התיעצות עם חברי הפורום
מעבר דירה בקרוב מאלץ אותי לשינוי מהותי של המערכת היום
נתונים:
חדר האזנה עם כבילה נפרדת לארון חשמל מידות החדר 3X2.90
חושב לעבור מרמקולים רצפתים OPERA – QUINTA SE שיש היום למדפים
הגברה היום מורכבת מפרה של PS AUDIO , מממיר+סטרימר של PS AUDIO פטיפון ומגבר זמני לאחר מכירת המגבר הקודם
מתלבט:
1:A500 Signature Edition BUCHARDT שהם עם הגברה פנימית וHUB שמאפשר חיבור ציוד היקפי
2: רמקול מדפי +הגברה Lyngdorf TDAI-3400 שמכיל בתוכו את כל מה שצריך לצורך הזרמת מוזיקה וחיבור ציוד נוסף
כמובן שהתצורות הנ"ל לא חובה ואשמח לרעיונות של שילובים שונים בחדר מוזיקה יעודי אבל קטן יחסית
כרגע מעוניין רק בתצורות כך שאין צורך להכנס לעניין התקציב וכמו כן ברור שיש צורך לשמוע אם אפשר אצלי את הציוד
שומע בעיקר ווקאל ,ג"אז
אין ספק, חדר בממדים מאתגרים.
יש לי שתי הצעות בשבילך, וקודם כל כמה מילים על רמקולים מדפיים (אודיופיליים). אני אישית אוהב מאוד רמקולים כאלה, אבל בניגוד לדעה הרווחת, הניסיון שלי מלמד אותי שהם זקוקים לחלל גדול יחסית ולמרחק רב מהקירות (כמו גם למגבר די חזק) כדי להפגין את מה שהם טובים בו (היעלמות בחלל, במה ענקית, אימג'ינג מצוין, שקיפות מוחלטת, מהירות ועוד). בחללים קטנים, ובוודאי בחללים קטנטנים, הם פשוט יישמעו... קטנטנים. אז אני לא חושב שמדפיים הם רעיון טוב בשבילך.
שתי ההצעות שלי לחלל כמו שלך הן אלה:
1
. ATC 19A - רמקולים אקטיביים בעלי תיבה סגורה, כך שניתן לקרב אותם יחסית לקיר האחורי. נוסף לכך שהם אקטיביים, הם כוללים שני מגברים בכל רמקול, כך שכל מה שנשאר לך הוא לחבר אליהם קדם-מגבר או אפילו מקור עם ווליום מובנה איכותי. רמקולים פנטסטיים!
2.
Larsen 4.3 - רמקולים עומדים קטנים, שנשמעים במיטבם דווקא כשמצמידים אותם לקיר! בניגוד ל-ATC למעלה, ולכל רמקול אחר שאני מכיר, אין צורך בשום טיפול אקוסטי בחלל כדי שהם יישמעו במיטבם! הם פשוט נבנו מראש לענות על שני התנאים האלה. למרות הממדים הקטנים שלהם, יש להם צליל גדול ומלא, והעובדה שהם צמודים לקיר מסייעת להפיק מהם בס מפתיע.
במה לבחור? שאלה של תקציב, ובעיקר טעם: אלה שני זוגות רמקולים שונים מאוד זה מזה.