Audiofreak
עוסק בתחום
- הודעות
- 2,001
- מעורבות
- 1,079
- נקודות
- 113
ממש לא נראה לי שזה העניין ו/או שזו הדרך.
למשל ה-reissues של Analogue Productions נעשים בצורה אנאלוגית לחלוטין, ונראה לי שהם פשוט שיחזורים מוצלחים של ההקלטות המקוריות, בהדפסות מעולות ושקטות, וזה אכן מבריק ונוצץ ומהיר ורזולטיבי כי כאלה הן ההקלטות המקוריות.
לעומת זאת, ה-reissues של Speakers Corner נעשים גם הם בצורה אנאלוגית לחלוטין, אבל בחלק ניכר מהן השיחזור לא כל כך מוצלח, וההדפסות לא תמיד כל כך מעולות ולא תמיד שקטות.
אני לא כל כך מכיר reissues שנעשו בצורה דיגיטאלית, אבל אני לא חושב שאפשר לקחת הקלטה שאינה מהירה, רזולטיבית, מבריקה ונוצצת, ולהפוך אותה לכזו באמצעים דיגיטאליים. אולי אפשר להוסיף משהו לברק ע"י תוספת treble ו-echo או דברים כאלה, אבל זה אפשרי גם בטכנולוגיות אנאלוגיות.
לדעתי גם בAA וגם ב SC ישנם תקליטים שעברו מאסטר על מחשב והוחזרו לאנלוג, כנראה עם ציוד ברמה מאוד גבוהה שלא קשה או יקר להשיג היום, כך שההמרה הזו לא פגעה כמעט באיכות הצליל- וזה נשמע מצוין. אף אחד לא מציין זאת על גבי התקליט, רק רושמים שזה נלקח מהמאסטרים האנלוגיים המקוריים...
יש על כך הרבה דיונים בפורומים מקצועיים של אנשי מאסטרינג, וגם הם יגידו לך שאין לדעת איך נעשה המאסטר אם הם לא היו שותפים לו...
לגבי הקלטות אנלוגיות טובות, כמובן שאי אפשר להמציא יש מאין..
אך כאשר הדפיסו את התקליט המקורי , בהרבה מקרים היו צריכים לקמפרס ולחתוך תדרים מסויימים על חשבון אחרים כי לא היה מקום על הגרוב , וגם המחטים למשל בשנות ה50 לא יכלו להעביר את הדינמיות הזו -לכן יצאו תקליטים עם נטיה לדגש על הנמוכים או הגבוהים וטווח דינמי נמוך - כך שאתה לא מקבל באמת את ההקלטה במלוא הדרה.
מאסטר דיגטלי עדכני על ויניל שהצליחו לדחוס בו טווח תדרים/דינמי גדול יותר (45RPM וכו ) - יכול לעלות על המקור האנלוגי בשורה התחתונה . זה כמובן לא ישפר את החדות, הטימבר או ה"מהירות" מההקלטה המקורית - אבל כן את הדרמה (דינמיות) וגודל הבמה (פתיחת קצוות הצליל )