תראה. אני מבין אותך, התיבה היא בהחלט גניבה של טכנולוגיה. אבל הסיבה היחידה שבמיסטרל זה כל כך בולט היא התיבה הכל כך יחודית והבלתי שיגרתית של b&w. באותה מידה ישנן רמקולים שדומים למתחרים שלהם מתוך השראה. בעצם לא רק דומים - זהים.
עדיין, מדובר ברמקול פחות מושקע מ-b&w ברמת הרכיבים, היחידות והביפנוכו של התיבה. וגם אם שם הם היו זהים, זו אינה עבירה על החוק. עמיר יקירי, אני מבין אותך, אבל זה לא מה שמטריד אותי בכל הויכוחים על מיסטרל. מה שמטריד אותי וגורם לי להגיב (למרות שאני נוטה להתרחק מדיונים כאלה) לא קשור כמעט בכלל לעובדה שמדובר בהעתקה של רמקול מוכר אם כי משהו אחר לחלוטין. משהו הרבה יותר עקרוני מההעתקה הזו. דווקא ההעתקה היא הדבר שפחות מטריד אותי.
לא משנה לי אם יש עוד שגונבים, ושכאן זה רק בולט במיוחד בגלל שהצורה ייחודית במיוחד
מה שמשנה לי זה שחלק מהותי בהצלחת הסאונד שלהם הוא השימוש בטכנולוגיות האלה.
לדעתי זה ממש אנאלוגי למצב שבו:
- חברה א' פיתחה גוף של מטוס בעל מבנה אווירודינאמי מיוחד
- המבנה האווירודינאמי המיוחד הזה, למרות שהוא רק חיצוני, מאפשר השגת מהירות וכושר תימרון בלתי-רגילים, וזאת עוד בחסכון משמעותי בדלק
- החברה המקורית השקיעה הון עתק בכסף ובזמן בפיתוח, וזו הייתה השהקעה בסיכון -- לא הייה ידוע מראש אם היא תחזיר את עצמה או לא
- חברה ב' העתיקה את המבנה האווירודינאמי המיוחד הזה, ובנתה בתוכו מטוס עם מנוע ורכיבים משלה (לא משנה אם דומים או שונים משל א')
- חברה ב' נכנסת לשוק, ומוכרת את המטוס שלה בפחות מחצי מחיר מהמטוס של חברה א'
לי נראה שזה מצב שלא מן הראוי לתמוך בו, ללא תלות וללא קשר לאם המטוס של ב' יותר טוב, פחות טוב או מקביל למטוס של חברה א'.
אם יש עוד אספקטים לא-לעניין בהתנהלות החברה ו/או בדברים אחרים הקשורים אליה -- אלה הם עניינים נפרדים.
אני טוען שדי בזה כדי להחרים את החברה ב', ולא לתמוך בה להרוויח מהרמאות, בין אם זה בא על חשבון חברה א' (כשכאן זה המצב) ואפילו אם לא.
ולדעתי האישית, מן הראוי לעשות זאת גם אם חברה ב' לא עברה על אף חוק בעניין אלא רק על אתיקה מאוד בסיסית של התנהגות, בבחינת "
כשר, אבל מסריח".
ולדעתי, מי שקונה את מוצרי חברה ב' אכן תומך באופן אקטיבי ברמאות.
עמיר