חברים.
בואו נראה מה חסר לכם בנושא הכיול.
בואו נעשה סימולציה ביחד בשביל לבדוק אם נענו השאלות העקריות.
אחי איציק גבר גבר. האם הכיול של הרסיבר נוח או לא?
כתב איציק: ״ל-MRX-1120 מערכת כיול, רום קורקשן בשם ARC שפותחה בידי אנת׳אם עצמה. התפעול שלה לא נוח, ביחס למקובל ברסיברים מתחרים.״
וואלה? למה לא נוחה אח שלי? גלה לנו. פליייז!!!
כתב איציק בכתבה: ״תחילה מחברים את הרסיבר לרשת הקווית הביתית באמצעות כבל CAT5. אחר כך יש להוריד למחשב (רצוי נייד, שיכול להיות ממוקם קרוב למעמד המערכת) את תוכנת הכיול מאתר אנת׳אם. בשלב זה דורש היצרן קוד זיהוי. הקוד הוא מספרו הסידורי של המיקרופון באמצעותו מתבצע הכיול. המקרופון שמוצב על חצובה המצורפת לרסיבר מתחבר למחשב בכבל MINI USB . רק לאחר שהושלם תהליך הזיהוי מתאפשרת הורדת התוכנה.״
זה לא מספיק לי אח שלו. בחייאת, תן לנו עוד סיבה. נו ווקשההההה נשמה שלי.
כתב איציק בכתבה: ״בתוכה יש להגדיר את מספר נקודות המדידה, עד 5, שבהן ימוקם המקרופון. חובה להשתמש במערכת הכיול בהפעלה הראשונה של הרסיבר, מיד לאחר שחובר למערכת, ונדרש לשמור על שקט מוחלט במשך כל התהליך, כולל כיבוי המזגן.״
וואלה? קטע אחי. וכמה זמן לקח לרום קורקשיין להתרשקן אח שלווווווו???
כתב איציק בכתבה: ״תהליך הכיול נמשך כחצי שעה, בסיומו הועברה האינפורמציה אל הרסיבר. יש לציין שהוא בוצע בקלות פעמיים (בגלל שהמכשיר נבחן עם שתי מערכות רמקולים שונות בתצורה של 7.2.4), הוא קל לביצוע והתוצאה שהתקבלה הייתה טובה למדי, וסביר שתספק את רוב המשתמשים.״
תודה כפרה שלנו. ואיך הקורקשיין הזה ביחס לאחרים? יצא ל׳ך לבדוק אחיייייי???
כתב איציק בכתבה: ״מהתנסות רבת שנים עם מספר מערכות RC מסוגים שונים, הגעתי למסקנה שאין מערכת כיול שתביא לתוצאה מושלמת ותמיד חסר משהו (בס, גבוהים, מיד). חובבים רבים סומכים על מערכת כיול ב״אוזניים עצומות״. אני, מעדיף מערכת שניתן לשנות בה פרמטרים לאחר הכיול – מה שמתאפשר רק חלקית כאן.״
אחלה אחי. אבל רגע רגע. יש לי עוד שאלה כפרה נשמה שלי. אחרי שמקרשנים ת׳מגבר. אפשר לשחק בפרמטרים אח שלוווווווווו?
כתב איציק בכתבה: ״אמנם, ברסיבר כלולים 4 זכרונות נפרדים ל-4 כיולים שונים, שמתבצעים למשל לקונפיגרציות שונות של רמקולים. אפשר לקבוע זכרון למצב סטריאו בלבד, זכרון ל-5.1, זכרון ל-7.1 וזכרון אטמוס מלא, אבל היכולת לשלוט בפרמטרים בתום שקלולי ה-ARC מוגבלת.״
ועכשיו אני.
כל הקטע של לדבר שעה וחצי על פעולה שתפיק תוצאות שונות לחלוטין בכל חדר היא דבילית לגמרי. אני באופן אישי מדלג על הנושאים הללו ונותן למגבר לעשות מה הוא יודע אוטומטית. זה מה יצא? פגז! רובם המוחלט של האנשים שרוכשים רסיבר משתמשים בברירת המחדל שלו ולא מתחילים לשקוע עמוק בכיוונונים עדינים. גם ככה קולנוע ביתי אמור להישמע מוגזם. תגזימו כמה שיותר, פגז. אבל שיחות על רום קורקשיין לא אמורות להיות מוגזמות כלל. וכאן, נראה שהרום קורקשיין הוא היחיד שמעניין. אני מציע לטפל גם קצת בחדר. רום קורקשיין לא מציל הכל. תאמינו לי.
אבל זה מילא. יש עוד. הכתבה לא מקצועית בגלל שלא התייחסו לרום קורקשיין מספיק. זה בזמן ש-15 אחוז מהכתבה מתייחס לחלקים החשובים בגזרה הזו. רוצים לעקוב פעולה אחר פעולה? תורידו PDF מהרשת, תראו שם אפילו איור של איך עושים את זה. איך זה מתנהג? הרי הביקורת נעשתה עם הרום קורקשיין. אז הנה, התשובה בביקורת.
אבל הקטע הזה של להתייחס לרום קורקשיין מזכירה לי את הבדיחה על הערקי, השכן הרומני, הכובע והסיגריה.
ההחלטה שלא לחפור על תהליכי כיול ושאר הבטים טכנים עמוקים בכתבה היא שלי. מי שרוצה להיכנס לעומק של המוצר באופן מוחלט, ילמד שבכמה ימים שמוצר עומד לסקירה זה לא רק בלתי אפשרי, זה מפספס את הנקודה - איך הוא נשמע, תכלס, אוזן אחרי שעבר כיול אותו.