כל הנושא האנלוגי מראה לאודיופליה בהגזמה. יש לי מערכת אנלוגית יקרה.כותב מנסיון. אין הגיון. פחות זמינות למוזיקה. רק אילו על תקליטים במצב טוב. לגבי הפטיפון ומסביב-זו תמיד קניה לא מבוססת על האזנה והשוואה באותה מערכת. אז מוכרים ציוד במחירים מטורפים רק כדי להגיע לקהל שמוכן לשלם בכדי לעשות או להרגיש שופוני. לטעמי זה אומר יותר על בעל הפטיפון ומה הוא מחפש מאשר על הפטיפון עצמו. זה כמו לקנות רמקול בלי להאזין ולהשוות
שוב, אני בעל מערכת אנלוגית יקרה וזאת לאחר מספר סבבי שידרוג. ההודעה מיועדת לאילו שלא שידרגו עדיין. אילו ששידרגו-מזל טוב
slim 1900
אני מתקשה להבין על מה אתה מלין? על הפקעת מחירי ההיי אנד בתחום האודיו הדו ערוצי!?
או אולי על זה שהיית פראייר ועבדו עלייך!?
ותסביר לי מה הקשר לנושא השרשור?
במידה שבכל זאת אתה חייב לצעוק ולהזהיר אודיופילים שהצטרפו זה עתה לתחום נישת היוקרה, שרוצים להתקדם ולהשתדרג אל תלכו בדרכי משום שבדיעבד עשית טעות פטאלית, אז אני מכבד את גישתך. למרות זאת אותי לא הצלחת לשכנע!
אני ער לעובדה שקיימים מעט מאד מוצרים ואפשר לומר בודדים בשוק בעלות הגיונית עם -vfm יוצא דופן, ועל זה כנראה נפתח השירשור. מה לעשות שעל יוקרה בתחום שלנו משלמים וזה לא שונה מתחומי נישה אחרים. בכל זאת, יחי ההבדל הקטן. לא מדובר כאן בשעון מצופה זהב 24k או לחילופין עט יוקרתי (במחיר לא הגיוני) שלא ישפר לך את כתב היד כהוא זה או יתקן לך שגיאות כתיב. המחיר ה"מופקע" של מכשירי ההי אנד בהקשר לסאונד הוא בהתאם ליכולות שלהם לשפר בעוד משהו יחודי את המצלול שהסינרגיה שבנית מייצרת, וכמובן שגם כאן יש את הכלל והיוצא מהכלל .
נ.ב אף אחד לא הכריח אותך לקנות את מה שקנית. לא מתאים לך, גילית שעשית טעות, פרסם בלוחות ואל תתבכיין כאילו מדובר בחלב שנשפך.
תהרוג אותי, אני באמת שלא מצליח להבין אנשים כמוך שמגיעים למסקנה שמי שקונה במחיר כביכול "מופקע" עושה זאת אך ורק למען ה"שופוני". אה שכחתי שהתמחור הגבוה של ציוד ההיי אנד נובע רק משום שהוא מכוון לקהל יעד ספציפי שמחפש לנקר עיניים. במילים אחרות, מנסיונך, המחירים הלא מוצדקים אינם מצביעים בהכרח על איכות בניית הציוד, לא על ההשקעה ברכיבים סופר איכותיים, התכנון שלו ובעיקר התוצאה הסופית שהוא נותן, אלה אך ורק על התדמית של מי שרוכש את אותו הציוד . שוב בגדול אתה טועה. אכן כבר ציינתי והערתי בעבר שלא כל אודיופיל יכול להשיג כל ציוד שחשקה נפשו. מה לעשות, עם עובדות קשה להתווכח, ולאור האמור לעיל, לא כל מי שזכה להשתדרג במוצר קצה בהכרח מצביע על היותו אודיופיל נובוריש.
אתה אולי לא יודע אבל יש לא מעט אודיופילים מאד רציניים בארץ שבגלל אקסיומות כשלך מדירים את רגליהם מהפורמים ובעיקר נמנעים להשתתף בשיח האודיופילי המקומי, ואני בטוח שלא רק אותי זה מצער.
לדידך, כל מי שרוכש ציוד היי אנד יקר, קונה "חתול בשק". ממש לא מדוייק. אנשים מקשיבים לציודים, משתתפים בתערוכות, קוראים מאמרים רלוונטיים, ושלא תחשוב שאני חסיד של כתבות (ממש לא) אבל תתפלא שאפשר ללמוד מזה המון, וקיימות עוד שיטות כמו להאזין למערכות של חברים, להתייעץ עם היבואנים השונים וכו.
אם נחזור לרעיון שעומד מאחורי פתיחת השירשור של zs זה בסך הכל היה לשתף אותנו בחוויה אודיופילית מעט שונה שהוא עבר, ומעבר לזאת להוכיח לנו (כמובן לשיטתו) שבסופו של דבר בבניית מערכת היי אנד אייכותית לא מדובר אך ורק בכסף אלה גם ברגש ונשמה . למרות הסינרגיה המכובדת שלו הוא זכה לשדרוג מרשים באמצעות כמה טוויקים אקוסטיים קטנטנים וזאת אחרי ששמע את התוצאה במו אוזניו. מה עוד שמדובר בייצור מקומי, שלא לדבר על העלות היחסית הנמוכה ביחס לעלות הכוללת של המערכת.
שוב תודה לך zs על השיתוף המסקרן
לסיום,
יהיה בהחלט מעניין לבחון את השפעת הטוויקים הנדונים גם על מערכת מבוססת rc יוקרתי שנמצאת במצב כיול אופטימלי כמו של רן מויאל. או לחילופין להתמודד עם אותה המערכת כאשר ה-rc כבוי!