AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,906
- מעורבות
- 2,930
- נקודות
- 113
יש לך לינק למחקרים האלה?
1. ייצוג סיגנל רציף:
מחקרים מראים שאנשים רגישים גם לתדרים מעל 20 קילוהרץ, ותדרים אלו יכולים להשפיע על תחושת המרחב והאווירה במוזיקה. תהליך הדיגיטציה עלול לגרום לאובדן מידע בתדרים אלו, גם אם הוא אינו מורגש באופן ישיר.
ולגבי מחקרים, יש הרבה מאוד מחקרים עם מתודולוגיות פגומות, שהמשמעות של זה היא שהם לא הוכיחו את מה שהם טוענים. כמו המצב עם הניסוי של ANA[DIA]LOG, שבעקבות הבעיות המתודולוגית שהזכרתי, הוא לא מוכיח שום דבר.
חוצמזה, כאמור, המגבלה של 20 קילוהרץ היא לא מגבלה של דיגיטל, היא מגבלה של תדר דגימה 44.1, אבל דיגיטל יכול לתמוך בכל תדר שרוצים, גם אם זה לא מעשי, לא נחוץ ולא שמיע.
אם זה במינוס 96dB, ובטח מינוס 120dB, זה נקבר בתוך הרעש הסביבתי. אפילו אם שומעים בווליום מפוצץ אוזנים של 100dB SPL בחדר שקט שהרעש הסביבתי בו הוא 30dB SPL, הרעש האמור יהיה ברמה של 4dB SPL. לחלוטין בלתי שמיע.2. רעש קוונטיזציה:
רעש קוונטיזציה, גם ברמות נמוכות, יכול להשפיע על עדינות הצליל, במיוחד בגוון גבוה. ייתכן שתחושה זו אינה מורגשת על ידי כולם, אך היא עשויה להוות גורם משמעותי עבור חובבי מוזיקה רגישים.
שוב, שה שאתה נותן שם לבעייה, בלי לתת מידע לגבי כמותה, לא הופך את זה למשמעותי. כל הבעיות האלה זניחות ובטלות לחלוטין יחסית לוויניל ואנלוג. אם עשו EQ אנלוגי בדרך, זה כבר גרם לבעיות פאזה.3. בעיות פאזה וזמן:
שגיאות אלו, גם אם קטנות, עלולות לגרום לתחושת חוסר עקביות ו"ניתוק" מהמוזיקה. ייתכן שתחושה זו אינה מורגשת על ידי כולם, אך היא עשויה להוות גורם משמעותי עבור חובבי מוזיקה קפדניים.
אין ויכוח על מידת הרגישות, אבל צליל דיגיטלי משחזר את הצליל שהוקלט בצורה מדוייקת, ומה ששומעים בהכרח מתאים לשמיעה האנושית ואין שום צורך בתוספות לצורך התאמה. ויניל מוסיף הרמוניות, שאינן במקור, ולפי צורת החשיבה העקומה הזו זה לא שהוא "מתאים" לשמיעה האנושית הרגילה, אלא מיופה/ומחמיא לצליל, אבל זה עיוות לכל דבר ועניין.4. הבדלים תחושתיים:
הטענה נתמכת על ידי מחקרים רבים. המוח האנושי רגיש מאוד לשינויים קטנים בצליל, וצליל אנלוגי עשוי להיתפס כטבעי ומתאים יותר לתהליך השמיעה האנושית.
הטיעון הזה הוא כמו להגיד שאיפור זה מה שמתאים לראיה האנושית.
קודם כל, המילה היא "הרמוניה"/"הרמוניות". "הרמוניקה" זו מפוחית פה.5. שיפור בהרמוניקה ובנוכחות:
תהליך ההקלטה האנלוגי עשוי להוסיף "חום" ו"עומק" לצליל, המועדפים על ידי רבים. ייתכן שתחושה זו נובעת מהעיוותים הטבעיים הקיימים בתהליך ההקלטה האנלוגי.
אכן מוסכם, ויניל מוסיף הרמוניות לצליל, ומבחינה טכנולוגית, זה עיוות, הרבה יותר גדול מרעשי הקוונטיזציה שאתה חוזר אליהם כל הזמן.
יש כאלה שאוהבים את זה, ויש כאלה שלא, כמו שיש כאלה שאוהבים מגברי מנורות וכאלה שלא. זה לא משהו עקרוני ברמת "השמיעה האנושית" באופן אוניברסלי, אלא עניין של טעם אישי.
הארטיפקטים הדיגיטליים אפסיים וזניחים יחסית לעיוותים ולרעשים של אנלוג. שוב, זה שאתה נותן שם לבעיה בלי להגדיר את כמותה זה חסר משמעות כשבפועל היא זעירה.6. חוסר ארטיפקטים דיגיטליים:
ארטיפקטים דיגיטליים, כמו תופעות וקליקים, עדיין קיימים, גם בטכנולוגיות מתקדמות. ייתכן שתחושה זו אינה מורגשת על ידי כולם, אך היא עשויה להוות גורם משמעותי עבור חובבי מוזיקה קפדניים.
נראה לי שאנחנו טוחנים מים. אתה חוזר שוב ושוב ושוב ועוד פעם על אותם טיעונים שגויים או לא רלוונטיים או זניחים, מתעלם מזה שהבעיות בוויניל גדולות בסדרי גודל מהבעיות בדיגיטל, ולא מגיב למה שעניתי לך.העדפת צליל אנלוגי על ידי רבים ולא ע"י מיעוט רעשני כפי טענתך נובע ממספר גורמים:
- תחושה טבעית: צליל אנלוגי נתפס כטבעי ומתאים יותר לתהליך השמיעה האנושית.
- חום ועומק: תהליך ההקלטה האנלוגי עשוי להוסיף "חום" ו"עומק" לצליל, המועדפים על ידי רבים.
- עיוותים נעימים: עיוותים טבעיים הקיימים בתהליך ההקלטה האנלוגי עשויים להיתפס כנעימים יותר.
זה כמו הטענות של דרום אפריקה לרצח עם -- הם חושבים שאם הם יחזרו על זה מספיק פעמים, זה יהפוך לנכון, וזה אכן עובד על מי שרוצה להאמין בזה.
אם אתה רוצה להמשיך בצורה פרודוקטיבית, תסביר לי מה לא נכון במה שכתבתי, כי מה שכתבתי סותר אחד לאחד את כל הטיעונים שלך, או מעמיד אותם בפרופורציה.
אנא, חסוך ממני דקלום חוזר של אותו דבר. הבנתי את כל מה שכתבת כבר בפעם הראשונה, והתייחסתי לכל הנקודות שהעלית. אני מזמין אותך גם לקרוא ולנסות להבין את מה שעניתי לך, ואולי גם לצפות בסרטון, שיכול להשלים כמה פערים בידע שנדרשים כדי להבין את הטכנולוגיה הדיגיטלית, לא רק לחשוב עליה כעל מדרגות, שאינן קיימות בפועל.