אני לא מכיר דרך ספציפית לדעת אם תקליט נתון נשמע טוב בלי לשמוע אותו.
זה שתקליט הוא "איכותי", כזה שיוצר ע"י לֵייְבְּל (label -- חברת הקלטות ו/או הפצתן) מכובד מהחומרים הטובים ביותר בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, לא אומר שהוא נשמע טוב, אם כי הסיכוי שהוא אכן יישמע טוב הוא גבוה יותר, וגם זה תלוי מאוד במצב הפיזי של התקליט.
יש גם לייבלים שידועים כלא-מזהירים, ששם הסיכוי שלא יישמעו טוב הוא גבוה, וכדאי להימנע מהם.
אבל כל זה דורש לימוד והיכרות עם לייבלים והדפסות, וגם עם מה שכתוב על ה- לֵייְבְּל של התקליט (label -- הנייר העגול במרכז התקליט שעליו כתובים פרטים לגבי מה שנמצא עליו -- זו אותה מילה, לא להתבלבל), ומה שחרוט על ה-dead -wax (השטח שבין התעלות האחרונות שמכילות מוזיקה לבין הלייבל של התקליט), ולדעת לזהות את המצב הפיזי של תקליט, ועוד ועוד, כולל אפילו המדינה שבה יוצר התקליט עצמו (בניגוד לעטיפתו). לכל לייבל (חברה), ובעצם לכל ז'אנר מוזיקלי, יש דברים אחרים שצריך ללמוד.
אלה לא דברים שאפשר להסביר בקיצור באיזה פוסט בפורום. כדאי להצטרף למישהו שכן מתמצא בתקליטים מהז'אנרים שמעניינים אותך, שיסביר וידגים לך את מה שצריך, ואולי תתלווה אליו בהזדמנות שהוא קונה תקליטים.
=========
לגבי יתרונות יחסית ל-CD, זה תלוי בראש ובראשונה בטעם האישי.
יש כאלה שלא סובלים את הצליל של ויניל, עם כל הרעשים, השריטות, העיוותים, וכד', ואוהבים את הרקע השקט של CD.
יש כאלה שלא סובלים את הצליל של CD, וחושבים שהוא סטרילי, יבש, ולא מְעָרֵב (involving), לעומת הצליל החם והמלא של ויניל.
ומעבר לנ"ל, הצליל הבסיסי של ויניל שונה מזה של CD, כך שהם לא בחזקת יותר/פחות טוב על אותה סקאלה.
אם אתה אוהב צליל של ויניל, לא תוכל לקבל אותו מ-CD, ולהיפך.
אז לתקליט יכולים להיות יתרונות על CD רק עבור מי שאוהב את הסאונד של תקליט.
אחרת אין טעם, כי מכל בחינה שאינה קשורה לאופי הצליל, CD מנצח בקלות, החל בנוחות, עמידות, אי-צורך בנקיונות ותחזוקה שוטפים, ועוד עוד.
אשר לטענה שהקלטות אנלוגיות צריך לשמוע בתקליט (או טייפ) ודיגיטליות ב-CD (או SACD, בלו-ריי, קובץ, סטרימינג וכו') -- זהו מיתוס:
יש הקלטות אנלוגיות שנשמעות טוב יותר בדיגיטל מאשר בתקליט, ויש הקלטות דיגיטליות שנשמעות טוב יותר בתקליטים. אין כלל. כך שאין שום בעייה עקרונית עם תקליטים שהופקו בקובץ דיגיטלי.
אם היה צורך בהוכחה, אז הסקנדל הגדול עם הלייבל Mobile-Fidelity מוכיח את זה., הם הוציאו תקליטים מקובץ דיגיטלי בלי לספר את זה ללקוחות, וגדולי המומחים לאנלוג ולתקליטים רק שיבחו את הצליל ולא שמעו שום בעיה, וכך במשך שנים. כשזה התגלה בסוף, זה לא היה בגלל שמישהו שמע משהו, אלא רק כי מישהו חשב על הבעייתיות בהפקת הרבה תקליטים מסרט המאסטר,והתחיל לשאול שאלות.