סיפור על מחירים ופרופורציות


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
בשורה התחתונה , העובדה שאני ממליץ למכריי על מגבר כח מנורות בן 60 שנה על פני מגברים מתקדמים נוכחיים , והם עוד,ר"ל נהנים עד הגג מההמלצה שלי גורמת לי להרהר ולברור את המוץ מהתבן.
אין שום בעיה עם רכיבי אודיו ישנים (או חדשים) כול עוד התוצאה מספקת עבורך את מה שאתה מחפש.
אכן, יש משהו מיוחד במגברי מנורות ישנים שממשיך לקסום לחלק מאוהבי מוזיקה גם היום.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
894
נקודות
113
מוצרי ההיפי או היי-אנד כניסה השתפרו מאוג בשנים האחרונות, לא חייבים ציוד במחיר אסטרונומי כדי להנות מסאונד מצוין (למרות שזה כיף)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,533
מעורבות
757
נקודות
113
מוצרי ההיפי או היי-אנד כניסה השתפרו מאוג בשנים האחרונות, לא חייבים ציוד במחיר אסטרונומי כדי להנות מסאונד מצוין (למרות שזה כיף)
נכון, אבל לפעמים מותחים יותר מידי את ההנחה הזאת ואז כאילו " הכל אותו דבר"... . יש עדיין משמעות לתכנון מיוחד ומוקפד.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
894
נקודות
113
אין ספק
אני מדבר על מוצרים טובים מאוד המממשים את הפונקציונליות שלשמה תוכננו.
לדוגמא רמקולים אקטיבים של דינאודיו, ששמעתי לא מזמן, נשמעו מעולה ממש, 30 אלף שח למערכת שלמה (לא זול אבל לא מתקרב למחירי היי אנד). או דאקים סטרימרים באזור 6000 שח נשמעים כבר ממש טוב, רמקולים כמו הלינטון, אפשר להביא אחלה סאונד בלי לזכות בפיס.
יש תחרות חזקה ברמות המחיר הללו, המוצרים השתפרו מאוד בעשור האחרון.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,574
מעורבות
558
נקודות
113
המוצרים השתפרו והמרווחים גדלו ותפחו, אשרי המאמין.
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,173
מעורבות
411
נקודות
83
יש ציוד וינטג שנשמע יותר טוב מציוד הייהנד מודרני.
הבעיה זה לגלות שהוא קיים והזמינות שלו.

חוץ מהדיגיטל, פה תמיד עדיף לרכוש את הטכנולוגיה החדשה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,574
מעורבות
558
נקודות
113
ציוד וינטאז מציק בראש בגלל נושא האמינות\תקלות\התיישנות רכיבים=בלאי והתרחקות מצליל המכשיר המקורי בגלל הסיבות הנ"ל, אין פה 1 או 0 עובד\לא עובד.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,533
מעורבות
757
נקודות
113
ציוד וינטאז מציק בראש בגלל נושא האמינות\תקלות\התיישנות רכיבים=בלאי והתרחקות מצליל המכשיר המקורי בגלל הסיבות הנ"ל, אין פה 1 או 0 עובד\לא עובד.
אתה צודק בעיקר בקומפקטים ואולי באלמנטים של רמקולים שייצורם נפסק או החברה נסגרה. יש גם סוגי רדיואים ששם זה נהיה מורכב. יחד עם זאת, מגברי מנורות הם מהקלים לתיקון, גם קדם מגברים- פטיפונים הבנתי היינו הך. יש לי תחושה שהיום , לא כמו לפני 20 שנה שכל רכיב היה קשה לאיתור ורכישה, היום יש נגישות כמעט לכל חלק ויחסית במחירים תחרותיים. לקיחת תכנון מעגל טוב ועידכונו לחלקים קיימים מודרנים יכול להניב הנאה מרובה ותמורה מדהימה לכסף בכל קנה מידה. ועדיין זו התעסקות, שיכולה להיקרא גם..תחביב.
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,756
מעורבות
1,216
נקודות
113
אין ספק
אני מדבר על מוצרים טובים מאוד המממשים את הפונקציונליות שלשמה תוכננו.
לדוגמא רמקולים אקטיבים של דינאודיו, ששמעתי לא מזמן, נשמעו מעולה ממש, 30 אלף שח למערכת שלמה (לא זול אבל לא מתקרב למחירי היי אנד). או דאקים סטרימרים באזור 6000 שח נשמעים כבר ממש טוב, רמקולים כמו הלינטון, אפשר להביא אחלה סאונד בלי לזכות בפיס.
יש תחרות חזקה ברמות המחיר הללו, המוצרים השתפרו מאוד בעשור האחרון.
שי צודק.
נקודה אופטימית וחכמה מאוד.
זו גם המציאות.
היום האיכות היא זולה יותר -חד משמעית.
ההנחה שלכם שמחירי הרמקולים עלו משמעותית = יש איכות טובה יותר והיא מאוד יקרה - היא שגויה מיסודה.
מחירי הרמקולים עלו - אבל אין שום קשר לאיכות.
יש עניין ושוק גדול מאוד שאינו קשור לאודיופיליה ומתמקד בלהציע מחירים מאוד גבוהים = גאוות מוצר = יחודיות אבל לא שווה לסאונד טוב יותר.
בסוף שאותם מוצרים מגיעים לספסל המדידות או לשמיעה רצינית ולא מוטית למחיר - הבלוף נחשף.

מעולם לא היינו בתקופה בה כל כך קל לברור את המחיר המוצדק למחיר הלא מוצדק בקלות ובפשטות.

ואם היצרנים מצליחים לגרום לכם להאמין שככל שהמחיר גובה יותר כך האיכות - זה אומר שהם עושים עבודה ממש טובה ...והמאמין להם ...פחות טובה או לא עבודה בכלל...
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
שי צודק.
נקודה אופטימית וחכמה מאוד.
זו גם המציאות.
היום האיכות היא זולה יותר -חד משמעית.
ההנחה שלכם שמחירי הרמקולים עלו משמעותית = יש איכות טובה יותר והיא מאוד יקרה - היא שגויה מיסודה.
מחירי הרמקולים עלו - אבל אין שום קשר לאיכות.
יש עניין ושוק גדול מאוד שאינו קשור לאודיופיליה ומתמקד בלהציע מחירים מאוד גבוהים = גאוות מוצר = יחודיות אבל לא שווה לסאונד טוב יותר.
בסוף שאותם מוצרים מגיעים לספסל המדידות או לשמיעה רצינית ולא מוטית למחיר - הבלוף נחשף.

מעולם לא היינו בתקופה בה כל כך קל לברור את המחיר המוצדק למחיר הלא מוצדק בקלות ובפשטות.

ואם היצרנים מצליחים לגרום לכם להאמין שככל שהמחיר גובה יותר כך האיכות - זה אומר שהם עושים עבודה ממש טובה ...והמאמין להם ...פחות טובה או לא עבודה בכלל...
כמו כל דבר דן, הפסקנות מן השטן.

מספר דוגמאות שאני מכיר והאזנתי להם מספר פעמים.

1. Magico S series MK I, MK II, MK III הסדרה החדשה והיקרה יותר העפילה על הגרסה הקודמת, הגרסאות החדשות לא משאירות מקום לספק עד כמה הרמקול טוב יותר.

2. Marten Coltrane גרסה חדשה בהשוואה לקודמת, שוב אין מקום לספק מי מהרמקולים טוב יותר, גם כאן הגרסה החדשה טובה יותר.

3. Avant-garde Tris G2 vs. G3 גם כאן הגרסה החדשה מתעלה על הגרסה הקודמת, למעשה מעבר לצורת השופר ופלטת הצבעים לא נשאר הרבה מהגרסה הישנה.

4. Estelon X Diamond MKI vs MK II גם כאן הגרסה הנוכחית טובה יותר מהקודמת, וגרסת ה SE טובה משניהם.

5. Opera Quinta אין מקום להשוואה בין הגרסה הישנה לזו שהוצגה בה 2013

7. Wilson Audio Alex V לעומת הדורות הקודמים של ה Alex גם כאן הגרסה הנוכחית טובה יותר

זה לא אומר שלא ניתן למצוא המון רמקולים טובים אחרים, ממש לא חסר כאלה, אבל לא הייתי יוצא בקביעה שהדורות העדכניים אינם מציגים קפיצה בביצועים רק בגלל שהם יקרים יותר, זה לא נכון, וכן יש קפיצה בביצועים אצל לא לא מעט יצרנים - הלקוחות לא כאלה מטומטמים, בייחוד לא אלה המסוגלים להוציא מאות אלפי דולרים.

גם אני הייתי שמח למחירי אודיו שפויים יותר. הרבה דברים מתומחרים יקר והתייקרו מאוד בשנים האחרונות וזה כולל מוצרים הרבה יותר בסיסיים מאודיו, זה העולם.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
894
נקודות
113
מה שאתה טוען גיא דווקא מחזק את הטיעון שלי...
הבאת דוגמאות שברובן המוחלט בעלות היי אנד ואפילו אולטרה כך שדגם חדש לפי מה שאתה אומר מהווה קפיצה משמעותית מהדור הקודם. לוקח את דבריך כנכונים, סומך על השמיעה שלך.
אבל מה תגיד לאותו רוכש לא אוליגרך שקנה מרטן או אסטלון דגם קודם וקיבל פתאום קפיצה משמעותית בסאונד בדגם חדש? מבעס תתחת...
ואני שואל כמה זמן עובר עד שמוצרים מהייאנד נמוך משתפרים גם הם ונושקים לביצועי היי אנד גבוה שהיו לפני 10 שנים?
זה חלק מהטיעון שלי,
מי שרוצה להיות בקצה ישלם הרבה (ואין לי שום בעיה עם זה)
(למרות שאםשר גם לדבר על זה, רמקולים מהונדסים טוב עם דרייברים מתקדמים מאוד לא בהכרח חייבים להיות סופר יקרים)
אבל מי שרוצה סאונד ברמה גבוהה, לא חייב לרכוש מוצרי קצה, ויכול לקבל סאונד שהיה נחשב לגבוה מאוד לפני 10 שנים
(רוב הסלונים בישראל לא מסוגלים להכיל גרנד אוטופיה, לא לשם אני מכוון)
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,756
מעורבות
1,216
נקודות
113
לא מסכים עם שניכם .
ומפני שאני עוסק בתחום אני לא יכול להגיב על חברה כזו או אחרת וזה גם לא רלוונטי .

גיא מציג חברות יקרות מאוד מלכתחילה ששיפרו את המוצר ליקר עוד יותר מאוד .

שי - מסתמן מדבריך שיש תמורה בעד האגרה . זאת אומרת - בהשקעה כספית גדולה ממש תרגיש שיפור בסאונד .גם 5 אחוז זה שיפור מהותי מאוד מבחינתי .

אז אני טוען שלא . מחיר לא מבטיח איכות .

שימוש בדרייברים חדשים קלי משקל
קרוס מושלם
תיבות והנדסה מדהימה
סאונד סובייקטיבי ללא פשרות

קיים גם במחירים שפויים יותר .
הכל תלוי ברצון וביכולות של המהנדס ושיטת התמחור והמיתוג שלו .
לא נדיר שאמצא רמקול שעולה חמישית וטוב מהיקר יותר.
כנ״ל לגבי מגבר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,071
מעורבות
2,972
נקודות
113
כמו כל דבר דן, הפסקנות מן השטן.

מספר דוגמאות שאני מכיר והאזנתי להם מספר פעמים.

1. Magico S series MK I, MK II, MK III הסדרה החדשה והיקרה יותר העפילה על הגרסה הקודמת, הגרסאות החדשות לא משאירות מקום לספק עד כמה הרמקול טוב יותר.

2. Marten Coltrane גרסה חדשה בהשוואה לקודמת, שוב אין מקום לספק מי מהרמקולים טוב יותר, גם כאן הגרסה החדשה טובה יותר.

3. Avant-garde Tris G2 vs. G3 גם כאן הגרסה החדשה מתעלה על הגרסה הקודמת, למעשה מעבר לצורת השופר ופלטת הצבעים לא נשאר הרבה מהגרסה הישנה.

4. Estelon X Diamond MKI vs MK II גם כאן הגרסה הנוכחית טובה יותר מהקודמת, וגרסת ה SE טובה משניהם.

5. Opera Quinta אין מקום להשוואה בין הגרסה הישנה לזו שהוצגה בה 2013

7. Wilson Audio Alex V לעומת הדורות הקודמים של ה Alex גם כאן הגרסה הנוכחית טובה יותר

זה לא אומר שלא ניתן למצוא המון רמקולים טובים אחרים, ממש לא חסר כאלה, אבל לא הייתי יוצא בקביעה שהדורות העדכניים אינם מציגים קפיצה בביצועים רק בגלל שהם יקרים יותר, זה לא נכון, וכן יש קפיצה בביצועים אצל לא לא מעט יצרנים - הלקוחות לא כאלה מטומטמים, בייחוד לא אלה המסוגלים להוציא מאות אלפי דולרים.

גם אני הייתי שמח למחירי אודיו שפויים יותר. הרבה דברים מתומחרים יקר והתייקרו מאוד בשנים האחרונות וזה כולל מוצרים הרבה יותר בסיסיים מאודיו, זה העולם.
להבנתי, אתה מגיב לטענה ששונה מזו של דן.

דן לא טען שהיצרנים אינם משפרים את מוצריהם, או שעליית מחירים כזו אינה מוצדקת.

הוא טען ש:
  1. אותה איכות נתונה עולה היום פחות מבעבר

  2. יצרנים שונים מתמחרים את מוצריהם ללא קשר לאיכות שלהם בהתייחסות למה שקיים בשוק, אלא לכל היותר, כפי שציינת, רק יחסית למודלים שלהם עצמם. במילים אחרות, במקרה הכללי -- לא ספציפית דגמים של אותו יצרן -- זה שרמקול יקר יותר לא אומר שהוא טוב יותר.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,370
מעורבות
894
נקודות
113
לא מסכים עם שניכם .
ומפני שאני עוסק בתחום אני לא יכול להגיב על חברה כזו או אחרת וזה גם לא רלוונטי .

גיא מציג חברות יקרות מאוד מלכתחילה ששיפרו את המוצר ליקר עוד יותר מאוד .

שי - מסתמן מדבריך שיש תמורה בעד האגרה . זאת אומרת - בהשקעה כספית גדולה ממש תרגיש שיפור בסאונד .גם 5 אחוז זה שיפור מהותי מאוד מבחינתי .

אז אני טוען שלא . מחיר לא מבטיח איכות .

שימוש בדרייברים חדשים קלי משקל
קרוס מושלם
תיבות והנדסה מדהימה
סאונד סובייקטיבי ללא פשרות

קיים גם במחירים שפויים יותר .
הכל תלוי ברצון וביכולות של המהנדס ושיטת התמחור והמיתוג שלו .
לא נדיר שאמצא רמקול שעולה חמישית וטוב מהיקר יותר.
כנ״ל לגבי מגבר
לא לא
אני לא יודע פשוט איך להתדיין כשמכניסים מחירים, אז זורם עם הטיעונים.. מחיר לא מבטיח איכות, מסכים לגמרי.
מצד שני יש ציוד יקר מאוד וגם איכותי, גם זה קיים.
מחיר לא מבטיח איכות וגם לא מבטיח חוסר איכות. פשוט אין קשר בין השניים
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,756
מעורבות
1,216
נקודות
113
לא לא
אני לא יודע פשוט איך להתדיין כשמכניסים מחירים, אז זורם עם הטיעונים.. מחיר לא מבטיח איכות, מסכים לגמרי.
מצד שני יש ציוד יקר מאוד וגם איכותי, גם זה קיים.
מחיר לא מבטיח איכות וגם לא מבטיח חוסר איכות. פשוט אין קשר בין השניים
זה כל מה שאמרתי .
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
מה שאתה טוען גיא דווקא מחזק את הטיעון שלי...
הבאת דוגמאות שברובן המוחלט בעלות היי אנד ואפילו אולטרה כך שדגם חדש לפי מה שאתה אומר מהווה קפיצה משמעותית מהדור הקודם. לוקח את דבריך כנכונים, סומך על השמיעה שלך.
לא רק, חלק מהרמקולים המוזכרים עברו אצלי בבית עם אותה אלקטרוניקה. אין כמו ניסיון.
אבל מה תגיד לאותו רוכש לא אוליגרך שקנה מרטן או אסטלון דגם קודם וקיבל פתאום קפיצה משמעותית בסאונד בדגם חדש? מבעס תתחת...
בדיוק את אותם שתגיד לכול מי שרכש רכב, טמבלווויזיה, כרטיס מסך, מחשב חדש….מבאס אבל זה העולם.
ואני שואל כמה זמן עובר עד שמוצרים מהייאנד נמוך משתפרים גם הם ונושקים לביצועי היי אנד גבוה שהיו לפני 10 שנים?
זה חלק מהטיעון שלי,
ֿמישהו טען אחרת, אבל זו הסיבה שמוצרי הפרימיום מציגים כיום יותר ביצועים. הצרכנים של המוצרים האלה לא מטומטמים ולא כבשים, אף אחד לא משלם מאות אלפי דולרים בלי לקבל תמורה.
מי שרוצה להיות בקצה ישלם הרבה (ואין לי שום בעיה עם זה)
(למרות שאםשר גם לדבר על זה, רמקולים מהונדסים טוב עם דרייברים מתקדמים מאוד לא בהכרח חייבים להיות סופר יקרים)
ֿובהחלט יש כאלה, Borrasan סדרה X לדוגמה. אבל עדיין סדרה M של החברה מציגה איכויות טובות יותר. אז מה שבשם הסוציאליזם והשיוויון לא נייצר את סדרה M ?
אבל מי שרוצה סאונד ברמה גבוהה, לא חייב לרכוש מוצרי קצה, ויכול לקבל סאונד שהיה נחשב לגבוה מאוד לפני 10 שנים
אף אחד ל מכריח מישהו לרכוש משהו, זה שוק חופשי ומשוכלל והמידע זמין.
(רוב הסלונים בישראל לא מסוגלים להכיל גרנד אוטופיה, לא לשם אני מכוון)
נשבע לך כם רוב הישראלים לא מסוגלים לרכוש ב.מ.וו סדרה 7, לכן לחברה יש סדרה 1,2, 3 וכו…..
ֿפוקל וחברות אחרות מתכננות קווי מוצרים וחותכות אותו לפי סוגי צרכנים, זה לא גודל אחד מתאים לכולם כמו בימי פורד מודל T,
ממי שמגיע מחברת שבבים שמייצרת סדרות שונות לצרכים שונים ובמחירים זה צריך להיות ברור.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
להבנתי, אתה מגיב לטענה ששונה מזו של דן.

דן לא טען שהיצרנים אינם משפרים את מוצריהם, או שעליית מחירים כזו אינה מוצדקת.

הוא טען ש:
  1. אותה איכות נתונה עולה היום פחות מבעבר
נכון, מצד שני של המשוואה מוצרי הקצה שוברים את השיאים הקודמים. זה גלגל ואפשר לראות את זה במרבית מוצרי הצריכה והטכנולוגיה.


  1. יצרנים שונים מתמחרים את מוצריהם ללא קשר לאיכות שלהם בהתייחסות למה שקיים בשוק, אלא לכל היותר, כפי שציינת, רק יחסית למודלים שלהם עצמם. במילים אחרות, במקרה הכללי -- לא ספציפית דגמים של אותו יצרן -- זה שרמקול יקר יותר לא אומר שהוא טוב יותר.
יש הרבה אספקטים בגינם מוצרים מתומחרים, ביצועים זה רק אספקט אחד. חומרים, גימור, שעות עבודה, חלקים מיצוב, שכבות הפצה (2 או 3) גם משפיעים על התמחור
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,247
מעורבות
3,181
נקודות
113
לא מסכים עם שניכם .
ומפני שאני עוסק בתחום אני לא יכול להגיב על חברה כזו או אחרת וזה גם לא רלוונטי .

גיא מציג חברות יקרות מאוד מלכתחילה ששיפרו את המוצר ליקר עוד יותר מאוד .
דן, ה Opera Quinta אינו מוצר קצה ומחירו שפוי ועדיין הדגם האחרון טוב יותר מהישן.
שני הדגמים היו בבעלותי על אותה אלקטרוניקה, דברי על סמך ניסיון.

אתה רוצה לומר לי שכשחברות שאתה מביא לדוגמה arendal או perlisten יוציאו גרסאות חדשות למוצרים שלהם, הם ימכרו במחיר זהה למחיר הדגם הנוכחי ולא יציגו שיפור ביצועים לעומת הדור הנוכחי? אף אחד לא יקמט למחיר את ההשקעה במחקר, פיתוח, חומרים ועבודה?
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,756
מעורבות
1,216
נקודות
113
זה לא מה שאמרתי .
רק אמרתי שחברה x מתמחרת מוצר ב 1 דולר .
חברה y יכולה לתמחר מוצר נחות בהרבה ב 6 דולר .
חברה g יכולה לתמר מוצר טוב מכולם ב 0.8 דולר .

הרי רוב השוק פרוץ .
לא צריך רשיון למכור רמקול .
לא צריך גם נתונים טכניים ששוים משהו אפשר גם לא לפרסם נתונים כלל .

אני רק אמרתי שאין קשר בין איכות המוצר מבחינת סאונד למחיר שלו .

זה הכל .
אני הרי קצת מכיר את התעשייה , בעיקר בחול קרוב יותר למה שקורה .
אתה יודע כמה מסננים מוצרים עוברים עד שיש ביקורת ?
אתה יודע שגם יש כאלה יצרנים שמוכרים רמקולים בקרוב ל 100,000 דולר והמוצר כל כך גרוע , עם ביקורת כל כך רעה סובייקטיבית ואובייקטיבית שלא הסכים שהיא תתפרסם ?

חברות צריכות להתאמץ יותר - show me the data .
מצד שני , הרוב הנושבת אצל חלק לא מבוטל מאנשים היא מחיר גבוה = איכות , אז למה להן?

אני כן צופה שבקרוב מאוד נראה שיפורים רציניים … למה ?
המון ביקורות קוטלות למוצרי קצה ( קצה מחיר) - ואז החברה חוזרת בתשובות - שבהן אתה מבין שאין להן מושג על הרמקול שלהם .

עצוב
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,071
מעורבות
2,972
נקודות
113
נכון, מצד שני של המשוואה מוצרי הקצה שוברים את השיאים הקודמים. זה גלגל ואפשר לראות את זה במרבית מוצרי הצריכה והטכנולוגיה.
נכון, אבל למרות שייתכן שמוצר הקצה החדש של חברה כלשהי וצדיק את העליה במחיר יחסית למוצר הקצה הקודם שלו, זה עדיין לא אומר שמחיר המוצר הקודם היה מוצדק, וייתכן שאפשר למצוא איכות דומה או גבוהה יותר במחיר נמוך בהרבה.

נראה לי שלזה דן התכוון.

יש הרבה אספקטים בגינם מוצרים מתומחרים, ביצועים זה רק אספקט אחד. חומרים, גימור, שעות עבודה, חלקים מיצוב, שכבות הפצה (2 או 3) גם משפיעים על התמחור
אתה מבלבל כאן בין עלויות לבין תוצאות.

אפשר לטעון שחומרים, גימור, שעות עבודה, חלקים מיצוב, שכבות הפצה, וכיו"ב, שבהרבה מקרים עלותם נמוכה בהרבה מעלות המוצר (למעט אולי פרסום והפצה), הם פקטורים בתמחור, ואפשר להוסיף שביצועים מעולים, או ביקורות מעולות, יכולים לאפשר למכור במחירים גבוהים יותר.

אבל הטענה הבסיסית של דן היא שאין בהכרח מתאם בין המחיר הסופי לבין הביצועים. לטענה הזו אתה לא מתייחס.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור