עדיין שבויים בסטיגמה, קרמי זה כבר in...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
נמר חג שמח,

רוב האודיופילים המנוסים, עם החדרים המטורפים, משתמשים ברמקולים קרמים.

למה זה צריך לעניין מישהו איך נראות רוב המערכות של ''המקצוענים''?
איך מודדים מקצוענות באודיו? זו נגזרת של השווי של המערכת? מקווה שלא כי יצא לי להכיר אנשים עם מערכות יקרות שלא מבינים כלום באודיו.
על אותו משקל, אני לא יודע כמה יבואנים של רמקולים קרמים יש בארץ אבל לפחות שניים מהם טענו באוזניי שלעולם לא היו רוכשים לעצמם רמקול קרמי.
מה זה אומר על רמקולים קרמיים? לטעמי שום דבר.
בדיוק כמו החשיבות של מה מחזיקים בבית ה- ''מקצוענים''.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
אני בהחלט מקובע בנימוק הזה. האם אני מקובע במשהו באודיו? רק מתוך הנסיון שלי. אגב, לא מקובע אם כי הגעתי למסקנות, שיכולות להשתנות עם הזמן וההתעסקות.



אל תבהל. אבל אודיו זה פיסיקה. שנית, לא דיברתי על קרמים אם כי על יחידות קשיחות וקלות (זו השאיפה של כל יצרניות הדרייברים). ומה לעשות, ציינתי עובדה. היחידות הקרמיות נכון להיום, ממש בתאריך של היום, הן לא רק הקשיחות ביותר, הן גם הקלות ביותר והן אינן מושפעות משום שינוי אקלים. האם מהאימרה העובדתית הזו הסקת מסקנה שזה הדבר היחיד שחשוב? הרי באותו פוסט בדיוק טענתי בדיוק הפוך. יחידת קרטון תשמע טוב יותר מיחידת קרמית/קרבון כאשר התנאים מאחור טובים יותר.



ברור. זה מה שכתבתי קודם, ולפני שנה, וחמש שנים ועשור קודם.



אותה תשובה כמו קודם.



לקרמים יהיה משהו שלא יהיה לאחרים. למשל טרנזיינטים, מהירות, רזולוציה. וזה במידה וכולם רמקולים משובחים שנבנו עם תשומת לב רבה ואפס קיצורי דרך.



נכון. ורובם חושבים כמוני על יחידות קשיחות וקלות. ואגב, זה מה שמייחד את רובם המוחלט. ואגב נוסף, רוב האודיופילים המנוסים, עם החדרים המטורפים, משתמשים ברמקולים קרמים. איך אני יודע? תסתכל בעצמך. האם זה הכי טוב? לא תמיד.



אופי הצליל פחות רלוונטי. הוא תלוי בהרבה מאוד גורמים. זו הסיבה שלא כל הקרמים נשמעים אותו הדבר. לגבי חלל? זה לא קשור ליחידה, זה קשור למימדים שלה ושל התיבה.



קל מאוד לזהות אנשים לא מנוסים גם אם הם עם מערכות מאוד יקרות. מערכת יקרה לא קובעת את הנסיון אם כי רק את היכולת הכלכלית. הנסיון הוא הדרך שעשו עד המערכת היקרה והמשובחת. מי שלא עשה דרך ארוכה, עם קפיצות קטנות בין רכיב לרכיב, קונה רכיבים ומחבר בניהם והנה, יש לו מוסיקה. אבל הוא לא בטוח מבין מה הוא שומע.


אודיו זה פיזיקה...אולי, אך האם מדד פיזיקלי הוא הכול ?
דיגיטל כנראה עולה בכל מדד (ואם לא בהכול אז על הרוב) על אנלוג, מה נשמע טוב יותר לאוזניך ?

ואגב חללים מטורפים, אין שום קרמיקה ברמקולים של ווילסון או רמקולים שופריים, הצצה באינסטגרם תגלה לך שהקביעה שרוב החללים המטורפים מכילים x או y רחוקה מהמציאות.

חג שמח וסגר קל ....
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,941
מעורבות
378
נקודות
83
20160527_175909.jpg


אני חזרתי בינתיים לנייר. בלי קרוס, מהלך סופר קצר, עובד עם מיליוואטים.
לא צריך תחנות כוח שיתגברו על בזבוז אנרגיה בקרוסים סופר מסובכים.
נשמע אחלה. יש מקום להכל.
 

תמונות מצורפות

  • 20160527_175909.jpg
    20160527_175909.jpg
    KB 103.9 · צפיות: 410

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
רמקול טב הוא רמקול תפל.
לרמקולים קרמיים יש את היכולות להיות כאילו.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
.
אני בהחלט מקובע בנימוק הזה. האם אני מקובע במשהו באודיו? רק מתוך הנסיון שלי. אגב, לא מקובע אם כי הגעתי למסקנות, שיכולות להשתנות עם הזמן וההתעס.



אל תבהל. אבל אודיו זה פיסיקה. שנית, לא דיברתי על קרמים אם כי על יחידות קשיחות וקלות (זו השאיפה של כל יצרניות הדרייברים). ומה לעשות, ציינתי עובדה. היחידות הקרמיות נכון להיום, ממש בתאריך של היום, הן לא רק הקשיחות ביותר, הן גם הקלות ביותר והן אינן מושפעות משום שינוי אקלים. האם מהאימרה העובדתית הזו הסקת מסקנה שזה הדבר היחיד שחשוב? הרי באותו פוסט בדיוק טענתי בדיוק הפוך. יחידת קרטון תשמע טוב יותר מיחידת קרמית/קרבון כאשר התנאים מאחור טובים יותר.



ברור. זה מה שכתבתי קודם, ולפני שנה, וחמש שנים ועשור קודם.



אותה תשובה כמו קודם.



לקרמים יהיה משהו שלא יהיה לאחרים. למשל טרנזיינטים, מהירות, רזולוציה. וזה במידה וכולם רמקולים משובחים שנבנו עם תשומת לב רבה ואפס קיצורי דרך.



נכון. ורובם חושבים כמוני על יחידות קשיחות וקלות. ואגב, זה מה שמייחד את רובם המוחלט. ואגב נוסף, רוב האודיופילים המנוסים, עם החדרים המטורפים, משתמשים ברמקולים קרמים. איך אני יודע? תסתכל בעצמך. האם זה הכי טוב? לא תמיד.



אופי הצליל פחות רלוונטי. הוא תלוי בהרבה מאוד גורמים. זו הסיבה שלא כל הקרמים נשמעים אותו הדבר. לגבי חלל? זה לא קשור ליחידה, זה קשור למימדים שלה ושל התיבה.



קל מאוד לזהות אנשים לא מנוסים גם אם הם עם מערכות מאוד יקרות. מערכת יקרה לא קובעת את הנסיון אם כי רק את היכולת הכלכלית. הנסיון הוא הדרך שעשו עד המערכת היקרה והמשובחת. מי שלא עשה דרך ארוכה, עם קפיצות קטנות בין רכיב לרכיב, קונה רכיבים ומחבר בניהם והנה, יש לו מוסיקה. אבל הוא לא בטוח מבין מה הוא שומע.
נמר, עם כל הכבוד ולמרות שאין לי ספק שהמערכת שלך נשמעת מצויין לסוגה, אני לא מסכים כמעט עם שום דבר שכתבת כאן.
הנחת המוצא שלך בעיני שגויה לחלוטין ולכן כל מה שנבנה עליה קורס..
״אודיו זה פיסיקה״ זו אמירה לא נכונה, אודיו הוא הרבה הרבה יותר מפיסיקה.
אודיו הוא רגש, הוא טעם, הוא חום, טקסטורה, צבע, זכרון, פנטזיה, מסורת, תקשורת ועוד ועוד. וגם פיסיקה.
לפי הגישה הזו היו מתחילים לבנות כינורות וצ׳לואים מאיזו סגסוגת או פולימר בעלי תכונות של פיזור צליל ספיגה, הדהוד שלכאורה מספקים איזושהי תוצאה מקסימלית מדומיינת. לא עושים זאת, בדיוק מכיוון שלא הכל פיסיקה. ממש לא.
לכל חומר התכונות הפיסיות שלו, שיש להן דיאלוג עם כל אותם דברים שהזכרתי קודם, השימוש של החומר בתרבות, ההיסטוריה שלו, הזיכרון הקשור אליו, הצבע, חום, הן ברמה הקולקטיבית והן האישית.
עץ הוא עץ, נייר הוא נייר ואלומיניום הוא אלומיניום, על כל נגזרותיהם התרבותיות, הפיסיות, הרגשיות, הפסיכולוגיות, ההיסטוריות וכולי.
כשאנחנו מאזינים ברגישות, אנחנו מאזינים לכל האספקטים האלו גם בלי להיות מודעים אליהם ולעוד הרבה אחרים
בדבר נוסף אני אישית משוכנע, אודיו זה לא תחרות רזולוציה, מהירות, קלות, קשיחות, גודל וכולי
דווקא גישה כזו נשמעת לי בדיוק ההיפך מבשלות, נסיון וכולי.
ואני גם לחלוטין לא מסכים עם זה שבחדרים של רוב האודיופילים ה״מנוסים״ עם החדרים ה״מטורפים״ יש רמקולים קרמיים. אם היית יכול להביא הוכחות אז הייתי מאמין אבל זה לא אפשרי..
רק בשביל שיהיה קצת צבע כאן, אפשר לחשוב על שלושה רמקולים שהם מה״מטורפים״ ביותר שיש בזמננו שאין בהם יחידות קרמיות, יש עוד המון ומדהימים, בטוח לא פחות מהרמקולים הקרמיים הכי טובים שיש
DAA04423-70F1-4511-9D38-D03D34C2B2DE.jpeg
9A529985-562F-4BEE-8040-2823502E9859.jpeg
CBAE7CC2-34E9-44DE-80B1-929139A4A2E8.jpeg
 

תמונות מצורפות

  • 9A529985-562F-4BEE-8040-2823502E9859.jpeg
    9A529985-562F-4BEE-8040-2823502E9859.jpeg
    KB 60.3 · צפיות: 454
  • CBAE7CC2-34E9-44DE-80B1-929139A4A2E8.jpeg
    CBAE7CC2-34E9-44DE-80B1-929139A4A2E8.jpeg
    KB 65.1 · צפיות: 443
  • DAA04423-70F1-4511-9D38-D03D34C2B2DE.jpeg
    DAA04423-70F1-4511-9D38-D03D34C2B2DE.jpeg
    KB 20.7 · צפיות: 436

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
לשלמה גם אם יהיו אלמנטים מחמאת בוטנים,
הוא יוציא מהלימון לימונדה.

משקיע,לא מחפף.

לא ביקרתי עדיין במעונך החדש,אבל מהקודם,והלא אידיאלי בעליל,
פשוט נשמע מעולה,
ואהבתי מאוד את התוצאה.

הבנתי מאנשים שביקרו אצלך,שבמקום החדש,זה הרבה יותר טוב.
אשרייך.

בסופו של יום,שומעים חבילה שלמה,בתוך חדר נתון,ואוזניים סלקטיביות.
ואגב,גם ברמקול שלך,לא הכול קרמי,הוופרים מאלומיניום,
והתחום הנמוך מעולה.
ראשית תודה על המחמאות...
שנית הוופרים קרמים בתוספת אלומיניום ע"מ לייצר כמעט אפס עיוותים....
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
מצחיק
יש אנשים שמתמכרים למערכות סלחניות מתוקות עגלגלות .........סתומות מורחות ולא מפורטות שם הכל נשמעה סבבה כזה.
אבל אנחנו יותר בעניין של נשמע מדהים
לכאורה
אנשים מתמכרים למה שהם אוהבים.
יש כאלה שמתמכרים למקדחות רוטטות היפר רזולטיביות שחורקות באוזן לעייפה. אז מה? סבבה להם.
זה תחביב ואין פה אמת אבסולוטית אחת.
אפשר לממש כל טכנולוגיה לכל כיוון סאונד שרוצים, גם באופן מצויין וגם באופן גרוע.
ואם אתה חושב שיש רק מימוש אחד ורק גוון סאונד אחד, אז משהו מאוד בוסרי אצלך.
 

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
473
נקודות
83
מדוע אולפני הקלטות,לפחות ברובם,לא משתמשים במוניטורים קרמים?
על פניו,אמורים להיות עדיפים?
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
היום זה קרמיקות, מחר זה משהו אחר, הזמן יגיד אם זה עוד אופנה שחולפת או שמה זה הדבר ה ב א, בינתיים לאניות דעתי זה סוג של סאדיזם לקחת רמקול הכי מאתגר להפעלה ולבנות סביבו סטאפ שלם עם אינסוף החלפות ושידרוגים שלא לדבר על הערך הכספי שיישפך סביבו במצטבר רק בשביל להוציא ממנו משהו, זה פונה לקהל מסויים לא לכולם.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
היום זה קרמיקות, מחר זה משהו אחר, הזמן יגיד אם זה עוד אופנה שחולפת או שמה זה הדבר ה ב א, בינתיים לאניות דעתי זה סוג של סאדיזם לקחת רמקול הכי מאתגר להפעלה ולבנות סביבו סטאפ שלם עם אינסוף החלפות ושידרוגים שלא לדבר על הערך הכספי שיישפך סביבו במצטבר רק בשביל להוציא ממנו משהו, זה פונה לקהל מסויים לא לכולם.
למסקנות הגעת מעיסוק עם כמה רמקולים מהסוג הזה או מקריאה בלתי פוסקת בפורומים?
חוץ מזה אתה בהחלט צודק, רמקול טוב זה חרא של דבר.
הכי טוב רמקול סתום, ויותר טוב רמקול סתום עם הקלטה של Coldplay ברקע.
בבינוניות יש רוך ונינוחות שאי אפשר למצוא כשמנסים להגיע להכי טוב שאפשר.
רק אידיוטים שלא הבינו את החיים כמוך חותרים למצויינות.
חג שמח
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
הכי טוב בקרמיקה זה בכלל נדאל.
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
הכי טוב רמקול סתום, ויותר טוב רמקול סתום עם הקלטה של Coldplay ברקע.

הבאת דוגמא נפלאה לכל מה שרע באודיופיליה בקליפת אגוז מבחינתי.
הכי טוב זו מערכת שמאפשרת לך לנגן ולהנות ממוסיקה שאתה אוהב באמת, כולל קולדפליי.
מערכת שאני לא יכול לשמוע בה מוסיקה שאני אוהב רק כי היא לא נשמעת בה טוב היא מערכת שלא שווה כלום בשבילי.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
הבאת דוגמא נפלאה לכל מה שרע באודיופיליה בקליפת אגוז מבחינתי.
הכי טוב זו מערכת שמאפשרת לך לנגן ולהנות ממוסיקה שאתה אוהב באמת, כולל קולדפליי.
מערכת שאני לא יכול לשמוע בה מוסיקה שאני אוהב רק כי היא לא נשמעת בה טוב היא מערכת שלא שווה כלום בשבילי.
אין שום בעיה לשמוע במערכת טובה כל סוג מוזיקה שאתה אוהב.
ההיפך, כמה שהמערכת תהייה יותר טובה כך תשמע יותר סוגי מוסיקה וכולם ישמעו מבסדר עד נפלא.
זה מיתוס, שבמערכות טובות לא נעים לשמוע הקלטות לא טובות.
אילו ממש לא מערכות טובות אלא כאילו שסובלות מעודף צבע או לכיוון בהיר או לכיוון הכהה.

אני מכיר את התופעה של האודיופיל ששומע איזה עשרים דיסקים במערכת שלו וכל היתר ממש לא כיף לשמוע.... כי ההקלטה רעה.
זה לא נכון, הבעיה לא בהקלטה אלא במערכת.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
נמר היקר

מה הקשר בין בשלות לבוסר. קודם כל ברוב המקרים זה עניין של העדפה אישית, חותם סאונד מועדף, ציוד משודך לרמקולים, תנאי חדר וכו'.

אין אמת מוחלטת, ברבות השנים, שמעתי רמקולים קרמים שנשמעו מצויין ומנגד גם רמקולים "לא קרמים" שנשמעו מצויין.
וההיפך.. כאמור אין אמת מוחלטת.

הכל זה עניין של יישום ואופן תכנון הרמקול ולא פחות חשוב האלקטרוניקה המשודכת.

זה בדיוק כמו להגיד שרמקולים שופר הם לא טובים בהשוואה לרמקולים קונביונצינלים למינהן.
איך אומרים עניין של טעם, העדפה אישית ושידוך לאלקטרוניקה מתאימה.

אבל לצאת בהצהרה של "מחנאות בין בשלות לבוסר" זה זלזלול באינטלגנציה של החברים במקרה הטוב, או יהירות במקרה הפחות טוב.

וקצת בנימה אישית, אני לפני למעלה מעשור שמעתי את האיזופון קזיאנו (הן אצל היבואן בארץ בזמנו, וגם בתערוכה בווגאס שנתיים רצופות). כמובן ששמעתי גם חברות נוספות (ומרטן בתוכם שמאד אהבתי את התוצאה). ביליתי לא מעט זמן בחדר האזנה של מר גאודר בכבודו ובעצמו ואף דיברתי/התייעצתי עמו במהלך שנתיים רצופות בתערוכה בווגאס) נהניתי מאד, ולאחר לא מעט שעות האזנה גם אצל היבואן בארץ, הייתי סגור על הזמנה של איזופון קזיאנו. לא אשקר החלום שלי היה הערבה (רמקול הדגל שלהם בזמנו עוד לפני הברלינו,,, מטעמי ממון זה נשאר בגדר חלום).

רמקולים מדהימים ועם שידוך לאלקטרוניקה איכותית, התוצאה נהדרת.

בקיצור, ביום שהגעתי לסגור את ההזמנה אצל היבואן בארץ, לאחר עשרות שעות האזנה מקדימות, שמעתי מס' דקות רמקולים אחרים (לא קרמים), לאחר מס' דקות שיניתי את דעתי והזמנתי. ומאז לא מסתכל אחורה ושלם עם בחירתי (שלימים שודרגה לרמקול הדגל של אותה חברה).

האם לא אהבתי את התוצאה של הקרמים, התשובה לא.
האם שמעתי רמקולים עם טכנולוגיה אחרת שהותירו בי רושם טוב יותר, התשובה היא כן.
האם רמקול קרמי נשמע פחות טוב מרמקול "קונבציונלי", לא תמיד.
האם אני שלם עם בחירתי והעדפה על קרמי, לחלוטין.
האם בחירתי נבעה מחוסר ניסיון "בוסריות" לא נראה לי.

בקיצור, חלאס עם הצהרות כאילו ואחרות. אין אמת אחת, כפי שאין אמת אחת הנוגעת למנורות כנגד טרנזיסטור או אנלוג לעומת דיגיטל (אישית מעדיף אנלוג) וכו'

חג שמח לכוווולם ...
גילו נאות, יש לי קזיאנו.
זאת לא הודעה בשבח הקרמיים, אני לא שם ולא חושב שאפשר לבחור רמקול רק לפי החומרים שמהם הוא עשוי.

מוזר ששמעת קזיאנו עשרות פעמים ואת הויויד (אני רק מנחש) בחרת לאחר כמה דקות שמיעה...
נראה לך הגיוני?

חוץ מזה, במקרה של הויויד ו הקזיאנו זה לא רק הרמקולים זה גם המציגo_O
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
היום זה קרמיקות, מחר זה משהו אחר, הזמן יגיד אם זה עוד אופנה שחולפת או שמה זה הדבר ה ב א, בינתיים לאניות דעתי זה סוג של סאדיזם לקחת רמקול הכי מאתגר להפעלה ולבנות סביבו סטאפ שלם עם אינסוף החלפות ושידרוגים שלא לדבר על הערך הכספי שיישפך סביבו במצטבר רק בשביל להוציא ממנו משהו, זה פונה לקהל מסויים לא לכולם.
בשביל השורה הראשונה והשניה שרשמתה פתחתי את הפוסט.
גם אני חשבתי בהתחלה שסו אופנה שתחלוף....אבל לאחר שנים אני רואה שהחברות פשוט מפתחות את העניין לשיאים חדשים בבניית האלמנטים.
לכן אני שאלתי האם ישנה עדיין סטיגמה או שזה כבר in...
יעני בחברת האיי סוסייטי מג'יקו ,yg, וכל החברה...לא שאני חושב שיש סדר מסוים ומי "מקום ראשון" אבל שתי דוגמאות שכולם מכירים..
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,924
מעורבות
1,601
נקודות
113
מדוע אולפני הקלטות,לפחות ברובם,לא משתמשים במוניטורים קרמים?
על פניו,אמורים להיות עדיפים?
אני רק חושב לא מבין גדול.רמקול אולפן בד"כ זה רמקול מוגבר...לא יודע אם ישנם כאילו קרמים מוגברים.
שנית אולי החברה הגרמנית אקיוטון עדיין לא בונה למגזר הזה...
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
רמקול טב הוא רמקול תפל.
לרמקולים קרמיים יש את היכולות להיות כאילו.

רמקול תפל הגדרה מעניינת, כלומר
ללא תבלינים ובקשישים, אבל מה אם המלח.טרם שמעתי הגדרה כזו, שהיא טובה.
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
265
מעורבות
49
נקודות
28
בסוף הכל עניין של שילוב נכון וטעם אישי
וזה המוקש /כיף הכי גדול בהרכבת מע׳,בהנחה שיש מזומנים...
כי גם שיש שילוב שעובד טוב סוף כל סוף תמיד יהיה שילוב יותר טוב על מערכת נתונה
שילוב מבחינתי מתבטא בכל רכיב כבל או ספייק

זה לא מעניין קרמי או לא קרמי
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
רמקול תפל הגדרה מעניינת, כלומר
ללא תבלינים ובקשישים, אבל מה אם המלח.טרם שמעתי הגדרה כזו, שהיא טובה.
את התבלינים מוסיפים מחוץ לרמקול. לפי הצורך ולפי האוזן.
לטעמי , מערכת ניטראלית ( כזאת שלא מוסיפה משלה) הוא הדבר הכי כייפי לאורך זמן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור