.


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
הנה הלינק למי שרוצה את הסימפוניות של מוצארט עם Szell בסאונד הכי סביר שנתקלתי בו עד היום, יש סט כפול גם בזול יחסית, מאותו אתר -- אפשר לצרף את זה להזמנה של ברוקנר 7 הנ"ל :)
SICC-1727.jpg

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
לא ביצוע שחביב עלי במיוחד, אבל רחוק מלהיות "אחד מהגרועים ever !!" -- כנראה שלא שמעת מספיק ביצועים... :)
אולי יפליא אותך אבל יש מצב שדווקא כן ,הבחירה הראשונה שלי היא אבדו DG (הקלטת לייב) ואני אוהב
גם את זה של בולז , קאראין וברנשטיין (DG)
זה שאתה עושה מזה עניין כאילו שזה מראה משהו על סֶל מראה רק עליך.
דיברתי רק על מהלר 6 בהקשר שלו , לא עניין ולא בטיח אתה לא מבין טקסט בסיסי פשוט
וזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם אחר פעם...
אין זאת אלא סימן מובהק לאדם שדעתו נטרפה עליו

אגב לא ענית לי בקשר לביצוע של ינובסקי, אתה סתם מחרטט ,
פסלת אותו בהאזנה שטחית , העיקר לרדת על קדם ברגר פעם אחר פעם
ואתה הרי יודע שהוא גדול עליך בכמה וכמה רמות
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אולי יפליא אותך אבל יש מצב שדווקא כן ,הבחירה הראשונה שלי היא אבדו DG (הקלטת לייב) ואני אוהב
גם את זה של בולז , קאראין וברנשטיין (DG)

דיברתי רק על מהלר 6 בהקשר שלו , לא עניין ולא בטיח אתה לא מבין טקסט בסיסי פשוט
וזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם אחר פעם...
אין זאת אלא סימן מובהק לאדם שדעתו נטרפה עליו

אגב לא ענית לי בקשר לביצוע של ינובסקי, אתה סתם מחרטט ,
פסלת אותו בהאזנה שטחית , העיקר לרדת על קדם ברגר פעם אחר פעם
ואתה הרי יודע שהוא גדול עליך בכמה וכמה רמות
אם הטענה שלך שהביצוע של Szell הוא אחד הגרועים ever, כנראה שלא שמעת מספיק ביצועים כדי שייהייה לך מדגם מספיק כדי לשפוט מה זה באמת גרוע. לא שאם הייה לך מדגם מספיק הייה שווה להתחשב בדעתך.

אין לי אותו כרגע בראש, אבל מהיכרות עם עבודתו, בטוח שלפחות מהבחינה המקצועית של ביצוע תזמורתי, הוא מהטובים שייש -- הרי טכנית הוא הייה מנצח לא פחות טוב מברנשטיין, למשל, והרבה יותר פרפקציוניסט.

אז אם אתה עושה את השטות ולוקח את טעמך האישי ברצינות מספיקה כדי לקבוע שזה "אחד הגרועים ever", כאילו זה משהו אובייקטיבי שמישהו אחר צריך בכלל להתייחס אליו, זו בעייה שלך. רק שעזוב אותנו מהשטוית שלך.

אם אתה בוחר ביואל כאדם לפעול על פי דרכו, אין סיבה שלא תעריץ את הטיפוס מפייסבוק, ושלא תבחין במניפולציות שלו, שהן מה שמפריע לי בו, כולל בחירת ביצועים שוליים והאדרתם על חשבון ביצועים משניים, שזה מה שהוא עשה גם עם יאנובסקי.

וזה לא רק שאני כותב את זה מאחורי גבו במקום שהוא לא יכול להגיב, אלא כתבתי לו את זה במפורש לפני שחסמתי אותו כשנמאס לי מהשטויות שלו, גם אם הן מגובות בידע, שמנוצל בצורה שאני לא בדיוק מעריץ להאדרת עצמו.

והאזנתי ליאנובסקי בתשומת לב, חלק עם הפארטיטורה, והשתעממתי עמוקות. שום האזנה שטחית ושום נעליים.
ואגנר בסגנון מנדלסון. נראה שלך זה מתאים, אבל יש מצב שזה הייה הדבר האחרון שוואגנר עצמו הייה אוהב.

אי ההבנה של טקסט בסיסי פשוט תלויה גם במה שכתוב בו, ועובדה שגם אחרים מבינים אחרת מכפי כוונתך, כך שבעליל הבעייה היא בכתיבה שלך.

בקיצור -- עזוב.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
@נמר
הצעת יעול להעביר את חילוקי הדעות. לתחום-בנושאי הדיונים . להודעות פרטיות נסתרות מהעין -מדור מחלוקות .כמו פיפאל.
ככה מה שהיה כאן רק נטו מוסיקה ולימוד ושיתוף בין חברים
באתר אחר יש איזשהו שירשור מיוחד של ריבים, מחלוקות, השמצות ודברים כאלה, וכל פעם שעולה משהו בסגנון הזה בשירשורים אחרים, מעיפים את הזבל לשם.

כך גם המאזוכיסטים וחובבי האקשן השלילי יכולים ליהנות -- במרוכז -- וגם כל מה שמפריע לעיקר מועף מההתכתבות השוטפת.

זה יוצר קצת יותר עבודה להנהלה, אבל נראה לי שפונקציונאלית זה רעיון יעיל :)

עמיר
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
אני חושב שהביצוע של ינובסקי רחוק מלהיות ביצוע רע, אבל הוא גם לא הביצוע הכי טוב כי הוא מגיש את ואגנר בצורה קלילה יחסית לאחרים.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
והאזנתי ליאנובסקי בתשומת לב, חלק עם הפארטיטורה, והשתעממתי עמוקות. שום האזנה שטחית ושום נעליים.
ואגנר בסגנון מנדלסון. נראה שלך זה מתאים, אבל יש מצב שזה הייה הדבר האחרון שוואגנר עצמו הייה אוהב.
.

זה דווקא מעניין, את הביצוע הנ"ל הכיר לי בערך בשנת 2001 בחור בשם אמנון שחם, פסנתרן מקצועי ובוגר תואר 1
בהצטיינות יתרה (!) בי-ם , הבחור עבר אז להתגורר ברחובות ויצא שצברנו יחד המון שעות וואגנר ופרט גם
על הביצוע הזה ספציפית , (ובנוסף פורטוונגלר RAI ) לגבי הביצוע של ינובסקי -הסכמנו שהוא מצויין ושנינו
העדפנו אותו על פני שולטי (שאז עדיין החזקתי)

מעניין לגבי הפרטיטורה - מצאת שגיאות כלשהן ? אתה יכול להצביע נקודתית היכן לא בסדר?
אני סבור שהנגינה חלומית (של דרזדן) ,מהטובות שיש!!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני חושב שהביצוע של ינובסקי רחוק מלהיות ביצוע רע, אבל הוא גם לא הביצוע הכי טוב כי הוא מגיש את ואגנר בצורה קלילה יחסית לאחרים.
כהכללה, אני חושב שבכלל לקרוא לביצוע "גרוע", כפי שנעשה באופן בוטה כאן
אחד מהגרועים ever !!
זה לא לעניין. לכל היותר "לא לטעמי" או ואריאציות על זה. אני לא כתבתי רע/גרוע אלא שהוא משעמם אותי, נוראות.

יש איזושהי הקלטה של ריכטר מנגן את הבלאדה הראשונה של שופן, אם אני זוכר נכון, שההתחלה בסדר, ואחר כך מתחיל רצף איום ונורא של שגיאות ופיספוסים ותווים לא נכונים. אולי על משהו כזה אפשר לומר "ביצוע גרוע", וזה בטח לא עושה הרבה חשק להאזין לו שוב לעיתים קרובות מדי, אבל כששמעתי את זה, הייתה לי בכל זאת תחושה של גדוּלה, של משהו שרק ענק יכול לתת, ושאין אותו באינספור ביצועים שלא רק נקיים יותר אלא אפילו ממש מושלמים טכנית, אז אולי אפילו זה לא לגמרי גרוע?

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
אני חושב שהביצוע של ינובסקי רחוק מלהיות ביצוע רע, אבל הוא גם לא הביצוע הכי טוב כי הוא מגיש את ואגנר בצורה קלילה יחסית לאחרים.

יש שני ביצועים הכוונה כאן לביצוע הראשון עם דרזדן, אגב אלו ביצועים כן אהבת ?

(חייב לעוף,חוזר עוד מס' שעות..)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
מעולה צריך להעביר מחלוקות למקום אחר. רחוק מעין הציבורית .
שם יהיה פרטי ומי שמבקש להיכנס יבקש רשות מהשנים וכך באמת הכל מתחיל ומסתיים .שם
לא צריך לבקש רשות מאף אחד, וזה לא צריך להיות אפילו "רחוק מעין הציבורית". מה שחשוב שזה לא יפריע לדברים אחרים ולרצף שכן רלוואנטי בשירשורים השונים.

מי שרוצה -- שייראה.


כדי למנוע מחלוקת

יש לציין טוב ולא טוב ביצרה /מערכת או כל דבר
יש מחלוקת בוא לשם וזהו

יאללה תריץ את הרעיון קדמה
אני ממש לא חושב שצריך למנוע מחלוקות -- להיפך, לא רק שזה בסדר שייש, אלא שלפעמים אפשר ללמוד הרבה ממחלוקות -- גם אלה שמשתתפים בהן וגם אלה שרק קוראים אותן.

רק שייש מחלוקות שמגיעות למקומות לא טובים.

אישית, אני צריך ללמוד איך לא להיסחף לשם, אבל יש אנשים שמעלים לי את הסעיף... :(

כך שאני לא חושב שצריך למסד משבצות של איך/מה צריך לכתוב, רק "טוב" / "רע" (המרכאות מהותיות כאן), או אהבתי/לא, ולא רשימות יתרונות/חסרונות.

עמיר
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
יש שני ביצועים הכוונה כאן לביצוע הראשון עם דרזדן, אגב אלו ביצועים כן אהבת ?

(חייב לעוף,חוזר עוד מס' שעות..)
בינתיים קיילברת בטסטמנט.
יש עוד השוואות לעשות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
{ממש לא יודע איך עושים צטט חלק מהודעה }
שתי דרכים:
  • מצטטים הכל ומוחקים את המיותר
  • מסמנים בעזרת ה-cursor/הסמן את הקטע שרוצים לצטט, קופץ מלבן שחור עם שני לינקים, "ציטוט מרובה" ו-"צטט הודעה". לוחצים על "צטט הודעה" (זו הדרך שבה השתמשתי לצטט את דבריך בפוסט הזה)

אבל לא לגלוש ,אתה יודע למה לא צריך להרחיב
את התיאוריה אני מכיר, ולחזור עליה לא מועיל... :(

בפועל, יש כמה סוגי מצבים שאני נסחף.

את המקרים -- הלא מעטים -- שבהם אני לא נסחף, פשוט לא רואים :)

עמיר
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
858
מעורבות
203
נקודות
43
את התיאוריה אני מכיר, ולחזור עליה לא מועיל... :(

בפועל, יש כמה סוגי מצבים שאני נסחף.

את המקרים -- הלא מעטים -- שבהם אני לא נסחף, פשוט לא רואים :)

עמיר

אהבתי את "הטיפול הזוגי" :)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
בינתיים קיילברת בטסטמנט.
יש עוד השוואות לעשות.

היה לי את הביצוע הזה ומכרתי אני די מצטער, הבראס איום ממש (בפרט חצוצרת הבס)
חלק מהם בפתיחה לריינגולד נשמעים out of tone בממש ! אבל כך זה אצל כולם מהשנים האלה
גם אצל קראוס וקנאפרטסבוש (להלן קנא) , ואצל בהם זוועה!!
יחד עם זאת מדובר בצוות זמרים שאין למצוא בביצועים אחרים -- אסטריד וורנאי היא הברינהילדה
# 1 במחצית השניה של המאה ה20 וזה הצוות הכי הומוגני שקיים בדיסק
הניצוח של קיילברט מאד תומך בזמרים אבל לא תמיד מעורר השראה

אם ללכת על הגוטרדמרנג לבד אני ממליץ על קנא 51 ,יש בעיות עם הבראס אבל כמכלול
אדיר !!! , וורנאי שם ממש מעלפת !! הטנור מצויין גם כן (אישית מעדיף מווינדגאסן)
סצינת הנורנות בפרולוג וההקרבה בסיום: !heart of darkness

אם יש למישהו ומעוניין למכור/להחליף - אני הכתובת.
מצ"ב תמונה
 

תמונות מצורפות

  • untitled.png
    untitled.png
    KB 97.5 · צפיות: 472

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
לביצועי ואגנר יש הרבה מאוד אספקטים, שייש ביניהם חפיפות ושלכל אחד חשובים במידה שונה.

הנה דוגמה של כמה אספקטים כאלה בביצועים מוקלטים (סאונד בלבד). כמובן שבביצועים חיים, או מוקלטים עם תמונות, יש עוד הרבה אספקטים אחרים.
  1. המידה שבה הזמרים מעבירים את התכנים הטקסטואלים, המוסיקאליים והרגשיים
  2. האיכות הקולית של הזמרים
  3. המידה שבה התזמורת מעבירה את התכנים המוסיקאליים והרגשיים
  4. האיכות הטכנית של נגינת התזמורת
  5. המידה שבה התזמורת משתתפת מבחינת balance ומבחינה מוסיקאלית
  6. הבהירות של הרמזים המוסיקאליים שבתזמורת -- ה"מוטיבים המנחים" -- Leitmotif
  7. איכות הבנייה המוסיקאלית, החל ברמת המוטיב והמשפט, וכלה בחלקים ובמערכות וביצירות שלמות
  8. האיכות הטכנית של הסאונד
ואגנר לא כתב רק מוסיקה, הוא גם כתב והתפלסף רבות על מוסיקה (ויחסית מעט על "יהדות במוסיקה" :( ).
בין השאר, הוא התייחס ליצירותיו בהקשר של "יצירת אמנות כוללת" (Gesamtkunstwerk), שבו לא רק המוסיקה והמשחק חשובים באופרה, אלא גם התפאורה והתאורה ואפקטים שונים וכל מה שעשוי להשפיע על החווייה הכוללת.

הצורה שבה אני מאזין למוסיקה היא במתאם כללי עם הגישה הזו, ולא רק ביצירות ואגנר.

כלומר אני לא מתעניין/מסתפק באספקט אחד או שניים מובילים שמאפילים בחשיבותם על כל השאר.

לא מספיק מבחינתי שהזמרים יהייו נפלאים ויעבירו בצורה המיטבית את התכנים הטקסטואלים, המוסיקאליים והרגשיים. אני רוצה שגם התזמורת תהייה שם, ושיישמעו אותה ושהיא תשתתף, ושהסאונד יהייה טוב וכו' וכו'.

לכן לא מקובלות עלי המלצות לביצעי מונו למיניהם, אפילו עם מנצחים גדולים כמו קאראיאן ופורטוונגלר (שמעצבן אותי בלי קשר) וטוסקאניני, ו/או עם זמרים גדולים כשהיו במיטב יכולותיהם הקוליות והדראמאטיות. מבחינתי החווייה הכוללת שם לוקה בחוסרים שאני לא מוכן לוותר עליהם.

כן, אני מכיר את זה שאומרים על הקלטות מונו מסויימות שהן טובות וצלולות וכו', אבל לא מצאתי כאלה שיעבדו בשבילי, ושמעתי לא מעט. גם גוון הצליל בהקלטות כאלה לא נעים לי.

אני מעדיף להתפשר קצת בחלק מהאספקטים, אבל שיצירת האמנות הכוללת תעבוד מבחינתי.

ואני יודע שייש הרבה אחרים וטובים ומומחים לנושא, עם ובלי מרכאות, שייש להם העדפות שונות עד הפוכות. לגיטימי.

זה הטעם שלי.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
@katzofe

סתם out of the blue בעניין זה שאתה מעריץ מפייסבוק :)

התכתבתי עם מישהו שלא קשור לעניין האדם הנ"ל ו/או מה שדובר בו כאן ו/או בכלל, ופתאום הוא כתב לי, ביוזמתו:
  • בטיפשות, קניתי את הביצוע ש[האיש] התפעל ממנו, זה נשמע כמו חבורה של איכרים שהתכנסו באסם בליל חג המולד, ומוקלט כך שהפסקתי ושמתי דיסק אחר רק כדי לוודא שהמערכת לא התקלקלה.

  • [האיש] הוא מפלצת בדרך התקשורת שלו, אבל מתברר שטעמו בעיניי גם די פרברטי...
תודה שזה חמוד מדי מכדי להחמיץ, לא?
 
נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
בקשר להקלטות מונו חשוב לזכור שיש פערים עצומים בניהם!! (תכלס כמו בסטראו) .
במקרה שלפנינו ( קנא 1951) מדובר בהקלטה של Decca סבירה בהחלט , בעלת נפח
כנראה אותו צוות שהקליט את פארסיפל מאותה השנה ( ואגב מדובר בפארסיפל הטוב ביותר
שהוקלט !! (יצא בתקליטי Decca וב Naxos ) הקלטה עשירה ובעלת נפח
והביצוע טוב יותר בהרבה מהביצוע ב Philips מ 62

לעומת זאת הקלטות המונו של פורטוונגלר ברומא EMI 53 וכן הקלטת לה סקאלה שלו ב 50
וכן קראוס 53 ,קנא 56 - הן כולן אשפה טכנית וכמעט בלתי שמיעות בעליל ,בפירוש לא
האיכות של שנת 51.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
בקשר להקלטות מונו חשוב לזכור שיש פערים עצומים בניהם!! (תכלס כמו בסטראו) .
במקרה שלפנינו ( קנא 1951) מדובר בהקלטה של Decca סבירה בהחלט , בעלת נפח
כנראה אותו צוות שהקליט את פארסיפל מאותה השנה ( ואגב מדובר בפארסיפל הטוב ביותר
שהוקלט !! (יצא בתקליטי Decca וב Naxos ) הקלטה עשירה ובעלת נפח
והביצוע טוב יותר בהרבה מהביצוע ב Philips מ 62

לעומת זאת הקלטות המונו של פורטוונגלר ברומא EMI 53 וכן הקלטת לה סקאלה שלו ב 50
וכן קראוס 53 ,קנא 56 - הן כולן אשפה טכנית וכמעט בלתי שמיעות בעליל ,בפירוש לא
האיכות של שנת 51.
טריוויאלי שייש הבדלים אדירים בין הקלטות מונו, החל באוספי הרעשים מתחילת ימי ההקלטות ועד סוף עידן המונו כשכבר הייה הרבה סטריאו בשוק, אז הפערים גדולים בהרבה מאשר בסטריאו.

עדיין לא נתקלתי בהקלטת מונו תזמורתי שאהבתי, כולל הטובות ביותר יחסית וכאלה שקיבלו שבחים מפה ועד הודעה חדשה על איכות ההקלטות, רק שהמשבחים הייו כאלה שאוהבים מונו...

וכיוון שהטעמים שלנו כל כך מנותקים, כל ההערות שלך לגבי טיב הביצוע אינן רלוואנטיות מבחינתי, מה גם שהן פסקניות במידה שכל שומר טעמו ירחק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
בעיקרון מונו ,יש לי מעט ,ובקושי שומע, אבל למשל חליל הקסם במונו עם קראייאן והנזל וגרטל ,EMI
בתנאי לא יושב מול המערכת או באוזניות מהצד זה בסדר כמו להאזין למאהלר 6 עם סל .
במקרים אלו העיקר זה המוסיקה הביצוע -למשל כל הסימפוניות של בטהובן עם קראייאן במונו להוציא מס 8.
בסטראו לא משובח במיוחד .
לאחרונה קניתי את קראייאן הנזל וגרטל EMI בתקליטים ב"סטריאו אלקטרוני". עוד לא הקשבתי לעומק, אבל דגימונת נשמעה חביב, ללא אובדן צלילות. עדיף לי על המונו.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
זוכר שהיה פעם סטראו -בתקליטים אלקטרוניקלי באנגלית היה כתוב סטראו
אוי איזה ביצוע מדהים אפילו במונו
ואלטר לאגה - גם במונו פתח לנו את עולם התלת מימד - מדהים איזה אמן ההפקה מעולה .
ברוב/כל המקרים שאני זוכר הייה כתוב בחוץ, על העטיפה/קופסה, ואולי גם על התקליטים עצמם, שזה סטריאו "אלקטרוני".

כאן קשה לראות סימן כלשהו שזה סטריאו "אלקטרוני".
על הקופסה מבחוץ אין שום זכר לעניין, וכתוב רק המספר SLS 5145, שמזהה את ההקלטה כסטריאופונית, ללא הסתייגות.
התקליטים בפנים ממסופרים ASD 3618/9 ללא שום הערה.

רק בחוברת, באיזו מסגרת באותיות קטנות כתוב ב-italics:
These LPs have been electronically reprocessed from mono tapes to give a stereo effect when played on stereo equipment

לא יפה! :(

עמיר
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור