שאלה: מה עתיד ההיי אנד?


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
אחרי מהפכת הסטרימינג והאוזניות, לאן האודיו האישי והביתי הולכים מכאן? לא מדבר על בתים חכמים וחרטבונות פונקציונליות שלא קשורות לסאונד, אלא- מה הכיוון הבא של אודיו באיכות גבוהה המיועד לצרכן הביתי? מישהו?
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
511
מעורבות
151
נקודות
43
אתה רואה שינוי למגברים דיגיטליים.? רמקולים קרמיים בלבד?
לדעתי מה שהיה, הוא שיהיה
בכל מקרה מצחיק המשפט "אודיו באיכות גבוהה לצרכן הביתי"
צרכנים סטנדרטיים אנחנו בטח לא. אחרת לכולנו היה מקסימום מקרן קול
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
בכל מקרה מצחיק המשפט "אודיו באיכות גבוהה לצרכן הביתי"
צרכנים סטנדרטיים אנחנו בטח לא. אחרת לכולנו היה מקסימום מקרן קול
מה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
בכל מקרה מצחיק המשפט "אודיו באיכות גבוהה לצרכן הביתי"
צרכנים סטנדרטיים אנחנו בטח לא. אחרת לכולנו היה מקסימום מקרן קול
נראה שקראת "לצרכן הביתי" כ"לצרכן הסטנדרטי", מה שבעליל אינו כוונת המשורר
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
מי שזה לא תחביב שלו לא מתעסק עם זה בכלל וזה גם לא מעניין אותו בכלל, זה לא כמו בשנות ה 80 ש לכולם היה סטריאו בבית, היום יש מחשב שעושה הכל.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
תמיד יהיו מי שירצו עוד איכות ועוד קירבה למוסיקה. פשוט היום יש יותר אפשרויות לקבל איכות טובה +. יצרני אודיי רעננים מצטרפים לשוק, חברות מוציאות מוצרי קצה בתדירות גבוהה, צריכת הפטיפונים והתקליטים עולה- ואפילו דיסקים what do ye'now?? - ככה שאני אופטימי. כמו שהטויוטה קורולה לא פגעה בפרארי...
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אחרי מהפכת הסטרימינג והאוזניות, לאן האודיו האישי והביתי הולכים מכאן? לא מדבר על בתים חכמים וחרטבונות פונקציונליות שלא קשורות לסאונד, אלא- מה הכיוון הבא של אודיו באיכות גבוהה המיועד לצרכן הביתי? מישהו?
הכול יהיה יקר יותר, אחרת איך ימכרו אולטרה..

עכשיו ברצינות, יש סיכוי שנתחיל לראות יותר ויותר מערכות סטריאו דוגמת ה EB של טידל או dutch & dutch, רמקולים הייאנד אודיופלים מוגברים ויקרים במקום מערכות מרובות חלקים שתופסות מקום ומהוות מפגע אסטטי לבית.
מרידיאן עשו זאת לפני שני עשורים, היום השוק הרבה יותר פתוח לנושא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני חושב ש:
  1. עיקר העתיד מצוי בסטרימינג (לא סותר איכות טובה), ולמי שחשובה הבעלות על מוזיקה -- downloads.
  2. לא נראה לי שהמדיה הפיסית והמערכות הביתיות יעלמו בעתיד הנראה לעיין, אבל בהמשך, פחות ופחות ידעו מה זה CD או אפילו ויניל, כמו שהיום יש כבר הרבה שמראים להם קסטה והם לא יודעים מה זה.
  3. דגש גדל והולך על on the go, לא על מערכות ביתיות מפוארות.
  4. למעטים יחסית שירצו מערכת ביתית, כנראה שהדגש יהיה יותר על ריבוי ערוצים, כמו Dolby Atmos ודברים שאי אפשר להשיג דרך אוזניות
  5. אולי יפתחו גם אוזניות multichannel טובות, ו/או כאלה שיודעות לתת תחושה של סאב רציני :)
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
להוסיף למה שכתב AK1 כבר ההווה מבוסס ב-95 אחוז על סטרימינג. מדיות פיזיות יישארו בשולי שוליים. כל שוק המוסיקה הדו ערוצית הולך לרמקולים אקטיביים בעלי יכולת הזרמה ותמיכה בכמה שיותר שירותים ופורמטים. אלא שהמוסיקה הרב ערוצית לא תישאר כזו. כבר היום משקיעה אפל עשרות מליוני דולרים בטכנולוגיית האודיו המרחבי שאמורה לתת צליל היקפי משני רמקולים או אפילו מרמקול יחיד בכל תחום התדרים, כולל כתחליף לסאב וופר. השקעה כזו חייבת להניב פירות. היא תניב פירות בנושא רמקולים ובנושא צליל היקפי באוזניות, וגם סוני בעניין, אם כי בהשקעה פחותה בטכנולגיית 360 מעלות שלה. זה הכיוון, סאונד רב ערוצי היקפי מרמקול אחד או מקסימום שניים או באוזניות.

טווח להשתלטות האודיו המרחבי על השוק שלוש עד שש שנים (2025-2028).

לגבי סאונד רב ערוצי לקולנוע ביתי - לדולבי ול-DTS יישאר נתח השוק של בתי הקולנוע. בבתים פרטיים תוחלף מערכת סאונד רב ערוצית - ברמקול יחיד או שני רמקולים, בדיוק כפי שיקרה בסטריאו. גם הבלו ריי הפיזי בדרך להיעלם. אני יודע שהפורום איננו עוסק בתמונה של הקולנוע הביתי אבל הטלויזיות ייעלמו וייהפכו לטלויזיות טאפט - כלומר תוכל להזמין מסוחר האודיו-הוידאו כל מסך בכל גודל שתרצה - הפאנלים יחוברו בידי המתקינים בבית לגודל הדרוש. סמסונג הציעה את החזון הזה כבר לפני יותר מ-15 שנה, והוא מתממש. כבר היום ניתן להזמין מחטיבת הפרו של Lg טלויזיה מוגמרת בגודל של עד 300 אינץ׳. המחיר ל-300 אינץ׳ של LG הוא יותר ממליון דולר, ומסך כזה הוא היום בגדר ״מדגים יכולות טכנולוגיות״, אבל לשם זה הולך.

טווח להשתלטות טלויזיות הטאפט על השוק - כחמש שנים (2027).
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
להוסיף למה שכתב AK1 כבר ההווה מבוסס ב-95 אחוז על סטרימינג. מדיות פיזיות יישארו בשולי שוליים. כל שוק המוסיקה הדו ערוצית הולך לרמקולים אקטיביים בעלי יכולת הזרמה ותמיכה בכמה שיותר שירותים ופורמטים. אלא שהמוסיקה הרב ערוצית לא תישאר כזו. כבר היום משקיעה אפל עשרות מליוני דולרים בטכנולוגיית האודיו המרחבי שאמורה לתת צליל היקפי משני רמקולים או אפילו מרמקול יחיד בכל תחום התדרים, כולל כתחליף לסאב וופר. השקעה כזו חייבת להניב פירות. היא תניב פירות בנושא רמקולים ובנושא צליל היקפי באוזניות, וגם סוני בעניין, אם כי בהשקעה פחותה בטכנולגיית 360 מעלות שלה. זה הכיוון, סאונד רב ערוצי היקפי מרמקול אחד או מקסימום שניים או באוזניות.

טווח להשתלטות האודיו המרחבי על השוק שלוש עד שש שנים (2025-2028).

לגבי סאונד רב ערוצי לקולנוע ביתי - לדולבי ול-DTS יישאר נתח השוק של בתי הקולנוע. בבתים פרטיים תוחלף מערכת סאונד רב ערוצית - ברמקול יחיד או שני רמקולים, בדיוק כפי שיקרה בסטריאו. גם הבלו ריי הפיזי בדרך להיעלם. אני יודע שהפורום איננו עוסק בתמונה של הקולנוע הביתי אבל הטלויזיות ייעלמו וייהפכו לטלויזיות טאפט - כלומר תוכל להזמין מסוחר האודיו-הוידאו כל מסך בכל גודל שתרצה - הפאנלים יחוברו בידי המתקינים בבית לגודל הדרוש. סמסונג הציעה את החזון הזה כבר לפני יותר מ-15 שנה, והוא מתממש. כבר היום ניתן להזמין מחטיבת הפרו של Lg טלויזיה מוגמרת בגודל של עד 300 אינץ׳. המחיר ל-300 אינץ׳ של LG הוא יותר ממליון דולר, ומסך כזה הוא היום בגדר ״מדגים יכולות טכנולוגיות״, אבל לשם זה הולך.

טווח להשתלטות טלויזיות הטאפט על השוק - כחמש שנים (2027).
כפרה עליך. תודה על הפירוט.
אוקיי. זה המיינסטרים.
השאלה אם בתחום ההיי אנד, או השאיפה לאיכות אודיו, יש התפתחויות טכנולוגיות חדשות. כנראה שכרגע לא?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
טווח להשתלטות האודיו המרחבי על השוק שלוש עד שש שנים (2025-2028).
טווח להשתלטות טלויזיות הטאפט על השוק - כחמש שנים
נראה לי קשה לתת הערכות זמנים קצרות-יחסית כאלה, במיוחד בהינתן שיש עדיין כל כך הרבה מושקעים בטכנולוגיות הקיימות, ולא כולם רצים להחליף או לחשב מסלול מחדש. יש גם לא מעטים שפונים כיום לוויניל, מה שמסיט אנשים ממסלולי ה"השתלטות".

כנראה שהדברים החדשים יותר יתפסו קודם אצל הצעירים -- שהם רבים -- ו-early adopters, שהם לא כל כך רבים, וייקח זמן עד ל"השתלטות".

גם התחזיות השחורות מלפני הרבה שנים שניבאו את מותו של ה-CD תוך זמן קצר התבדו. הדברים לא עובדים כל כך מהר.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
כפי שכתבתי מדיות פיזיות יישארו בשולי השוליים. שימו לב כשאתם נכנסים לקנות דיסק אודיו, או בלו ריי וידאו באמאזון - האפשרות הראשונה והזולה ביותר שקופצת לכם היא לא הדיסק הפיזי - היא ההזרמה. אמאזון פריים אודיו, אמאזון פריים וידאו - כשהקמעונאית הגדולה בעולם יכולה להעביר לך מהמחסנים שלה את הדיסק הפיזי, אבל היא ממליצה בפניך כאפשרות ראשונה על ההזרמה באמצעות שירותי ההזרמה שלה - אז לשם זה הולך. זו ההשתלטות על השוק שעליה כתבתי. יש מליארדים שצורכים תוכן (מוסיקה וגם וידאו) היום בעולם, אני לא יודע כמה מהם עושים את זה באמצעות מדיה פיזית או באמצעות הזרמה. מהמר על 95 אחוז להזרמה מול 5 אחוז בלבד למדיה פיזית על שלל סוגיה. ובשוק עולמי גם 5 אחוז שעדיין מעדיפים את המדיה הפיזית זה שוק ענק שיכול להבטיח פרנסה לעשרות אלפי אנשים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
שימו לב כשאתם נכנסים לקנות דיסק אודיו, או בלו ריי וידאו באמאזון - האפשרות הראשונה והזולה ביותר שקופצת לכם היא לא הדיסק הפיזי - היא ההזרמה
זה פשוט לא נכון, בטח לא בכל המקרים.

חיפשתי הרגע Beethoven 5 Kleiber באמזון UK וקיבלתי 2 ראשונים דיסקים פיזיים, שלישי ויניל, רביעי MP3, ושאר ה-12 שבאו אחר כך בעמוד הראשון היו דיסקים פיזיים. לא בדקתי את העמוד השני.

באמאזון US עשרת הראשונים היו פיזיים, ובכל העמוד היו שני MP3 מתוך כל ה-17 שבעמוד הראשון.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
אז כנראה אלגוריתם החיפוש פועל באופן שונה בהתאם לחיפוש הראשוני שלך. חיפשתי הבוקר באמאזון USA בלו ריי של דויטשה גרמופון (ברנבויים, מוטר, מייסקי) של הקונצרט׳ו המשולש של בטהובן שמופיע בשלל צורות: דיסק פיזי רגיל, דיסק פיזי פיור אודיו, ודיסק פיזי בלו ריי וידאו, יש גם מהדורת ספיישל שמשלבת בין כל שלושת הפורמטים. קיבלתי בתוצאות הראשונות של החיפוש הזרמה באמאזון פריים וידאו לשימוש בכל זמן, אחר כך הזרמה באמאזון פריים אודיו, ורק כאופציה שלישית רכישה של המדורה הספיישל שמשלבת שלושה דיסקים. אבל זה רק עניין שולי.

העיקר הוא לאן השוק הולך, והוא הולך לסטרימינג, גם באודיו וגם בוידאו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אז כנראה אלגוריתם החיפוש פועל באופן שונה בהתאם לחיפוש הראשוני שלך. חיפשתי הבוקר באמאזון USA בלו ריי של דויטשה גרמופון (ברנבויים, מוטר, מייסקי) של הקונצרט׳ו המשולש של בטהובן שמופיע בשלל צורות: דיסק פיזי רגיל, דיסק פיזי פיור אודיו, ודיסק פיזי בלו ריי וידאו, יש גם מהדורת ספיישל שמשלבת בין כל שלושת הפורמטים. קיבלתי בתוצאות הראשונות של החיפוש הזרמה באמאזון פריים וידאו לשימוש בכל זמן, אחר כך הזרמה באמאזון פריים אודיו, ורק כאופציה שלישית רכישה של המדורה הספיישל שמשלבת שלושה דיסקים. אבל זה רק עניין שולי.

העיקר הוא לאן השוק הולך, והוא הולך לסטרימינג, גם באודיו וגם בוידאו.
חיפשתי הרגע באמאזון קום Barenboim Mutter Maisky Blu Ray, והתגובה הראשונה הייתה בכלל NETGEAR Wi-Fi Range Extender EX3700. השניה היתה אמנם MP3, אבל של הסימפוניות של בראהמס, ושאר התוצאות לגמרי לא רלוונטיות. גם ללא המילים Blu-ray אין שם את הביצוע הזה, לא בבלו-ריי ולא בפורמט אחר. אחר כך הבנתי שבטח התכוונת שהצ'לן הוא Yo-Yo Ma, ולא מייסקי, וכשחיפשתי Barenboim triple Mutter Blu ray הבלו ריי / DVD היה ראשון, ושאר התוצאות לא קשורות למוזיקה. כשחיפשתי רק Barenboim triple Mutter, התוצאה הראשונה נתנה את פירוט המחירים, לפי הסדר הבא: דיסק אודיו, MP3, ויניל. 4 התוצאות הבאות היו של הפרקים הנפרדים ב-MP3:

index.jpg


כך שנראה שהסקת מסקנות מרחיקות לכת לגבי המדיניות של אמאזון בתיעדוף תוצאות סטרימינג לעומת דיסקים פיזיים בהסתמך על מעט מדי נתונים.

בכל מקרה, על זה שהמגמה הכללית היא סטרימינג אין ויכוח.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
היי חברים,

דיון מעניין.



כמות חברות האודיו האיכותי שצצות הוא אדיר .פשוט אדיר.מעולם לא היה מבחר כזה - מעולם לא היתה תחרות כזו.
המוזיקה נהייתה נגישה מתמיד וגם התוכן הרב ערוצי ערוצי. זה פקטור מהותי ביותר.
מעולם לא היינו ולא נהיה המינסטרים - אבל במספרים מוחלטים - אנו רואים רק עליה בצריכת מוצרי איכות .

ברמת הקולנוע הביתי -קצה - חדרי הקרנה מושקעים בטירוף - אנשים רוצים חדר קולנוע בבית.לא פינה בסלון . הקורנה חיזקה את זה מאוד - אנשים רוצים את כל המתקנים בבית (מי שיכול להרשות לעצמו),כמות סדרות האיכות /סרטים -הניגישים "אינסטנט" היא כזו שלא דמיינו .
המקרן כנראה יתחלף במיקרו LED בבניה אישית כפי שצוין ואת רמקול הסנטר יחליפו 2 סנטרים שיצרו פאנטום בינהם(מעל ומתחת למסך)

בעניין של דו ערוצי - נגישות לתכנים כבר דיברנו. ודאי שהמיינסטרים הולך לאן שהולך . אבל במספרים מוחלטים שוב -גם כאן יש עליה במספר החברות,שירותים ומה לא .
רוב האנשים ברגע שהם נחשפים למוזיקה באיכות גבוהה - לא נשארים אדישים לזה.צורך מולד.

אין ספק שגם רואים הרבה רמקולים אקטיביים היי אנד צצים ובאיכות ללא פשרות. למרות האיכות,אני לא יודע האם זה יתפוס בעולם האודיופילי בעיקר מסיבות פסיכולוגיות + קצת הורג את התחביב בעיני אודיופילים רבים.
עד כה - זה לא תפס.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
אני דווקא לא רואה את האודיופילים מצטמצמים לרמקולים אקטיבים עם מגבר קלאס D בפנים ,ללא כבלים והכל בשידור באויר ,
אודיופיל אמיתי אוהב מכשירים גדולים יפים וטובים , אוהב ארונות תקליטים ודיסקים ,למרות שאני באופן אישי לא מתעניין יותר במדיה פיזית ,ואם תקליטים מעדיף לשמוע אצל חברים שמסוגלים להחזיק ציוד כזה אולטימטיבי ,אחרת זה סתם על הפנים ,
רציתי רגע להתיחס לשאלת האולטרה היי אנד , באם בכלל יש ?
הסיפור האישי שלי שאני מחכה לרכיבים לשידרוג הרמקול שלי ובינתיים הלווה לי דן נגר איזה פרליסטון דרגה אחת מתחת למשובח שלהם , הגיע כמו שתיל קטן בעציץ ,ניגנתי איתו בא לי למות ,אבל מכייון שבגלל הקורונה יש מחסור בסדרות היקרות של הקבלים של מונדורף המשכתי לשמוע קצת עם הפרליסטון מחוסר ברירה ,והנה במהלך השבועות העציץ הקטן גדל כל יום עד שהפך לעץ ענק ,מדובר ברמקול שעולה פחות מעשרה אחוז משלי , ועושה לי פה מוסיקה שלא תאומן , היה אומנם צריך התאמות כמו מדידה חוזרת ב RC 'מעבר לקדם שפופרתי גדול של VAC , אבל הנה קצת האהבה ונסיון של החיים ואפשר להוציא מים חיים מהסלע , האולטרה נמצא אצל האודיופיל ואצל החברים שלו ולאו דווקא באיזה מכשיר מפונפן במאות אלפי דולרים שלא עובר שום ציוד טוב שיש בשפע במחירים הגיוניים (יחסית ) ,
קצת עבודה על החדר ,שיכוך, כיוון ,אקוסטיקה , הכבלים הנכונים ,וניתן להגיע לאותה רמה של מה שאתם מכנים "אולטרה" בקלות ,
ההיתי השבוע אצל גיא חורש ,לא שיש לו ציוד אנטרי , אבל זה לא גולדמונד ובטח שלא קוורו רחמנא לצלן ,והנה הלכתי לשמוע מלקו שעובד נהדר אבל הצליל שהבחור קיבל הרס אותי , התרגשתי !!!! הייתי מאושר בשבילו ושמחתי להנות ממש ולא סתם קומפלימנטים כי הוא חבר טוב שלי ,
לסיכום ,קצת אהבה מסביב ,הרבה סבלנות לברייק ומקבלים תוצאה אולטרה מציוד נורמלי לגמרי , אני מצליח להפיק צליל נהדר ממגבר קלאס D שלי שעלה לי עשרת אלפים שקל קרוב מאוד או טיפה שונה מהמונו בלוקים שלי שעולים פי כמה (40000 דולר חדשים ) הלויתי לרן אותם עד שיגיעו המגברים שלו לכמה שבועות , לא שמעתי תלונות ,להפך ,אמר לי "הלואי והמגבר החדש ינגן כך '
לסיכום חברים ,לא אולטרה ולא נעליים הכל בידיים שלכם וקצת מזל עם החדר ,לא יהיה טוב עם תקרה של 210 סנטימטר או חדר קטן קטן ,לא יהיה טוב עם מגברים חלשים מדי לרמקול ,
ותודה לדן נגר שהלווה לי הרמקול והתאהבתי בו , אומנם כוון לי לטעמו , והוא מוממחה , אבל אני יותר מומחה לאוזניים שלי ,שיניתי הכל, עברתי לקלאס A ולכבלים הסתומים שלי ,והנה קצת ברייק וצמח לי מהשתיל הקטן בעציץ עץ ענק מרמקול שעולה כמו כסף שיש לי תמיד בארנק !
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
אנחנו האודיופילים מיעוט, מיעוט משובח אבל מבוטל, והמשקל שלנו באוכלוסיה זעיר ממש, כאחוז מהאוכלוסיה הבוגרת. האם בטווח של עשר שנים המיעוט הזה יוכל להחזיק את תעשיית מוצרי הקצה. כן, כי תמיד יהיו אנשים שירצו להתקרב למאת האחוזים ממה שאפשר לקבל ממערכת סטריאו ו/או קולנוע ביתי, ואם נפח המכירות ביחידות מוצר יירד, המחירים ימשיכו לעלות. בעוד חמש שנים כאשר נושא האודיו המרחבי יגיע לבשלות הנדסית-אקוסטית כך שיוכל להתממש בכל חדר, אני מקווה שאוכל להחליף את המערכת מרובת החלקים והרמקולים שלי, בזוג רמקולים אקטיביים מרחביים שיקנו לי בדיוק את אותה חוויה, הן בסאונד דו ערוצי והן בסאונד רב ערוצי. היום אני מסכים בהחלט שזה עדיין לא שם. אבל זה יהיה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אנחנו האודיופילים מיעוט, מיעוט משובח אבל מבוטל, והמשקל שלנו באוכלוסיה זעיר ממש, כאחוז מהאוכלוסיה הבוגרת. האם בטווח של עשר שנים המיעוט הזה יוכל להחזיק את תעשיית מוצרי הקצה. כן, כי תמיד יהיו אנשים שירצו להתקרב למאת האחוזים ממה שאפשר לקבל ממערכת סטריאו ו/או קולנוע ביתי, ואם נפח המכירות ביחידות מוצר יירד, המחירים ימשיכו לעלות. בעוד חמש שנים כאשר נושא האודיו המרחבי יגיע לבשלות הנדסית-אקוסטית כך שיוכל להתממש בכל חדר, אני מקווה שאוכל להחליף את המערכת מרובת החלקים והרמקולים שלי, בזוג רמקולים אקטיביים מרחביים שיקנו לי בדיוק את אותה חוויה, הן בסאונד דו ערוצי והן בסאונד רב ערוצי. היום אני מסכים בהחלט שזה עדיין לא שם. אבל זה יהיה.
אחוז זה המון! אחד על כל 100 מעל גיל 18? כנראה שיש הרבה פחות, אבל אני לא אוהב להמציא "סטטיסטיקות" (וגם לא לתת לוחות זמנים שאינם מבוססים על שום דבר).

חוצמזה, ייתכן שבעתיד יהיו מכשירים לקהל הרחב באיכות גבוהה יותר ממה שאפשר להשיג היום במערכות מסובכות ויקרות להחריד, וזה יהיה מספיק טוב לרוב המוחלט של האודיופילים. אני מעריך שתמיד יהיה שוק נישה למעטים שיצרכו אקסטרא איכות מעבר למצויין, אבל שיעורם באוכלוסייה יהיה קטן יותר מהאולטרא-אודיופילים של היום. בעצם אולי בעתיד הציוד בכלל לא יעסוק בהרעדת אוויר כמו כל מה שיש ומנסים לעשות כרגע, אלא יפנה ישירות למערכת העצבים, בלי שיהיה הבדל מהותי בין מכשירים שונים. אי אפשר לומר בביטחון מה יהיה.

אני גם לא חושב שיש סקלה של 100% שאנשים שואפים לקבל אותה ממערכת סטריאו ו/או קולנוע ביתי ועליה אפשר למקם את כל המערכות בעולם בסדר עולה (או יורד). לדעתי, מעל רמה מסוימת זה כבר ללכת הצידה בכל מיני כיוונים שונים, שאי אפשר לומר שאחד אובייקטיבית עדיף על משנהו.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור