ואו
נתחיל מזה שכל אחד בתחום הזה מקטן ועד גדול חושב שהוא דני ידעני ומבין יותר מכולם.
וגם תמיד כל אחד יאמר שהרמקול או המערכת שלו זה הכי טוב שיש ,ותמיד יוסיף את המילה ״מנסיון ״ .
לא נתקלתי באנשים או שאני יכול לספור אותם על יד אחד שאמרו שהרמקול או המערכת של השכן יותר טוב.
ובמיוחד בתחום הזה תמיד יהיה לכל אחד מה לומר או לבקר,וזה אגב לגיטימי.
לעניין הרמקולים הקרמיים
היו לי פה 2 דגמים מעולים של גאודר ,למעשה מדובר ברמקולים עם אקסטרא רזולוציות ומהירות רק שהחיסרון הכפול שלהם זה מחירם היקר , ולא פחות חשוב האלקטרוניקה הסופר יקרה ואיכותית ובמיוחד עוצמתית עקב נצילות ועכבה נמוכים שצריך על מנת להפעילם כראוי , ולכן לרמקולים קרמיים יצא שם של רמקולים השייך יותר לאודיופילים העשירים .
אז מצד אחד מי שלא יכול כלכלית לבסס את המערכת שלו על רמקולים כאלה יאמר שהוא לא אוהב רמקולים קרמיים, ולמרות זאת , מצד שני יש המון שכן יכולים ושמעו, ופשוט לא התחברו.
רמקולים הקרמיים מדוייקים ומפורטים שבשביל להוציא מהם תוצאה מוסיקלית צריך להשקיע ולהתעסק איתם המון .
לכל חובבי מגברי המנורות , הם ,לא יוכלו בכלל להתעסק עם רמקולים קרמיים ,כי הם פשוט לא עובדים עם מגבר single ended מועט ואטים טיפוסי, למעט מגברי מנורות עתירי זרם סופר יקרים , שגם הם למרות התוצאה שיפיקו ,לא יוכלו לתת מהירות ופאנציות שאליהם התכוון המשורר שבנה את הרמקולים הללו, ולכן מבחינת כל אלה שאוהבים צליל אורירי ועגול , רמקול קרמי שאין לו הגברה מנורתית חזקה ויחודית, יחשב למקדחה בראש, לא יוכל לעמוד בכח המועט הדרוש , יכנס מהר לרוויה ויקרוס, ולכן בכלל לא יעמוד על הפרק .
לכל אודיופיל מצוי ויותר נכון ממוצע , שבאמתחתו מערכת בכמה עשרות אלפי שח , רמקולים קרמיים בכלל לא באים בחשבון.
מאחר ורמקול קרמי רצפתי מפירמה נחשבת יעלה מינימום 70k וצפונה ועם הגברה וכבילה ראוייה זה קונצרט של 150k
וצפונה . ואל תתבלבלו , שום אינטגריטד פשוט וממוצע ב 20k לא יוציא מהרמקול הזה את המייטב , ולכן כל בעל רמקול כזה מחזיק הגברה נוצצת ויקרה , ולכן יוצא מכך שרמקולים קרמים שייכים לאודיופילים היותר עשירים שביננו ולא הממוצעים .
כשאני שומע רמקול קרמי אני מדמיין איזה מכונית מרצדס סופר ממוחשבת ומדוייקת עם כל הבקרות והמיחשוב האיכותי והיוקרתי , אבל הרבה אנשים מחפשים רכב קלאסה עם נשמה ואופי מסויימת שהמרצדס הרובוטית הממוכנת משום מה לא יכולה לתת.
וכן , יש כאן גם את עניין הטעם האישי.
המון לקוחות שחיברתי להם פשוט לא אהבו את האקסטרא מהירות ,בהירות, פירוט ,ודווקא התחברו לצליל רומנטי , זורם , איטי וסוחף ,ויש כאלה שהעדיפו דווקא שופריים נצילים עם וופרים גדולים , ותאמת אין לטעם האישי של אנשים סוף , כי כל אחד מתרגש מרמקול אחר .
תכנונית , יש המון יצרני על עם רמקולים סופר יקרים שלא מתחברים לרעיון הקרמי , או למגברים קלאס כזה או אחר, ולמרות זאת הם מצליחים בתחום בגדול בזכות התוצאות המופקות ובזכות אלה שאוהבים וקונים אותם.
לסיכום העניין מבחינתי
בשביל להוציא תוצאה מרמקולים קרמיים בהנחה שמי ששמע אותם אהב את הכיוון , צריך להשקיע פי כמה וכמה בזמן ובכסף מרמקולים קונבנציונאלים , ולכן רמקולים כאלה תמיד ישארו מנם חלקם של מי שיש לו ומוכן להשקיע כמה 200k וצפונה.
וגם אז זה לא אומר שזה יותר טוב מרמקולים המיוצרים בשיטות אחרות בכלל - זה פשוט עניין של טעם אישי ואהבה.
כלומר , רמקולים קרמיים / ריבון / אלקטרוסטטים/ שופריים/ פול רינג / קונבנצונאליים/ מבוססי יחידות נייר / וכו , למעשה כולם טובים ,ומדהימים , כל אחד - את מישהו אחר....
אמיר ארמה