קטעי "demo" לבדיקת מערכות :)

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
חברי,
הרעיון בשירשור הזה מעולה, לדעתי, אלא שהוא מזמן גלש ממנו.
אני הבנתי אותו כקטעי מוזיקה נבחרים לבדיקת ביצועים מסויימים של מערכות - כמו סט מברגים, כמו ארגז כלים.

להגיד ״הסימפוניה ה-8 של מהלר היא מצויינת לבדיקת מערכת״ זה כללי ולא מספק. הייתי שמח לקרוא משהו בסיגנון ״בהקלטה המסויימת הזו של הסימפוניה, בפרק הזה, בדקה השניה, יש קטע של כלי נשיפה שאני משתמש בו לבחינת הטויטר. אני מחפש שם א׳, ב׳ ו-ג׳״.

וכמו שעמיר ביקש בהתחלה - גם קטעי מוזיקה מסיגנונות אחרים, לא רק קלאסיים. רוק, אלקטרוני.

סליחה על הטרחנות...
 

debussy

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
11
נקודות
3
להגיד ״הסימפוניה ה-8 של מהלר היא מצויינת לבדיקת מערכת״ זה כללי ולא מספק. הייתי שמח לקרוא משהו בסיגנון ״בהקלטה המסויימת הזו של הסימפוניה, בפרק הזה, בדקה השניה, יש קטע של כלי נשיפה שאני משתמש בו לבחינת הטויטר. אני מחפש שם א׳, ב׳ ו-ג׳״.

אני מניח שהדוגמא שהבאת נוצרת מאחר וכל פוסט שכן מדבר על מה לחפש באותה יצירה לצורך בדיקת המערכת יגרור אחריו מן הסתם 'סמולטוקס' והרהורים באותו נושא, כמו למשל 'הסימפוניה השמינית', שבאה אחרי הפוסט על השניה. שים לב כי היא לא היתה בשום פוסט מייצג כיצירה לבחון משהו ולכן לא נכנסו\תי לשום פרט ייחודי לכיוונה למרות שאפשר בקלות [כשאני חושב על זה, אפשר בקלות למצוא קטע בדיקה (כמעט) בכל יצירה]

(ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
חברי,
הרעיון בשירשור הזה מעולה, לדעתי, אלא שהוא מזמן גלש ממנו.
אני הבנתי אותו כקטעי מוזיקה נבחרים לבדיקת ביצועים מסויימים של מערכות - כמו סט מברגים, כמו ארגז כלים.

להגיד ״הסימפוניה ה-8 של מהלר היא מצויינת לבדיקת מערכת״ זה כללי ולא מספק. הייתי שמח לקרוא משהו בסיגנון ״בהקלטה המסויימת הזו של הסימפוניה, בפרק הזה, בדקה השניה, יש קטע של כלי נשיפה שאני משתמש בו לבחינת הטויטר. אני מחפש שם א׳, ב׳ ו-ג׳״.

וכמו שעמיר ביקש בהתחלה - גם קטעי מוזיקה מסיגנונות אחרים, לא רק קלאסיים. רוק, אלקטרוני.

סליחה על הטרחנות...
אני מסכים אתך לחלוטין -- וגם ביקשתי במפורש להצביע על קטעים ספציפיים ומה בודקים בעזרתם, ונתתי דוגמאות.
זה לא עובד. לא יודע למה ולא יודע איך לגרום לזה לעבוד.

לא אני ביקשתי קטעי מוזיקה מסיגנונות אחרים, לא רק קלאסיים, אבל אין לי התנגדות אליהם.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני מניח שהדוגמא שהבאת נוצרת מאחר וכל פוסט שכן מדבר על מה לחפש באותה יצירה לצורך בדיקת המערכת יגרור אחריו מן הסתם 'סמולטוקס' והרהורים באותו נושא, כמו למשל 'הסימפוניה השמינית', שבאה אחרי הפוסט על השניה. שים לב כי היא לא היתה בשום פוסט מייצג כיצירה לבחון משהו ולכן לא נכנסו\תי לשום פרט ייחודי לכיוונה למרות שאפשר בקלות [כשאני חושב על זה, אפשר בקלות למצוא קטע בדיקה (כמעט) בכל יצירה]

(ורד)
אז זהו, שהבקשה היא לא לעסוק באסוציאציות ו/או הרהורים (למרות שגם אני נגררתי לזה), ולא במה שאפשר באופן עקרוני, אלא המלצות על קטעים ספציפיים לחלוטין שמצטיינים במיוחד (לדעת הממליץ) במה שרוצים לבדוק איתם, וכאלה כנראה שאינם רבים כל כך. די להיפך, כנראה.

הייתי מעדיף "לנקות" את השירשור מכל מה שלא רלוואנטי, אבל (בצדק רב) זו לא גישה מקובלת לטיפול בדברים כאלה.
אולי חלק מהכותבים יהייו מוכנים למחוק פוסטים שאינם לנושא ולערוך -- למחוק -- פסקאות שאינן רלואנטיות מתוך פוסטים שכן.

אולי אתחיל בזה בעצמי כדוגמה אישית, אחרי שאחזור -- אני צריך לצאת עוד מעט.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
את הרמקול הנוכחי שלי (Schweikert UniFied 1 ) בחנתי באמצעות:
https://www.amazon.co.uk/Shostakovi...id=1462546207&sr=8-1&keywords=shostakovich+11

הקלטה דינמית עמוסת כלים ,אפקטים בעלת אימפקט אדיר
מה בודקים? בעיקר עמידות, יציבות של הסאונד בכללי , דינמיקה ,בעיקר בפינאלה..
בקלות יכול להגרם נזק לציוד , אם לא בטוחים לא לנסות..
אגב כל המחזור של פטרנקו-שוסטקוביץ מומלץ !

נ.ב

הבקשה כפי שמנוסחת כאן
איזה קטע ספציפי, איזו הדפסה שלו מומלצת, ומה אתם בודקים בעזרתו.

אפרסם דוגמה, אבל אין צורך להיכנס לפירוט כמו בדוגמה.

היא הודאה דה פקטו בנכונות שיטת הפרמטרים -זאת שיצאת נגדה בשני (!)
שרשורים אחרים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
מה בודקים? בעיקר עמידות, יציבות של הסאונד בכללי , דינמיקה ,בעיקר בפינאלה..
אני שמח על התגובה העניינית. גם ראיתי שמחקת פוסטים לא-ענייניים, אז מחקתי את שלי שההתייחסו אליהם, למרות שבאחד מהם הייו גם המלצות לסאונד/ביצוע.

באופן כללי, לא רק לך, אני מציע, אם אפשר, להיות ספציפיים יותר, כדי שההמלצה תוכל ממש לשמש ככלי.
דברים לבדיקה כללית כמו "יציבות" ו"עמידות" אולי לא מספיק ברורים. לפחות לי לא ברור איך נשמע היעדרם, ובמה דווקא ההקלטה הספציפפית הזו בודקת טוב יותר מאחרות את האספקט הזה.

אולי כדאי לחשוב על העניין כעל הוראות בדיקה למשהו שאינו מומחה.


הבקשה כפי שמנוסחת כאן
...
היא הודאה דה פקטו בנכונות שיטת הפרמטרים -זאת שיצאת נגדה בשני (!)
שרשורים אחרים.
נראה לי שזו אי-הבנה, אמנם מהותית, אבל מהסוג שייכול לקרות.

מה ש"יצאתי כנגדו" זו לא "שיטת" הפרמטרים אלא זה שהמערכת "חייבת" לעמוד בפרמטרים כאלה, ושזה מה שמגדיר מערכת טובה.

לדעתי, הדבר הייחיד שמערכת "חייבת" לעשות (זה ניסוח עקום), הוא להקנות הנאה למשתמש בה, וזה מה שמגדיר אותה כטובה (עבורו).

כתבתי גם במפורש שרשימת הפרמטרים יכולה להיות חשובה ושימושית כ-check-list לדברים שעשים להיות חשובים לחלק מהאנשים. אם מישהו יודע, למשל, שהוא אוהב פרטים, אין שום סיבה שלא יחפש קטעים שבודקים אם המערכת מפיקה אותם -- גם הדוגמה של רומיאו ויוליה בודקת בעצם, בנוסף לבאס, גם סוג של פירוט.

בין קטעי הבדיקה שלי לא תמצא כאלה שבאים לבדוק במה -- שאולי כ"פרמטר" חשובה להרבה אנשים -- זכותם -- אבל מבחינתי לא מעניין במיוחד, והיעדרה של במה רחבה/עמוקה/מסודרת/גבוהה/whatever אינו מהווה עבורי קריטריון איכות. אני לא שם לב לזה במיוחד, אבל ברשימת ה"פרמטרים" אצל אלה שהציגו את השיטה, היא מככבת גבוה.

אז אני לא נגד "פרמטרים" אלא נגד השימוש ברשימה ספציפית שלהם כקריטריון לאיכות מערכת עבור כולם.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני לא חושב שאכנס פה להתפלפלויות אבל יש כמה דיסקים שאני משתמש בהם כבר כמה שנים. לאו דווקא כי הם הכי טובים אי פעם ובלהבלהבלה אלא כי אני מכיר אותם טוב ושמעתי אותם על עשרות.מערכות אז יכול מיד לומר מה החסרונות ויתרונות של כל מערכת . כולם מתאפיינים בהרבה דינמיות ודורשים הרבה מהמערכת.
הדיסקים הם :
הלן גרימו - גרשווין קונצ'רטו לפסנתר - זינמן - בלטימור.
סימפוניה 3 האורגן של סט סאנס - דוטוואה - מונטריאול.
הסימפוניה הפנטסטית ובעיקר השבת של מכשפות - מונש - בוסטון.
Jc on the set - james carter
לפעמים מנסה עוד כמה דיסקים אבל אלה העיקריים והמוכרים לי בעל פה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני לא חושב שאכנס פה להתפלפלויות
אז בלי להתפלפל, אנא ציין באיזה קטעים ספציפיים אתה משתמש מכל דיסק, ומה אתה בודק בעזרת כל קטע.

חוצמזה, Munch הקליט את הפאנטאסטת עם בוסטון לפחות פעמים, פעם ב-1954 ופעם ב-1962, אז לאיזו הקלטה אתה מתייחס?

תודה!
עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור