לדעתי, עדשות זום כלליות מוגבלות בחלק מהסיטואציות. זה לא נכון לקנות אוטומטית זום.
אתה מקבל גמישות בטווח, אבל משלם ב IQ, בוקה, משקל ותאורה.
את ה F4 מערכת הייצוב והאיזו יצטרכו לאזן כל הזמן באור נמוך. ואתה תצלם כל הזמן ב F4...
כלומר אתה תשפר את ביצועי האיזו ע"י מעבר לקנון 5 או ניקון 700, ואז תעלה את האיזו כדי להתמודד עם הצמצם הסגור - לא עשית כלום...
אתה זוכר שהסתובבנו ביחד בפלורנטין? היתה לי אז עדשה 50 מ"מ, ו 100 מ"מ בתיק שהוצאתי ל 20 דקות והחזרתי.
עם ה 50 צילמתי 90% מהתמונות ולא חסר לי שום זום. (אני לא מדבר על עדשות עם פוקוס ידני.)
לצילום רחוב, במרחקים די שחוזרים על עצמם, ממטר עד 10 מטר, ובסגנון דומה, של תפיסת הרגע וכדומה,
יש משהו "מלמד" ו"מרגיע" בעדשה קבועה. את כיסוי הטווח אפשר לעשות עם שני צעדים קדימה ואחורה.
יש גם משהו יפה ומסודר יותר בסידרת תמונות ממקום שכיסית, כשהמשתנה הוא הנושא ולא הזום. הסשן מקבל יותר אופי של סידרת צילומים. הסגנון של הצלם בולט יותר.
וכמובן הצמצם הפתוח, המשקל הקל, החדות, זה בונוס.
מקווה שמה שרציתי להגיד יותר ברור עכשיו...