רשמתי שבין הרמקולים (מאחוריהם) יש מזנון והוא מיועד להישאר, הסטנד למערכת ישב בצד
אשרך וטוב לך
רשמתי שבין הרמקולים (מאחוריהם) יש מזנון והוא מיועד להישאר, הסטנד למערכת ישב בצד
כפי שכבר אמרו לך:אם תמקם ציוד בין הרמקולים,
על סטנד גבוהה, תתבייש להזמין
חברים
זוהי סתם אגדה אורבאנית. גם אצלי זה הסידור האופטימאלי.הניסיון שלי הפוך. שמתי כמה פעמים סטנד בין הרמקולים, ואז מחוצה להם, ובאף אחד מהמקרים, ובשני חדרים שונים, לא היתה פגיעה בסאונד כשהסטנד היה באמצע. סתם אגדה אורבנית.
על הצדדיים זה לא תמיד נשמע טוב לכשעצמו, או אפילו סתם יותר טוב מבאמצע, אבל דורש כבלי רמקולים ארוכים יותר.אם ניתן לשים את הציוד על אחד
הקירות הצדדיים או בחדר סמוך,
זה המצב האידאלי.
כשחושבים על זה, דווקא נראה שייש...חבל שמצאת בעיה ...כי אין כזו.
המכשירים מורעדים (ע"י גלי הקול) ו/או רועדים מעצמם (בגלל מנועים) לאו דווקא רק בתדרי התהודה שלהם. זה לא טוב באף תדר, גם אם זה גרוע במיוחד בתדרי תהודה.לכל מכשיר יש תהודה עצמית שונה,
לכן תהודה עצמית על אותו מדף
עם כמה מכשירים לא תגרום לתהודה
כללית גבוהה יותר אלא בגלל השוני
בתהודה עצמית התהודה העצמית
הממוצעת תקטן,
כשחושבים על זה, דווקא נראה שייש...
המכשירים מורעדים (ע"י גלי הקול) ו/או רועדים מעצמם (בגלל מנועים) לאו דווקא רק בתדרי התהודה שלהם. זה לא טוב באף תדר, גם אם זה גרוע במיוחד בתדרי תהודה.
אם הם במדפים נפרדים, שבסטנדים טובים הם acoustically decoupled, העובדה שמכשיר אחד מורעד/רועד בתדר כלשהו לא משפיעה על האחר. לעומת זאת כשהם על אותו מדף, יש השפעה ישירה.
לפיכך התהודה העצמית הממוצעת אינה הגורם החשוב כאן.
זאת בנוסף לעניין שמדפים ארוכים שאינם קשיחים לחלוטין מורעדים במרכזם באמפליטודה גדולה יותר ממדפים קצרים באותה קשיחות.
וגם, כפי שציינתי, מדפים ארוכים יותר (שטח גדול יותר) מורעדים יותר בגלל גלי הקול (גם אם הם קשיחים לחלוטין).
בקיצור, עדיפים שניים על האחד
עמיר
אם ב"מווברץ בתדר X" אתה מתכוון שתדר התהודה העצמית שלו הוא X (בניגוד ל"מורעד בתדר X")הכוונה שאם אחד מווברץ בתדר x, והמכשיר השני מווברץ בתדר y
תודה!מעבר לכך היות וטרם אמרתי לך
אז אני ממש ממש שמח על חזרתך לכאן - כיף לקרוא להשכיל ולהנות ממך
(כמעט וקופץ מאושר )
כנראה שאתה רגיל למערכות צעצוע שבקושי הממברנות של הרמקולים שלהן רועדות, או לאזניות.בחיי כמה שטויות כותבים פה. ויברציות ועוד מגלי קול.
מישהו פה מבין קצת באלקטרוניקה?
גלי קול מהרמקולים שלכם לא ירעידו שום מכשיר ולא יזיזו לשום שבב או קבל.
לא מדובר על מעבורת חלל או מטוס קרב.
מה גם לרוב מגברים טובים שוקלים לא מעט, לאן את ירטטו?
וגם נגיד שיש איזה רעד, נראה לכם שזה ישפיע על הסאונד באיזשהי דרך?
מהכרות שלי מעוד תחומי עניין ,בכל תחום עניין יש את רמת הפלצנות והניואנסים שנהפכים כבר ללא היגוניים.
בנוסף השמת סטנד בין רמקולים גם לא ישפיע על הבמה היות וגלי הקול בכלל לא נבנים משם ובטח לא משפיעים על המאזין.
כנראה שאתה רגיל למערכות צעצוע שבקושי הממברנות של הרמקולים שלהן רועדות, או לאזניות.
מערכת רצינית בווליום גבוה מרעידה את הספה שאתה יושב עליה (שיחד אתך שוקלת יותר מרכיבי אלקטרוניקה), ורצפת פרקט, ואת החלונות, וחפצים אחרים בחדר.
עמיר
עובדה ששומעים את ההבדל עם/בלי שיכוך, אז זה כן מזיז למשהו.מה שעושה לך נעים...
אבל תכלס הויברציות האלו לא מזיזות לשום דבר.
אבל כמו שכתבתי אני מבין את הצורך להיכנס לכל מני ניואנסים קטנים.
גם בתחביב אחר שלי האספרסו יש ניואנסים הזויים שאנשים המציאו.
אתה כותב עם רגש לא עם חיבור למציאות.
אתה באמת מנסה לטעון שפטיפון או CD לא יושפעו מרעידות?מה שעושה לך נעים...
אבל תכלס הויברציות האלו לא מזיזות לשום דבר.
אבל כמו שכתבתי אני מבין את הצורך להיכנס לכל מני ניואנסים קטנים.
גם בתחביב אחר שלי האספרסו יש ניואנסים הזויים שאנשים המציאו.
אתה כותב עם רגש לא עם חיבור למציאות.
אתה באמת מנסה לטעון שפטיפון או CD לא יושפעו מרעידות?
נ.ב. אדם עם פטיש, עלול לראות בכל דבר מסמר. אולי במקרה אתה הנדסאי אלקטרוניקה?
כאן אנשים יושבים בסביבה סטרילית יחסית, ללא רעשי מנוע, עם העמדה מאוד מדוייקת שמאפשרת להם להבחין בניואנסים דקים ומאפשרת למוחם לשחזר מולם הדמיה של קרוב-רחוק, ימינה-שמאלה, למטה-למעלה של כל כלי נגינה וזמר, וכל זה בעזרת גלי קול שמגיעים מהרמקולים.אני לא הנדסאי אלקטרוניקה אבל בעל ידע בתחום ובעל הכרות קרובה עם מהנדסים ופיזיקאים.
ולגבי המשפט הראשון. פטיפון אולי הוא מקרה יוצא דופן. אתם יחסתם את זה לכל המערכת.
לגבי CD אני גם בספק אם במערכות סופר פשוטות שיש בכל רכב הצליחו לבטל את הרעידות כך שלא תהיה להם השפעה על קריאת הנתונים אני מאמין ש CD אודיופילי ממוצע יעשה את זה הרבה יותר טוב.
כאן אנשים יושבים בסביבה סטרילית יחסית, ללא רעשי מנוע, עם העמדה מאוד מדוייקת שמאפשרת להם להבחין בניואנסים דקים ומאפשרת למוחם לשחזר מולם הדמיה של קרוב-רחוק, ימינה-שמאלה, למטה-למעלה של כל כלי נגינה וזמר, וכל זה בעזרת גלי קול שמגיעים מהרמקולים.
ובמקרה כזה, עם מיומנות שמיעה וציוד מדוייק הם שומעים הבדלים וניואנסים גם בדברים פחות רגישים מפטיפון. אין טעם להתווכח או להתנשא. זה מה שיש.
(אני שמח שאתה מבין שהטיעון שלך בצורתו הגולמית הוא שגוי)