וכל החברות נסחפו איתה!
יסלח לי גם איל, אבל קדם מגברים ברמות בסיסיות נשמעים לרב בינוניים מאוד ואולי עדיף להוסיף להם קצת באס וטרבל , הבקרים הללו הם לא אלו שיהרסו את הצליל...אלא התכנון והרכיבים הזולים שהמכשירים הזולים בנויים.
זה פשוט חוסך כסף , שני פוטנציומטרים איכותיים מייקרים עלויות- והאופנה תומכת בהקרבת הבקרים על מזבח ה"נאמנות למקור".
לדעתי זו תוספת מבורכת לבעיות אקוסטיות והקלטות מחורבנות אם משתמשים ברכיבים איכותיים.
מסכים.
אכן בעולם מושלם נמר, כשהמערכת, החדר, ההקלטה והאוזניים של המאזין הם פרפקט, כנראה שאין צורך בבקרים, אבל מה לעשות וכפי שאתה כבר יודע העולם אינו מושלם. חוץ מזה נמר אתה חוזר לשאלה הנצחית של נאמנות למקור, שמבחינתי אינה קיימת, מה שקיים זה רק ההנאה של המאזין.
המערכת שלך תשמע אצלי בחדר אותו הדבר כמו בחדר שלך? אם לא, אז איפה הנאמנות?
אתה או מישהו אחר יכול להבטיח לי שמצב ה- "FLAT" של מגבר X זהה למצב ה- "FLAT" של מגבר Y? אז זהו בדיוק - לא.
ערן העלה את הנקודה הכי חשובה, וזה אייכות הבנייה.
אני מעריך שחברות כמו אקיופייז ומקינטוש בונות מגברים ו- PRE באלפי ועשרות אלפי דולרים, ולא חוסכים באייכות הבקרים הללו.
ערן אני מבין שהתכוונת שהאופנה שהשתרשה היא של מגברי אקיופייז ומקינטוש עם בקרי טון - אז באותה מידה השתרשה האופנה של מגברים בינוננים למדי ללא בקרים ואפילו ללא כפתור בלאנס
אנו כאודיופילים, מתוך פלצנות, ומהרגל שחברות ההיי אנד השרישו בנו "נגעלים" ממכשירים עם בקרים.
אף פעם לא הצעתי, אבל מכייון שהדיון הנ"ל עולה פה וגם בפורום השני, אני מוכן לשים את האקיופייז שלי עם בקרי הטון מול כל מגבר טרנזיסטורי באותו סדר גודל כספי (ואפילו יותר) למבחן של פירוט רזולוצייה ודינמיות.
כמו כן נמר, אני מבטיח לך שאין סיכוי שבעולם שתבחין מתי כפתור הטון לחוץ ומתי לא.
אייל, כאחד ממורי הראשונים בתחום, זכור לי המשפט המאוד נכון (מבחינתי כיום) שאמרת לי: לאחוזי עיוות אין משמעות (כמובן עד גבול מסוים שהוא גדול בהרבה מהנתונים שכל היצרנים מספקים).