עזוב, זה גדול ממך.אמנם אני רחוק מלהיות היחיד בחבורה, אבל לפחות ממני לא תקבל תגובות מהסוג שכתבתי כאן.
עמיר
לא תוכל לעמוד בפיתוי.
עזוב, זה גדול ממך.אמנם אני רחוק מלהיות היחיד בחבורה, אבל לפחות ממני לא תקבל תגובות מהסוג שכתבתי כאן.
עמיר
למה צריך להציע שידרוגים.חברים יקרים.
אדם שיתף את התמונה של המערכת שלו בפורום.
אודיופיל מנוסה, וותיק, עם מערכת היי אנד אמיתית.
אפשר להמליץ המלצות, אפשר להציע שידרוגים.
אבל וואלה, למה לבאס?
אריה, שני הפאונד שלי.
אני לא מכיר את הרמקול שלך לכן אני לא נותן דעה אישית.
מה שכן עשיתי חיפוש בגוגל.
ללא ספק הרמקול הזה בנוי לעמוד צמוד לקיר.
מצד שני בשום מקום הוא אינו נחסם מצידיו ומעליו.
מהניסיון הקל שלי בתחום לאוזן שלנו יש יכולת נהדרת להתרגל לדברים ולכן גם אנחנו מאוד אוהבים לחזור לדברים ישנים ומוכרים.
ספריה מאוד נחמדה אבל אני לא מבין למה להחזיק כזה מחשב ככה ואת הטלויזיה.
מציע לך לשדרג למחשב נורמלי (קרי, קטן ושקט).
שוב, עצה של מראה לא של סאונד.
חבר שאל את חברו,
מה אתה חושב על יעל,אבל תגיד
לי באמת מה אתה חושב עליה,
החבר חשב קצת והתחיל,
תיראה היא לא מעריכה אותך,היא
מרוכזת בעצמה,היא לא נדיבה,
היא גם מתנשאת עליך,וגם לא נשית,
אני לא יודע מה אתה מוצא בה,
ואז השואל ענה תראה אני מת עליה
מה אני יכול לעשות אני אוהב אותה
גם אריה הראה לנו את המערכת
ובטח ציפה לתגובות,
חלק מהתגובות היו עקיפות
שזה בית תרבותי קוראים ספרים,
חלק התייחסו בטעויות כביכול בעמדת
ציוד ורמקולים,
הבעיה העיקרית הייתה לדעתי איך
מגיבים בלי לפגוע,הטון עושה
את המוזיקה
זה לא עניין של מה שהרמקולים "רואים", זו שאלה של צורת התפשטות הגלים בחדר, שזה קורה לכל הכיוונים, לא רק בכיוון ה"ראייה".אורי,
אני לא חושב שהרמקולים שלי "רואים" מבחינה אקוסטית את מה שמצדיהם כי הספרים מבודדים אותם. הרמקולים "רואים" רק את חלל החדר מהפנל הקדמי עד לקיר האחורי.
אגב, בעקבות "מחאת הספרים" התחלתי לחפש באינטרנט והרבה אתרים ממליצים על שימוש בספרים לשיפור אקוסטיקה. מצאתי גם בכמה אתרים בקשות להמלצות לרמקולים שעתידים להיות מונחים בין ספרים ויש המלצות. בבסיס, המלצות מדברות על רמקולים אטומים או רמקולים עם פורט קדמי.
אריה
פשוט לא נכון. פיסיקאלית.עמיר,
רמקול אטום לא אמור לפזר גלים. רמקול אטום אמור לבלוע את כל הגלים שנוצרים כתוצאה מתנועת הממברנה אחורה (אל תוך התיבה). "לבלוע" את התדרים הנמוכים קשה כי יש בהם יחסית אנרגיה גבוהה. הצמדה של התיבה לקיר גורמת לכך שאם בכל זאת משתחררים גלים נמוכים אחורה, הקיר בולע אותם ובכך הוא בעצם מסייע לתיבה.
הגלים היחידים שאמורים להשתחרר מרמקול אטום הם אך ורק מהפנל הקדמי וקדימה - אלה הגלים שנוצרים כתוצאה מתנועת הממברנה קדימה - אל תוך החדר.
אריה
אני מציע שתלמד קצת.פשוט לא נכון. פיסיקאלית.
רמקול "אטום" פירושו רק שאין לו פורט.
יש לו ממבראנות, שמזיזות אוויר ויוצרות גלי קול, שמתפזרים לתוך החדר.
מה שקורה בתוך התיבה יכול להיות מעניין, אבל לא רלוואנטי לדיון הזה.
בכל מקרה -- כמו כל גלים, מעצם טבעם -- גלי קול מתפשטים בכל הכיוונים (אם כי לתדירויות הגבוהות יש נטייה לכיוניוּת).
זה כולל גם אחורנית.
הקיר לא "בולע", אם כבר הוא מחזיר, והעניין של סיוע לתיבה הוא אסוציאציה שלך, שיוצרת קישור במקום שאינו קיים במציאות. יש תיבה וייש קיר וייש גלים, והם מתנהגים כפי שהם מתנהגים, והמתכנן לוקח את התמונה הכוללת בחשבון, תוך כדי הנחות עבודה לגבי מידת ההחזרה של הקיר.
אין מצב שהוא הייה יכול לתכנן משהו שכולל ספרים שמנתבים את הצליל בצורה שונה ממה שקורה כשהרמקול עומד כפי-שהוא על יד קיר.
העניין הוא שאם תנסה לפרש את מה שקורה בפרשנות אישית, שאינה קשורה לחוקי הפיסיקה ולמה שבפועל קורה עם גלי קול, יש סיכוי שתגיע למסקנות לא מדוייקות.
עמיר
אני מציע שתתנשא קצתאני מציע שתלמד קצת.
אריה
אני רגוע, אתה זה שמתעצבן -- לפי הודאתך.בוא נתחיל עם זה שהטון שלך מאוד מתנשא ומאוד מעצבן אותי ולכן אני משתדל לא לענות לך עד שאני חושב שמה שאתה כותב יכול לגרום נזק בהבנה לאחרים: "העניין של סיוע לתיבה הוא אסוציאציה שלך, שיוצרת קישור במקום שאינו קיים במציאות" כדאי לך להפסיק עם ההתבטאויות האלה מפני שאתה לא אחראי על הראש של אחרים וגם לא על האסוציאציות של אחרים, מה גם שאני לא בטוח שאתה בכלל מבין מה זו מציאות.
אז תירגע.
האם ייתכן ששכחת שגלים זה גם תנועה קדימה וגם תנועה אחורה, וזו תופעה הכרחית ורצוייה?הבעיה ברמקולים היא שעל כל תנועה של הממברנה קדימה, היא גם נעה אחורה. התנועה של הממברנה לאחור יוצרת לחץ אוויר שמבטל את התנועה של הממברנה קדימה. השאלה מה עושים היצרנים כדי לבטל התופעה הלא רצויה הזו.
שמנטרל/מבודד את האפקט של הוואקום החלקי שהוא תוצר של תנועת הממברנה קדימה...שיטה אחת: לבנות רמקול אטום שבולע את כל התוצרים של התנועה של הממברנה לאחור.
לא שיידוע לי על דבר כזה. אולי(???). לא נראה לי.שיטה שנייה: לבנות בתוך ארגז הרמקול מסילה שמשהה את התדרים הנמוכים בתוך הארגז כך שהם משוחררים דרך פתח בתיבה לחלל החדר בתיאום עם תנועת הממברנה קדימה.
אבל בכלל לא מדובר על הגלים שקשורים לואקום החלקי הנ"ל.רמקול אטום לא אמור לשחרר שום גל שנוצר כתוצאה מתנועת הממברנה אחורה - זו התכלית של המבנה הזה.
אף אחד לא מזהה את הסגן של אלוהים?
תומר
רעיון השרשור חמוד, חשבתי ששרשור זה נועד לראות תמונות של מערכות....
קצת תגובה פה ושם וזה בסדר, אבל נהפך לדיון קטלני על תמונה אחת...
חשבתי גם לעלות תמונה של המערכת שלי (מערכת נחמדה, לא משהו,
רסיבר ישן של טכניקס ורמקולים של מורל)
אני משער שלא יתקפו אותך
תוקפים את כולם.
אף אחד (מלבד נמר) לא מפרסם את המערכת שלו, אולי כמקרה חריג רכיב פה ושם.