קלאס D או לא קלאס D...


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
יפה כתבת אמיר , כל אחד ונסיונו , אז אתה אומר לנו פטפון ושפופרות , שזה נכון , מצד שני אנחנו ב 2020 , ומי בא לו להתקע עם איזה מערכת ספוגית מידית ולנקות תקליטים של לדבר על להפוך צד , זה כמו שמעשן כבד יתחיל לעשן נרגילה , למי יש עצבים לזה ?
במקום זה קונים רמקול מטורף מסדרים החדר וסוגרים איך שהוא הפער עם מגברים הכי חלקים שניתן , אתה יודע ,לא רק הטונליות חשובה , גם הגודל והדינמיקה יוצרים הרגשה של הופעה ,ולא רק איזה זמרת עבה שקמה משינה בגובה מטר !
איך הטלפונקן ?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
שניצל עזרה ממני בטוח שאתה לא צריך, אולי רק עזרה בלהבהיר את דברי.
לא אמרתי ש laid back זה משאת נפשם של אודיופילים, אלא שיש אחוז מסויים שאוהבים צליל כזה, רגוע laid back לא מהיר, מניח שהם לא הרוב ובכל זאת יש כאלו.
לא אמרתי שום דבר על אנינות של מנורות, או על עדיפות לטופולוגיה, אבל הנה אמיר אמר.
רק התייחסתי לתכונות עקרוניות.
ברור שיש לי את הטעם הממוצע שלי באודיו, בסלון הממוצע שלי עם הרמקולים הממוצעים שלי, אבל לא עירבבתי אותו כאן במה שכתבתי כי זה הטעם הממוצע שלי וניסיתי לכתוב באופן כללי.
חמוד אתה ! טוב שיש כמוך !(ורד)
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
אתה כותב מאוד יפה אבל אני (פעם ראשונה בחיי האודיופילים...) מנסה להבין את העקרון הטכני שעומד בבסיס הטענות שלך לסאונד שונה מאופיין לקלאס איי/ איי בי/די, ולא את הנימוק החוויתי שהוא אמנם הנימוק היחידי הנכון לצורכי רכישה, אבל מטבע הדברים גם הכי סובייקטיבי בעולם.
דרך אגב, כשקניתי את המגבר שלי, לא ידעתי שהוא קלאס די, וגם היום אני לא סגור על זה לגמרי, פשוט אהבתי מאוד איך שהוא משתלב במערכת שלי ואני ממשיך לאהוב עד היום.
וואלה ? תודה,
יש לי איזה מושג טכני כללי לגבי טופולוגיות, אבל אני לא אתיימר להסביר כאן דברים שידיעותיי בהם בסיסיות.
אני בטוח שאת הזווית הטכנית יש אחרים שיוכלו לספק וכמוך אשמח לקרוא.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
אני מקווה שהדברים שנכתבים כאן לא ילקחו לאיזור האישי...
אבל שניצל רשם על זמרת שקמה מהשינה בגובה מטר...סבבה אני מבין.
אבל כמו שישנם מגברי טרנזיסטור מחורבנים ישנם גם כאילו עם מנורות.
אז להכליל הכל על אותו מגבר...?
הרי במגבר מנורות מחורבן היא קמה מהשינה ובמגבר טרנזיסטור מחורבן או קלאס d היא נשמעת כמו אוליב אשתו של פופאי.
מה זה משנה בשני המקרים?
ואם אני אדבר (מה שלא עשיתי עד עכשיו) על המגברים שלי שמבוססי מנורה..דינמיות,טונליות,פרוט,תלת מימד,עומק במה,טרזיינטים,טבעיות, ויכולת שמיעה לאורך כל היום.יש להם הכל עם עודף.
כך שאי אפשר לדעתי ליצור סטיגמות .
שזה טוב אז זה טוב ושזה מצויין זה מצויין...
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
מה שנכון נכון ! טוב מה אתה מתעצבן ? תן להתלכלך בשקט :p
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
אני מקווה שהדברים שנכתבים כאן לא ילקחו לאיזור האישי...
אבל שניצל רשם על זמרת שקמה מהשינה בגובה מטר...סבבה אני מבין.
אבל כמו שישנם מגברי טרנזיסטור מחורבנים ישנם גם כאילו עם מנורות.
אז להכליל הכל על אותו מגבר...?
הרי במגבר מנורות מחורבן היא קמה מהשינה ובמגבר טרנזיסטור מחורבן או קלאס d היא נשמעת כמו אוליב אשתו של פופאי.
מה זה משנה בשני המקרים?
ואם אני אדבר (מה שלא עשיתי עד עכשיו) על המגברים שלי שמבוססי מנורה..דינמיות,טונליות,פרוט,תלת מימד,עומק במה,טרזיינטים,טבעיות, ויכולת שמיעה לאורך כל היום.יש להם הכל עם עודף.
כך שאי אפשר לדעתי ליצור סטיגמות .
שזה טוב אז זה טוב ושזה מצויין זה מצויין...
ואל תשכח מי הכיר לך הסוניק פרוטיר במקום הקארי המעופש שהיה לך !
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
במציאות קלאס D הוא מגבר ללא דאווינים ברוב המקרים ,חזק מהיר מפורט ולא רע ,קלאס A קצת יותר רומנטי ורטוב אבל אלו הרבה יותר יקרים , בתקציב נמוך (לא 40000 דולר למונובלוקים ) אלא משהו בעשירית המחיר עדיף לקנות קלאס D טוב , יתן משהו קרוב מאוד אפילו עם יתרונות מסוימים , היה אצלי רן מויאל הראיתי לו ההבדלים , אי אפשר לומר שקלאס D טוב הוא גרוע למרות שיתכן שהמונובלוקים A יותר נעימים !

הבעייה עם המגברים הדיגיטליים הנוכחיים היא שדרכם הצליל עובר המרה אנלוגית לדיגיטלית מוגבר בטכנולוגיה דיגיטלית ומוצא לרמקול בפורמט האנלוגי.
מה משמעות הדבר?.. שהצליל שעובר אצלנו במערכת, עובר כל כך הרבה מקצצות דיגיטליות, מפורק לנקודות חשבוניות ומורכב מחדש.

כיום האודיו-סטרים שמגיע מהאינטרנט הוא הקלטה שנדחסה כמו תרכיז פטל, ואצלנו בבית מפענחים מדללים ומרכיבים עד שמתקבלת הצפיפות "המקורית" (ראה; נאמן למקור..).
אחרי כמה המרות דיגיטליות אתם חושבים שהצליל נהרס???.

הרבה הרבה יותר מהר מהעברות אנאלוגיות.

לא פלא שהחברים הנכבדים כאן בפורום איבדו את הצפון כשהם מסתמכים בקביעתם על מקור חלש.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
ואם אני אדבר (מה שלא עשיתי עד עכשיו) על המגברים שלי שמבוססי מנורה..דינמיות,טונליות,פרוט,תלת מימד,עומק במה,טרזיינטים,טבעיות, ויכולת שמיעה לאורך כל היום.יש להם הכל עם עודף.
כך שאי אפשר לדעתי ליצור סטיגמות .
שזה טוב אז זה טוב ושזה מצויין זה מצויין...
אז אין להם שום חסרונות? אני שואל ברצינות שלמה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
ואל תשכח מי הכיר לך הסוניק פרוטיר במקום הקארי המעופש שהיה לך !
ח ח ח עדיין אני בבית הספר.אולי עליתי כיתה אבל עדיין תלמיד:)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
אז אין להם שום חסרונות? אני שואל ברצינות שלמה.
קח מגבר עלית של mbl ישמע נפלא,מגבר עילית של קונסטליישן ישמע נפלא,מגבר מנורות טוב ישמע נפלא.הבסיס של שלושתם יהיה מצויין.הניואנסים הם הבחירה שלך שלי ושל פלוני..גם גיטרה של ריצ'י בלקמור לא הסאונד של ג'ימי פייג'.אבל אילו שתי גיטרות וחתיכת סאונד...
 

sonic bliss

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
167
נקודות
43
יפה כתבת אמיר , כל אחד ונסיונו , אז אתה אומר לנו פטפון ושפופרות , שזה נכון , מצד שני אנחנו ב 2020 , ומי בא לו להתקע עם איזה מערכת ספוגית מידית ולנקות תקליטים של לדבר על להפוך צד , זה כמו שמעשן כבד יתחיל לעשן נרגילה , למי יש עצבים לזה ?
במקום זה קונים רמקול מטורף מסדרים החדר וסוגרים איך שהוא הפער עם מגברים הכי חלקים שניתן , אתה יודע ,לא רק הטונליות חשובה , גם הגודל והדינמיקה יוצרים הרגשה של הופעה ,ולא רק איזה זמרת עבה שקמה משינה בגובה מטר !
איך הטלפונקן ?

מערכת עם טונליות בעייתית היא סיוט שגרוע בהרבה ממערכת לא מפורטת או כזאת שמתרכזת במידים ויודעת לעשות רק נעים בגב.
שם לפחות החוייה הכללית נעימה וגם אם לא מביאה אותך לקצוות לפחות לא מפריעה.

ברגע שבוחרים ברמקולים כמו אלו שבחרת שהם אכן מדהימים אן הרבה אפשרויות אלא להשתמש בהגברות עתירות כח ובזה הגברות מנורתיות בעייתית בהרבה לתיכנון.

לבנות הגברות מנורתיות של חנוכיות של 8 מנורות לצד עם ספקי כח שנאים טובים ועוד ועוד ולעשות שכל העסק הזה יעבוד ויהיה שקט ומפורט וגם אמין, זה יקר בצורה קיצונית ולדעתי לא לזה מיועדים מגברי מנורות.

ניתן לקבל פירוט מטורף ודינמיות מטורפת עם טונליות מצויינת ושיווי משקל בכל הספקטרום ולא רק במיד גם עם הגברות מנורתיות אבל העניין הוא הרמקול שבוחרים וכאשר יש רמקולים נכונים שיכולים לעבוד עם מגברי מנורות נמוכי הספק או ממוצעים, התוצאות מאוזנות ולא מפסיקות לרגש.

בתערוכות נתקלים לא פעם ברמקולי על שמחוברים למגברי על טרנזיסטורים שעושים פירוטכניקה ממש אבל שום דבר לא נשמע נכון ואן תחושה של מוזיקה, לוקאס פיקוס מלמפיזטור הגדיר את זה פעם מערכת כזאת ששמענו " זה כמו לעשות אהבה עם אשה יפיפיה שאן לה ריח"

בסופו של דבר מצפים ממגברי מנורות טובים מאד להתנהג גם כמו טרנזיסטורים עם איזון בכל רחבי הספקטרום ופירוט ודינמיות גדולים, וממגברים טרנזיסטורים טובים מצפים מעבר לתכונות שציינתי גם טונליות טובה וקצת חמימה שמזוהה עם מגברי מנורות.

יש המון דרכים לפתור את זה גם עם רמקולים קשים להנעה, בחירה של מגברים טרנזיסטורים ראויים עם סאונד מפורט וחם , שילוב של פאוור טרנזיסטורי עם פרה מנורתי, מגברים היברידיים טובים שגם עושים את העבודה, וגם מקור מנורתי לפעמים יכול לעזור.

אבל אני חלילה לי לתת לך עצות הקילומטראז' שלך רציני ביותר, רק שלא תגרום לכל מני חברה לחשוב שמנורות זה כאב ראש ובסוף מקבלים איזה סאונד של נוד באמבטיה, הרבה אודיופילים כבדים ביותר מחזיקים מערכות מנורתיות פשוט מדהימות שעושות באמת דברים עילאיים. רק צריך לחבר את הפאזל הזה טוב
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
הפעלתי עכשיו בלי רמקולים , נראה אותו נשרף ,
אתה מוזמן לעיין ב manual של nuforce
זה כתוב באזהרה מפורשת
לא צריך להיות חכמולוג, זו בעיה ידועה במגברים. Class D וזה לא קשור לאודיופיליה
לטובתך תחבר ותנתק כבלים ממנו רק כאשר הוא כבוי ואל תפעיל אותו בלי עומס כי אף אחד לא יתקן לך אותו בארץ
שבוע טוב
 

MarioMan

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
45
נקודות
28
הבעייה עם המגברים הדיגיטליים הנוכחיים היא שדרכם הצליל עובר המרה אנלוגית לדיגיטלית מוגבר בטכנולוגיה דיגיטלית ומוצא לרמקול בפורמט האנלוגי.
מה משמעות הדבר?.. שהצליל שעובר אצלנו במערכת, עובר כל כך הרבה מקצצות דיגיטליות, מפורק לנקודות חשבוניות ומורכב מחדש.

מאיפה התיאוריה הזו צצה?

המגברים האלה נקראים Class D ללא שום קשר לאות דיגיטלי. זה by far אי הדיוק הכי גדול שנכתב פה בדיון.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
מאיפה התיאוריה הזו צצה?

המגברים האלה נקראים Class D ללא שום קשר לאות דיגיטלי.

נכון, זה לא קשור לאות הדיגיטלי... ולכן הבעייה.
אם היה קשור לאות הדיגיטלי שמגיע מהמקור, אפשר היה להימנע מהמרות פורמטים, אבל זה לא המצב.
האות האנלוגי שנכנס למגבר CLASS D חייב להיות מומר לפורמט PWM וזה כבר סוג אחר של קציץ, עם פילטר תלול ביציאה לנטרל את רעשי המיתוג מלהגיע לרמקול.
 

נערך לאחרונה ב:

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אני קורא את כל הפוסטים על קלאס כזה או אחר וכל כך שמח שאני לא מבין בזה כלום! ההרגשה שלי היא שאף אחד לא מבין לעומק את כל הקלאסים האלה ברמה של לדעת בדיוק חוזקות וחולשות טכניות ואיך בדיוק הן משפיעות על התוצאה הסופית. יש פה מי שמבין את העקרונות יותר מהאחרים אבל זה עדיין לא מספיק. אף אחד פה גם לא יודע את סודות התכנון של כל חברה ובדיוק איזה מעגלים אלקטרונים יש במגברים, איזה רכיבים ואיך הם נבחרו.
מה שזה אומר מבחינתי הוא שהאפשרות לדעת איזה מגבר הכי טוב היא אך ורק בהאזנה ושם אני מרגיש שווה בין שווים, בלי להבין טכנית כלום!
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אני קורא את כל הפוסטים על קלאס כזה או אחר וכל כך שמח שאני לא מבין בזה כלום! ההרגשה שלי היא שאף אחד לא מבין לעומק את כל הקלאסים האלה ברמה של לדעת בדיוק חוזקות וחולשות טכניות ואיך בדיוק הן משפיעות על התוצאה הסופית. יש פה מי שמבין את העקרונות יותר מהאחרים אבל זה עדיין לא מספיק. אף אחד פה גם לא יודע את סודות התכנון של כל חברה ובדיוק איזה מעגלים אלקטרונים יש במגברים, איזה רכיבים ואיך הם נבחרו.
מה שזה אומר מבחינתי הוא שהאפשרות לדעת איזה מגבר הכי טוב היא אך ורק בהאזנה ושם אני מרגיש שווה בין שווים, בלי להבין טכנית כלום!
:בעד::בעד::בעד:
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
קטונתי...
אין לי מערכות בעשרות אלפי דולרים.
אבל יש לי 3 מגברים:
יוניסון ריסרצ' עם מנורות.
ניים בקלאס ab
ניופורס קלאס d.
כולם נשמעים מצויין, כל אחד בדרכו. אפשר לשדך אותם לרמקולים שונים (יש לי הרבט' וסונוס פאבר). אפשר לשחק בכל מיני קומבינציות. לא עולה על דעתי לחשוב איזה מהם "יותר טוב". כולם טובים.
.
יום אחד אמצא, אולי, מגבר שייתן את היתרונות של כולם. אני מפנטז על פרה מנורות, שישודך למונובלוקים של ניופורס, וייתן את הטוב שבכל העולמות. אבל עד היום לא מצאתי שילוב כזה.
.
אולי יום אחד מישהו ימציא קלאס h, I, או j. שיהיה טוב מכולם. נחכה ונראה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום גנאדי,

לפני שנים רבות היה לי מגבר דיגטאלי של בל קנטו, שנלקח ע"י היבואן להדגמה ונמכר ללקוח שלו, נשארתי ללא מגבר הספק. אח"כ השלמתי את החסר, עם מגבר של סימפוניק ליין קראפט.
אני חושב שלא מעריכים מספיק את הגברה הדיגיטאלית! שהיא מאוד ברורה וצלולה, טבעית ודינמית, מהירה ומדויקת, חזקה בהספק וקטנה בנפח, אין צורך לכבות אותה והיא לא יקרה במיוחד. מאידך, כלל אצבע: מגבר דיגיטלי יהיה פחות מתאים ועלול להשמע מעט חריף בחיבור רמקולים אנליטים.
 
נערך לאחרונה ב:

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
810
נקודות
113
שלום גנאדי,

לפני שנים רבות היה לי מגבר דיגטאלי של בל קנטו, שנלקח ע"י היבואן להדגמה ונמכר ללקוח שלו, נשארתי ללא מגבר הספק.
אני חושב שלא מעריכים מספיק את הגברה הדיגיטאלית! שהיא מאוד ברורה וצלולה, טבעית ודינמית, מהירה ומדויקת, חזקה בהספק וקטנה בנפח, אין צורך לכבות אותה והיא לא יקרה במיוחד. מאידך, כלל ברזל: מגבר דיגיטלי יהיה פחות מתאים ועלול להשמע מעט חריף בחיבור רמקולים אנליטים.
תודה תומר היקר!
אך לפי מה שכתוב - די דברים מפחידים :) שכחתה לחבר - סיימת...:)
אך כנראה לא כולם כאלה.
מעניין גם שמגבר M1 של אנטם לא חודש משנת 2011 שיצאה - האם יש סיבה לכך...
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
כאשר אספתי את ה MBL מרן שביט היקר
ראשית פתחתי אותו מהקרטון
וחברתי לראשונה לחשמל.
הרמתי Switch אחורי
הדלקתי אותו מהחזית
לא היה מחובר דבר.

רציתי לבדוק שהכל בסדר (מוצר חדש)
בדקתי את התפריטים, וכל התכונות.

אם הכוונה הייתה לא לחבר/לנתק כבילה בזמן שהמכשיר דולק...
ברור!.
שום מכשיר אלקטרוני, לא בריא "לשחק" בגב שלו כאשר הוא דלוק!
בין אם זה class D/A או כל class אחר.

שבוע טוב.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור