Class D AMPS


williams audio

אוהב את התחום
הודעות
118
מעורבות
1
נקודות
18
שלום
מה דעת החברים עלמגברים הספק class D
לפי מיטב הבנתי אלה מגברים דיגיטליים בעלי נצילות גבוהה מאד
כאשר משווים על מערכת זהה, מגבר אנלוגי מול דיגיטלי מה נשמעבאוזניים יותר נכון?
חקרתי קצת את המבנה הפנימי של מגברים אלה וזה מאד מסקרן
לדוגמה בתערוכת האודיו 2013 במינכן רוב השימוש שלהם היה לדחוף woofers and sub woofers
לדעתי העתיד בעולם הדיגיטלי
אם עושים את זה נכון זה יצליח, גם ל CD PLAYERS לקח שנים עד שיגעו לרמה של היום
מעניין מה יהיה, בטוח חם מאד בחורף הזה

ברכות
williams
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לפי ניסיוני עם מספר מגברים של חברות אחדות, המגברים הנ"ל שקטים להפליא, בעלי בס נכבד, המון וואטים ויש להם יתרונות ממדים מופלאים ממש.
אממה, הצליל שלהם בתחום המיד והגבוהים סטרילי, אלקטרוני, שטוח ועוד כמה.
הטענה היא ש-DEVIALET אינו סובל מהבעיות האלה. שמעתי במינכן, אבל ללא השוואה וללא היכרות עם המערכת, אני לא יודע.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
ניופורס למשל שיפרו משמעותית את המגברים שלהם בסדרה החדשה. זה מראה על התפתחות בתחום.
יכול להיות שבעוד כמה שנים הדיגיטלי יצליח להציג ביצועים כאלה שיביאו גם איכות צליל גבוהה מאוד, ללא הפשרה על ה״דיגיטציה״ שעדיין מוציאה את ראשה מבעד לצליל ועם שליטה יוצאת מגדר הרגיל.

שמעתי את המגבר המשולב של avm לפני שבועות בודדים. הופתעתי לגלות שהוא דיגיטלי. אז כן, אפשר לעשות את זה טוב. אפילו טוב מאוד.
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
אצלי היה בל קנטו C5I כמה ימים, שאלתי כאן "מהו המיתוס שהודבק למגברים דיגיטליים",
אחרי שהגיע אליי לבחינה מגבר טרנזיסטורי טוב, הבנתי בדיוק מה ה'מיתוס' ;
במקרה הזה: עם הבל קנטו הייתה תחושה שלא חסר כלום,
עד שחיברתי את הטרנזיסטורי והבנתי כמה עומק ובשר פספסתי, ולמרות שהתרשמתי מהתחום העליון של הבל קנטו,
הטרנזיסטורי היה טוב יותר בהכל, כולל בתחום העליון ובמיוחד במיד ובתחום התחתון - ממש שכבות שלמות שלא היו קיימות עם הבל קנטו.

*זה לא אומר שאני לא מפנטז על Devialet....
 

Alberto

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
18
נקודות
18
הבל קנטו יכול להשמע פנטסטי וסביר ,זה ממש תלוי לאיזה רמקול אתה משדך אותו.
שמעתי את c5i על כמה רמקולים ובהחלט ההתאמה משחקת כאן תפקיד ראשי.
חבר לך בבית לרמקולים שלך איזה דיגיטאלי שתבחר, תשמע כמה ימים, תבין יותר טוב מכל המלצה שנכתוב לך.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
שלום
מה דעת החברים עלמגברים הספק class D
לפי מיטב הבנתי אלה מגברים דיגיטליים בעלי נצילות גבוהה מאד


ברכות
williams

הנצילות של הדיגיטליים אינה אחידה בכל טווח ההספק.
בטווח הראשוני והנמוך הם לא יותר (אם לא פחות) יעילים ממגבר קלאס AB (10 וואט ראשונים),אבל בטווח הבינוני והמקסימלי של העוצמות, שם הם אלופי הנצילות.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,589
מעורבות
237
נקודות
63
שלום
מה דעת החברים עלמגברים הספק class D
לפי מיטב הבנתי אלה מגברים דיגיטליים בעלי נצילות גבוהה מאד
כאשר משווים על מערכת זהה, מגבר אנלוגי מול דיגיטלי מה נשמעבאוזניים יותר נכון?
חקרתי קצת את המבנה הפנימי של מגברים אלה וזה מאד מסקרן
לדוגמה בתערוכת האודיו 2013 במינכן רוב השימוש שלהם היה לדחוף woofers and sub woofers
לדעתי העתיד בעולם הדיגיטלי
אם עושים את זה נכון זה יצליח, גם ל CD PLAYERS לקח שנים עד שיגעו לרמה של היום
מעניין מה יהיה, בטוח חם מאד בחורף הזה

ברכות
williams[/QUOTE
דווקא יש דבר כזה -הוא נקרא Tact Millennium אמנם כבר קיים מראשית המילניום הנוכחי אך עדיין הוא מראה מה יכול הפורמט הזה להשיג בתיכנון נכון
 

תמונות מצורפות

  • 11092011172.jpg
    11092011172.jpg
    KB 162.5 · צפיות: 404
  • 11092011176.jpg
    11092011176.jpg
    KB 167.1 · צפיות: 402
  • 11092011181.jpg
    11092011181.jpg
    KB 161.9 · צפיות: 380

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
שלום
מה דעת החברים עלמגברים הספק class D
לפי מיטב הבנתי אלה מגברים דיגיטליים בעלי נצילות גבוהה מאד
כאשר משווים על מערכת זהה, מגבר אנלוגי מול דיגיטלי מה נשמעבאוזניים יותר נכון?
חקרתי קצת את המבנה הפנימי של מגברים אלה וזה מאד מסקרן
לדוגמה בתערוכת האודיו 2013 במינכן רוב השימוש שלהם היה לדחוף woofers and sub woofers
לדעתי העתיד בעולם הדיגיטלי
אם עושים את זה נכון זה יצליח, גם ל CD PLAYERS לקח שנים עד שיגעו לרמה של היום
מעניין מה יהיה, בטוח חם מאד בחורף הזה

ברכות
williams[/QUOTE
דווקא יש דבר כזה -הוא נקרא Tact Millennium אמנם כבר קיים מראשית המילניום הנוכחי אך עדיין הוא מראה מה יכול הפורמט הזה להשיג בתיכנון נכון

נראה לי השילוב הכי נכון למגבר CLASS D זה איזה שילוב הייבריד ;) סוויט
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
הבל קנטו יכול להשמע פנטסטי וסביר ,זה ממש תלוי לאיזה רמקול אתה משדך אותו.
שמעתי את c5i על כמה רמקולים ובהחלט ההתאמה משחקת כאן תפקיד ראשי.
חבר לך בבית לרמקולים שלך איזה דיגיטאלי שתבחר, תשמע כמה ימים, תבין יותר טוב מכל המלצה שנכתוב לך.

הרמקול שלי משקף מה שנותנים לו, הבל קנטו פשוט החסיר פרטים ושכבות שלמות בעיקר בתחום התחתון.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,589
מעורבות
237
נקודות
63
נו טוב התמונות אומרות הכל
 

תמונות מצורפות

  • bel canto.jpg
    bel canto.jpg
    KB 97.8 · צפיות: 411

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
האמת, כמעט קניתי אותו בעצמי, הוא נשמע מצוין ומאוזן - עד שחיברתי מגבר אחר והבנתי מה פספסתי תוך שניות..
 

williams audio

אוהב את התחום
הודעות
118
מעורבות
1
נקודות
18
שלום
זה נכון תמונה אחת שווה אלף מלים
ההבדל בין הם הוא עקרוני
אחד עם ספק כוח ליניארי, שנאי גדול והרבה קבלים, השני עם ספק כוח ממותג,
גם בשיטה השנייה אפשר לתכנן את זה טוב ולבצע בניה טובה אבל זה יותר יקר
למה יותר יקר? כוון שספקי כוח ממותגים פחות נפוצים בהספקים כאלה והכול
custom made יש צורך בעריכה חכמה של ה PCB וכ'ו והרכיבים יותר יקרים.
שנאי לספק כוח ליניארי תמצא כמה שאתה רוצה עם המישרים והקבלים זה שוק ותיק ומוכר
לכן היצרנים ינסו לחתוך בעלויות, בסוף צריך להרוויח כסף
הכול לדעתי תלוי בתכנון ובהשקעה של הביצוע
ה TACT בנוי כמו טנק טאקטי וזה הבדל

ברכות
williams
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
שלום
זה נכון תמונה אחת שווה אלף מלים
ההבדל בין הם הוא עקרוני
אחד עם ספק כוח ליניארי, שנאי גדול והרבה קבלים, השני עם ספק כוח ממותג,
גם בשיטה השנייה אפשר לתכנן את זה טוב ולבצע בניה טובה אבל זה יותר יקר
למה יותר יקר? כוון שספקי כוח ממותגים פחות נפוצים בהספקים כאלה והכול
custom made יש צורך בעריכה חכמה של ה PCB וכ'ו והרכיבים יותר יקרים.
שנאי לספק כוח ליניארי תמצא כמה שאתה רוצה עם המישרים והקבלים זה שוק ותיק ומוכר
לכן היצרנים ינסו לחתוך בעלויות, בסוף צריך להרוויח כסף
הכול לדעתי תלוי בתכנון ובהשקעה של הביצוע
ה TACT בנוי כמו טנק טאקטי וזה הבדל

ברכות
williams
זה נכון שתמונה אחת יכולה לחסוך המון תיאורים שדורשים אלפי מילים, אבל לא התמונה ולא המילים שקולים לכמה דקות של האזנה.

זה שהספק או כל רכיב שהוא הוא כזה או אחר לא אומר שהאוזן אוהבת את התוצאה של שילוב הרכיבים.
ואישית, אני ממש לא אוהב צליל של טנקים.

בכל מקרה, כמו שאני תמיד אומר , "יש את הטכנולוגייה, וייש את מה שעושים איתה", ושימוש באמצעים וטכנולוגיות כאלה או כאלה לא מבטיח שום דבר מבחינת התוצאה, כך שאני עדיין עומד מאחורי מה שכתבתי קודם:
התמונות אומרות רק חלק ממה שניתן לראות, וכמעט כלום על איך שזה נשמע :)
וכך גם לגבי מילים ותיאורים מילוליים.

עמיר
 

williams audio

אוהב את התחום
הודעות
118
מעורבות
1
נקודות
18
שלום
תעשה טובה
אני חושב שזה לא הכול האוזניים
זה צריך להיות טוב עם כול רמקול וכן אני מאמין בתכנון כוון שאני מבין בזה
האוזניים זה בסוף אבל ההשמעה תלויה בהרבה מאד פרמטרים
לבסוף AUDIO שמושמע ממכשירים זה רק טכני בלבד!
אני סך הכול ניסיתי להסביר לפי הבנתי מה ההבדל בין שתי התמונות

ברכות
williams
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
לא משנה אם זה מגבר או נגן או DAC
באלקטרוניקה רכיבים טובים זה הדבר שהכי ישפיע על ביצועי המכשיר נקודה/
בדרך כלל מרבים החברות תמיד מחפפות ברכיבים מסויימים כדי לחסוך עלויות בגלל זה אני לא סומך על אף חברה
בכול מוצר שיש לי אני משתדל לבצע פרויקט DIY
שאנשים יתחילו להבין כמה עולה כול רכיב איכותי כגון קבל ..סליל .מגברי שרת .דיודות
אז הם יבינו שאם חברה תבנה מכשיר עם כול החלקים טופ נוץ אז המחיר ירקיע שחקים ;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
שלום
תעשה טובה
אני חושב שזה לא הכול האוזניים
זה צריך להיות טוב עם כול רמקול וכן אני מאמין בתכנון כוון שאני מבין בזה
האוזניים זה בסוף אבל ההשמעה תלויה בהרבה מאד פרמטרים
לבסוף AUDIO שמושמע ממכשירים זה רק טכני בלבד!
אני סך הכול ניסיתי להסביר לפי הבנתי מה ההבדל בין שתי התמונות

ברכות
williams
כל מה שאני אומר זה שרק שמראייה אי אפשר לדעת אם זה נשמע טוב.

ולא תמיד מה שנראה מרשים יותר, עם שנאים ורכיבים טובים יותר וקיבול גדול יותר גם יישמע טוב יותר -- זה תלוי בתיכנון -- לא באזניים, אבל את התכנון -- בחירת שילוב הרכיבים -- שנראה שאי אפשר כל כך לראות -- אחרת אפשר הייה לבנות לפי מה שנראה טוב... לא נראה לי שזה הולך כך.

וגם לא כל מגבר צריך להתאים לכל רמקול ו/או לכל עצמת שמיעה רצוייה. לכן יש בשוק גם מגברים עם הספק אפסי, שלא צריכים מי יודע איזה שנאים ואיזה קבלים, אבל נשמעים מצויין ברמקולים נצילים, שמגבר שבנוי כמו טנק טקטי לא יישמע עליהם מזהיר במיוחד...

אז, כאמור, כל מה שאני אומר זה שרק שמראייה אי אפשר לדעת אם זה נשמע טוב, לכל היותר אפשר לדעת אולי אם מגבר לא יכול להזיז רמקול בלתי-נציל ו/או להגיע לעוצמות גבוהות.

עמיר
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
כל מה שאני אומר זה שרק שמראייה אי אפשר לדעת אם זה נשמע טוב.

ולא תמיד מה שנראה מרשים יותר, עם שנאים ורכיבים טובים יותר וקיבול גדול יותר גם יישמע טוב יותר -- זה תלוי בתיכנון -- לא באזניים, אבל את התכנון -- בחירת שילוב הרכיבים -- שנראה שאי אפשר כל כך לראות -- אחרת אפשר הייה לבנות לפי מה שנראה טוב... לא נראה לי שזה הולך כך.

וגם לא כל מגבר צריך להתאים לכל רמקול ו/או לכל עצמת שמיעה רצוייה. לכן יש בשוק גם מגברים עם הספק אפסי, שלא צריכים מי יודע איזה שנאים ואיזה קבלים, אבל נשמעים מצויין ברמקולים נצילים, שמגבר שבנוי כמו טנק טקטי לא יישמע עליהם מזהיר במיוחד...

אז, כאמור, כל מה שאני אומר זה שרק שמראייה אי אפשר לדעת אם זה נשמע טוב, לכל היותר אפשר לדעת אולי אם מגבר לא יכול להזיז רמקול בלתי-נציל ו/או להגיע לעוצמות גבוהות.

עמיר
יש אמת בדברך
אבל ברגעים כאלה אני אומר כמה טוב שיש לי את הידע לשפר את המכשירים שלי בכוחות עצמי ואז יש לי שליטה על התוצאה ;)
במקום להתמכר להחלפת מכשירים כול שני וחמישי ..למי שיש את הידע באלקטרוניקה עדיף להשקיע את האנרגיה במכשיר שברשותו ולשפר ולשפר ולשפר אי קראמבה כמה זה ממכר
סליחה יצא לי חרוז זה לא היה בכוונה LOL
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,958
מעורבות
2,950
נקודות
113
לא משנה אם זה מגבר או נגן או DAC
באלקטרוניקה רכיבים טובים זה הדבר שהכי ישפיע על ביצועי המכשיר נקודה.
מאיפה הפסקנות הזו??

אם התכנון של המעגלים לא מזהיר, לא יעזרו רכיבי איכות.

למשל אם במקום מסויים הערך האופטימאלי של נגד צריך להיות 47 אוהם, אבל המתכנן תקע שם נגד סופר איכותי של 470 אוהם +/- 1%, זה עדיין ישמע פחות טוב מנגד פושטי של 47 אוהם +/- 5%.

ובחלק מהמקומות הדיוק והאיכות לא כאלה חשובים -- כדאי לדעת איפה לשים רכיבים איכותיים ואיפה זה לא משנה, לא סתם בצורה גורפת הכל איכותי.

עמיר
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
מאיפה הפסקנות הזו??

אם התכנון של המעגלים לא מזהיר, לא יעזרו רכיבי איכות.

למשל אם במקום מסויים הערך האופטימאלי של נגד צריך להיות 47 אוהם, אבל המתכנן תקע שם נגד סופר איכותי של 470 אוהם +/- 1%, זה עדיין ישמע פחות טוב מנגד פושטי של 47 אוהם +/- 5%.

ובחלק מהמקומות הדיוק והאיכות לא כאלה חשובים -- כדאי לדעת איפה לשים רכיבים איכותיים ואיפה זה לא משנה, לא סתם בצורה גורפת הכל איכותי.

עמיר
בגלל זה צריך את הידע יבבה ;)
וגם אם טועים או מפוצצים לא נורא תמיד אפשר לשפר עוד פעם ;)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור