כן, כן... בגלל זה שווי מניית החברה נמצא מעל 1000 דולר, לעומת 77 דולר של BMW (ישראל אינה בבואה למה שהולך בעולם)
אמינות, ע"פ קונסיומר ריפורט יונדאי נמצאת הרבה לפני שלושת הגרמניות שלא מתביישות לתקוע מחירי פרימיום בדרך למוסך.
אם אתה רוצה דוגמה מעולם האודיו לאיך בונים מוניטין ברגע, אז אסטלון.
חברה שכבר עם תחילתה ב 2013 עשתה בית ספר להרבה חברות וותיקות ומכרה את מוצריה כפרימיום מהרגע הראשון על אף שהגיע משום מקום, ללא שמץ של "מוניטין" קודם וממדינה ללא מסורת אודיו.
1- לשים את טסלה כמותג מול bmw כמותג זה על הגבול ההזוי. המניה של טסלה לא קשורה לאיכות המוצר. bmw מעולם לא טענו שהרכב שלהם הוא האמין ביותר. הוא לא. לפני שלושה שבועות קיבלתי את ה-bmw x5 החדשה שלי. 2022. בשביל הבדיקה קיבלתי נסיעת מבחן על טסלה מאוד נחשבת. היא די צעצוע לעומת ה-bmw. אז כן, המניות לא מעניינות.
אבל אהבתי את הדוגמא מעולם האודיו. אסטלון, כמו ויויד, יצאה לשוק עם עיצוב ״משוגע״ ומשכה הרבה תשומת לב. וגם, מוצר איכותי ביותר. לעומתו, הרמקולים של kef, מסדרת הדגל, עם כל המוניטין של החברה פשוט לא הצליחו. וגם הם, מה לעשות, פורצי דרך הרבה יותר מאסטלון בדגם הזה. מדוע הם לא הצליחו? שאלה טובה שעליה הרבה תשובות טובות.
ונחזור למונטטין שהשתמשת בו פעמיים בסתירה. לא אמרתי שבלי מוניטין לא מצליחים. אם עושים משהו מיוחד ומושך תשומת לב זה יכול להצליח. ולא, אי אפשר לבנות מוניטין ברגע. זה פשוט מנוגד לעצם המונח המילוני של המילה מוניטין. ואתה, כאחד שממש לפני כמה ימים הזריק לפה את אבן שושן, אמור לעשות סיבוב בגוגל לפני שאתה טוען משהו. בקיצור, מוניטין זה מונח נצבר, הוא לא נולד משום מקום. ולכן, אומרים ״צברתי מוניטין״. מבין?
אתה טועה ומטעה, נכון שבשענות אתה משלם על מעמד החברה אבל גם בשענות אתה משלם גם על חומר ומחקר - זו הסיבה מדוע טאג הוייר טורביליון או Zenith Christopher Columbus עולה יותר מפאטק קלטברה או וששרון קונסטנטין אוברסיז גם בגרסאות פרימיום.
אודדיופילים כמו בעלי שעונים משוויצים ברכישות שלהם בתוך הקהילה - בדיוק כמו באודיו, איש מחוץ לקהילת חובבי שעונים לא ישים לב אם ה AP על היד שלך מקור, זיוף אם בכלל ידע מי זו חברת AP ולמה השעון שלך לא מונע באמצעות סוללה.
שלי מקורי. אבל זה פחות חשוב. מה כן חשוב? שבשעון יש שענות, הנדסה. אבל כל שעון טוב ומהונדס היטב יראה בדיוק את אותה שעה. באודיו זה לא ככה. יש יותר טוב ויש פחות טוב. בשענות יש יותר ״יוקרה״ ופחות ״יוקרה״, יש היטב אסתטי, אמנות. ולבסוף, כסיו פשוט עם מנגנון קוואץ יותר מדויק מרוב השעונים האוטומטים ויהיה זול מהם. באודיו זה לא עובד ככה. באודיו הדיוק חשוב יותר מהיוקרה, האסתטיקה והאמנות. ולכן, הדוגמא לשעונים היא רלוונטית וחצי.
נו, איפה בדיוק זה סותר את הדברים שרשמתי, פרסום הוא פרסום הוא פרסום (כנ"ל לגבי שיווק) ואין זה משנה באיזה אפיק הוא נעשה - רשתות חברתיות, מובילי דעת קהל, כתבות מפרגנות, פרסומות ממוקדות, מגאזינים ועוד ערוצים... לא כל מוצר מקבל חשיפה בשלטי חוצות או טמבלביזיה
ונסיים בהתחלה. מי שקובע לבסוף אם המוצר ימכר או לא הם האודיופילים. ואתן לך דוגמא על חברה שלא משווקת כלל. דה וינצ׳י למשל לא משקיעה בפרסום. ואם נלך יותר רחוק אז אבולושיין אקוסטיק. והמוצרים שלהם ממוקמים בקצה העליון וחלומם של לא מעט אודיופילים. אבל הנה עוד מותג שלא משווק והוא סופר נחשב. את החברות הללו תראה מידי פעם בתערוכות, לפעמים הם לא מציגים באופן רשמי אם כי המשווק החליט להציג אותם. בעיתונות תמצא רק כתבות עליהם עם אפס באנרים או לחלופין באנר פעם בכמה שנים לזמן מאוד מוגבל. אבל מי עשה אותם לגדולים? החובבים שדיברו עליהם. באודיו אנחנו קובעים, הפרסום הוא רק בשביל להשאיר את המותג במאחורה של הגולגולת.