ההתפשטות הראשונית, כתבתי.
זה לא נכון אפילו ברמה הראשונית
אבל הבנתי את הטעות שלך -- בלבלת בין ההתנהגות של צלילים גבוהים לבין השאר.
כל הגלים באשר הם מתפשטים לכל הכיוונים במרחב, אבל גלים בתדר גבוה, שאורך הגל שלהם קצר, נתקלים ב-baffle של הרמקול ומוחזרים (רק חלקית) קדימה, וכמעט ואינם מגיעים אחורנית, ולכן התפשטותם דומה לחרוט.
אבל העניין כאן אינו התדרים הגבוהים, שעבורם לא משנה המרחק מהקיר, אלא תחומי הביניים ובמיוחד הנמוכים, שכן מגיעים לכל צדדי הרמקול, ועבורם יש הבדל גדול אם הרמקול נמצא קרוב לקיר ו/או לפינה, או לא, וכמה הקיר מחזיר.
היצרן הספציפי -- שבדרך כלל אתה מעריך את כל מה שהוא אומר -- ממליץ למקם את הרמקול שהוא תיכנן לייד הקיר, כלומר שהוא מתחשב בתדרים שמגיעים גם לקיר, ומצפה שיוחזרו ממנו.
אם, באמצעות הספרים, ביצירת מבנה דמוי גומחה, אתה משנה את שיעור/עוצמת הגלים שמגיעים אל אחורי הרמקול, ובנוסף, במקום שיהייה שם קיר, שמחזיר אחוז גבוה יחסית, יש שם ספרים, שמחזירים מעט יחסית (מפזרים ובולעים את השאר), מתקבל שאתה עושה להיפך מהמלצת היצרן, ועוד היצרן הספציפי הזה, שזה משהו שברגיל שלך, אתה מגנה.
לכן מצאתי לנכון להעיר לך על כך, ונראה הייה לי שזה חשוב עבורך -- לפי קנה המידה שלך -- שתבין את זה.
מצטער אם לא הייתי ברור די הצורך קודם ושעשיתי את זה בחוסר סבלנות וסובלנות לאי-הבנה מיידית.
הייתר, אם בכלל, בפרטי.
עמיר