שאלה: מה עתיד ההיי אנד?


Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
114
נקודות
43
אין באמת זרימה של המוני משתמשים חדשים לתחום היי אנד בעולם המערבי. אילו שיש להם מערכות היי אנד ורוצים להשתדרג- אין להם כל כך למי למכור ,מאחר ואין חסר עולמי בציוד אודיו ולכולם יש מה שהם כבר ציוד שהם בחרו.
יצרנים שאמורים למכור מוצרים חדשים-נתקלים בבעיה שאין משתמשים חדשים והם מתחרים בעצם ברצון של אחרים למכור את יד שניה שלהם.
לכן, אם היצרן כבר מצליח למכור הוא יעשה את זה במוצר במחיר גבוהה מאוד ,מאחר והם לא מסוגלים למכור הרבה מוצרים . לראיה, יש כמות חברות עצומה שמוכרות מוצרים במחירי אולטרה היי אנד , כלומר אין באמת איזה סוד טכנולוגי שמצריך כדי למכור במחירים כאילו.

בקיצור ,כל עוד לא תהיה צמיחה משמעותית במספר המשתמשים- תהיה נסיגה של התחום.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
אין באמת זרימה של המוני משתמשים חדשים לתחום היי אנד בעולם המערבי. אילו שיש להם מערכות היי אנד ורוצים להשתדרג- אין להם כל כך למי למכור ,מאחר ואין חסר עולמי בציוד אודיו ולכולם יש מה שהם כבר ציוד שהם בחרו.
משיחות שאני עורך עם חברים מהתחום, שהם משווקים ולאו דווקא בוטיקיים בהגדרה, המגמה הזאת לא ניכרת. לדוגמא, רמקולים בעלויות של עשרות אלפי שקלים נמכרים על בסיס שבועי....והרבה. רק מציין לפני שמספידים....
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
114
נקודות
43
הנתונים שלי הם מ4 משווקים- 3 בארה"ב אחד בגרמניה ועדיין לא מתיימר לסטטיסטיקה מספיקה.
מה קרה לרמקולים הישנים של אילו שקנו רמקולים בעשרות אלפים?:cool:
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
כמעט בלתי אפשרי לנחש מה יהיה עתיד האודיו הגבוה (!) כי כל אחד מאתנו רואה מהרהורי לבו – בין שהם כוזבים ובין שלא – וממה שהוא מכיר אישית ומהחוג הקרוב לו. מה שאנחנו צריכים הוא מבט-על יבש על התחום כולו, וזה הרבה פחות פשוט ממה שנדמה.

הדעיכה של האודיו הביתי ההמוני התחילה כבר בשנות השמונים, אם לא לפני כן. מאז, מערכת הסטריאו המוכרת – מקור, הגברה, רמקולים – הפכה לנישה.

עשרות השנים שעברו לא מראות איזו קפיצה דרמטית בתחום, אלא יותר התפתחות הדרגתית (בדיוק כמו בעולם הרכב. זוכרים את אותם סרטי מדע בדיוני ישנים שהראו שבשנת 2001 כולנו נהיה עם מכוניות מכונפות?).

יש המון יצרנים, רובם המכריע קטנים, וכך גם תקציבי המו"פ שלהם. לכל יצרן יש איזה רעיון, אפקטיבי יותר או פחות, ואתו הוא תקוע. אין איזו חברת ענק, עם תקציבים כמעט לא מוגבלים, המתחילה מדף לבן את כל המו"פ שלה על עולם האודיו – החל מהמיקרופון (למישהו יש רעיון יותר טוב מהמכשיר הזה?) ועד למה שמגיע אל המאזין.

מכאן אני מסיק, שכל עוד אלה פני הדברים, ואם מישהו לא יבוא עם איזה רעיון פנטסטי וישים, התחום ימשיך, כמו בעבר, בהתפתחות ההדרגתית שלו.
מה שאומר, שעוד עשר שנים, הממוצע בהיי אנד הגבוה – בייחוד בתחומי ההגברה, הרמקולים והמקורות האנלוגיים – יהיה מעט יותר טוב מהיום.

במקורות הדיגיטליים אנחנו רואים את ההתקדמות הרבה ביותר. אין כמעט מקום להשוואה בין הרמה הממוצעת של המקורות הדיגיטליים בעשור הראשון של המילניום לבין הממוצע העכשווי. האם גרף העלייה הזה ימשיך? סביר להניח שכן, ובייחוד מפני שהוא משיק (ולרוב קצת מפגר ביחס) לתמורות בפיתוח הדיגיטלי המואץ בעולם שמחוץ לתחום.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אם לסכם את הפוסט מעל: התקדמות מעט מחירים הרבה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
אם לסכם את הפוסט מעל: התקדמות מעט מחירים הרבה.
כמעט הכל עולה. טבע הדברים. מי שלא יהיה אטרקטיבי לא ישרוד. כלכלה פשוטה.
במקורות הדיגיטליים אנחנו רואים את ההתקדמות הרבה ביותר. אין כמעט מקום להשוואה בין הרמה הממוצעת של המקורות הדיגיטליים בעשור הראשון של המילניום לבין הממוצע העכשווי.
לא יודע...השוויתי לאחרונה ממיר בן 12 שנים, לממיר עדכני יוקרתי, ההבדלים היו עניין של טעם. ויש ממירים בני כמעט 30 שנה שלטעמי לא נס ליחם.
מה שבטוח יש אפשרויות היום לרענן מוצרים ותכנונים טובים ותיקים עם מגברי שרת , קבלים נגדים וכולי עכשוויים ולקבל תוצאות מאוד מעניינות ומגוונות.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
כמעט הכל עולה. טבע הדברים. מי שלא יהיה אטרקטיבי לא ישרוד. כלכלה פשוטה.

לא יודע...השוויתי לאחרונה ממיר בן 12 שנים, לממיר עדכני יוקרתי, ההבדלים היו עניין של טעם. ויש ממירים בני כמעט 30 שנה שלטעמי לא נס ליחם.
מה שבטוח יש אפשרויות היום לרענן מוצרים ותכנונים טובים ותיקים עם מגברי שרת , קבלים נגדים וכולי עכשוויים ולקבל תוצאות מאוד מעניינות ומגוונות.
בהחלט. עד היום ציפ' הישן R2R TDA1541 נחשב לאחד המוזיקלים ever.
 
  • Like
Reactions: omi

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
כמעט בלתי אפשרי לנחש מה יהיה עתיד האודיו הגבוה (!) כי כל אחד מאתנו רואה מהרהורי לבו – בין שהם כוזבים ובין שלא – וממה שהוא מכיר אישית ומהחוג הקרוב לו. מה שאנחנו צריכים הוא מבט-על יבש על התחום כולו, וזה הרבה פחות פשוט ממה שנדמה.

הדעיכה של האודיו הביתי ההמוני התחילה כבר בשנות השמונים, אם לא לפני כן. מאז, מערכת הסטריאו המוכרת – מקור, הגברה, רמקולים – הפכה לנישה.

עשרות השנים שעברו לא מראות איזו קפיצה דרמטית בתחום, אלא יותר התפתחות הדרגתית (בדיוק כמו בעולם הרכב. זוכרים את אותם סרטי מדע בדיוני ישנים שהראו שבשנת 2001 כולנו נהיה עם מכוניות מכונפות?).

יש המון יצרנים, רובם המכריע קטנים, וכך גם תקציבי המו"פ שלהם. לכל יצרן יש איזה רעיון, אפקטיבי יותר או פחות, ואתו הוא תקוע. אין איזו חברת ענק, עם תקציבים כמעט לא מוגבלים, המתחילה מדף לבן את כל המו"פ שלה על עולם האודיו – החל מהמיקרופון (למישהו יש רעיון יותר טוב מהמכשיר הזה?) ועד למה שמגיע אל המאזין.

מכאן אני מסיק, שכל עוד אלה פני הדברים, ואם מישהו לא יבוא עם איזה רעיון פנטסטי וישים, התחום ימשיך, כמו בעבר, בהתפתחות ההדרגתית שלו.
מה שאומר, שעוד עשר שנים, הממוצע בהיי אנד הגבוה – בייחוד בתחומי ההגברה, הרמקולים והמקורות האנלוגיים – יהיה מעט יותר טוב מהיום.

במקורות הדיגיטליים אנחנו רואים את ההתקדמות הרבה ביותר. אין כמעט מקום להשוואה בין הרמה הממוצעת של המקורות הדיגיטליים בעשור הראשון של המילניום לבין הממוצע העכשווי. האם גרף העלייה הזה ימשיך? סביר להניח שכן, ובייחוד מפני שהוא משיק (ולרוב קצת מפגר ביחס) לתמורות בפיתוח הדיגיטלי המואץ בעולם שמחוץ לתחום.
שמעון ידידי, בדיוק על זה כתבתי. לאפל, אותה חברת ענק, יש תקציבי פיתוח בתחום האודיו המרחבי בדיוק כמו בכל תחום אחר שתרצה לעסוק בו, של עשרות אם לא מאות מליוני דולרים. תקציב המו״פ בשנה אחת יכול להגיע למכירות כל ענף האודיו היי אנד ביחד. אם אפל תרצה, ולדעתי היא רוצה, למצוא את אותו רעיון פנטסטי וישים, היא תמצא אותו, ותממש אותו ולדעתי הכיוון של אודיו מרחבי הוא הכיוון שאפל בחרה בו.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
בהחלט. עד היום ציפ' הישן R2R TDA1541 נחשב לאחד המוזיקלים ever.
לגמרי. כעת עם לומין וספק כח של תדי הגעתי בערך לצליל של Naim CD3 (TDA1541) שהיה לי למשך חודש, ושכל כך התלהבתי ממנו ששדרגתי לנגן יותר גבוה שנשמע על הפנים.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
שמעון ידידי, בדיוק על זה כתבתי. לאפל, אותה חברת ענק, יש תקציבי פיתוח בתחום האודיו המרחבי בדיוק כמו בכל תחום אחר שתרצה לעסוק בו, של עשרות אם לא מאות מליוני דולרים. תקציב המו״פ בשנה אחת יכול להגיע למכירות כל ענף האודיו היי אנד ביחד. אם אפל תרצה, ולדעתי היא רוצה, למצוא את אותו רעיון פנטסטי וישים, היא תמצא אותו, ותממש אותו ולדעתי הכיוון של אודיו מרחבי הוא הכיוון שאפל בחרה בו.
אבל אפל מעולם לא היתה "אודיו גבוה". גם דולבי, אני לא זוכר אי פעם ששמעתי משהו של דולבי, על כל שלל אלגוריתמים ויחידות החומרה שלהם, שראיתי בו ערך מוסף להנאה ממוזיקה.
גם לא ראיתי שירשורים שבו אומרים באופן מובהק ש- DTS או אטמוס או כל שם מופלץ אחר של טכנולוגיית סאונד היקפי, עדיף על קודמיו, כשכל שאר התנאים זהים (הגברה, רמקולים וכו'). אולי פיספסתי.

רוצה לאמר, החברות לא מכוונות לאודיו גבוה אלא למכירות. השאלה אם בתוך כך, תהיינה פריצות בדרך בטכנולוגיות הגברה, דרייברים אקוסטיים, חשמל או דיגיטל, שמטרתן לייצר נאמנות גבוהה יותר למקור. ואם כן, איפה הכי סביר שתהיינה פריצות כאלה?
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
כמעט הכל עולה. טבע הדברים. מי שלא יהיה אטרקטיבי לא ישרוד. כלכלה פשוטה.

לא יודע...השוויתי לאחרונה ממיר בן 12 שנים, לממיר עדכני יוקרתי, ההבדלים היו עניין של טעם. ויש ממירים בני כמעט 30 שנה שלטעמי לא נס ליחם.
מה שבטוח יש אפשרויות היום לרענן מוצרים ותכנונים טובים ותיקים עם מגברי שרת , קבלים נגדים וכולי עכשוויים ולקבל תוצאות מאוד מעניינות ומגוונות.
שוקרון יקר, זאת הסיבה שכתבתי - במפורש - את המילים "הרמה הממוצעת". הרי ברור לכולנו שיש חריגים, והם רק היוצאים מן הכלל המעידים, מאוד, על הכלל. זאת גם ההזדמנות להזכיר מכשיר שכמעט לא היה קיים בעשור הראשון של המילניום: שרת מוזיקה. מה ששרתי קצה, בחיבור לממירים טובים, מסוגלים לעשות בשנים האחרונות הוא לא פחות מפלא.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
שוקרון יקר, זאת הסיבה שכתבתי - במפורש - את המילים "הרמה הממוצעת". הרי ברור לכולנו שיש חריגים, והם רק היוצאים מן הכלל המעידים, מאוד, על הכלל. זאת גם ההזדמנות להזכיר מכשיר שכמעט לא היה קיים בעשור הראשון של המילניום: שרת מוזיקה. מה ששרתי קצה, בחיבור לממירים טובים, מסוגלים לעשות בשנים האחרונות הוא לא פחות מפלא.
בשבילך..ערן :)...וכן, מבין מה אתה אומר, ואפילו ציינתי ששם במקור צפויים השינויים ה" דרמטיים" הבאים. ועדיין, שיפורים לאוזנו של אחד זה הרעה לאוזנו של אחר..
אני עוד עם דיסקים ככה שבשורת השרתים סטרימרים טרם הגיעה אליי. נראה אולי בעתיד.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
"מה עתיד ההי אנד?"
מאיפה אנחנו יודעים,בחיאת מנוש?
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
אפשר לקבל אינדיקציה למה שהולך דרך הלוחות, להתסתכל בלוחות ולהיזכר בשנים עברו פסח, הלוחות עכשיו צריכים להיות מפוצצים ב המון ציוד למכירה, היום בהתבוננות בלוחות אין כלום חדש הכל מודעות ישנות, חלקם אף שנים על גבי שנים אנשים ברוך השם סבלנות אין קץ, מגבר משולב\כוח או רמקול נורמאלי 1 אין. יש קומץ מועט ביותר מוציא מוצרים חדשים אולטרא יקרים (אפילו לא קומץ אלה בודדים), נוצר פער עצום בין הביוקרים ל כלום, אם תוריד את ה קומץ הזה שנשאר אז מה בעצם יישאר = כלום.
1 ועוד 1 פשוט, עדיף למכור משהו 1 מהאולטרא מה שנותן מרווח נשימתי רחוק, בגלל זה פתאום מופיעים מוצרים בקטגוריה הזאת, מאשר 100 מוצרי הייאנד (הגברות\רמקולים\נגנים ועוד בקיצור כל מה שלא קונם היום\מה שלא מתאפשר היום למכור, וכמובן יש כאלה שטוענים שהעסק פורח אז ... רק שנהיה בריאים חג שמח.
 

נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
שמעון ידידי, בדיוק על זה כתבתי. לאפל, אותה חברת ענק, יש תקציבי פיתוח בתחום האודיו המרחבי בדיוק כמו בכל תחום אחר שתרצה לעסוק בו, של עשרות אם לא מאות מליוני דולרים. תקציב המו״פ בשנה אחת יכול להגיע למכירות כל ענף האודיו היי אנד ביחד. אם אפל תרצה, ולדעתי היא רוצה, למצוא את אותו רעיון פנטסטי וישים, היא תמצא אותו, ותממש אותו ולדעתי הכיוון של אודיו מרחבי הוא הכיוון שאפל בחרה בו.
פורמט HDCD פשוט היה נהדר והכי קרוב לאנאלוג אך הוכחד מהעולם ע"י מיקרוסופט משיקולים מסחריים, אחת השערוריות הכי גדולות בעולם עבור מי שחיפשו ומחפשים צליל טוב, אין מה לסמוך על מפלצות שכאלה.

 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
סתם הערת אגב, לא באמת צריך פורמט מעבר ל 44.1, יכול להיות שהנדסית קל יותר לשחזר גל אנלוגי מהיירז (גם לא בטוח), אבל עקרונית זה בלתי נחוץ בעליל.
(בווידאו העלאת רזולוצית פיקסלים משפיעה באופן ישיר על התוצאה, באודיו זה לא המצב)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
פורמט HDCD פשוט היה נהדר והכי קרוב לאנאלוג אך הוכחד מהעולם ע"י מיקרוסופט משיקולים מסחריים, אחת השערוריות הכי גדולות בעולם עבור מי שחיפשו ומחפשים צליל טוב, אין מה לסמוך על מפלצות שכאלה.

איזה נהדר? זה ניסיון להפיק רזולוציה של 20 ביט מדיסק שאפשר לנגן בנגן CD רגיל, כשאת התועלת ניתן לקבל רק ע"י decoder בחומרה (ובהמשך בתוכנה), וכאשר, כפי שכתוב במקור שאתה עצמך הפנית אליו:

The claim that the encoding process is compatible with ordinary CD players (without audible distortion) is disputed: not being able to decode the peak soft limiting, a normal CD player will output distorted peaks


פורמט שנותן רק 20/44.1 היה מיושן כבר בתחילת שנות ה-2000. זה היה נחמד ל-1995, אבל ב-1999 נכנס לשוק SACD, ב-2000 נכנס DVD-Audio, ו-Blu-ray-Audio ב-2008, שכל אחד מהם יכול לתת הרבה יותר.

אז אין שום שמץ שערורייה בזה שמיקרוסופט הפסיקה לתמוך בזה ב-2005.
 

נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
איזה נהדר? זה ניסיון להפיק רזולוציה של 20 ביט מדיסק שאפשר לנגן בנגן CD רגיל, כשאת התועלת ניתן לקבל רק ע"י decoder בחומרה (ובהמשך בתוכנה), וכאשר, כפי שכתוב במקור שאתה עצמך הפנית אליו:

The claim that the encoding process is compatible with ordinary CD players (without audible distortion) is disputed: not being able to decode the peak soft limiting, a normal CD player will output distorted peaks


פורמט שנותן רק 20/44.1 היה מיושן כבר בתחילת שנות ה-2000. זה היה נחמד ל-1995, אבל ב-1999 נכנס לשוק SACD, ב-2000 נכנס DVD-Audio, ו-Blu-ray-Audio ב-2008, שכל אחד מהם יכול לתת הרבה יותר.

אז אין שום שמץ שערורייה בזה שמיקרוסופט הפסיקה לתמוך בזה ב-2005.
אם כך כל אלה: "פורמט שנותן רק 20/44.1 היה מיושן כבר בתחילת שנות ה-2000. זה היה נחמד ל-1995, אבל ב-1999 נכנס לשוק SACD, ב-2000 נכנס DVD-Audio, ו-Blu-ray-Audio ב-2008" נשמעים יותר טוב מ HDCD ?
כל מי שאוזניו בראשו ושהשווה בין הפורמטים, ולצערי\נו היו מעט ריליסים בHDCD יגיד לך שהנ"ל נשמע יותר טוב מהשאר, לצטט מספרים זה לא בעיה רק לשם הוויכוח כפי שאתה נוהג לעשות כל הזמן, ספר לנו: האם עשית השוואה כזו בעצמך?
תאר לך כמה דיונים אינסופיים דיגיטל vs אנאלוג היו נחסכים אם כל ה redbook היו ב HDCD!
הפורמט לא נגנז משיקולים טכניים גרידא כי redbook הזבל אקטואלי ושולט עד היום, הסיבה היתה כלכלית בלבד כדי למשוך אנשים לשירותי המוזיקה של מיקרוסופט.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אם כך כל אלה: "פורמט שנותן רק 20/44.1 היה מיושן כבר בתחילת שנות ה-2000. זה היה נחמד ל-1995, אבל ב-1999 נכנס לשוק SACD, ב-2000 נכנס DVD-Audio, ו-Blu-ray-Audio ב-2008" נשמעים יותר טוב מ HDCD ?
כל מי שאוזניו בראשו ושהשווה בין הפורמטים, ולצערי\נו היו מעט ריליסים בHDCD יגיד לך שהנ"ל נשמע יותר טוב מהשאר, לצטט מספרים זה לא בעיה רק לשם הוויכוח כפי שאתה נוהג לעשות כל הזמן, ספר לנו: האם עשית השוואה כזו בעצמך?
תאר לך כמה דיונים אינסופיים דיגיטל vs אנאלוג היו נחסכים אם כל ה redbook היו ב HDCD!
הפורמט לא נגנז משיקולים טכניים גרידא כי redbook הזבל אקטואלי ושולט עד היום, הסיבה היתה כלכלית בלבד כדי למשוך אנשים לשירותי המוזיקה של מיקרוסופט.
HDCD הוא פורמט שפותח ע"י Prof." Keith O. Johnson", שהיה גם טכנאי ההקלטות של הלייבל Reference Recordings, ועשה הרבה מאוד הקלטות נפלאות טכנית, גם אנלוגיות וגם דיגיטליות, וכמובן שאת הדיגיטליות RR הוציאו ב-HDCD מהרגע שיכלו. אז לא פלא אם ההקלטות שלו עצמו נשמעות נפלא, גם ב-CD רגיל. הקלטות של אחרים -- איך שלפעמים, כמו שבכל פורמט לפעמים ההקלטה טובה יותר ולפעמים טובה פחות.

בכל מקרה, לא מדובר כאן על נס טכנולוגי -- HDCD זו טכנולוגיה שמנסה להפיק רזולוציה 20/44.1 על דיסק 16/44.1, כלומר במקרה האופטימלי שזה לגמרי מצליח בלי בעיות -- שכאמור זה לא תמיד כך -- זה שקול ל-DVD-Audio ב-20/44.1. לא קצה העולם, וכבר שמענו רזולוציות גבוהות בהרבה בלי להניד עפעף.

תמיד יהיו כאלה שישבעו בזקנו של הנביא מוחמד שהפורמט הנערץ עליהם נשמע טוב יותר מפורמטים נחותים טכנולוגית, כמו מעריצי ה-MQA, למשל. אז אין מה להתווכח איתם, פשוט לכל היותר לקבל את זה שיש אנשים שחושבים שהם שומעים דברים שאחרים לא שומעים או שומעים ההיפך.

כנ"ל במקרה זה. אני לא מוצא טעם להתווכח על כך ש-HDCD נחות טכנולוגית מ-SACD ומ-DVD-Audio/Blu-ray ברזולוציה מעל 20/44.1.

בכל מקרה, בהינתן שהוויכוחים על דיגיטל .vs אנלוג אינם שוכחים בהרבה גם בהינתן רזולוציות וטכנולוגיות עדיפות מ-HDCD, אין שום סיבה להניח שהיו נחסכים הרבה ויכוחים אם כל הדיסקים היו HDCD.

לכל היותר יודעים שהפורמט נגנז, ומה שמיקרוסופט אמרו על זה. זה לא אומר שהפורמט לא נגנז משיקולים אחרים או נוספים, כולל זה שהוא הפסיק להיות תחרותי.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור