שכל אחד יאזין בהתאם לטעמו ונסיונו !


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
יוצא לי לעיתים לשמוע עם חברים הן אצלם והן אצלי , ושם אני נתקל בקונטרסטים לגבי איך שומעים ונדיר שיש תמימות דעים ,
מצב לדוגמה שאני עומד לומר שחסר המון מיד בס ומישהו מקדים אותי ומסנן שיש עודף מיד בס מטורף (כנראה יוצא מהטויטר) ,ואז אני כמובן סותם , או דוגמה אחרת שלבמה שהולכת לכוון הריצפה ואז מישהו פולט אנחה "וואו איזה במה )
כמובן שאינני חושב שאני צודק בהכל , אבל לא יכול להמנע ממחשבה פנימית שכנראה איננה נכונה - איך יתכן שאודיופיל כזה מנוסה וידוע בקרבנו מדבר כל כך הרבה שטויות (שומר לעצמי ) ,
יתכן והדבר נובע מהרגלים מהבית (המערכת הפרטית ,האוזניים , והטעם ),ויתכן גם אני טועה למרות שמסרב לקבל זאת ,
שמעתי מערכת סופר מפורטת (לא מת על פרוט מקרוסקופי ) ואז גונח מישהו שחסר פרוט - בקיצור עצבים !!!!!!
ואני בדרך כלל מאוד נהנה אצל אחרים בגלל השוני והחן שיש לכל מערכת\חדר באשר היא ,
בקיצור בד"כ אני משתדל לסתום אלא באם העניין מוגזם ממש והדובר מדבר יותר מדי שטויות שאז אני מכלה בו את זעמי (בכל זאת הרבה שנים,ואז אני מרשה לעצמי )
לסיכום- כל אחד מכוון (כן אפשר לכוון ) בהתאם לטעמו והבנתו , האהבה שמושקעת מסביב , וגם המזל עם החדר ,
ואז אני דומם ,מעולם לא מפריח קומפלימנטים סינטטים או ביקורת שיכולה להיות מוטעית ,
שכל אחד יעשה כמובן כרצונו ושיכל את אוזניו בביקורים אצל חברים שכיילו אחרת וציוד שונה ,
למזלי אני מוקף בחברים טובים שיודעים בדיוק מה הם שומעים למרות שגם אז יש טעם שונה ,
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
ואל תשכח דבר חשוב לא פחות, רוב החברים מהפורום לא ילדים,די מבוגרים (מבלי לפגוע) השמיעה ירדה קצת לא חדה מספיק,ולא כל אחד ירגיש מה שאחרים שמעו, לכל אחד חדר שונה,אקוסטיקה אחרת,וזה מתבטא בגוון של המערכת ,הבמה והסאונד בכללו.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
ויש גם טמבלים בנוסף
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
מצב לדוגמה שאני עומד לומר שחסר המון מיד בס ומישהו מקדים אותי ומסנן שיש עודף מיד בס מטורף (כנראה יוצא מהטויטר
חחחח מקווה שאני לא טמבל. שניצל, בסוף אהבת את הרמקול בגלל...המיד באס של בן וובסטר והסקסופון ויאגרה שלו. אז כן, אלמנט של 12 אינץ בקופסא בגודל של פיאט 500 כן ייתן מיד באס שאם לא אז למה הוא שם? מה שחשוב זה להגיע באותו זמן כי מי ששומע לפני אז יש לו קדימות באבחנה. בכל מקרה ברור שכל אחד וטעמו וכושר האבחנה שלו. ויכולת השמיעה הפיזית שלו. כמו בכל תחום כנראה.
 

נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: gds

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
לא התכוונתי אליך חלילה , סליחה באם הבנת ככה , יתכן והשמיעה שלי לא כפי שהייתה בצעירותי , אבל להזכירך יש גם שמיעה מהנשמה , מהלב , מנסיון , בכל מקרה מוזמן לבוא אפילו עם שי או לבד בכדי להבין מניין נובעת הפרופורציה , בכל מקרה מתנצל באם לא הובנתי!
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
לא התכוונתי אליך חלילה , סליחה באם הבנת ככה , יתכן והשמיעה שלי לא כפי שהייתה בצעירותי , אבל להזכירך יש גם שמיעה מהנשמה , מהלב , מנסיון , בכל מקרה מוזמן לבוא אפילו עם שי או לבד בכדי להבין מניין נובעת הפרופורציה , בכל מקרה מתנצל באם לא הובנתי!
מה נהיית חלבי.. לא נעלבתי ולא בכלל. מותר עדיין להתדיין ולהביע עמדות שונות. סך הכל חזרתי הביתה וששמעתי אצלי הבנתי שמי שאוהב את מה ששמענו רוב הסיכויים לא יאהב את מה שיש לי בסלון. אפילו שלי נשמע קצת "רזה" עד ש...התאפסתי... והתאהבתי מחדש. וזה בסדר. גמור. בהזדמנות אארוז את שושו ואגיע. ב"ה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
מסכים איתך שניצל באלף אחוז. לכל אחד מאיתנו יש תפיסה חושית שונה ואין איזו נוסחה אבסולוטית שטובה לכולם.
טוב שעוד לא המציאו איזה בריין קורקשין שיושב בין האוזניים ועושה סדר.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,575
מעורבות
237
נקודות
63
זאת אחת הסיבות שבגינה אני מחזיק ביותר מסטאפ אחד על מנת שלא לפתח טעם חדגוני. בכל סטאפ אני מוצא דברים אחרים שגורמים לי לאהוב אותו ומדי פעם מחליף על מנת לשמוע משהו אחר
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
למה אומר לא המציאו?
יש ימבה חומרים פסיכואקטיבים :p
אם אתה מתכוון לעוגות הגבינה שמכבדים פה ושם בהאזנות קריטיות בבתים מסויימים בתל אביב אז אני כמובן מסכים:שתוי:
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,350
מעורבות
963
נקודות
113
בהאזנת מס חברים למערכת מסויימת ב 99% מהמקרים לכל אחד יש מה להעיר על התוצאה גם היא מושלמת מבחינת בעל המערכת.
וזה נובע גם מרמת שמיעה שהיא שונה בין אוזן לאוזן , כאשר תמיד יהיה אחד שהגבוהים או הבאס לא לטעמו, וכו .

בד״כ אודיופילים שהשקיעו במערכת שלהם רגילים לתוצאה מסויימת שלדעתם היא מושלמת וזו נקודת המוצא שלהם לסאונד המושלם ,ואז כשהם שומעים תוצאה אחרת שתהיה טובה ומיוחדת כמה שתהיה מבחינתם חסר להם משהו בסאונד , וזה כמובן לא יגמר לעולם .
אגב , יש כאלה שבכוונה לא מזמינים אליהם אודיופילים מאחר ולא מתאים להם שהם יבקרו את המערכת שלהם לחברים אחרים בשנייה שהם יוצאים מהבית שלהם.

אחד אוהב רמקול מסויים והשני לא סובל אותו ,אחד אוהב סאונד עגול ומלא והשני אוהב פתוח עם באס קצר ,אחד אוהב מנורות והשני חושב שמדובר בסאונד מרוח ,וכו .

בקיצור הסכמה לא תהיה כאן , וכל אחד מבחינתו חושב שהשני לא יודע לשמוע או שהוא לא מבין הרבה.

יש גם את המשקיענים שקנו מערכת בחצי מליון ומיד הם מצמידים לעצמם תואר של פרופסורים לסאונד ואין מצב שמערכת ב 80 אלף תתקרב בסאונד למה שהם קנו .

בקיצור זה תחום רחב עם דיעות שונות ולכן הכותרת של השרשור שכל אחד יאזין בהתאם לטעמו ונסיונו ! נכונה מאד .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
אתה מתאר בדיוק רב את המצב בשטח .
לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר .

עם זאת , זה מעלה הרבה שאלות ולא כל כך טובות :
מה זה high end audio ?
מה זה high fidelity ?
האם המילים האילו קשורות לאודיופיליה ?
רוצה אני לחושב שכן .
לפחות לפי ויקיפדיה .

אם עניין הטעם האישי הוא חסר גבולות - אז איך high end יכול להתקיים ?
יהיה נכון לשנות ל personal high end .

יש הרבה עניינים שלא קשורים לאיכות סאונד ומה שרשמת מחדד את הדברים בצורה מאוד ברורה .

בסופו של יום מחקרים מראים שיש טעם קולקטיבי והוא סאונד טבעי .
זה שיש הרבה שהתרגלו למשהו אחר, עמוסי אגו , הרגלים , סגורים בראש - לא מבטל את המחקרים שנעשו על אנשים לא מוטים שהמערכת היא לא מרכז גאוותם ולכן דעתם לעולם לא תהיה אוביקטיבית .
אתה צריך לאהוב סאונד יותר משאתה אוהב את ״ גאוות המערכת ״ שלך .
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אתה מתאר בדיוק רב את המצב בשטח .
לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר .

עם זאת , זה מעלה הרבה שאלות ולא כל כך טובות :
מה זה high end audio ?
מה זה high fidelity ?
האם המילים האילו קשורות לאודיופיליה ?
רוצה אני לחושב שכן .
לפחות לפי ויקיפדיה .

אם עניין הטעם האישי הוא חסר גבולות - אז איך high end יכול להתקיים ?
יהיה נכון לשנות ל personal high end .

יש הרבה עניינים שלא קשורים לאיכות סאונד ומה שרשמת מחדד את הדברים בצורה מאוד ברורה .

בסופו של יום מחקרים מראים שיש טעם קולקטיבי והוא סאונד טבעי .
זה שיש הרבה שהתרגלו למשהו אחר, עמוסי אגו , הרגלים , סגורים בראש - לא מבטל את המחקרים שנעשו על אנשים לא מוטים שהמערכת היא לא מרכז גאוותם ולכן דעתם לעולם לא תהיה אוביקטיבית .
אתה צריך לאהוב סאונד יותר משאתה אוהב את ״ גאוות המערכת ״ שלך .
בדיוק אפיינתי עבור חבר את הרמקולים מדפיים שהוא קנה ויצא לי בטבעיות " זה רמקול היי אנד לכל דבר, תהיה מפסוט". ואז חשבתי מה גרם לי לומר את זה? אם אני מתמצת את התחושה אז זה היה ההבנה שברמקול הספציפי הזה הושקעה מחשבה בתכנון וייצור לפי דרישות החברה, שומשו רכיבי קצה מבחינת הדרייברים, הגימור והתוצאה הכללית היו מעל ומעבר לאחרים בקטגוריה. זה היי אנד מבחינתי.
בקשר לתחושות והנאות זה כבר משהו אחר. כל עוד משתמשים בתכנון עצמאי וברכיבי קצה עם גימור תואם, זה היי אנד. מה שקשה לי בהגדרה שלי זה אנשי ה DIY האם יכול להיות היי אנד בייצור עצמי? אני נאלץ להודות שכן. אני ברוב המקרים כנראה יעדיף היי אנד של חברה מוכרת עם יותר משאביי מחקר.
 

נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מצד אחד אמיר מנסה להכניס קצת היגיון בשיגעון בתחום שהסובייקטיביות משחקת בו תפקיד משמעותי מצד שני צריכה להיות איזו מערכת כללים מוסכמת של איך נשמעת מערכת נכונה ומדרג איכות כפי שטוען דן. כל כך אקטואלי, מי מחליט מה נכון העם ונבחריו או בית המשפט העליון של המערכות שמושתת על אנשי מקצוע.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
חברת DUTCH ַ& DUTCH המצליחה שפרצה לשוק ממש במכה אחת ויצרה קונצנזוס סביב הרמקול שלה היא תוצאה של שני אנשי פורום המתעסק בעיקר באקוסטיקה וציוד אולפני .
הרמקול כמובן נשען על המחקרים של הרמן ופלויד טול ולמרות גודלם הקטן - ההשקעה שלהם הייתה אדירה .
חברות גדולות לא אומרות משאבי מחקר.
מעבר לזה, יש חברות גדולות שגם מנצלות משאבי מחקר להנדסה לא טבעית של הרמקול אשר תרשים מאוד בתערוכה ב A/B טסט את המאזין הפחות בטוח בעצמו ושיודע מה לחפש ולאחר מכן בבית יקבל עייפות האזנה דיי במהירות או שהרמקול תמיד ישמע אותו דבר וישעמם אותו.
לגבי טעם - זכותו של כל אחד לאהוב מה שהוא רוצה ולתהחבר למה שהוא רוצה- פה אין מה להוסיף או להגיד .

אני חושב שהבעיה נעוצה בזה :
הגיוני להגיד אני אוהב סאונד נפוח ואיטי- זה אישי.
לא כל כך הגיוני להגיד שזה HIGH END.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
מצד אחד אמיר מנסה להכניס קצת היגיון בשיגעון בתחום שהסובייקטיביות משחקת בו תפקיד משמעותי מצד שני צריכה להיות איזו מערכת כללים מוסכמת של איך נשמעת מערכת נכונה ומדרג איכות כפי שטוען דן. כל כך אקטואלי, מי מחליט מה נכון העם ונבחריו או בית המשפט העליון של המערכות שמושתת על אנשי מקצוע.
מה שאמיר אמר הוא בדיוק מה שקורה במציאות בעולם האודיופילי .
אחד לאחד.

ובסוף כל אחד רוכש מה שבא לו ומה שנכון לו - מאלף סיבות שלא כולן קשורות בסאונד.
ושוב אם הכל טעם אישי - מה אנחנו עושים פה בעצם ?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
מה שאמיר אמר הוא בדיוק מה שקורה במציאות בעולם האודיופילי .
אחד לאחד.

ובסוף כל אחד רוכש מה שבא לו ומה שנכון לו - מאלף סיבות שלא כולן קשורות בסאונד.
ושוב אם הכל טעם אישי - מה אנחנו עושים פה בעצם ?
מכירים אנשים חדשים עם אותה השריטה, משתפים חוויות, לומדים אחד מהשני ורבים קצת ;)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,343
מעורבות
854
נקודות
113
טעם אישי מבחינתי לא אמור להפריע להגדיר מה זה הי אנד
נניח:
רמקולים שופריים
רמקולים פלנרים (אני גמור מהחרא הזה)
רמקולים עם דרייברים
קרטון
קראמים
פסיבים/ אקטיבים

כל אחד מהטכנולוגיות חזקה באלמנטים קצת אחרים ונשמעת שונה.
ויש כמובן את החדר

מבחינתי מערכת טובה היא כזו שלא מפריע לי בה כלום. ואם מישהו חושב שהיא איטית מידי/מהירה מידי, לא דינמית, גדולה מידי, קטנה מידי, וינטאגית מידי, זו זכותו אבל לא מזיז לי. כי ברגע שהמערכת על הצד המאוזן קשה מאוד לשפר פרמטר בסאונד בלי לפגוע במשהו אחר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אתה צריך לאהוב סאונד יותר משאתה אוהב את ״ גאוות המערכת ״ שלך .
נראה שאתה שוכח שהמטרה אינה דיוק מדעי, אלא הנאה אישית, ואין שום דבר ש"צריך".

אם מישהו נהנה ממשהו שאינו "טבעי", שייהנה, למה לא? אם מישהו נהנה מ"גאוות המערכת" שלו, שייהנה, למה לא?


עם זאת , זה מעלה הרבה שאלות ולא כל כך טובות :
מה זה high end audio ?
מה זה high fidelity ?
האם המילים האילו קשורות לאודיופיליה ?
רוצה אני לחושב שכן .
לפחות לפי ויקיפדיה .
אין שום דבר "לא טוב" כאן.

יש קשר -- מיתאם -- בין high fidelity -- לבין אודיופיליה, אבל זה לא נגמר שם.

כנראה שרוב האודיופילים אומרים שהם רוצים סאונד "טבעי", "ריאליסטי", "נאמן ל'מקור'/להקלטה" וכד', אבל רובם הגדול אוהבים סאונד שהוא יותר יפה/מהנה מה"טבעי" הנ"ל. זה מזכיר לי ששאלתי פעם איזו מערכת טובה יותר: כזו שבהקלטה של כוס נשברת נשמעת כמו כוס נשברת ביומיום, או ששומעים את המכה ברצפה, ואחר את הרסיסים נופלים, בהתחלה הרבה ומתמעטים עד לשקט המוחלט. התגובה שקיבלתי הייתה בסגנון של "איזה שאלה טיפשית זו, ברור שהמערכת השנייה!"

כך גם כמה מהקריטריונים לאיכות של מערכת אינם קשורים למציאות. למשל במה פרושה היטב שכל כלי בה ממוקם בצורה חדה, כך שכשאתה יושב מול תזמורת סימפונית, אתה יכול להצביע על הקלארינט השלישי בזווית של 14.21 מעלות מהמרכז ולומר "זה כאן!", בעוד שבמציאות קשה לדעת אם הקלארינטים הם באמצע, שמאלה או ימינה, והכיווניות ממש לא מוגדרת היטב. או אוסף פרטים כמו נשימות/נשיפות, מגע האצבעות/ציפורניים בכלים, תחילת הנגיעה של קשת במיתר, כיסאות חורקים, העברת דפי התווים וכד' -- אלה דברים שמהאולם לא שומעים אף אחד מהם, אבל מערכת נחשבת טובה אם היא משמיעה אותם בבירור ככל האפשר.

אין לי מחלוקת על הנ"ל כקריטריונים לאיכות, אני רק מצביע על כך שהם אינם קשורים למציאות, ועל כך שמה שאודיופילים מחפשים בפועל אינו דמיון למציאות, גם כשהם טוענים שהדמיון למציאות הוא מה שחשוב להם.

על הגדרות high fidelity ו-high-end אפשר להתקשקש מפה ועד הודעה חדשה, אבל ההגדרות האלה לא ממש משנות משהו.


אם עניין הטעם האישי הוא חסר גבולות - אז איך high end יכול להתקיים ?
יהיה נכון לשנות ל personal high end .
אין ל-high end/fidelity בעיה להתקיים גם אם אין גבולות לטעם האישי.

רוב האנשים מחפשים דברים דומים, וככל שהטעם האישי שונה יותר מהממוצע, מספר האנשים בעלי העדפות דומות קטן בהרבה יותר, כך שהם לא משפיעים במניין הכולל.


בסופו של יום מחקרים מראים שיש טעם קולקטיבי והוא סאונד טבעי .
זה שיש הרבה שהתרגלו למשהו אחר, עמוסי אגו , הרגלים , סגורים בראש - לא מבטל את המחקרים שנעשו על אנשים לא מוטים שהמערכת היא לא מרכז גאוותם ולכן דעתם לעולם לא תהיה אוביקטיבית .
אנשים יכולים לאהוב דברים שונים מהממוצע כי זה הטעם שלהם, לא בהכרח בגלל שיש להם הרגלים גרועים, ו/או כי יש להם אגו מנופח, ו/או כי הם סגורים בראש וכיו"ב. זה רק טבעי שלא כולם אוהבים אותו דבר, וכאמור, ככל שהסטייה מהממוצע גדולה יותר, מספרם קטן יותר, כמו בכל דבר אחר בטבע.

מה שהם אוהבים לא מבטל בשום אופן את מה שאחרים אוהבים, ומה שאחרים אוהבים לא מבטל בשום אופן את מה שהם אוהבים.

אין שום דבר אובייקטיבי באהבה, לכל היותר יש ממוצעים ויש טעמים שונים מהממוצע. לא יתכן אחרת, וגם לא צריך להיות אחרת.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
272
מעורבות
97
נקודות
28
לדעתי סאונד טבעי הוא high fidelity,
כפי שיוצרו ע"י החברות הגדולות לפני הופעת חברות ה - One Man Show
בהן היו כל רמות האיכות ומחירן דיי העיד על איכותן.
חברות ההיי אנד כפי שאני מבין, מנסות להוציא לשוק את מוצר הדגל שלהם כשהוא מפיק את איכות הסאונד ברמה הגבוהה ביותר האפשרית,
כתוצאה מבחירה זו לכל מוצר כזה יש אפיון צליל בולט בגלל תכנון מסוים לתוצאה מסוימת,
קהל הצרכנים בוחר את בחירתו משלל סיבות שכולן לגיטימיות.
אודיופיליה היא היי אנד, דיונים, ניסוי ותהייה, אתגור פרדיגמות וכו'
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור