Bösendorfer VC7


ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
...

היחס של רוב הסוחרים/ המשווקים/ בעלי החנויות/ ללקוח שאינו מתכוון לקנות הוא מראש מחפיר ...

...

דווקא בתחום האודיו היי - אנד, יחסית לענפי מסחר אחרים, בהיבט הזה המצב בארץ הוא טוב יחסית ויש לא מעט סוחרים ויבואנים שחורגים מהמנהג של הסוחר הישראלי הממוצע..אבל בכל זאת..תפנימו גם מי שאין לו כוונת קנייה הוא השקעה שיווקית ..

שלמה

(Y)
למזלי עד היום תמיד זכיתי ליחס טוב מסוחרי הסטריאו בארץ . כשזה היה רלוונטי התרעתי מראש שאני לא מתכוון לסגור היום עסקה, אחרת קצת לא נעים לטחון בנאדם שעה ובסוף להגיד 'תודה' ולעוף, זה באמת סוג של התחזות.

אישית, אף פעם לא עשיתי עסק עם מישהו שלא הייתי יושב איתו לשתות קפה. גם את האוטו שלי אנלא מוכר לכל מיני אנשים שלא נראים לי : בנאדם שלא היית מתעסק איתו- הכוונה היא לדעתי גם "שלא היית עושה איתו עסק". שום עסק, לא קונה ממנו ולא מוכר לו.

הפורום נותן שירות טוב באספקט הזה, שכן יש כבר סוחר אחד שלא אעשה איתו שום עסק ויש אחד שהייתי שמח לספק לו פרנסה, גם אם יצא לי להשקיע יותר כסף, כי חשוב לי שיהיו כאן הרבה סוחרים.

באשר לייבוא אישי כן-או-לא, כמו תמיד, לפעמים זה כן ולפעמים זה לא. כל מחיר שידרוש סוחר זו זכותו והוא קובע את התימחור. לא רוצה ? אל תקנה, כאן זה באמת הכי פשוט שיש. השיקולים בתימחור הם רבים מאוד ולכל אחד תחשיב שונה שמשקף את הנדרש ממנו ע"מ לא להפסיד [ או כמה להרוויח ] , מהשכירות ועד לחופשת לידה של עובדת או החלפת מזגנים. כשמשווים לחו"ל צריך לשקלל המון פרמטרים שרובם לא ידועים לצרכן, כך שההשוואה לא תמיד שווה משהו, ובעיקר היא נדרשת כדי שאדם יוכל להגיד לעצמו : אהה, אז הוא מרוויח X ש"ח על הפטיפון הזה. אנשים מאוד מתעניינים במה קורה אצל האחר, שוכחים לפעמים שגם לחצי שעת האזנה אצל סוחר יש מחיר שניתן לחשב, ואת הזמינות שלו כל צרכן יתמחר אחרת. כל אחד צריך לקבוע לעצמו , ולשתף בדיעבד : קניתי X בחו"ל וזה עלה לי Y. עבור אחד שווה להוסיף סכום מסויים בשביל לקנות בארץ, ועבור אחר לא.

זה הכל.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
יש הבדל מהותי בין שני סוגי עסק: חנות ומה שנקרא Home dealer.

במקרה הראשון בית עסק עושה לעצמו עוול אם לא יקבל אורח מזדמן בסבר פנים יפות וידגים מה שאפשר. זאת בין השאר כי
א. אתה אף פעם לא יודע מי נכנס אליך לעסק.
ב. העולם היום הוא שוק גלובלי. לקוח לא מרוצה יכול לגרום לך בעקיפין נזק מהצד השני של העולם.
ג. הקהל הייעודי מצפה מעסק שמוכר הי-אנד ליחס טוב ואדיב.
עסקים מונעים מעצמם מראש טרטור מיותר ע"י הפרדה של סוגי ציוד שונים לחדרים נפרדים. חלק מהחדרים יהיה סגור לקהל מזדמן מהרחוב. המוכר יחליט לפי תחושותיו איך ואם לחשוף אותו מבקר לציוד השונה. אני לא רואה בעיה בזה שאדם נכנס לעסק ומבקש הדגמה גם אם אינו מתכוון לקנות. לא מעט יבואנים בעולם תומכים בנציגויות שלהם בדרך זו כיוון שהם רואים עצמם שותפים עסקיים ליצרן וכך היצרן גם רואה אותם. אין להם שום בעיה להדגים ללקוח מזדמן ממדינה זרה כאשר ברור להם שלא תהיה מכירה בבית העסק שלהם. הם עושים זאת בחפץ לב.

במקרה השני זה מאוד אינדבדואלי. כיוון כאן תמיד מדובר בקביעת הדגמה מראש בבית פרטי, מתבקש שהביקור יהיה שלא למטרת הפגת שיעמום אלא למטרה רצינית יותר. כאן כל עוסק עם השיקול והסגנון שלו.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לדיז,



מכיון שהנושא מוצה לדעתי, ובאג'נדה השיווקית שלי חבל לבזבז זמן על ויכוחים באינטרנט, מבחינתי שירשור זה לא שווה יותר תגובה.

שיהיה לך כל טוב ובהצלחה. רק תדע שאין טעם בזה שסוחר "נכנס" במשתתף בפורום. לא צריך אף ספר כדי להבין זאת.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
473
נקודות
83
עופר

לא נותר לי אלא להיצטרף לדברייך,ומי כמוך יודע-יחס גורר יחס.

לא הכול יושב על משוואה של זמן שווה כסף.ואני לא פתי. בעצמי בעל עסק-ונותן שרות.

יש מ"מ סוחרים שפשוט תענוג להתייעץ איתם-להגיע אליהם-להתרשם.

ואם לא יצאה עיסקה-אולי בפעם הבאה.(Y)
 

z.y

אוהב את התחום
הודעות
291
מעורבות
0
נקודות
0
סתם אנקדוטה מהיום-

נכנסתי בספונטניות לחנות מכשירי חשמל מוכרת במקום "נחשב"...קיבלו את פני בבלונים, דיילות והנחות יפות...ואמרו לי --> "היום יום לקוחות" :מה??????????:
הרמתי גבה ושאלתי--> ומה שונה היום מכל יום? יש ימי ספקים? הרי אתם כאן כל יום למען הלקוחות ובזכותם".

הכוונה טובה, הסלוגן דפוק לטעמי.

לא קניתי ! למרות שאני מחפש מסך מסויים והוא היה במחיר מאוד אטרקטיבי "רק היום".
מדוע לא קניתי--> כי הם לא יודעים להציג את הסחורה כראוי ללקוחות !!! וזה כבר ממש זילזול בלקוחות ובמוצרים, אני מוכן לשלם יותר למי שיציג בפני את המוצר כראוי...(ולא יגיד- "פה רואים לא טוב, בלה, בלה, בלה אבל בבית תראה הרבה יותר טוב).
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
בארץ בשביל להקשיב לציוד צריך להעמיד פניי לכוח שעומד לשלוף את הכרטיס בכל רגע .
לדעתי חלק מההובי הזה זה תמיד לבדוק דברים חדשים ולגבש דעה לקראת השידרוג הבא !
גם אם שחושבים ששמענו משהוא טוב , נדרשת עדיין שמיעה ובדיקה חוזרת על מנת להיות בטוח בהחלטה .
רובנו קונים ציוד בקצה גבול היכולת שלנו וטעויות בבחירה לא אפשריות , הפתרון הוא יחס חם לכל אחד שמגיע לחנות על מנת לבדוק ציוד !
המלצה ליבואנים - פעם אנשים אמידים חבשו פאה לבנה, היו מוקפים במשרתים, כיום כולם דומים , לא ניתן להבחין (גם אם הלקוח מגיע עם מרצדס יכול להיות שהוא מכר את אשתו בשביל האוטו ולא נשאר לו עודף ).
אני ממליץ לתת לכולם יחס טוב ומזמין זה משתלם !!
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
(lol)(lol)
הוא בחור טוב(Y)
מעדיף לא לבזבז לסוחרים זמן אבל לבזבז לעצמו כסף(=שעות עבודה)על קניה לא מבוקרת מספיק לדבריו.
דיז . כסף בא והולך , אתה אף פעם לא יודע מתי הכסף יבוא וח"ו מתי הוא ילך . ומנסיון חיים קטן שני המקרים יכולים להיות במהירות כזו שיסמרו לך השערות . אבל דבר אחד נשאר , וזה רמת המוסר האישית וההגינות . זה הדבר היחיד שאי אפשר לקחת לך . אז כן ,אני לא רוצה להיות פראייר (אני יודע היטב מה המשמעות של כסף ), אבל אני גם לא רוצה , להרגיש לא טוב עם העובדה ,שבזבזתי למישהו זמן שבו הוא היה יכול למכור למישהו .

אז אולי זה מהלך שיווקי , ואולי זה נעשה , אבל אני כשאני מבקש , אני פשוט אומר ,לא נראה לי שאקנה את זה איי פעם ,אבל הייתי רוצה לשמוע פעם אחת איך זה , האם תוכל להדגים ? ". ואז זה הטוב לב שלו והוא יכול להחליט
כול שיטה אחרת לדעתי היא טיפה לא הוגנת
ובנושא שיווק גם לי יש טיפה ידע בנושא , אבל מה שאני עושה אני לא יכול לדרוש מאחרים . ולפעמים גם לא רציתי שיעשו לי את זה , אז אני גם לא רוצה לעשות את זה לאחרים
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
ג'וקר

never say never ..אם אני לא טועה זה ציטוט מפיו של בונד, ג'מס בונד (או לפחות שם אחד הסרטים בסדרה).

אמירה כמו "לא נראה לי שאיי פעם אקנה את זה.." לא תמיד נכונה ובהחלט ייתכן שלאחר שמיעה תחליט דווקא כן לקנות..

אני בהחלט בעד הגינות הן מצד הצרכן והן מצד הסוחר, לטעמי דיי באמירה של הלקוח "אני רק מעוניין להתרשם כרגע ולשמוע את.."

לא צריך להיות יותר צדיק מהאפיפיור ולצאת בהכרזות כמו "תשמע, אין לי שום כוונה לקנות, לא עכשיו ולא איפעם, סתם בא לי להעביר בכיף כמה שעות ולשחק עם צעצועים אהובים עליי.."

שלמה
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אבל דבר אחד נשאר , וזה רמת המוסר האישית וההגינות . זה הדבר היחיד שאי אפשר לקחת לך . אז כן ,אני לא רוצה להיות פראייר (אני יודע היטב מה המשמעות של כסף ), אבל אני גם לא רוצה , להרגיש לא טוב עם העובדה ,שבזבזתי למישהו זמן שבו הוא היה יכול למכור למישהו .

אז אולי זה מהלך שיווקי , ואולי זה נעשה , אבל אני כשאני מבקש , אני פשוט אומר ,לא נראה לי שאקנה את זה איי פעם ,אבל הייתי רוצה לשמוע פעם אחת איך זה , האם תוכל להדגים ? ". ואז זה הטוב לב שלו והוא יכול להחליט


לא לכל מוכרן יש לו ידע ואו הבנה של התהליך האסטרטגיהשיווקי. המקסימום שהוא אולי מבין זה הטקטיקה.
יש הבדל בין תהליך השיווק ותהליך המכירה.

התפקיד של מוכרן הוא "לבזבז את זמנו" כדי ליצור מכירה. אין מה לעשות, ככה זה עובד.
אני חושב שזה מכבד כל מוכרן שאני בא אליו בכלל להקשיב למוצרים. שאני מוכן לבזבז את זמני, לבוא ולהתרשם מ"המצגת" שהמוכר מבצע על מנת לשכנע אותי לקנות. השלב הראשון הוא מודעות למוצר.
כל משווק יודע שעצם ההגעה לנקודת המכירה היא אחד מהשלבים הראשונים באפשרות ביצוע המכירה.
למשל חנויות בדיוטיפרי- הם משלמים הרבה כסף כדי להיות קרוב לאנשים שאולי יבצעו קניה ,בין אם הם תכננו את זה או לא.פירסומות בטלוויזיה הן גם כאילו.

אז כלקוח ,אם וכאשר אני מבזבז מזמני , כדי לבוא לדירה במרכז העיר כדי להקשיב למערכת שלרוב איננה הטופ אוף דה ליין, ובחדר לא יעודי-עבורי זה ביזבוז משאבים וכסף. אם אני עושה זאת -כנראה יש סיבה טובה. אני לא הולך לחנויות לאנטיקות או לגלריות או חנויות מאקרמה, מהסיבה שאין לי מחשבה מקדמית על קניה מוצר כזה בהווה או בעתיד הנראה לעין.
אם אני מגיע לחנות אודיו-כנראה אני בעל סיכוי מקדמי לקניה, בין אם אני מודע לזה או לא, גם אם אני לא רוצה לבצע אותה מידית או באותו מקום. אני מאפשר למוכר בכלל לדבר איתי ולנסות להשפיע על מה ואיך אני אתנהג.

מוכרן אודיו צריך להיות מאושר שאני בכלל אדבר איתו.
למה מה קרה?
הוא איזה פילוסוף? אדם עם יכולות מדהימות? אומן יחודי? איש שיחה מדהים? בעל דיעות מעניינות?אדם בעל חוכמת חיים המצריכה הקשבה?
הרי סביר להניח שאם לא היה מוכרן אודיו שיש לי עיניין כזה או אחר במוצריו, לא הייתי בכלל מדבר איתו .

אני ממליץ לכל קורא כאן בפורום, אילו שענינם שיהיה בבעלותם מערכת טובה, שתספק אותם לאורך זמן , ללכת ולהקשיב כמה שיותר מכמה שיותר מקומות. זו הדרך היחידה.
מתי אתם רוצים לקנות את המוצר ואיזה מוצר, זו החלטתכם, למרות שהמוכרן ירצה שתקנו אצלו ומהר ככול האפשר. המשמעות של זה היא שתבזבזו לעצמכם הרבה זמן (וגם לרוב המוכרונים שפגשתם, מאחר ולא תרכשו אצלם) כדי להגיע להחלטה הנכונה עבורכם , בזמן המתאים לכם .
זה שאתם מגיעים אליו זה לא בגלל שהוא עושה לכם טובה, אלא ההיפך.
מוכרן שנותן לי תחושה שהוא "עושה לי טובה" בכך שמאפשר להתרשם אצלו מהמוצר- אולי יצליח לשכנע ג'וקר כזה או אחר לקנות אצלו, אבל לא אותי .
 

נערך לאחרונה ב:

בנסון

אוהב את התחום
הודעות
429
מעורבות
0
נקודות
0
לנגח או להתנגח עם לקוחות פוטנציאלים לא נראה לי דבר חכם!

שיהיה לך כל טוב ובהצלחה. רק תדע שאין טעם בזה שסוחר "נכנס" במשתתף בפורום. לא צריך אף ספר כדי להבין זאת.
(Y)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור