תערוכת HIGH END 2023, שמתקיימת במרכז האירועים MOC במינכן, גרמניה, בין ה-18 ל-21 במאי.


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אולי הגיע הזמן להניח למושג המונפץ סאונד "שבור"

חיפשתי בגוגל, במילון אבן שושן ואף שאלתי את ChatGPT ומקבילו Bard, אף אחד מהם לא מכיר את המונח הנ"ל.

יש סאונד או שאין סאונד בגלל שלל תקלות, בגלל בעיות בתדרים וכו.., אבל אין מונח כזה סאונד "שבור", לכול היותר קיים שבר בגרף המצביע על מקור התקלה.
 
  • Like
Reactions: e&k

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
אולי הגיע הזמן להניח למושג המונפץ סאונד "שבור"

חיפשתי בגוגל, במילון אבן שושן ואף שאלתי את ChatGPT ומקבילו Bard, אף אחד מהם לא מכיר את המונח הנ"ל.

יש סאונד או שאין סאונד בגלל שלל תקלות, בגלל בעיות בתדרים וכו.., אבל אין מונח כזה סאונד "שבור", לכול היותר קיים שבר בגרף המצביע על מקור התקלה.

אני קורא את ההודעה הזו כהטרלה וטרחנות לשם כלום.
אבל אולי זה רק אני.
ברורה הכוונה למילה שבור… שלמעשה משתמשים בה הרבה בפורומים בחו״ל תחת broken.
אני מניח שאתה ואחרים מכירים את זה.

גם אומרים לב שבור… פעם ראית לב שבור שלא במובן הסמנטי שלו?
או בנאדם שבור?
:rolleyes::rolleyes:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אולי הגיע הזמן להניח למושג המונפץ סאונד "שבור"

חיפשתי בגוגל, במילון אבן שושן ואף שאלתי את ChatGPT ומקבילו Bard, אף אחד מהם לא מכיר את המונח הנ"ל.

יש סאונד או שאין סאונד בגלל שלל תקלות, בגלל בעיות בתדרים וכו.., אבל אין מונח כזה סאונד "שבור", לכול היותר קיים שבר בגרף המצביע על מקור התקלה.
אפשר לומר ש"שבור" הוא תרגום למילה "broken"', שבין הפירושים שלה נכללים:
  • not working properly
  • disrupted by change
  • not complete or full
וכד'
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אולי הגיע הזמן להניח למושג המונפץ סאונד "שבור"

חיפשתי בגוגל, במילון אבן שושן ואף שאלתי את ChatGPT ומקבילו Bard, אף אחד מהם לא מכיר את המונח הנ"ל.

יש סאונד או שאין סאונד בגלל שלל תקלות, בגלל בעיות בתדרים וכו.., אבל אין מונח כזה סאונד "שבור", לכול היותר קיים שבר בגרף המצביע על מקור התקלה.

סליחה על חוסר הבגרות המשווע, מטרתי אינה וכחנות ריקה, אלא פשוט לחלוק את תוצאות הניסוי שערכתי בעקבות הסקרנות שעוררת:






ביקשתי

Define "broken sound" in an audiophile's context



In the audiophile context, the term "broken sound" is not a standard or widely used term and might be interpreted in various ways based on the context. However, it's often used to describe situations where the audio quality isn't as good as it should be.

Here are some possibilities:

Distorted Sound: This is when the audio signal is affected to such a degree that it becomes unclear or 'broken.' It could result from poor recording quality, a damaged audio source, improper configuration of audio equipment, or poor quality audio equipment.


  1. Intermittent Sound: This refers to sound that cuts in and out. In this case, 'broken' can be likened to 'interrupted.' This could be due to a loose connection, a problem with the audio source, or issues with the speakers or headphones.​
  2. Non-Linear Frequency Response: Audiophiles often aim for a "flat" frequency response, where all frequencies are played back at the same volume. A "broken" sound might refer to a frequency response that significantly boosts or cuts certain frequencies, leading to an unbalanced or unnatural sound.​
  3. Digital Artifacts: In digital audio systems, a 'broken' sound could refer to artifacts such as clipping, bit reduction noise, or aliasing that degrade the audio quality. These could be introduced by the digital-to-analog converter (DAC), the digital audio source itself, or other digital audio processing elements.​
Please note that this term can mean different things to different people. Therefore, it would be best to ask the person using the term for clarification.


ואז חידדתי:


I have came across this term on an audio forum, it was used in a discussion which developed in the aftermath of a high end audio equipment show review. could you refine your answer based on that

Certainly. In a high-end audio equipment context, "broken sound" may refer to:​
  1. Faulty equipment: During a live demonstration at an audio show, an equipment malfunction could result in a "broken sound." This could include amplifiers, speakers, cables, DACs, etc. failing to perform as they should.​
  2. Improper Setup: Even high-end equipment can produce less-than-ideal sound if set up incorrectly. Speaker placement, room acoustics, unbalanced levels, or mismatched components could all contribute to what attendees perceive as "broken sound."​
  3. Unfavorable Comparisons: In an environment where many systems are being compared side-by-side, one system may be referred to as having "broken sound" simply because it doesn't perform as well as others. This could refer to any aspect of the sound that falls short of expectations, such as resolution, dynamics, soundstage, tonal balance, or imaging.​
  4. Non-optimal Demonstrations: Sometimes, the audio material chosen for the demonstration doesn't play to the strengths of a particular system, or the system doesn't handle certain types of audio as well. If a system has difficulty reproducing certain frequency ranges or dynamics, this might lead to descriptions like "broken sound."​
These possibilities are speculations based on the context you provided, as "broken sound" is still not a standard term in the audiophile or audio equipment world. It's also worth considering that in forums, users sometimes employ casual, subjective or colloquial language that may not adhere to industry-recognized terms. For a more precise interpretation, you would need to look at the specific comments and discussions where this term is used.







עריכה: chatGPT
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
כבר נתקלתי בכל כך הרבה מקרים שגם ChatGPT וגם Bard נתנו אינפורמציה שגויה ממש ברמה העובדתית, כך שברור לחלוטין שהם ממש לא אמינים, אז לבקש מהם להסיק מסקנות לגבי מידע שהם בעליל לא נתקלו בו זה לא רק חסר משמעות אלא מטעה.

הרי המידע שלהם לא בא מהאוויר, אלא מ-pre-training על סמך database שהכינו להם מראש, ויכול בהחלט להיות שהפורומים האלה של אודיו לא נכללו, אז הם לא נתקלו בצורת השימוש הזו במילה.

הצירוף "broken sound" לא קיים במילון, כמו שלא קיים הביטוי "beautiful sound" או "detailed sound"', ואף אחד מהצירופים האלה כנראה לא יופיע במילון, כי מדובר במילים כלליות, ולא כל צירוף של מילים כלליות נמצא במילון וצריך להיות מוגדר.

את broken sound יש להבין כצירוף המשמעויות של המילים הנפרדות, וכאמור, בין המשמעויות של broken יש גם not working properly, וגם disrupted by change ועוד כאלה, כך שיש היגיון לשימוש בצירוף broken sound בצורה שרן משתמש בה, וכנראה לא רק הוא אלא גם בפורומים אחרים.

נראה לי שהנושא הזה מוצה עד תום++
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
במידה הנושא מוצה, אפשר ואף רצוי לבחור שלא להגיב, בטוחני כי המסוגלות קיימת.

למען הסדר הטוב, "תהליך הלמידה" של chatGPT לא כולל שום "דטבייס שהוכן לו מראש", אלא מהזנה של כמות גדולה של מידע לא ספציפי או מוגדר מראש מהאינטרנט, שהוזן לו, ויתרה מכך בגירסאות שנחשפו, הוא פותח בשילוב פידבק אנושי, ואכן, אם אתה נתקל בהגדרה שגויה, אז אתה יכול לתקן אותו, ולהוסיף אינפורמציה.

אפשר לתרגל "אי תגובה".
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
ברור.
אבל היום אם אתה לא רושם את המילה chatGPT אתה כמו לא קיים.
זו מעין הצהרה, חותם. על האדם ופועלו.
ואולי אפילו אמור לעורר התפעלות בקרב הקוראים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
במידה הנושא מוצה, אפשר ואף רצוי לבחור שלא להגיב, בטוחני כי המסוגלות קיימת.
...
אפשר לתרגל "אי תגובה".
נו, באמת. אפשר גם לתרגל את האפשרות של לא לנסות "לחנך" אחרים כאן ולהכתיב איך ומתי להגיב או לא.

למען הסדר הטוב, "תהליך הלמידה" של chatGPT לא כולל שום "דטבייס שהוכן לו מראש", אלא מהזנה של כמות גדולה של מידע לא ספציפי או מוגדר מראש מהאינטרנט, שהוזן לו
מצטער שהשתמשתי במילה database במקום dataset. זו חלק מתשובת Bard לשאלה "?How did you learn what you know":

I learn what I know through a process called machine learning. Machine learning is a type of artificial intelligence that allows computers to learn without being explicitly programmed. In my case, I am trained on a massive dataset of text and code. This dataset includes books, articles, code, and other forms of text. As I process this data, I learn to identify patterns and relationships between words and phrases. This allows me to generate text that is similar to the text in the dataset.



אבל זה לא באמת משנה כך או כך. הנקודה הייתה שה-chatbots לא בהכרח נחשפו לפורומים הספציפיים שבהם היה שימוש בצירוף broken sound, ואיך זה קרה שכן או לא נחשפו לא באמת חשוב.


ואכן, אם אתה נתקל בהגדרה שגויה, אז אתה יכול לתקן אותו, ולהוסיף אינפורמציה.
אתה ללא ספק יכול לתקן אותו ולהוסיף אינפורמציה, שללא ספק הוא שומר אותה ב-session הנוכחי, אבל לא בטוח שהוא לומד מזה, אחרת כל אחד היה יכול להציף אותו במידע כוזב.

מטבע הדברים, נראה לי שהוא אמור להתייחס במידת אמינות שונה לאלה ש"מאמנים" אותו והוא אכן אמור ללמוד מהם, לבין משתמשים, שהוא לא כל כך אמור ללמוד מהם, אלא אם אולי הוא נתקל באותה אינפורמציה מהרבה מקורות בלתי קשורים לכאורה.

אם הוא אמור ללמוד מהצלבת מידע בין מקורות שאינם בין ה-trainers שלו, יש אפשרות ליזום הזנה של מידע כוזב בעזרת תוכנה, שתדמה ריבוי משתמשים ממקומות שונים, ויש לזה משמעות תעמולתית ומסחרית. למשל, כרגע נראה שהוא חושב שהפלשתינאים מסכנים ואנחנו מדכאים אותם וכו' -- ומי ששואל אותו מקבל תשובות ברוח זו, אבל אולי הוא למד את זה מבעלי עניין, ו/או אפשר ללמד אותו את ההיפך באופן יזום.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
בנוסף ל-broken sound אפשר גם:
סאונד חרא
סאונד מעפן (פייבוריט אישי)
סאונד מזעזע (גרסה מתלהמת)
סאונד מעופש (פייבוריט של שניצל)
סאונד בוגד! (גרסה לאומנית)
סאונד דיקטטטורה (זזנו עם זה שמאלה)
סאונד בהסכמה רחבה (גרסת המיד-פיי)
גועל נפש של סאונד (קצת מיושן)
סאונד קליני (גרסת לא מצליח למצוא מה שבור אבל שבור בכל זאת)
סאונד מוות קליני (שום דבר לא יציל אותו)
ועוד, ועוד...

ורגע ברצינות.
אני מבין את זה כך יונית:
כשאומרים על משהו broken באנגלית עכשווית, בד"כ זה נאמר דווקא בהקשר שבו עצם ההגדרה של אותו עניין כלא-תקין - אינה מובנת מאליה. אני נתקל בזה כל הזמן בעבודה .למשל, האמריקאים אומרים בשנים האחרונות על מערכת הבריאות שלהם שהיא "broken" - אין הכוונה שאין מערכת בריאות מתפקדת כלל אלא שמשהו אינהרנטי בה לא עובד טוב.

בנוסף, בזיקה לאודיו, זה אכן מתכתב אם הויזואליות של גרף התדרים ומתחבר בדיוק למה שרן (וגם עמיר ורבים וטובים) אומר - טעם אישי קיים בעקומת המטרה (לא משנה לצורך הדיון איך השיגו אותה) שאינה "חייבת" להיות שום דבר מסויים גם אם ניתן לזהות במחקר כמו של טול עקומה המשקפת העדפות רחבות. כאשר אותו גרף מזגזג באגרסיביות כמו זכוכית שבורה - שום טעם לא יבוא פה לידי ביטוי אלא רק חוסר עקביות וחוסר יכולת לנבא מה ישמע איך.

ר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
בנוסף ל-broken sound אפשר גם:
סאונד חרא
סאונד מעפן (פייבוריט אישי)
סאונד מזעזע (גרסה מתלהמת)
סאונד מעופש (פייבוריט של שניצל)
סאונד בוגד! (גרסה לאומנית)
סאונד דיקטטטורה (זזנו עם זה שמאלה)
סאונד בהסכמה רחבה (גרסת המיד-פיי)
גועל נפש של סאונד (קצת מיושן)
סאונד קליני (גרסת לא מצליח למצוא מה שבור אבל שבור בכל זאת)
סאונד מוות קליני (שום דבר לא יציל אותו)
ועוד, ועוד...
יש הרבה מאוד אפשרויות :)

אבל הסאונד ה"שבור" בגרסת רן הוא משהו יותר טריקי, כי הבעייתיות לא בהכרח שמיעה, אלא רק בהשוואה מיידית בין צליל "שבור" לתקין/מאוזן.


ורגע ברצינות.
אני מבין את זה כך יונית:
כשאומרים על משהו broken באנגלית עכשווית, בד"כ זה נאמר דווקא בהקשר שבו עצם ההגדרה של אותו עניין כלא-תקין - אינה מובנת מאליה. אני נתקל בזה כל הזמן בעבודה .למשל, האמריקאים אומרים בשנים האחרונות על מערכת הבריאות שלהם שהיא "broken" - אין הכוונה שאין מערכת בריאות מתפקדת כלל אלא שמשהו אינהרנטי בה לא עובד טוב.
בדיוק במשמעות הזו מדובר.


בנוסף, בזיקה לאודיו, זה אכן מתכתב אם הויזואליות של גרף התדרים ומתחבר בדיוק למה שרן (וגם עמיר ורבים וטובים) אומר - טעם אישי קיים בעקומת המטרה (לא משנה לצורך הדיון איך השיגו אותה) שאינה "חייבת" להיות שום דבר מסויים גם אם ניתן לזהות במחקר כמו של טול עקומה המשקפת העדפות רחבות. כאשר אותו גרף מזגזג באגרסיביות כמו זכוכית שבורה - שום טעם לא יבוא פה לידי ביטוי אלא רק חוסר עקביות וחוסר יכולת לנבא מה ישמע איך.
זה לא דומה להתאמות של טעם אישי. אני לא חושב שמישהו יבחר להגביר 70 הרץ ב-5dB ולהנחית 83 הרץ ב-7dB כי בא לו וזה נשמע לו יפה, או בגלל שהוא אוהב את הגרף.

מדובר בהדגשות והנחתות בתדרים, אפליטודות ורוחבי פס (Q) אקראיים-לכאורה (נגזרים בצורה מסובכת מהחדר ובמה שבתוכו, פתחים, ועוד), שלגמרי מעוותים את הטונליות == סדרת היחסים בין תדר בסיסי נתון למכפלות שלו (הצלילים העיליים == ההרמוניות), כך שמה שמאפשר לנו לזהות את צלילים וקולות, ואפילו לחשוב שהם טבעיים ונכונים, זו רק היכולת (האבולוציונית?) של האוזן+מוח לשמוע מעבר לעיוותים של אקוסטיקה וסביבה.

אם מדובר ביותר משני רמקולים, ובמיוחד סאבים, יש גם הפרשי תזמון בהגעת הצליל מהם לאוזן, שנובע גם מהפרשי מרחקים, וגם מזמני העיבוד של פרוססורים שבתוך סאבים מוגברים (שבמודרניים מהם לרוב יש תוכנת RC), וזה "שובר" את הצליל בצורה נוספת אחרת.

בעיה נוספת היא הדהודים -- צלילים שנמשכים גם אחרי שהצליל שגרם להם הסתיים.

בדרך כלל אנשים לא מבחינים בבעיות מהסוגים האלה, אלא אם משווים מידית את המצב לפני/אחרי תיקון הבעיות, ואז מבינים עד כמה הצליל ללא התיקון היה "שבור".

יש אנשים ששמעו מספיק חדרים לפני/אחרי, כך שהם כן יכולים לזהות חלק מסוגי הבעיות, אבל כמובן לא את התדרים, האמפליטודות, רוחבי הפס, המילישניות של הפרשי תזמון ו/או משך ההדהודים -- את כל אלה אי אפשר לדעת בלי מדידות.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
יש הרבה מאוד אפשרויות :)

אבל הסאונד ה"שבור" בגרסת רן הוא משהו יותר טריקי, כי הבעייתיות לא בהכרח שמיעה, אלא רק בהשוואה מיידית בין צליל "שבור" לתקין/מאוזן.



בדיוק במשמעות הזו מדובר.



זה לא דומה להתאמות של טעם אישי. אני לא חושב שמישהו יבחר להגביר 70 הרץ ב-5dB ולהנחית 83 הרץ ב-7dB כי בא לו וזה נשמע לו יפה, או בגלל שהוא אוהב את הגרף.

מדובר בהדגשות והנחתות בתדרים, אפליטודות ורוחבי פס (Q) אקראיים-לכאורה (נגזרים בצורה מסובכת מהחדר ובמה שבתוכו, פתחים, ועוד), שלגמרי מעוותים את הטונליות == סדרת היחסים בין תדר בסיסי נתון למכפלות שלו (הצלילים העיליים == ההרמוניות), כך שמה שמאפשר לנו לזהות את צלילים וקולות, ואפילו לחשוב שהם טבעיים ונכונים, זו רק היכולת (האבולוציונית?) של האוזן+מוח לשמוע מעבר לעיוותים של אקוסטיקה וסביבה.

אם מדובר ביותר משני רמקולים, ובמיוחד סאבים, יש גם הפרשי תזמון בהגעת הצליל מהם לאוזן, שנובע גם מהפרשי מרחקים, וגם מזמני העיבוד של פרוססורים שבתוך סאבים מוגברים (שבמודרניים מהם לרוב יש תוכנת RC), וזה "שובר" את הצליל בצורה נוספת אחרת.

בעיה נוספת היא הדהודים -- צלילים שנמשכים גם אחרי שהצליל שגרם להם הסתיים.

בדרך כלל אנשים לא מבחינים בבעיות מהסוגים האלה, אלא אם משווים מידית את המצב לפני/אחרי תיקון הבעיות, ואז מבינים עד כמה הצליל ללא התיקון היה "שבור".

יש אנשים ששמעו מספיק חדרים לפני/אחרי, כך שהם כן יכולים לזהות חלק מסוגי הבעיות, אבל כמובן לא את התדרים, האמפליטודות, רוחבי הפס, המילישניות של הפרשי תזמון ו/או משך ההדהודים -- את כל אלה אי אפשר לדעת בלי מדידות.
נו אבל זה בדיוק מה שאמרתי... גם לעניין המינוח שבור וגם בעניין טעם אישי מול המשמעות של שבור.
נסכים להסכים :p
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
נו אבל זה בדיוק מה שאמרתי... גם לעניין המינוח שבור וגם בעניין טעם אישי מול המשמעות של שבור.
נסכים להסכים :p
אוי, לא, מה פתאום להסכים??? יש אופציה כזו?? :)

חשדתי שאנחנו באותו הכיוון, אבל לא הייתי בטוח, אז פירטתי את כוונתי.

טוב שגם אתה הבהרת! (ורד)
 

Tamir159

חבר אתר
הודעות
43
מעורבות
34
נקודות
18
קורא את ההנתגחות כאן, מודה שקצת ברפרוף, כי זה חורג מתחום האודיו ועובר לתחום אישי:)
אתן את זוית המבט האישית שלי.
ראשית, תערוכה ראשונה שאני מבקר.
נתחיל מהסוף, נהנתי מאד, התרשמתי מאד.
אני מבין שלא כל החדרים היו ערוכים אקוסטית בצורה הטובה ביותר ואולי עוד מגבלות אחרות.
בכל זאת, היו כמה חדרים שממש ממש נהנתי.
בסטנדרט השפיטה שלי, הסאונד היה מרשים ביותר.
אני יודע להגיד שמידת ההנאה היא בקו ישר לעייפות/תשישות.
ביום הראשון רציתי לבלוע הכל, לראות עוד ועוד. התעייפתי. החלטתי לפרוש לארוחת ערב טובה עם בירה, כמנהג המקומיים.
למחרת בבוקר, שאני רענן וממש בעיקר בשעות הבוקר, עברתי כמה חדרים וממש נהנתי.
אלה הם,
החדר של אזוטריק עם רמקולים של ווילסון אודיו. נגנו נפלא.
החדר של דאלי, לא זוכר את ההגברה.
המציג קצת חפר.. ספר על האלמנטים של דאלי. אז עבר להשמיע מוסיקה.
השמיע קטע של איזה זמר דני שחידש ביחד איתם שיר של להקת נוכרי. לא מצאתי בשזאם.
המציג הסביר שהם הקליטו ביחד עם האמן את השיר על כל שלביו. על מנת לשלוט בכל התהליך עד להשמעה.
חדר נוסף שמאד אהבתי וגם ביקרתי בו מספר פעמים:) החדר של TAD.
הם כן טיפלו שם באקוסטיקה, מסביב לכל החדר. האלקטורינקה הייתה בקצה של הקצה.
הרמקולים מופלאים והסאונד היה מושלם.
כמו שאמרתי, ביקרתי שם מספר פעמים (סיבותיי שמורות עמי;)).
הם נתקעו שם על איזה כמה קטעים הלוך וחזור וזה קצת אכזב אותי. כי רציתי לשמוע עוד מהרמקול.
החדר של ווילסון עם הגברה של דן ד׳אגוסטינו (מתבייש לומר שהכרתי את המותג רק בתערוכה).
נגנו שם לסירוגין במספר מערכות ״כבדות״.
כמובן היו עוד חדרים טובים שנהנתי, לא זוכר כרגע.
לסיכום,
אני מאד נהנתי. לשמוע, לראות בעיניים, לגעת:). להיחשף לציוד שכפי הנראה לעולם לא יהיה בביתי. גם כי לא מתאים, גם כי המחירים הזויים ולעולם לא יהיו בתקציב שלי (בצדק או שלא, זה כבר דיון אחר, לא נכנס אליו).
מניח שלא אסע בשנה הבאה. חוויה נחמדה של פעם ראשונה.
אבל אולי כן בעוד שנתיים או יותר, מי יודע:)
שנמשיך לשמוע הרבה יותר מוסיקה ופחות לעסוק בציוד (ובויכוחים..).
תמיר,
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
קורא את ההנתגחות כאן, מודה שקצת ברפרוף, כי זה חורג מתחום האודיו ועובר לתחום אישי:)
אתן את זוית המבט האישית שלי.
ראשית, תערוכה ראשונה שאני מבקר.
נתחיל מהסוף, נהנתי מאד, התרשמתי מאד.
אני מבין שלא כל החדרים היו ערוכים אקוסטית בצורה הטובה ביותר ואולי עוד מגבלות אחרות.
בכל זאת, היו כמה חדרים שממש ממש נהנתי.
בסטנדרט השפיטה שלי, הסאונד היה מרשים ביותר.
אני יודע להגיד שמידת ההנאה היא בקו ישר לעייפות/תשישות.
ביום הראשון רציתי לבלוע הכל, לראות עוד ועוד. התעייפתי. החלטתי לפרוש לארוחת ערב טובה עם בירה, כמנהג המקומיים.
למחרת בבוקר, שאני רענן וממש בעיקר בשעות הבוקר, עברתי כמה חדרים וממש נהנתי.
אלה הם,
החדר של אזוטריק עם רמקולים של ווילסון אודיו. נגנו נפלא.
החדר של דאלי, לא זוכר את ההגברה.
המציג קצת חפר.. ספר על האלמנטים של דאלי. אז עבר להשמיע מוסיקה.
השמיע קטע של איזה זמר דני שחידש ביחד איתם שיר של להקת נוכרי. לא מצאתי בשזאם.
המציג הסביר שהם הקליטו ביחד עם האמן את השיר על כל שלביו. על מנת לשלוט בכל התהליך עד להשמעה.
חדר נוסף שמאד אהבתי וגם ביקרתי בו מספר פעמים:) החדר של TAD.
הם כן טיפלו שם באקוסטיקה, מסביב לכל החדר. האלקטורינקה הייתה בקצה של הקצה.
הרמקולים מופלאים והסאונד היה מושלם.
כמו שאמרתי, ביקרתי שם מספר פעמים (סיבותיי שמורות עמי;)).
הם נתקעו שם על איזה כמה קטעים הלוך וחזור וזה קצת אכזב אותי. כי רציתי לשמוע עוד מהרמקול.
החדר של ווילסון עם הגברה של דן ד׳אגוסטינו (מתבייש לומר שהכרתי את המותג רק בתערוכה).
נגנו שם לסירוגין במספר מערכות ״כבדות״.
כמובן היו עוד חדרים טובים שנהנתי, לא זוכר כרגע.
לסיכום,
אני מאד נהנתי. לשמוע, לראות בעיניים, לגעת:). להיחשף לציוד שכפי הנראה לעולם לא יהיה בביתי. גם כי לא מתאים, גם כי המחירים הזויים ולעולם לא יהיו בתקציב שלי (בצדק או שלא, זה כבר דיון אחר, לא נכנס אליו).
מניח שלא אסע בשנה הבאה. חוויה נחמדה של פעם ראשונה.
אבל אולי כן בעוד שנתיים או יותר, מי יודע:)
שנמשיך לשמוע הרבה יותר מוסיקה ופחות לעסוק בציוד (ובויכוחים..).
תמיר,
בחדר של DALI שאהבת היתה הגברת הספק טובה מאוד וגם לא יקרה במונחים של היום שאני משתמש בה אישית. זוג מגברי הספק סטריאו (בתערוכה בתצורת מונובלוק) של NAD דגם M23. הם עולים 4300 יורו ליחידה, ובארץ כ-18000 ₪. הם חוברו ליחידת קדם מגבר-סטרימר-דאק שנחשפה בתערוכה בידי NAD מדגם M66 שמחירה באירופה כ-6000 אירו. וברשותך, אעלה עוד טיעון. הרמקולים בחדר שמהם ממש נהנית היו רמקולים חדשים של DALI, הדגם הראשון שהוצג מסדרת העל החדשה שלהם, אפיקור שמחליפה את האפיקון, שהוצגה כבר לפני כעשור. הדגם שהודגם שם גם לאוזניך היה אפיקור 11 הכי גדול, ובינתיים היחיד, בסדרה עם תג מחיר של 50000 אירו. הבנתם את האבסורד? הגברה בערך כולל של כ-14600 אירו מתפעלת רמקולים שמחירם גבוה פי יותר משלושה.

אני אומר ש-DALI התחילו להתפרע במחירי הרמקולים שלהם, כמו כל הענף ההזוי הזה. זה התחיל במינכן 2022, שם נחשף דגם הדגל - קור, שרק המחיר שלו מעלה לי את החום - 80000 אירו לזוג. ועכשיו אני הולך לשתות מים כדי להירגע.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור