רמקולים BBC sound voice האם רמקולים המבוססים על התפישה זו אודיופילית ? המספקת אותנו


SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
שלום לכם

לאורך שנותי כחובב אודיו מוסיקה בפרט - בשנותי הצעירות ההיתי מנוי על חוברת הגרמפון האנגלית מ1983-1993 באדיקות . ולאחר מכן חנות אנטנה בגבעתי בכיכר נוח . לשם היתי רץ לקנות דיסקים בשנות 90 עד הסגירה תחילת שנת 2002 לערך

כמובן קראתי המון המון על מוסיקה וביקורת . ובמדורים של האודיו לא פעם היו מופיעים הרמקולים המבוססים של
BBC SOUND LS/R3 מחברות שונות לא אפרט כי אתכם בטח מכירים .


ושאלתי היא כזאת לחברי האתר . המעורים בנושא של רמקולים מרמות הפתיחה ועד להי אנד

האם התפישה של שנות סוף שישים והשבעים - וכיום חברות בעלות מוניטין אצל אנשי אודיו

היא אודיופילית - והאם רמקולים הללו באמת נותנים לנו משהוא שהוא הגביע הקדוש בתחום נאמנות לצליל

אשמח לשמוע מה את מנסיון שלכם אומרים לאיזה ציוד חיברתם
באיזה חדרים .
ושאלתי במיוחד לחדרים היות שרמקולים אלו BBC היו מיועדים למקומות קטנים כמו קונסולות ואולפנים קטנים

האם כל זה עונה לצרכים שלנו כחובבי מוסיקה אודיו ואודיו אודיופילי שמרבית האנשים בטח עברו דרכם רמקולים אלו

בברכת שבוע מעולה
SONYES
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
סוניצ'קה, גביע קדוש זה מרחיק לכת אבל תחשוב שרמקולים כאלה הם לא להגברה סלונית אלא לחלל יותר אינטימי וזו גם גדולתם: מוזיקליות ואינטימיות, שקצת קשה לרמקולים המודרנים של היום לתת, הנה אני רואה שיקטלו אותי, אבל תראה את כל אלה עם קופסאות אלומיניום, נצילות נמוכה וקופסה צרה שמשהו במוזיקליות הלך שם לאיבוד.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
סוניצ'קה, גביע קדוש זה מרחיק לכת אבל תחשוב שרמקולים כאלה הם לא להגברה סלונית אלא לחלל יותר אינטימי וזו גם גדולתם: מוזיקליות ואינטימיות, שקצת קשה לרמקולים המודרנים של היום לתת, הנה אני רואה שיקטלו אותי, אבל תראה את כל אלה עם קופסאות אלומיניום, נצילות נמוכה וקופסה צרה שמשהו במוזיקליות הלך שם לאיבוד.

חלילה למה יקטלו אותך זו התרשמות שלך
לפי קצת רפרוף בחברות הנוגעות ברמקולים כאלו יש מודלים שאומרים לך זה על הבסיס BBC
אבל שיפרנו והגדלנו

כאן אני שואל האם רמקול שהוא באופי כמו שהגדרת מוסקאליות ואינטימיות יכול לגדול
יותר ולהיות עם אותם תכונות אבל בגדול .....
או קטן ההית וקטן תשאר בפרזנטציה . ולחלל קטן בבית בו נגיד שולחן עבודה או חדר מוסיקה קטן

בזמנים ההם לא היה את הציוד של היום מבחינת מדידות .בנו אותו לפי האוזן
כלומר נתונים בנפרד על הנייר אוזן האנושית קבע איך ולמה יראה וישמע

צריך לזכור BBC בנו אותו אצלם לקחו יחידות KEF עד 1987 אבל נתנו למספר רב של יצרנים ליצר
בדיוק אותו רמקול
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
התשובה פשוטה - אם היה בזה משהו אז כל היצרניות היו בונות לפי אותה תפישה....
ארז
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
התשובה פשוטה - אם היה בזה משהו אז כל היצרניות היו בונות לפי אותה תפישה....
ארז
יש רבה יצרנים לפחות אני יודע שיש לפחות 6/7 יצרניות רוגאס קף הרבט ספנודר ועוד עוד

היה לך כאלו ????
מעניין אותי לדעת התרשמות מחברים שמחזיקים או היו להם מה ואיך שמעו איך מקמו איזה מגבר
וכוכו

אלה אומר אם זה לא נפוץ אזי זה לא תפש בשוק אך ורק למשוגעים לדבר BBC SOUND
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
נושא דיון ראוי ביותר.
יש לי kef ref 101 זעירים שהם המקבילה של קף ל bbc ls3/5. הם מנגנים בחלל די גדול ויורדים עד ל 40 הרץ. לפעמים הם מספקים אותי לגמרי, לפעמים חסר משהו - קצת יותר נפח, קצת יותר בס (דווקא חסר ב 60 הרץ, כנראה עניין של חדר) אבל הצבע הנייטראליות הבמה ובכלל האופי הם בדיוק מה שאני מחפש ומאז שהם אצלי אני שומע הרבה יותר מוזיקה ואת כל הסוגים.

יש לי הרגשה שאותו רמקול עם יחידות יותר מודרניות וחדשות היה מספק עוד יותר.

מישהו שמע את ה ls3/5 החדשים של stirling או של graham??
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
נושא דיון ראוי ביותר.
יש לי kef ref 101 זעירים שהם המקבילה של קף ל bbc ls3/5. הם מנגנים בחלל די גדול ויורדים עד ל 40 הרץ. לפעמים הם מספקים אותי לגמרי, לפעמים חסר משהו - קצת יותר נפח, קצת יותר בס (דווקא חסר ב 60 הרץ, כנראה עניין של חדר) אבל הצבע הנייטראליות הבמה ובכלל האופי הם בדיוק מה שאני מחפש ומאז שהם אצלי אני שומע הרבה יותר מוזיקה ואת כל הסוגים.

יש לי הרגשה שאותו רמקול עם יחידות יותר מודרניות וחדשות היה מספק עוד יותר.

מישהו שמע את ה ls3/5 החדשים של stirling או של graham??

תודה רבה בהחלט דיון מעניין לדעתי כי כמעט ההינו בשני ערוצים בשנות הבגרות שלנו ואחרי צבא
מסלול היפני
והמסלול האנגלי

אצלי היה גם מזה וגם מזה .התחיל למעשה הכל כמעט מבני טסלר אודיופיל בחיפה אז עבד בסטראו שמחה
וסטראו שירי שיצגו את שני המסלולים וגדלנו על זה בדיוק KEF CODA וכוכו

שאלתי אלייך איך את ממקם את הרמקולים מרחקים מהקירות סוג ההגברה ומקור וסוג מוזיקה
אמרת שאתה מקבל במה
תוכל להרחיב את הרשמים שלך על הKEF הזה ?
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
היי
גם אני חןבב ניים, כבר כמעט 30 שנה.
לפעמים אני מנסה להגביר את הקף רפרנס הקטנים עם naim nait2 אבל לסוגי מוזיקה מסוימים הנצילות הנמוכה (81db) נמוכה מדי. שים לב שלרמקול עם התנגדות גבוהה כמו אלה, הנצילות בפועל היא יותר גבוהה, תלוי בשיטת המדידה.

אבל ברוב הזמן הם מוגברים עם densen dm30 ישן משנות ה 90 שהוא מגבר פאואר, דואל מונו חזק ודינמי עם סאונד מלא ובשרני (גם אם לא הכי "שקוף" לפי הגדרות מודרניות שאני לא מסכים להם) שהחליף אצלי זוג מונובלוקים של naim 135 עם שיפור ענק.

המקור הוא סטרימינג, גוגל כרומקאסט עם ספק כח חיצוני, גם שם אני מחפש לשפר.
הרמקולים נמצאים לפני חלון סלון גדול, במרחק של כ 15 סמ מהקיר/חלון. המרחק ביניהם הוא בערך 3 מטר שזה בערך מרחק השמיעה שלי.

אני כן מחפש רמקולים יותר גדולים לחלל, הבעיה שרוב הרמקולים הגדולים יותר, גם של bbc, הם עם תעלת רפלקס, ואז הבס פחות מאוזן ויותר קופץ בתדרים מסוימים. הייתי מנסה atc אבל אלה שהיו לי רק מתעוררים בווליום בינוני, ואני שומע הרבה פעמים בשקט בשעת לילה מאוחרת.

אתה כמובן מוזמן לקפוץ לשמוע.
 
נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
היי
גם אני חןבב ניים, כבר כמעט 30 שנה.
לפעמים אני מנסה להגביר את הקף רפרנס הקטנים עם naim nait2 אבל לסוגי מוזיקה מסוימים הנצילות הנמוכה (81db) נמוכה מדי. שים לב שלרמקול עם התנגדות גבוהה כמו אלה, הנצילות בפועל היא יותר גבוהה, תלוי בשיטת המדידה.

אבל ברוב הזמן הם מוגברים עם densen dm30 ישן משנות ה 90 שהוא מגבר פאואר, דואל מונו חזק ודינמי עם סאונד מלא ובשרני (גם אם לא הכי "שקוף" לפי הגדרות מודרניות שאני לא מסכים להם) שהחליף אצלי זוג מונובלוקים של naim 135 עם שיפור ענק.

המקור הוא סטרימינג, גוגל כרומקאסט עם ספק כח חיצוני, גם שם אני מחפש לשפר.
הרמקולים נמצאים לפני חלון סלון גדול, במרחק של כ 10-15 סמ מהקיר/חלון. המרחק ביניהם הוא בערך 2.5 מטר שזה בערך מרחק השמיעה שלי.

אני כן מחפש רמקולים יותר גדולים לחלל, הבעיה שרוב הרמקולים הגדולים יותר, גם של bbc, הם עם תעלת רפלקס, ואז הבס פחות מאוזן ויותר קופץ בתדרים מסוימים. הייתי מנסה atc אבל אלה שהיו לי רק מתעוררים בווליום בינוני, ואני שומע הרבה פעמים בשקט בשעת לילה מאוחרת.

אתה כמובן מוזמן לקפוץ לשמוע.
תודה רבה על הההסבר ועל ההזמנה
לעניין הבס עשה ניסוי דחוף לפורט ספוג איקוסטי עד שתמצא את המדד עד כמה שאפשר גם אני עושה זאת
למוראל שלי
 

קודו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
233
נקודות
43
מאוד אהב את הסאונד הבריטי של ה BBC ממותגים שונים (הרבט,ספנדור,סטירלינג ודומיהם).
צליל טבעי ואינו מעייף,מנגן אצלי עם הגברת מנורות של EAR,עם הגברה קלאס D ולפעמים גם עם nait 1 ישן וחביב
רועי
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
מאוד אהב את הסאונד הבריטי של ה BBC ממותגים שונים (הרבט,ספנדור,סטירלינג ודומיהם).
צליל טבעי ואינו מעייף,מנגן אצלי עם הגברת מנורות של EAR,עם הגברה קלאס D ולפעמים גם עם nait 1 ישן וחביב
רועי
איזה BBC יש ך מאיזה חברה ...
והאם באמת מצדיק את ההילה שנקשרה סביבו את המחירים היקרים של רמקולים השיכים למשפחה כמו שהזכרת למעלה
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
תודה רבה על הההסבר ועל ההזמנה
לעניין הבס עשה ניסוי דחוף לפורט ספוג איקוסטי עד שתמצא את המדד עד כמה שאפשר גם אני עושה זאת
למוראל שלי

הרמקולים האלה הם תיבה סגורה. כשהיו לי רמקולים עם פורט אכן ניסיתי לדחוף את כל הגרביים, כל גרב בכמה צורות קיפול...
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
הרמקולים האלה הם תיבה סגורה. כשהיו לי רמקולים עם פורט אכן ניסיתי לדחוף את כל הגרביים, כל גרב בכמה צורות קיפול...
ניסת לוכדי באסים לפני שאתה קונה . שים כריות אם יש כאלה מהסלום עבים שנושמים עם אריג עבה
בצד הרמקול בפינה נשמע הזוי אבל עובד וכמובן בפינות החדר למטה על ריצפה .

נסיתי היום רמקול אחר בחדר של פתאום לא נשמע לי טוב בכלל . מה שעבד טוב מאד עם דנון 2000
אבל עם הניים נשמע לא מתאים
ישר חזרתי מיד למוראל הותיק יחסית ונחה עלי דעתי מיד . הסנרגיה .
או הרוקסן עובדים עם ניים פנומנאלי והמוראל מסוג אוקטב סיגניטצר מדהים מדהים הקטן הזה
אוהב אותו פשוט נהדר
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
היי עם הקף הקטנים אין לי בעיה של עודף בס או שלהדיקות בס... לא צריך ללכוד אותו להיפך צריך קצת לשחרר ;)
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
מנסיוני, הכנסת ספוגים לפורטים דופקת את המיד.
כל פעם שניסיתי, העדפתי בסוף בלי...
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
מנסיוני, הכנסת ספוגים לפורטים דופקת את המיד.
כל פעם שניסיתי, העדפתי בסוף בלי...
מה הולך לך לאיבוד ?
ששמעת לפני ....ואחרי
אני בדעה לא צריך לטפל בחדר יותר מדי הורג את הסאונד -נכון בחלק מהמקרים וחלקם דווקא עוזר
הדוגמא הכי טובה היא אולמות הקונצרטים
יש במה יש אולם יש תקרה ויש קירות סובבים
חדר למשל שלי
עם הציוד מסביב ספה כורסא מדפים עם דיסקים רק דיפיוזר אחד בלבד מאחרי
הבדיקה שלי
מחיאת כף באיזורים שונים בחדר ושומע את ההדהוד
איך קוראים לזה עם האצבעות כמו שעושים בסיפור הפרברים

לכן מה שיש זהו עדיף להמנע ממשטחים כמו חלונות ריצפה צריך וילון או שטיח קטן בינוני

חדר חי או מת כמו אולפנים משנה את הסאונד לכן המון בתעשיה מעדיפים להקליט דווקא בכנסיות
או אולמות עם ויברציה יפה של צליל היוצאת מהכלי ואתה שומע את זה
ומיקום נכון של מקרופונים קולט את החוייה זו
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
אכן היו לי רמקולים שסתימת הפורט סתמה את המיד. פרואק לדוגמה.
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
מעניין עוד כמה יש כמוך עם ציוד כזה
והבחנה זו ברורה לך ולי וגם לרבים אחרים
מעניין אותי מה דעתם
או שיש ופשוט לא מגיבים
האנגלים כאנגלים יש להם גאוות יחידה בציוד סטראו והרמקולים האנגלים והסקנדינבים הם
ממש כמעט היו והם גם בכל בית עד שנות 2000 לערך ואז הופיעו חברות בוטיק שיצרו גם
אבל המקור ברובו היה אנגלי ומהצפון הרחוק
ויפנים גם שחוץ מבודדים לא אמנה ממש לא אהבתי סיבות שלי והעדפה לטימבר מה שאנגלים הצטיינו בו
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
יש אחד בלוחות כבר שנתיים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור