פרדוקס קטעי הבדיקה

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
לעניות דעתי הלא נחשבת אין דבר כזה "מערכת מושלמת". ומבחינתי תמיד, בלי יוצא מן הכלל, כל שדרוג לוקח את המערכת לא רק למעלה אלא גם הצידה. כמה "הצידה" תלוי בקפיצה באיכות הרכיב ובשוני הטכנולוגי שלו מהרכיב שהוא מחליף.
והתזוזה הזאת הצידה גורמת להקלטה B להישמע בזמן נתון יותר טוב מהקלטה A.

כשאני בודק רכיב מועמד לשדרוג מספיקים לי בדר"כ 30 שניות ראשונות של שלושה-ארבעה קטעים שאני מכיר היטב רק כדי לוודא שהרכיב החדש עומד בדרישות המינימליות עבורי של הקטעים (פירוט, באס, משקל, גבוהים, לא צורח וכו'). לא עומד? לא לוקח.

אח"כ, אם אני באמת רוצה לשמוע מה הרכיב עושה יותר טוב מזה שהוא מחליף אני חייב לשמוע אותו כמה ימים טובים בבית עם מוזיקה שאני אוהב.
אם אין באפשרותי לשמוע את הרכיב המועמד לשדרוג מספר ימים בבית, הרי שאני אקנה או לא אקנה אותו ע"ס גחמה בלבד, וזה בסדר גמור. כולה תחביב.

מעולם לא טרחתי לבדוק רק עם קטעים שנשמעים מעולה מכיוון שהם לא מייצגים 90% מהמוזיקה שאני שומע.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אם אין באפשרותי לשמוע את הרכיב המועמד לשדרוג מספר ימים בבית, הרי שאני אקנה או לא אקנה אותו ע"ס גחמה בלבד, וזה בסדר גמור. כולה תחביב.

.

יש לך פטיפון? איך אתה בוחר זרוע חליפית? ראש? מחט? אין שום אפשרות ריאלית לקבל ראש הביתה "לבדוק", ברובם הגדול של המקרים, אין אפשרות לשמוע בכלל לפני הקניה...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
לעניות דעתי הלא נחשבת
מממ... פולנית מדוברת?

אין דבר כזה "מערכת מושלמת".
התפרצות רבת עוצמה דרך דלת פתוחה -- מי בכלל חושב שייש?

ומבחינתי תמיד, בלי יוצא מן הכלל, כל שדרוג לוקח את המערכת לא רק למעלה אלא גם הצידה. כמה "הצידה" תלוי בקפיצה באיכות הרכיב ובשוני הטכנולוגי שלו מהרכיב שהוא מחליף.
והתזוזה הזאת הצידה גורמת להקלטה B להישמע בזמן נתון יותר טוב מהקלטה A.
זו צורה אפשרית להסתכל את זה, שאני לא מתחבר אליה, כי בבסיסה עומדת ההנחה שאם הקלטה נתונה נשמעת טוב יותר במערכת A מאשר ב-B, זה בהכרח כי משהו במערכת A טוב יותר מאשר במערכת B.

לדעתי, it ain't necessarily so, כפי שאמרו הגרשווינים.

לדוגמה, אם ההקלטה הנתונה היא צרחנית, היא תישמע טוב יותר במערכת שמנחיתה צלילים גבוהים, "סתומה" בלעז, מאשר במערכת מאוזנת. כלומר הסיבה אינה זה שהמערכת שבה ההקלטה נשמעת טוב יותר היא מערכת טובה יותר, אלא להיפך, דווקא בגלל שהמערכת פחות טובה.

כשאני בודק רכיב מועמד לשדרוג מספיקים לי בדר"כ 30 שניות ראשונות של שלושה-ארבעה קטעים שאני מכיר היטב רק כדי לוודא שהרכיב החדש עומד בדרישות המינימליות עבורי של הקטעים (פירוט, באס, משקל, גבוהים, לא צורח וכו'). לא עומד? לא לוקח.
לא נראה לי שייש במה להשוויץ ביכולת לגמור מהר את הבדיקה, ו/או בזה שמשהו אינו עומד... :)

אם אין באפשרותי לשמוע את הרכיב המועמד לשדרוג מספר ימים בבית, הרי שאני אקנה או לא אקנה אותו ע"ס גחמה בלבד, וזה בסדר גמור. כולה תחביב.
אם קנייה בלי לשמוע מראש כמה ימים בבית היא "גחמה", הרי אני גחמן למופת.
את כל הקניות הטובות ביותר שלי עשיתי בצורה "גחמנית", ואת הטעויות הגדולות ביותר רק לאחר בדירה בביית של כמה ימים.

מעולם לא טרחתי לבדוק רק עם קטעים שנשמעים מעולה מכיוון שהם לא מייצגים 90% מהמוזיקה שאני שומע.
אפשר גם כך -- כאמור יש הרבה שיטות מקובלות לבדיקה, ולכל אחת יש יתרונות וחסרונות.

מה שמפריע לי בבדיקה עם הקלטות לא טובות, במיוחד במדגם קטן של קטעים, זה שבשיטה הזו עלולים להעדיף רכיבים שמפצים על חסרונות ההקלטות, כמו בדוגמה לעיל, על פני רכיבים מאוזנים.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
בוא נניח שאתה רוצה לקנות רכיב חדש ולא זול, כמה אלפים או עשרות אלפים של דולרים.
אני מניח שתיתן לבדיקה לפחות כמה שעות.
אתה מכין לך סט של תקליטים/דיסקים/קבצים שאתם אתה רוצה לבדוק.
3 ההקלטות הכי טובות שאתה מכיר.
2 הקלטות "טיפוסיות" של מוסיקה שאתה מאד אוהב אבל ההקלטה לא משהו. סבירה ולא יותר.
2 הקלטות ממש לא מוצלחות ואפילו גרועות אבל שאתה בכל זאת שומע כי אתה אוהב את היצירה והביצוע.
2-3 הקלטות "מאתגרות" - עם טווח דינאמי גדול במיוחד. עם כלי שקשה מאד לשיחזור. אתגר למערכת (אני למשל חייב לשמוע תמיד עם סימפוניית האורגן של סן-סאנס).

בגדול אוסף כזה אמור לתת לך מספיק מבחר כדי שתוכל לעמוד על רוב הצדדים והפנים של המערכת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
בוא נניח שאתה רוצה לקנות רכיב חדש ולא זול, כמה אלפים או עשרות אלפים של דולרים.
אני מניח שתיתן לבדיקה לפחות כמה שעות.
אתה מכין לך סט של תקליטים/דיסקים/קבצים שאתם אתה רוצה לבדוק.
3 ההקלטות הכי טובות שאתה מכיר.
2 הקלטות "טיפוסיות" של מוסיקה שאתה מאד אוהב אבל ההקלטה לא משהו. סבירה ולא יותר.
2 הקלטות ממש לא מוצלחות ואפילו גרועות אבל שאתה בכל זאת שומע כי אתה אוהב את היצירה והביצוע.
2-3 הקלטות "מאתגרות" - עם טווח דינאמי גדול במיוחד. עם כלי שקשה מאד לשיחזור. אתגר למערכת (אני למשל חייב לשמוע תמיד עם סימפוניית האורגן של סן-סאנס).

בגדול אוסף כזה אמור לתת לך מספיק מבחר כדי שתוכל לעמוד על רוב הצדדים והפנים של המערכת.
לעניין הפוסט, "ההקלטות הכי טובות שאתה מכיר" נבחרות מתוך מה שנשמע לך מצטיין במיוחד במערכת שאתה מכיר, והטענה שלי היא שאלה לאו דווקא יצטיינו במערכת שאתה בודק, אם כי אין לי רעיון טוב יותר איך לבחור.

אין כזה דבר "הקלטות טיפוסיות" -- הקלטות שאינן מצטיינות יכולות שלא להצטיין בכל מיני כיוונים, ואז תעדיף מערכות שמפצות על חסרונותיהן. מדגם קטן, כמו 2, עלול בקלות יתר לסחוב לאותו כיוון. למשל אם שתי ההקלטות במקרה חריפות, תעדיף מערכות "סתומות".

בכל מקרה, הקלטה "מאתגרת" אמורה להיות במסגרת ההקלטות הטובות.
אם, למשל, בהקלטה שבחרת לסימפוניית האורגן של סאנס-הקדוש, הבאס של האורגן מנופח ומוגזם, תעדיף מערכות שהבאס בהן חלש מהרצוי, ואם הבאס שם חלש מדי, תעדיף מערכות שמגזימות בבאס.

ההמלצה שלי היא לקחת רק הקלטות ממש טובות, לאו דווקא "אודיופיליות" ו/או מחברות אקזוטיות, עם דוגמאות לכל סוגי המוזיקה שאתה שומע, כשמספר הקטעים שאתה לוקח מכל סוג הוא בפרופורצייה למידה שבה אתה מאזין לסוג המוזיקה הזה.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור