שלח לחמך..


במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
מיכאל
על מה אתה ממליץ?
האם גם אתה בדעתו של SHUSHU שעדיף להשקיע קודם ב DAC
אם כן על איזה הייתה ממליץ?
מאיזה סכום ניתן להשיג DAC שיהיה קפיצה בסאונד מה DAC שבהגל ולא סתם שיפור מינורי.

מה שחסר לי בעיקר זה ניקיון בסאונד. חוץ מהקלטות (או ריפים) ממש איכותיות, הכל נשמע מלוכלך ומעוות.
עוד אספקט שחסר לי זה בשר, כלומר חוסר במיד באס ותחושה כללית של רזון בסאונד אבל אולי זה יותר בעיה של אקוסטיקה.. לא יודע.
אשמח לדעתך המפורטת בעניין.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,756
מעורבות
1,439
נקודות
113
מיכאל
על מה אתה ממליץ?
האם גם אתה בדעתו של SHUSHU שעדיף להשקיע קודם ב DAC
אם כן על איזה הייתה ממליץ?
מאיזה סכום ניתן להשיג DAC שיהיה קפיצה בסאונד מה DAC שבהגל ולא סתם שיפור מינורי.

יש לך ציוד די איכותי, כל אחד בקטגורית מחירו.
למרות שלי אישית יש מחשב די "מושקע", בתערוכות היי-אנד לא חסר הדגמות עם ציוד של מאות אלפי דולרים שמחובר למחשב נייד.

ישנם הרבה ממירים טובים, רוב הממירים נופלים לטווח מחיר עד 20,000 ש"ח.
ממיר נחמד שמעתי במינכן, Callia של PrimSound משווק ע"י ORAC.
יחד עם זאת, לכל אחד מהיבואנים יש ממירים טובים, כדאי לקחת הבייתה לנסות. חלקם יתנו לך להאזין בבית.

מה שחסר לי בעיקר זה ניקיון בסאונד. חוץ מהקלטות (או ריפים) ממש איכותיות, הכל נשמע מלוכלך ומעוות.
עוד אספקט שחסר לי זה בשר, כלומר חוסר במיד באס ותחושה כללית של רזון בסאונד אבל אולי זה יותר בעיה של אקוסטיקה.. לא יודע.
אשמח לדעתך המפורטת בעניין.

ציוד שברשותך לא אמור להשמע מלוכלך ומעוות.
זה יכול להיות
- קינפוג לא נכון של המחשב
- אולי כבל פשוט לא תקין
- אקוסטיקה
- קבצי מוזיקה לא תקינים (עשית ריפ לבד?)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
במבי, אם אתה מצפין לחיפה אתה יכול להתחיל מהמערכת המצ'וקמקת שלי ואז לעבור לרולס רויס של מתנוש. בשביל הפרספקטיבה :)
אורי
שמע, עם כל הכבוד למחשב יעודי (ויש כבוד), מה שכרגע יתן לך את הקפיצה הכי משמעותית בסאונד הוא דאק ראוי לשמו. לא היתי מוציא המון כסף על מחשב, כאשר אתה משתמש בדאק הפנימי הקיים בהגל. תראגן דאק טוב בתקציב הכי גבוה שאתה יכול, תשאר עם הכבלים הישנים והלפטופ. המחשב הוא לא צוואר הבקבוק כרגע (אתה לא מאמין איזה סאונד יוצא מאינטל סטיק מעפאן).
אינטל סטיק הוא בכלל לא מעפן ולא מפתיע כלל אם יתן תוצאה הרבה טובה כשמשווים לאיזה לפטופ רועש או מחשב שולחני עם שני מאווררים, ספק ב- 80 ש"ח ודיסק מכאני.

בועז, עבודת האופטימיזציה של סאונד היא מהות התחביב שלנו. מחשב וכבלים אולי לא יתנו כרגע את הקפיצה המיוחלת, ואני מצטרף להמלצה של שושו ושל מיכאל להוריד את המחשב והכבלים בסדרי העדיפויות. עם זאת, תהליך השיפור הוא הדרגתי וקשה ולוקח לא רק כסף אבל גם מאמץ.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,005
מעורבות
1,085
נקודות
113
ובקיצור
קודם כל אלקטרוניקה, אתה יכול לקחת את הרמקול שלך רחוק
אבל זה יצריך השקעה בדאק איכותי ואח"כ גם מגבר חזק יותר (מהיכרות עם הרמקול)
כבלים ומחשב בשלב שני.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

אי אפשר לקצר תהליכים, בוודאי תחליף כמה מערכות אודיו עד שתגיע למנוחה ולנחלה. בעוד חודשיים יש תערוכת אודיו של דיטאון, כדי לך להגיע ליומיים, תוכל להכיר ולהאזין לרוב הציוד שם ולקבל יותר כיווני מחשבה. בגדול אני ממליץ, ראשונים רמקולים וחדר, שניים מגבר ואחרון מקור שמע: מחשב, פטפון או קומפקט דיסק.

קישור לתערוכה: http://www.dtown.co.il/articles/4151.html

תומר
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
שלום,

בעוד חודשיים יש תערוכת אודיו של דיטאון
כמה הערות:
1. אתה בטוח שהאקוסטיקה בתערוכה מדמה את האקוסטיקה שיש בבתים?
2. פגישה עם חברי האתר בביתם מאפשרת התעמקות במה שיש להם והתהליך אותו הם עברו עד שהם הגיעו אל התוצאה, חוזקות וחולשות של המערכת שלהם, התאמה לחלל ולצרכים האינדיבידואלים שלהם וכו'.
3. לפי המעט שלמדתי בתחום, זה נראה שתוצאות הסאונד תלויות ביותר מעשרה משתנים בעלי *השפעה הדדית*.
דהיינו, שלעיתים יהיה קשה להעריך *מראש* את התוצאה, מבלי לנסות בפועל אצלך בבית ובפועל מול אותם קטעי האזנה של רפרנס.
שלא לדבר על RC ויכולות עיבוד מידע מתפתחות שלדעתי ישנו את כל כללי המשחק של התחום.
4. טרם נכחתי באחת, אבל נראה שלתערוכה יש את היתרונות העצומים שלה. פחות העמקה אבל אפשרות להיחשף להמון אפשרויות ודיעות בזמן קצרצר.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,371
מעורבות
840
נקודות
113
המלצתי ללכת לשמוע מערכות מבוססות רמקולים כמו שלך. זה יתן לך פרופורציה לאן אפשר להגיע . לדוגמה אפי 1965 מחזיק ברמקולים כמו שלך ולמיטב ידיעתי מאד מרוצה מהתוצאה. לשמוע מערכות במאות אלפיי שקלים בשלב הזה לא יתן שום דבר ,חוץ מאכזבה וחוסר שקט נפשי מהתוצאה בבית אחרי ביקור כזה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
כמה הערות:
1. אתה בטוח שהאקוסטיקה בתערוכה מדמה את האקוסטיקה שיש בבתים?
בטוח שלא. אז מה?

3. לפי המעט שלמדתי בתחום, זה נראה שתוצאות הסאונד תלויות ביותר מעשרה משתנים בעלי *השפעה הדדית*.
דהיינו, שלעיתים יהיה קשה להעריך *מראש* את התוצאה, מבלי לנסות בפועל אצלך בבית ובפועל מול אותם קטעי האזנה של רפרנס.
אז? למה צריך להעריך מראש תוצאה?

שלא לדבר על RC ויכולות עיבוד מידע מתפתחות שלדעתי ישנו את כל כללי המשחק של התחום.
אתה מזכיר לי אותי כשגיליתי את פייסבוק באיחור של 6 שנים וחשבתי איך זה ישנה את העולם. :)
העובדה שאתה גילית את ה- RC לפני חצי שנה כשנכנסת לתחביב לא אומרת ש- RC התחיל אז. נסה, יותר נכון, לפי עשור וחצי בערך. מה שזה לא שינה זה כנראה גם כבר לא ישנה.

4. טרם נכחתי באחת, אבל נראה שלתערוכה יש את היתרונות העצומים שלה. פחות העמקה אבל אפשרות להיחשף להמון אפשרויות ודיעות בזמן קצרצר.
נכון מאד, ולכן צריך גם וגם. לטעום יין אפשר לטעום בטעימות יין, אצל חברים בבית, ביקב עצמו או בחנות שיש בה במקרה בקבוק פתוח. מה שחשוב - להתנסות, וכמה שיותר.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
המלצתי ללכת לשמוע מערכות מבוססות רמקולים כמו שלך. זה יתן לך פרופורציה לאן אפשר להגיע . לדוגמה אפי 1965 מחזיק ברמקולים כמו שלך ולמיטב ידיעתי מאד מרוצה מהתוצאה. לשמוע מערכות במאות אלפיי שקלים בשלב הזה לא יתן שום דבר ,חוץ מאכזבה וחוסר שקט נפשי מהתוצאה בבית אחרי ביקור כזה.
רעיון מצוין. זה מבטל לפחות 50% מהמשתנה ששמו "מערכת רמקולים+חדר".
אך בלי קשר לזה, כדי לפתח טעם, צריך ללכת ולשמוע כמה שיותר מערכות. ולדעתי, ברמה עולה, אך לא מחייב. החוכמה היא לנסות לשאוף כמה שיותר למצבים שבהם יש איזה קליק והמוח אומר: "וואלה, שמעתי פה היום משהו שלא שמעתי עדין." ככה לומדים. ודווקא מערכות יקרות מאד לא בהכרח יספקו את הסחורה פה.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
בטוח שלא. אז מה?

אז? למה צריך להעריך מראש תוצאה?


אתה מזכיר לי אותי כשגיליתי את פייסבוק באיחור של 6 שנים וחשבתי איך זה ישנה את העולם. :)
העובדה שאתה גילית את ה- RC לפני חצי שנה כשנכנסת לתחביב לא אומרת ש- RC התחיל אז. נסה, יותר נכון, לפי עשור וחצי בערך. מה שזה לא שינה זה כנראה גם כבר לא ישנה.


נכון מאד, ולכן צריך גם וגם. לטעום יין אפשר לטעום בטעימות יין, אצל חברים בבית, ביקב עצמו או בחנות שיש בה במקרה בקבוק פתוח. מה שחשוב - להתנסות, וכמה שיותר.

1. תראה את ההקשר בו רשמתי את הדברים.

2. אתה צריך לצפות מראש את התוצאה בשביל לדעת אם שם אתה רוצה להשקיע את הזמן ואת הכסף.

3. אני חושב שאתה טועה. יכולות החישוב עולות, קצב החישוב עולה, יכולת איחסון חומרים (פיסית או ענן+קבלת נתונים) עולה, מה שיגרום לכך שבעתיד שוק הסטריאו רב ערוצי+ RC יצמח משמעותית.

4. מסכים.
טענתי שלכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו. שוב, תסתכל על ההקשר, דהיינו על ההודעה אותה ציטטתי.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תשובות:

1. חדר במלון, מבחינה אקוסטית לא אמור לדמות חדר בבית. אבל, איפה תוכל להקשיב לכל כך הרבה מערכות בבת אחת?
2. יש לך זמן פנוי ביום? לחברים יש בדרך זמן בערב, אולי לך זה לא מתאים? גם החדרים של החברים לא דומים לחדר שלך, מבחינת גודל ואקוסטיקה. רום קורקשיין במערכת מוקדם לדבר על זה.
3. לך תגבש לך דעות משל עצמך, תבוא לחדרים פעם שנייה ושלישית, באודיו החוכמה היא להאזין, להקשיב ולשמוע.
4. :).

קרא את תערוכת מינכן 2017: http://www.dtown.co.il/articles/4110.html
מינכן 2016: http://www.dtown.co.il/articles/3860.html
מינכן 2015: http://www.dtown.co.il/articles/3561.html

תומר צין
 

נערך לאחרונה ב:

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,508
מעורבות
407
נקודות
83
המלצתי ללכת לשמוע מערכות מבוססות רמקולים כמו שלך. זה יתן לך פרופורציה לאן אפשר להגיע . לדוגמה אפי 1965 מחזיק ברמקולים כמו שלך ולמיטב ידיעתי מאד מרוצה מהתוצאה. לשמוע מערכות במאות אלפיי שקלים בשלב הזה לא יתן שום דבר ,חוץ מאכזבה וחוסר שקט נפשי מהתוצאה בבית אחרי ביקור כזה.
למה צודק אני בהחלט מרוצה........ ;), במבי אתה מוזמן כמובן לשמוע את הפורם פלור בחדר לא גדול מחובר לאקיופייז ואודיו אלכמי. כשמתן ישחרר אותך תמשיך אלי לקרית ביאליק :שתוי:
 

ran_carney

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
118
נקודות
43
הבעיה שלי עם מתנוש, היא, ובכן - שאני לרוב מסכים איתו.

תכננתי לכתוב כמה דברים ולסיים בהזמנה גם אליי - אבל את כל הדברים מתן כבר כתב. אז..מוזמן לביקור חוזר בנס ציונה, מרחק 5 דקות מנמר (גג), לשמוע מערכת קצת אחרת.

מחדד שוב נקודה של מתן - עדיף לעלות ברמות של ההאזנה, כמיטב האפשר. היכולת להבחין ולאבחן בפרטים מתחדדת לאורך זמן - כרגע אני מעריך שיהיו דברים שפשוט יחלפו על פנייך ובסבבים הבאים (שכאמור, גם על זה מתן המליץ) פתאום תשים לב לדברים באופן אחר לחלוטין.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
תראה את ההקשר בו רשמתי את הדברים.
ראיתי. לא הבנתי. הבן אדם רוצה להאזין למערכות כדי ללמוד עוד על התחום. מה הקשר בין זה לבין הערכת תוצאה מראש?
2. אתה צריך לצפות מראש את התוצאה בשביל לדעת אם שם אתה רוצה להשקיע את הזמן ואת הכסף.
אתה צריך לדעת אם יש שמש בחוץ כדי לדעת אם לקחת מטריה או לא. במה זה קשור לשרשור?

3. אני חושב שאתה טועה. יכולות החישוב עולות, קצב החישוב עולה, יכולת איחסון חומרים (פיסית או ענן+קבלת נתונים) עולה, מה שיגרום לכך שבעתיד שוק הסטריאו רב ערוצי+ RC יצמח משמעותית.
ימים יגידו. לדעתי אין לך מספיק פרספקטיבה ארוכת זמן על אופן הצריכה הביתי של מוסיקה.
קודם כל, מוסיקה רב ערוצית קיימת הרבה מאד זמן וזה נישה בתוך נישה. לעולם לא תהיה לזה דרישה מיינסטרים. יכולות עיבוד ואיחסון וחישוב לא קשורות לזה.
חוץ מזה, אתה מערבב פה שמחה בששון. מה הקשר בין RC לבין רב ערוצי? ועל איזה קהל אתה מדבר? אודיופילים? או עשירים שרוצים חדרי ק"ב הכוללים, או לא כוללים, RC? ובכלל, מה זה קשור למה שבמבי כותב?

טענתי שלכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו. שוב, תסתכל על ההקשר, דהיינו על ההודעה אותה ציטטתי.
אין לי מושג על איזה הקשר אתה מדבר. אבל זה לא חשוב. מה שחשוב הוא ללכת להאזין כדי לפתח את הטעם. ולהשתדל, אם אפשר, להשאיר את האגו בבית. לא לפתח דעות נחרצות על כל דבר, להשאיר מקום לספק, להבין מה הידע שנרכש לעומת הדעות שהוסקו, ולהישאר - כמו בכל דבר בחיים - צנועים. זה תחום עם המון אגו, והמון ידענות שווא מופגנת ללא צורך. כמו בדברים אחרים, אני מניח. רובנו חוטאים בזה. אבל זה מפריע לתהליך הלמידה.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
להבנתי במבי רוצה לשמוע מבחר מערכות שונות משלו, את הרמקול שלו הרי הוא כבר שמע אצל זיו ברמה יותר גבוהה.
וזאת לצורך שמיעת טעמים שונים, הבנת העדפות ופתרונות של הבעלים במערכת הנשמעת, בחירת דרך להמשך, וגם רפרנס להווה.
מסכים בהחלט זאת הדרך.

מתן אתה רושם לא לפתח דעות נחרצות על כל דבר, בוא נניח שאני שומע רמקול שאני לא אוהב, נניח רק בגלל גוון קולי, למה אני עדיין צריך להשאיר לרמקול זה צאנס?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
מתן אתה רושם לא לפתח דעות נחרצות על כל דבר, בוא נניח שאני שומע רמקול שאני לא אוהב, נניח רק בגלל גוון קולי, למה אני עדיין צריך להשאיר לרמקול זה צאנס?

א. בייחוד בהתחלה, כשעוד מספיק ניסיון האזנתי.
ב. נחרצות זה להגיד: "רמקול פח, נשמע חרא." זה לדעתי מסוכן. אתה אף פעם לא שומע רמקול, אלא מערכת. דווקא גוון קולי זה דוגמא טובה לתכונה של רמקול שאמור לבטא את כל מה שבא לפניו. אם מישהו, למשל, לא אוהב מג'יקו או טידל או מרטן בגלל גוון קולי, זאת לדעתי תהיה טענה קצת אווילית כי לרמקולים האלה בהגדרה אין כמעט טונאליות משל עצמם. הייקים שתיכננו אותם מצהירים על זה, וגם שומעים את זה.

בכל מקרה, התייחסתי בעיקר לתחילת המסע. אם אתה בתחביב 15 שנה ושמעתי עשרות סט-אפים, ובייחוד את אותו הרמקול בסיטואציות שונות, אז מין הסתם ברור שתפתח העדפה לכאן או לכאן ואין עם זה בעיה.
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
אוקי. אז כולם פה ממליצים על השקעה בדאק איכותי לפני טיפול במקור וכבלים. ואני לגמרי חושד שערן צודק שהפורם פלור זקוקים למגבר יותר חזק מזה שאצלי. נשמע שבשביל שאקבל קפיצה בסאונד אני צריך להוציא לא מעט כסף..
אבל אני אנסה להתמקד קודם בדאק. יש לכם המלצות על דאק שיתן קפיצה משמעותית בסאונד במחיר שפוי כלומר עד 5K
עדיפות ליד שניה
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
516
מעורבות
151
נקודות
43
טוב זה ברור
אם למוצר אין כמעט טונאליות משל עצמו זה כבר טוב
כאחד שיודע שעדיין לא שמע מספיק מערכות
את המידע הזה אני משיג מקריאת מבחנים
תמיד ננסה (ואני בטוח שכולם כך) לנתח את כל הרכיבים בשרשרת שמנים / רזים / מהירים וכדומה
 

במבי

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
220
נקודות
43
ציוד שברשותך לא אמור להשמע מלוכלך ומעוות.
זה יכול להיות
- קינפוג לא נכון של המחשב
- אולי כבל פשוט לא תקין
- אקוסטיקה
- קבצי מוזיקה לא תקינים (עשית ריפ לבד?)[/QUOTE]

כן מיכאל. עשיתי ריפ לבד על תוכנה שנקראת CDEX
זה פויה או שזו תוכנה סבירה?
ואם זה דרעק של תוכנה אז איזו תוכנה מומלצת לריפ?
והאם צריך ידע מיוחד לעבוד איתה? כלומר צריך איש מקצוע שמבין בזה בכדי לבצע ריפים באופן אופטימלי?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
אוקי. אז כולם פה ממליצים על השקעה בדאק איכותי לפני טיפול במקור וכבלים. ואני לגמרי חושד שערן צודק שהפורם פלור זקוקים למגבר יותר חזק מזה שאצלי. נשמע שבשביל שאקבל קפיצה בסאונד אני צריך להוציא לא מעט כסף..
אבל אני אנסה להתמקד קודם בדאק. יש לכם המלצות על דאק שיתן קפיצה משמעותית בסאונד במחיר שפוי כלומר עד 5K
עדיפות ליד שניה

http://www.dtown.co.il/forum/threads/hegel-hd-25.47507/
לדעתי זה אמור להיות בכוון עם קצת מתיחת תקציב
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור