exupgh12
חבר משקיען
- הודעות
- 5,105
- מעורבות
- 3,114
- נקודות
- 113
אחרי ציפייה ארוכה ומייגעת ובתיזמון לא רע להנמכת הלהבות אותם אנו חווים בשנה פלוס האחרונות, הגיעו הרמקולים החדשים לביתי לפני כעשרה ימים - Magico S5 2024 , שהחליפו את ה S3 2023 שהיו ברשותי (ברכות לרוכש שזו כבר הפעם השנייה שאני עושה עבורו הרצה לרמקולים ).
המארז החדש העשוי אלומיניום בקווים מעוגלים גדול בעשרות אחוזים מהדגם הקודם של הS5 ומה S3 הנוכחי (למעשה נפח התיבה קטן רק בפחות מ15% מנפח התיבה של ה S7), המארז החדש מביא עימו שיפור המשפיע משמעותית על איכות הצליל בכול העקומה ובתדרים הנמוכים בפרט. ה S5 החדש מצויד בדרייבר מיד חדש בקוטר 6 אינץ', שני וופרים בקוטר 10 אינץ', כולם בטכנולוגיית Nano-Tec v.8 (חלה של אלומניום בציפוי קארבון וגראפן), הטוויטר של הרמקול מבריליום מצופה ביהלום לטובת מניעה של עיוותים.
בהאזנה למגוון סגנונות מוזיקה, ה S5 מרשימים במיוחד.
באלבום עבודה עברית השיר גיטרה של אהוד בנאי, ניתן לשמוע כול ניואנס בגיטרה המלווה את הזמר, הפרטים נשמעים בצורה יוצאת דופן. ב The Köln Concert של Keith Jarrett's, ההרמוניות של הפסנתר מרחפות בחלל עם נוכחות כמעט הולוגרפית, כל פרט מוצג בבהירות מדהימה.
ביצירות כמו Miles Davis - So What, Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi ו-Pink Floyd – Time ו Money, הרמקולים מייצרים במה תלת-ממדית מרשימה, עם מיקום מדויק של הכלים והקולות.
הבס של ה S5 עוצמתי, עמוק ורזולטיבי – בטרקים כמו: Angel של ו Massive Attack ,Lydia Ainsworth - Afterglow , deadmau5 – Seeya ו Billy Raffoul - Acoustic חווים עוצמה, שכבות ועומק בבאס ובתווים הנמוכים שגורמים לי להרגיש שאני מגלה מחדש שירים ויצירות מוכרים.
דינמיות, מוזיקה קלאסית, דוגמת: Beethoven - Ninth Symphony, ו Stravinsky - The Rite of Spring היכולת הדינמית של הרמקול מרשימה, מעברים בין הקטעים השקטים להתפרצויות של התזמורת מבוצעים בשלמות במיקרו שניה ואינם מצליחים להוציא את הרמקול מאיזור הנוחות והשלווה.
למרות גוף האלומיניום וההנדסת העל במעבדה, הרמקול יודע ליצר צליל חם ורגשי, ניתן לשמוע זאת בשירים דוגמת: Into My Arms של Nick Cave או Harvest Moon של Neil Young.
יתרון משמעותי של ה-S5 הוא זמן ההרצה הקצר יחסית (חלק מההרצה של ה S5 מבוצע במתקני הייצרן) - תוך מספר ימים הצליל מתייצב והבמה הקולית מתרחבת.
בהשוואה ל-S3 2023, שני הרמקולים חולקים איכות טונאלית דומה, אך ה-S5 מסוגל לנגן בעוצמות גבוהות יותר ללא מאמץ ומספק באס עשיר ועמוק עם יותר רבדים, גם בווליום נמוך מאוד (לשמחת השכנים).
אומנם ה S3 וה S5 הם בעלי נתון נצילות של 88db ב 4ohm, אבל בפועל ה S5 דורש הרבה פחות כוח להפעלתו מאחיו הקטן ואין בעיה להפעילו בעזרת מגבר יחיד (אצלי Luxman M900u).
לבעלי חללי האזנה מעל 40 - 45 מ"ר, ה-S5 יהיה הבחירה המועדפת, או S3 בשילוב סאב.
בשורה תחתונה, כמו ב S3 גם כאן מדובר בקפיצה משמעותית במעטפת הביצועים על פני הדור הקודם, קפיצה שלמעשה סוגרת את רוב הפערים (ופותחת פערים משלה בכול הקשור לתחום התחתון) בין סדרת ה S החדשה לשני הרמקולים הראשונים בסדרה M. להערכתי למג'יקו לא יהיה מנוס מלעדכן אותם בהקדם.
שנדע במהרה ימים טובים שקטים ומאושרים מאלה.
המארז החדש העשוי אלומיניום בקווים מעוגלים גדול בעשרות אחוזים מהדגם הקודם של הS5 ומה S3 הנוכחי (למעשה נפח התיבה קטן רק בפחות מ15% מנפח התיבה של ה S7), המארז החדש מביא עימו שיפור המשפיע משמעותית על איכות הצליל בכול העקומה ובתדרים הנמוכים בפרט. ה S5 החדש מצויד בדרייבר מיד חדש בקוטר 6 אינץ', שני וופרים בקוטר 10 אינץ', כולם בטכנולוגיית Nano-Tec v.8 (חלה של אלומניום בציפוי קארבון וגראפן), הטוויטר של הרמקול מבריליום מצופה ביהלום לטובת מניעה של עיוותים.
בהאזנה למגוון סגנונות מוזיקה, ה S5 מרשימים במיוחד.
באלבום עבודה עברית השיר גיטרה של אהוד בנאי, ניתן לשמוע כול ניואנס בגיטרה המלווה את הזמר, הפרטים נשמעים בצורה יוצאת דופן. ב The Köln Concert של Keith Jarrett's, ההרמוניות של הפסנתר מרחפות בחלל עם נוכחות כמעט הולוגרפית, כל פרט מוצג בבהירות מדהימה.
ביצירות כמו Miles Davis - So What, Radiohead - Weird Fishes/Arpeggi ו-Pink Floyd – Time ו Money, הרמקולים מייצרים במה תלת-ממדית מרשימה, עם מיקום מדויק של הכלים והקולות.
הבס של ה S5 עוצמתי, עמוק ורזולטיבי – בטרקים כמו: Angel של ו Massive Attack ,Lydia Ainsworth - Afterglow , deadmau5 – Seeya ו Billy Raffoul - Acoustic חווים עוצמה, שכבות ועומק בבאס ובתווים הנמוכים שגורמים לי להרגיש שאני מגלה מחדש שירים ויצירות מוכרים.
דינמיות, מוזיקה קלאסית, דוגמת: Beethoven - Ninth Symphony, ו Stravinsky - The Rite of Spring היכולת הדינמית של הרמקול מרשימה, מעברים בין הקטעים השקטים להתפרצויות של התזמורת מבוצעים בשלמות במיקרו שניה ואינם מצליחים להוציא את הרמקול מאיזור הנוחות והשלווה.
למרות גוף האלומיניום וההנדסת העל במעבדה, הרמקול יודע ליצר צליל חם ורגשי, ניתן לשמוע זאת בשירים דוגמת: Into My Arms של Nick Cave או Harvest Moon של Neil Young.
יתרון משמעותי של ה-S5 הוא זמן ההרצה הקצר יחסית (חלק מההרצה של ה S5 מבוצע במתקני הייצרן) - תוך מספר ימים הצליל מתייצב והבמה הקולית מתרחבת.
בהשוואה ל-S3 2023, שני הרמקולים חולקים איכות טונאלית דומה, אך ה-S5 מסוגל לנגן בעוצמות גבוהות יותר ללא מאמץ ומספק באס עשיר ועמוק עם יותר רבדים, גם בווליום נמוך מאוד (לשמחת השכנים).
אומנם ה S3 וה S5 הם בעלי נתון נצילות של 88db ב 4ohm, אבל בפועל ה S5 דורש הרבה פחות כוח להפעלתו מאחיו הקטן ואין בעיה להפעילו בעזרת מגבר יחיד (אצלי Luxman M900u).
לבעלי חללי האזנה מעל 40 - 45 מ"ר, ה-S5 יהיה הבחירה המועדפת, או S3 בשילוב סאב.
בשורה תחתונה, כמו ב S3 גם כאן מדובר בקפיצה משמעותית במעטפת הביצועים על פני הדור הקודם, קפיצה שלמעשה סוגרת את רוב הפערים (ופותחת פערים משלה בכול הקשור לתחום התחתון) בין סדרת ה S החדשה לשני הרמקולים הראשונים בסדרה M. להערכתי למג'יקו לא יהיה מנוס מלעדכן אותם בהקדם.
שנדע במהרה ימים טובים שקטים ומאושרים מאלה.
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: