אשמח אם תפרט על ההבדלים בין הטייפ לפטיפון ברשותך, כיצד ההבדלים הסוניים באים לידי ביטוי לטובת הטייפ.
לשאלתך...
קודם כל אני משווה בין טייפ לבין וויניל/SACD - כי שניהם זה לא שמים וארץ. לפחות אצלי במערכת.
דבר שני צריך להיות ברור שזה תלוי מאוד בהקלטה ספציפית - במקרה דנן הכוונה לא רק איך הוקלט האלבום באולפן, אלא איך הוקלט הטייפ הספציפי שנאחנו מחזיקים ביד.
זה קונספט חדש שצריך להבין ולהפנים - כי כל הסרטים הם ONE OF ומכינים אותם במיוחד.
דבר ראשון תחום דינאמי בטייפ הוא הרבה יותר גדול. שינויי ווליום מטורפים.
אני חולה על זה. הרמקולים שלי מצטיינים בזה באופן כללי.
אבל הכל ביחד עם הרמקולים שלי - זה כבר על גבול של לא נעים. כל שניה תומר מבקש להחליש חחחחחחחחחח
מקשה לקבוע ווליום נכון לאלבום - כי אני קובע לפי כלי/קול מסויים - ואז פתאום בא חלק חלש יותר והפעם הוא הרבה יותר חלש.
אז אני נוטה לשים לפי חלקים הכי חלשים - אבל אז הקפיצות הכי חזקות הן חזקות מדיי.
אז כשאני קובע ווליום אני רוב הזמן או ב-UNDER או ב-OVER.
אבל אני מקווה שעם הזמן אני אתרגל יותר ואפגע יותר בול.
בכל מקרה אי אפשר להתבלבל שזה הדינמיקה היא אחרת, ובפער.
דבר שני בולט - בס.
הוא אחר - יותר חזק, מרגיש יותר נמוך, יותר הגדרה, שומעים יותר ניואנסים בעבודת תוף/קונטראבס.
יש לי הקלטה אולפנית אחת מאיזור 1955 (לצערי גם הסרט אצמו מאותה שנה) של אורגן - זה לא יאומן מה שהולך שם.....
הטרבל גם משופר.
פה הקפיצה לא מטורפת. אבל הוא פחות קשה, מרגיש יותר מפורט ויותר טבעי.
את המיד אני שופט לפי VOCAL וכלי נשיפה - יש שם מעין ניקיון וטבעיות כאלו שאני לא יודע להסביר.
זה מהפנט.
באופן כללי כאשר יש קטעים חזקים וקפיצות בווליום במוזיקה - זה מרגיש שהצלילים יוצאים ללא מאמץ וזורמים חופשי כמו מים בנחל.
אין שום STRAIN - כמו מנוע V8 אמריקאי ענק דוחף את הרכב עם אפס התרגשות או מאמץ.
בסה"כ אם מחפשים תחושה שהנגנים אצלך בחדר - פה עולים מדרגה ומקבלים תחושה שאתה בחדר שלהם.
את המאפינים האלו שומעים גם על הקלטות CONSUMER בנות 50 שנה על טייפ "ביתי".
אבל שם זה מלווה בעיניי ירידות האיכות שנגרמו בגלל הגיל. לפעמים זה פחות, לעמים זה יותר.
וגם הטייפ "ביתי" שלי לא מיושר 100%.
ולאמרות זאת יש את המאפיינים אלו. בבירור.
אבל הכל מושלם ו וורדים? כרגיל בחיים - לא.
זה לא נוח.
לעומת פטיפון כאב ראש פי 10 בקלות.
זה תופס הרבה מקום.
זה יקר - אומרים THE MOST EXPENSIVE MUSIC FORMAT IN THE WORLD
זה נכון היום, והיה נכון תמיד.
טייפ ביתי רציני עלה ב 1980 פי 10 מטייפ דק קאסטות.
פי 10 !!!
לאמרות העלויות וטרחה, כשכל הכוכבים מסתדרים - תוצאה מבחינת הצליל ללא תחרות ורמת קסם ומעורבות ENGAGEMENT שלא הכרתי עד היום בפורמטים אחרים. בפער מורגש.
הכל דיעה אישית - סובייקטיבית
על סמך ניסיון אישי שלי - מספיק טוב או לא מספיק טוב
במערכת שלי - טובה או לא מספיק טובה בעיניי מישהו. אבל אותה מערכת.
וכו'
קיצר המציג אינו רופא. אבל בן של.....