנושא.

אני מוסיף וטוען שלעולם MQA לא יחזור להיות כמו קובץ המקור,
בעברית זה נקרא LOSSY .... :)
מציע לך ולהאזין ואז לגבש ההחלטה במקום להתווכח כמו שאני האזנתי לאין ספור MQA ...
נראה לי שאתה קובע האם זה lossy או לא על פי השמיעה, אבל לא כך זה עובד.

האם MQA הוא lossy או לא נקבע אך ורק לפי השאלה האם רצף הביטים המתקבל בפלט של ה-decoder זהה לקובץ המקור.

אני אומר שאת התשובה לשאלה הזו אתה לא יודע, ולא נראה לי שאתה מנסה לדעת.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
אין מה להעריך את אמירת האמת הגדולה שאין לי decoder, וגם לא מתוכנן שיהייה בעתיד הנראה לעיין.

זה לא שאני "שומע הרצאות של מישהו ששמע". לא מדובר על זה שאני מתייחס לעדות של אחרים על איך זה נשמע במקום להאזין בעצמי ולדווח. לא נכנסתי לעניין השמיעה. כל מה שהתייחסתי אליו זה האספקטים הטכנולוגיים של זה, והאזנתי להרצאות טכנולוגיות, לא לעדויות שמיעה.

אם לא שמת לב, לא התווכחתי אתך האם זה נשמע יותר טוב או פחות טוב. לכל היותר על אם זה lossy או לא, שזה עניין טכנולוגי ולא שמיעתי.


עניין ה-MQA מסקרן אותי אינטלקטואלית, לא מעשית. אני לא צרכן סטרימינג, ואין לי החלטות לקבל בנושא.


נראה לי שאתה קובע האם זה lossy או לא על פי השמיעה, אבל לא כך זה עובד.

האם MQA הוא lossy או לא נקבע אך ורק לפי השאלה האם רצף הביטים המתקבל בפלט של ה-decoder זהה לקובץ המקור.

אני אומר שאת התשובה לשאלה הזו אתה לא יודע, ולא נראה לי שאתה מנסה לדעת.
אני קובע ש MQA הוא lossy בגלל:
1. כתוב בויקיפדיה (ובעשרות אתרים אחרים)
2. האזנה
3. אני מהנדס אלקטרוניקה שתכנן (בחברה מאוד גדולה)ציוד לדחיסת וידאו ואודיו לתחום האולפנים והברודקאסט (ממיטב האולפנים ותחנות שידור בכל העולם) , מכיר את פורמטי הדחיסה והאלגוריטם גם ל AUDIO מבפנים (לא מכיר MQA מבפנים) -
עדיין לא בנמצא תקן של דחיסת האודיו שמקטינה את המידע פי 6 מ 192 קילו על 24 ביט שלאחר פריסתו מחדש המידע יחזור בשלמותו מבלי לאבד ביט....

MQA בדומה ל MP3 שזה בעצם דחיסה שפועלת על הפסיכוזה של האוזן (או המוח) רק שהיא דוחסת יותר בתדרים הגבוהים ועובדת על העובדה שקשה להבחין בתדרים הגבוהים ממילא...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
על סמך "7,000" המאמרים, והסרטונים שקראתי/ראיתי באינטרנט.

ועל סמך מה אתה אומר שהפורמט הוא Lossless ?
אתה שוב מעוות את מה שכתבתי. בשום שלב לא טענתי שהוא lossless. אני טוען שייש סתירה בין המקורות שהבאתי קודם, וויקיפדיה מצד אחד, ומפתח ה-MQA ומומחה נוסף שהמפתח בדק את דבריו מצד שני, ושהמפתח עצמו אומר שזה lossless, וצריך לבדוק מה נכון. כרגע אני לא יודע אם זה כך או כך.

ייתכן ש-7,000 המאמרים (לא הגזמת במספר) לא מעודכנים בהבנות שלהם את הנושא, שאינו נושא פשוט, ועובדה שאחד המומחים הייה צריך לבנות מחדש את ההרצאה שלו על הנושא אחרי שהתבהרו לו הדברים תודות לאנשים כמו Robert Harley מסטריאופייל ובוב סטיוארט עצמו.

אין הרבה אנשים שבאמת יודעים מה קורה בפנים. אחד מאלה שבטוח יודעים הוא מפתח השיטה, שאם הבנתי נכון את דבריו, אם משתמשים ב-decoder התוצאה היא bit perfect. וייש את המומחה השני שטען אותו דבר.

אז אם אין לך מקור ספציפי שמבין בזה יותר משני המקורות האלה, אין לך בסיס לקבוע בוודאות כזו ש-MQA הוא lossy.

ביטחון הייתר שלך בזה ש-MQA הוא lossy ללא ביסוס ראוי, וללא התעדכנות לאור עובדות חדשות שהוצגו (ושבעליל לא טרחת לקרוא), הוא ביטוי של שרלטנות.

עדיף שתשתוק על פני הטעיית הציבור בביטחון מופרז בטענות בלתי מבוססות.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אתה שוב מעוות את מה שכתבתי. בשום שלב לא טענתי שהוא lossless. אני טוען שייש סתירה בין המקורות שהבאתי קודם, וויקיפדיה מצד אחד, ומפתח ה-MQA ומומחה נוסף שהמפתח בדק את דבריו מצד שני, ושהמפתח עצמו אומר שזה lossless, וצריך לבדוק מה נכון. כרגע אני לא יודע אם זה כך או כך.

ייתכן ש-7,000 המאמרים (לא הגזמת במספר) לא מעודכנים בהבנות שלהם את הנושא, שאינו נושא פשוט, ועובדה שאחד המומחים הייה צריך לבנות מחדש את ההרצאה שלו על הנושא אחרי שהתבהרו לו הדברים תודות לאנשים כמו Robert Harley מסטריאופייל ובוב סטיוארט עצמו.

אין הרבה אנשים שבאמת יודעים מה קורה בפנים. אחד מאלה שבטוח יודעים הוא מפתח השיטה, שאם הבנתי נכון את דבריו, אם משתמשים ב-decoder התוצאה היא bit perfect. וייש את המומחה השני שטען אותו דבר.

אז אם אין לך מקור ספציפי שמבין בזה יותר משני המקורות האלה, אין לך בסיס לקבוע בוודאות כזו ש-MQA הוא lossy.

ביטחון הייתר שלך בזה ש-MQA הוא lossy ללא ביסוס ראוי, וללא התעדכנות לאור עובדות חדשות שהוצגו (ושבעליל לא טרחת לקרוא), הוא ביטוי של שרלטנות.

עדיף שתשתוק על פני הטעיית הציבור בביטחון מופרז בטענות בלתי מבוססות.
בריאות AK1(ורד) - אני מפנה את הבמה ל @arix .......בהצלחה לשניכם.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אני קובע ש MQA הוא lossy בגלל:
1. כתוב בויקיפדיה (ובעשרות אתרים אחרים)
2. האזנה
3. אני מהנדס אלקטרוניקה שתכנן (בחברה מאוד גדולה)ציוד לדחיסת וידאו ואודיו לתחום האולפנים והברודקאסט (ממיטב האולפנים ותחנות שידור בכל העולם) , מכיר את פורמטי הדחיסה והאלגוריטם גם ל AUDIO מבפנים (לא מכיר MQA מבפנים) -
עדיין לא בנמצא תקן של דחיסת האודיו שמקטינה את המידע פי 6 מ 192 קילו על 24 ביט שלאחר פריסתו מחדש המידע יחזור בשלמותו מבלי לאבד ביט....

MQA בדומה ל MP3 שזה בעצם דחיסה שפועלת על הפסיכוזה של האוזן (או המוח) רק שהיא דוחסת יותר בתדרים הגבוהים ועובדת על העובדה שקשה להבחין בתדרים הגבוהים ממילא...


אגב אריק, לדעתי האישית אם אכן יש הבדל בין MQA לבין HighRess אמיתי זה יכול לנבוע רק מכך שיתכן ובתהליך ה-Encoding ב MQA הווליום הכללי גדל במעט (בכוונת תחילה)...... ואז כידוע זה יכול להישמע טוב יותר.

קשה לי מאוד להאמין שניתן לזהות באוזן האנושית הבדלים כל כך מינוריים במידה ולא עושים את "מניפולציית הווליום".

כמו שכתבת, מאחר שה- Encoder/Decoder הוא לא "קוד פתוח" כנראה לא נוכל לדעת מה באמת נעשה ב MQA.

במחשבה שניה :בנושא השוואת הווליומים, אפשר לנסות להשוות לא קבצים אלא "רגע מוסיקאלי מסויים" ......ניתן לבצע דגימה ב A/D מהיציאה האנלוגית של הממיר ואז להשוות את ערך הדגימה הריגעית מה MQA לעומת ה HighRess........לא פשוט בגלל הקושי "בסנכרון אותו רגע מאוד במדוייק" אבל לדעתי שווה לנסות

נדרש A/D איכותי ביותר לעניין אבל מכשיר מדידה כמו ה-Audio Precision יכול לבדיקה , מעבר לבעיית "סינכרון אותו רגע דגימה".

מענין אם בדיקה כזו התבצעה אי פעם.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני קובע ש MQA הוא lossy בגלל:
1. כתוב בויקיפדיה (ובעשרות אתרים אחרים)
2. האזנה
3. אני מהנדס אלקטרוניקה שתכנן (בחברה מאוד גדולה)ציוד לדחיסת וידאו ואודיו לתחום האולפנים והברודקאסט (ממיטב האולפנים ותחנות שידור בכל העולם) , מכיר את פורמטי הדחיסה והאלגוריטם גם ל AUDIO מבפנים (לא מכיר MQA מבפנים) -
עדיין לא בנמצא תקן של דחיסת האודיו שמקטינה את המידע פי 6 מ 192 קילו על 24 ביט שלאחר פריסתו מחדש המידע יחזור בשלמותו מבלי לאבד ביט....

MQA בדומה ל MP3 שזה בעצם דחיסה שפועלת על הפסיכוזה של האוזן (או המוח) רק שהיא דוחסת יותר בתדרים הגבוהים ועובדת על העובדה שקשה להבחין בתדרים הגבוהים ממילא...
1. אני לא בטוח שמה שכתוב בוויקיפדיה הוא נכון. זה אפילו נראה ממש לא נכון לפחות בעניין ה-13 ביט.

2. האזנה לא מראה לך מה lossy ומה לא. היא רק מראה לך את מה אתה מעדיף בהאזנה, לא פחות ולא יותר.

3. גם לי זה נראה בעייתי לדחוס מ-24/192 ל-24/48 (פי 4, לא פי 6) בלי לאבד מידע, ולכן אני לא מאמין ל-Bob Stuart בצורה עיוורת שזה אכן lossless, ואומר שצריך לבדוק אם הבנתי נכון את דבריו.

אם הבנתי נכון את ההסברים -- לא מדובר סתם בדחיסה של התדרים הגבוהים, אלא ב"קיפול", שהם מכנים אותו Origami, כמו אמנות הקיפול היפנית, של תדרים מעל 48 קה"צ (מה שהם קוראים "C", שמכילים בעצם רק רעש, ואולי שם יש loss), ושל תדרים בין 24 ל-48 ("B", שהם טוענים שחשובים למוזיקה), אל מתחת לסף הרעש שבתחום

זה לא לגמרי מופרך על פניו שהאינפורמציה בין 48 ל-192 ניתנת לדחיסה רצינית, כי לא מדובר שם על ערכים אקראיים, אלא ספקטרום של רעש. בעצם זה גם לא באמת חשוב אם הרעש בתחום הזה מיוצג במדוייק, ועיקר החשיבות של שימוש בתדרי דגימה גבוהים עד כדי כך היא הרחקת תחום הפילטרים לתחום השמע. אבל בכל זאת, ברמה העקרונית, מעניין האם הם הצליחו לעשות משהו לגמרי lossless או רק כמעט. אולי זה lossless רק עבור 96 ולא 192. לא יודע.

לצורך זה כתבתי שאלות ל-info@mqa.co.uk, ונראה האם/מה הם יענו לי.

אדווח.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
1. אני לא בטוח שמה שכתוב בוויקיפדיה הוא נכון. זה אפילו נראה ממש לא נכון לפחות בעניין ה-13 ביט.

2. האזנה לא מראה לך מה lossy ומה לא. היא רק מראה לך את מה אתה מעדיף בהאזנה, לא פחות ולא יותר.

3. גם לי זה נראה בעייתי לדחוס מ-24/192 ל-24/48 (פי 4, לא פי 6) בלי לאבד מידע, ולכן אני לא מאמין ל-Bob Stuart בצורה עיוורת שזה אכן lossless, ואומר שצריך לבדוק אם הבנתי נכון את דבריו.

אם הבנתי נכון את ההסברים -- לא מדובר סתם בדחיסה של התדרים הגבוהים, אלא ב"קיפול", שהם מכנים אותו Origami, כמו אמנות הקיפול היפנית, של תדרים מעל 48 קה"צ (מה שהם קוראים "C", שמכילים בעצם רק רעש, ואולי שם יש loss), ושל תדרים בין 24 ל-48 ("B", שהם טוענים שחשובים למוזיקה), אל מתחת לסף הרעש שבתחום

זה לא לגמרי מופרך על פניו שהאינפורמציה בין 48 ל-192 ניתנת לדחיסה רצינית, כי לא מדובר שם על ערכים אקראיים, אלא ספקטרום של רעש. בעצם זה גם לא באמת חשוב אם הרעש בתחום הזה מיוצג במדוייק, ועיקר החשיבות של שימוש בתדרי דגימה גבוהים עד כדי כך היא הרחקת תחום הפילטרים לתחום השמע. אבל בכל זאת, ברמה העקרונית, מעניין האם הם הצליחו לעשות משהו לגמרי lossless או רק כמעט. אולי זה lossless רק עבור 96 ולא 192. לא יודע.

לצורך זה כתבתי שאלות ל-info@mqa.co.uk, ונראה האם/מה הם יענו לי.

אדווח.
כתבתי קודם 3 סיבות, אבל שכחתי לכתוב סיבה רביעית:
4. @roberts אמר ...
סתם.... :)

אני מקבל את מה שכתבת שאולי יש שם loss בתדרים הגבוהים...
קראתי הרבה עכשיו כל מיני מאמרים בנושא , אחד מהם הגדיר את התקן MQA גם lossy וגם lossless כמו שרדינגר (החתול של שרדינגר , גם חי וגם מת) ,
אני מניח שה lossless נמצא באיכות ה CD וה lossy נמצא בקטע שמעל (בתדרים הגבוהים)

אשמח אם תדווח על התשובה שלהם...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
בריאות AK1(ורד) - אני מפנה את הבמה ל @arix .......בהצלחה לשניכם.
עוד לא הספקת לנוח אחרי הפוסט הזה וכבר עוד אחד.


אגב אריק, לדעתי האישית אם אכן יש הבדל בין MQA לבין HighRess אמיתי זה יכול לנבוע רק מכך שיתכן ובתהליך ה-Encoding ב MQA הווליום הכללי גדל במעט (בכוונת תחילה)...... ואז כידוע זה יכול להישמע טוב יותר.

קשה לי מאוד להאמין שניתן לזהות באוזן האנושית הבדלים כל כך מינוריים במידה ולא עושים את "מניפולציית הווליום".

כמו שכתבת, מאחר שה- Encoder/Decoder הוא לא "קוד פתוח" כנראה לא נוכל לדעת מה באמת נעשה ב MQA.

במחשבה שניה :אפשר לנסות להשוות לא קבצים אלא "רגע מוסיקאלי מסויים" ......ניתן לבצע דגימה ב A/D מהיציאה האנלוגית של הממיר ואז להשוות את ערך הדגימה הריגעית מה MQA לעומת ה HighRess........לא פשוט בגלל הקושי "בסנכרון אותו רגע מדוייק" אבל לדעתי שווה לנסות

נדרש A/D איכותי ביותר אבל מכשיר מדידה כמו ה-Audio Precision יכול לבדיקה , מעבר לבעיית "סינכרון אותו רגע דגימה".

מענין אם בדיקה כזו התבצעה אי פעם.
עוד שטות, כמובן.

הגברת הווליום במדיה/סטרימינג לכשעצמה אינה משפרת את איכות הסאונד. ממילא הווליום שמתקבל במערכת/חדר נתונים הוא אקראי ונשלט ע"י כפתור הווליום. יש לזה משמעות רק בהשוואה.

אבל במקרה שלנו, אין משמעות להשוואה, כי זה לא שייש לאנשים בביית את קובץ ה-hi-res המקורי והם משווים אותו לאותו קובץ מוזרם ב-MQA זה לייד זה בלי לשנות את כפתור הווליום. המצב הזה לא קורה במציאות.

וסתם להגביר את הווליום של המדיה/streaming זה בעייתי, כי עלולים להגיע ל-overflow.

בקיצור, ממבו-ג'מבו שנשמע כאילו הכותב יודע על מה הוא מדבר, אבל בעצם זה מראה אי-הבנות מהותיות של המצבים במציאות.

שרלטן אמרנו?
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
קראתי הרבה עכשיו כל מיני מאמרים בנושא , אחד מהם הגדיר את התקן MQA גם lossy וגם lossless כמו שרדינגר (החתול של שרדינגר , גם חי וגם מת) ,
אני מניח שה lossless נמצא באיכות ה CD וה lossy נמצא בקטע שמעל (בתדרים הגבוהים)

אשמח אם תדווח על התשובה שלהם...
זה לא שה-loss הוא בתדרים כאלה או אחרים -- ברגע שייש loss כלשהו, לא משנה איפה, זה lossy.

זה "עושה שכל" לומר ש-MQA הוא גםlossless וגם lossy, אבל בניגוד לחתול של שרדינגר, זה לא באותו זמן/מצב.
זה כבייכול (צריך לבדוק) lossless עם decoder, ובפירוש lossy בלי.

אדווח אם/כאשר אקבל תשובה.
כתבתי גם לטידאל שאלה אחת, האם כשמאזינים דרך האתר או האפליקציה, זה bit perfect או לא. אדווח גם על זה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
זה לא שה-loss הוא בתדרים כאלה או אחרים -- ברגע שייש loss כלשהו, לא משנה איפה, זה lossy.

זה "עושה שכל" לומר ש-MQA הוא גםlossless וגם lossy, אבל בניגוד לחתול של שרדינגר, זה לא באותו זמן/מצב.
זה כבייכול (צריך לבדוק) lossless עם decoder, ובפירוש lossy בלי.

אדווח אם/כאשר אקבל תשובה.
כתבתי גם לטידאל שאלה אחת, האם כשמאזינים דרך האתר או האפליקציה, זה bit perfect או לא. אדווח גם על זה.
תודה עמיר. מעניין לשמוע תשובתם.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
זהה בטוח שלא - דומה כן.......לא שמישהו לדעתי יכול לשמוע את ההבדל.
אני השוואתי טידל 192 ללא decoder מול קובוז 192 עם דאק שתומך 192 אבל כאמור לא תומך mqa יש הבדל מורגש ואני לא מאלו ששומעים הבדלים מינוריים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני השוואתי טידל 192 ללא decoder מול קובוז 192 עם דאק שתומך 192 אבל כאמור לא תומך mqa יש הבדל מורגש ואני לא מאלו ששומעים הבדלים מינוריים
תבדוק אם שניהם בדיוק באותו ווליום (תתקין אפליקציית SPL Meter בסמארטפון)
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
תבדוק אם שניהם בדיוק באותו ווליום (תתקין אפליקציית SPL Meter בסמארטפון)
אבדוק
אבל נראה לי מיותר
יכול להיות גם שזה הפקות שונות ש tidal חתומים חברה א וקובוז עם ב
אני בד״כ לא שומע הבדלים אם הם לא ברורים ולא בגלל ווליום

כל השרשור הזה התחיל משאלה ששאל אותי חבר (לא חבר בפורום הזה)

זו השאלה:

יש לי דאק תומך 192
החברה של הדאק הוציאה מוצר חדש שזהה לקודם רק תומך גם mqa
כדאי לשדרג? או שאם אתחבר לקובוז במקום טידל אקבל את אותה איכות ?

לדעתי לא כדאי לשדרג (לפחות לפי בדיקות שעשיתי עם שני ממירים תומכי mqa)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אבדוק
אבל נראה לי מיותר
יכול להיות גם שזה הפקות שונות ש tidal חתומים חברה א וקובוז עם ב
אני בד״כ לא שומע הבדלים אם הם לא ברורים ולא בגלל ווליום
לפעמים אפשר לשמוע הבדלים מאוד ברורים שהסיבה היחידה להם היא שזה שקצת יותר חזק נשמע יותר טוב.

לכן כשמשווים זה לצד זה חשוב שהווליום הנמדד יהייה זהה או קרוב ככל האפשר.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לפעמים אפשר לשמוע הבדלים מאוד ברורים שהסיבה היחידה להם היא שזה שקצת יותר חזק נשמע יותר טוב.

לכן כשמשווים זה לצד זה חשוב שהווליום הנמדד יהייה זהה או קרוב ככל האפשר.
מכיר את הבעיה
לכן הרבה שומעים "יותר טוב" כאשר הם מחברים xlr
במקרה שלי זה היה קרוב מאד או זהה
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,346
מעורבות
489
נקודות
83
אבדוק
אבל נראה לי מיותר
יכול להיות גם שזה הפקות שונות ש tidal חתומים חברה א וקובוז עם ב
אני בד״כ לא שומע הבדלים אם הם לא ברורים ולא בגלל ווליום

כל השרשור הזה התחיל משאלה ששאל אותי חבר (לא חבר בפורום הזה)

זו השאלה:

יש לי דאק תומך 192
החברה של הדאק הוציאה מוצר חדש שזהה לקודם רק תומך גם mqa
כדאי לשדרג? או שאם אתחבר לקובוז במקום טידל אקבל את אותה איכות ?

לדעתי לא כדאי לשדרג (לפחות לפי בדיקות שעשיתי עם שני ממירים תומכי mqa)
לשדרג רק בשביל MQA לא ממש כדאי, אבל מי שרוצה לקנות חדש ממילא, אז מומלץ לרכוש גם שיתמוך גם ב MQA
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור