סיפורי אגדות


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
לגווארינרי יש כמה וכמה דורות.... על מנת לשחזר סט קשתות המנגנות יחדיו מכל המשפחות (גבוהים - כינורות, בינוני - ויולות, נמוכים למחצה - צ׳לו ונמוכים - קונטארבס), מוכרח ששני הפרמטרים הללו יתרחשו במלואם בביצוע לא פחות ממעולה. ואת זה יקירי, תמצא רק ברמקול רצפה יקר, מדויק, מהיר, חזק, דינמי ושקוף. יש כאלה קרמים, קרבון, מגנזיום, אלומניום ועוד. במילים אחרות, יחידות קשיחות מאוד וקלות מאוד. אין לאף אחת מהן יתרון מוחלט ואף אחת מהן (למעט הקרמי) אינה מחזיקה בחתימת צליל עקבית - תלוי תיכנון.
אתה לא תמיד צודק.
אבל מה? אתה אף פעם לא טועה!
הדבר היחיד שנשאר לדעת הוא - האם אתה מכבד כל אמונה?!
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
לגווארינרי יש כמה וכמה דורות. מומנטו, הומאז׳ והיום אונברסיו. כל אחד מהדורות משתמש ביחידות שונות. היכולות של הגווארינרי (ואני מכיר אותו היטב) מוגבלות מאוד גם בכלי קשת. כלומר, סט של כינורות, ויולות, צ׳לואים ובאסים לא ממש הולך עליו ביחד. במילים אחרות הוא פשוט לא מסוגל להעביר אותם יחד. עם זאת, הוא מתבל את הצליל כמו סטייק בסגנון מזרחי. אני מעדיף רק מלח ופלפל שחור בסטייק שלי. וגם זה, בכמות מאוד מדויקת. זה לא רע לתבל, יש שאוהבים את זה. אבל מכאן ועד היכולות הפנומינליות של הגווארינרי בשיחזור כלי קשת יש מרחק, לא רב, אבל יש. אני שומע ב-90 אחוז מהזמן מוסיקה קלאסית. בשיחזור מוסיקה כזו דרושים שני פרמטרים בציון לא פחות ממעולה - דיוק ודינמיות. לדיוק יש שתי פנים. דיוק בצליל ודיוק בטיימינג שזו גם נגזרת של מהירות/מיידיות. דרושה היכולת לשחזר טרזיינטים באופן מוחלט. כל זה צריך לבוא עם דינמיות. שניהם לא ממש מצטיינים בגווארינרי מכיוון שפיסיקלית, יחידה כזו קטנה לא מסוגלת לשמר את שני היתרונות הללו יחדיו. לא רק הגווארינרי, כל מוניטור קטן אחר יתקשה בזה. עם זאת, התיבול בגווארינרי דור קודם ושלפניו (שופר מאוד בחדש) גם כן מונע נטרליות/דיוק/נאמנות למקור - ההקלטה כמובן. על מנת לשחזר סט קשתות המנגנות יחדיו מכל המשפחות (גבוהים - כינורות, בינוני - ויולות, נמוכים למחצה - צ׳לו ונמוכים - קונטארבס), מוכרח ששני הפרמטרים הללו יתרחשו במלואם בביצוע לא פחות ממעולה. ואת זה יקירי, תמצא רק ברמקול רצפה יקר, מדויק, מהיר, חזק, דינמי ושקוף. יש כאלה קרמים, קרבון, מגנזיום, אלומניום ועוד. במילים אחרות, יחידות קשיחות מאוד וקלות מאוד. אין לאף אחת מהן יתרון מוחלט ואף אחת מהן (למעט הקרמי) אינה מחזיקה בחתימת צליל עקבית - תלוי תיכנון.


בשנות ה90 מגברי הטרנזיסטור היו פופולריים מאד, ודחקו את מגברי מנורות לפינה,
באחת תערוכות האודיו הופיעו קונרד ג׳ונסון ואודיו ריסרצ׳ עם מגברי מנורות, כל היצרנים
זעמו איך הם מעיזים להופיע עם מגברי מנורות,היום נמכרים לפחות 50% מנורות,
וגם כאשר מופיעות מנורות בממיר ציוד היברידי יש העדפה לציוד זה.
באותה מידה כשיהיה מספיק ידע מצטבר על דרייברים מחומרים אקזוטים החדשים,
יתכן ויחזרו לחומרים אורגנים וטיביעים בעיבוד טכנולוגי כגון סיבי קרבון עם אפוקסי מחומם
לטמפ. גבוהה, הקומפוזייט קשה מפלדה וחזק מפלדה וקל יותר מכל המתכות.
אהבתי את ( למעט הקרמי).
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אתה לא תמיד צודק.
אבל מה? אתה אף פעם לא טועה!
הדבר היחיד שנשאר לדעת הוא - האם אתה מכבד כל אמונה?!

תודה.
ולא. באודיו אין אמונות.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
בשנות ה90 מגברי הטרנזיסטור היו פופולריים מאד, ודחקו את מגברי מנורות לפינה,
מה הנחת העבודה? איזה אג'נדה אתה מקדם לנו פה?
1. שחומרים "מתקדמים" לממברנות הם לא הכרחיים?
2. שסונוס פאבר זה הרמקול האולטימטיבי?

ספציפית לגבי שנות ה- 90 שלך... אם נצא מתוך נקודת ההנחה שאתה צודק (אתה הרי אף פעם לא טועה), אז כל מה שכתבת לאחר מכן (על הרמקולים) זה בסה"כ *פרשנות* של עובדה סטטיסטית על מגברים, שאינה קשורה לרמקולים.

הנה פרשנות אחרת:
אולי רק בשנות ה- 90, סוף סוף לאחר 20 שנה מאז שהחלו להשתמש בהם בייצור המוני, הצליחו סוף סוף להגיע עם טרנזיסטורים לאיכויות גבוהות ולמקסם את הפוטנציאל שלהם? אולי בגלל זה נוצר טרנד שגרם לטרנזיסטורים להיות פופולאריים יותר, טרנד שנרגע עם הירידה במכירות בעשורים שבאו לאחר מכן (2000, 2010)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
תודה.
ולא. באודיו אין אמונות.

במה שונות האמונות באודיו, מרפואת אמונה? שמאמינים בכל המרפאים רוחניים ואלטרנתיביים,
אם אדם חש שזה עובד עליו ועוזר לו, אז זה עובד.
זה כל היופי שאנו שונים זה מזה, לכל אחד יש רף לאן שהוא מרים אותו,
אחד נוסע ב Bmw ואחר ב Toyota.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
מה הנחת העבודה? איזה אג'נדה אתה מקדם לנו פה?
1. שחומרים "מתקדמים" לממברנות הם לא הכרחיים?
2. שסונוס פאבר זה הרמקול האולטימטיבי?

ספציפית לגבי שנות ה- 90 שלך... אם נצא מתוך נקודת ההנחה שאתה צודק (אתה הרי אף פעם לא טועה), אז כל מה שכתבת לאחר מכן (על הרמקולים) זה בסה"כ *פרשנות* של עובדה סטטיסטית על מגברים, שאינה קשורה לרמקולים.

הנה פרשנות אחרת:
אולי רק בשנות ה- 90, סוף סוף לאחר 20 שנה מאז שהחלו להשתמש בהם בייצור המוני, הצליחו סוף סוף להגיע עם טרנזיסטורים לאיכויות גבוהות ולמקסם את הפוטנציאל שלהם? אולי בגלל זה נוצר טרנד שגרם לטרנזיסטורים להיות פופולאריים יותר, טרנד שנרגע עם הירידה במכירות בעשורים שבאו לאחר מכן (2000, 2010)

חבל שלא שמת לב,שכתבתי אני מכבד כל אמונה, ואני לא אומר שאני תמיד צודק.......
1. לא הנחתי,כי הנחה בלי בדיקה היא אם כל הפישולים,וגם הפרשנות והאולי.
2. סיפרתי עובדות שהיו והעבדות כפויות עלינו ( מים רותחים ב100c מעלות)
3. הטרנזיסטור הוא לינארי, בעל דיוק וניקיון,ועוד הרבה יתרונות הספקים גבוהים
שמאפשרים לבנות רמקולים עד התיקרה לא נצילים,והישתפרו עם הזמן,
אבל זה עיניין צורך,מי שצריך לשמוע תיזמורת גדולה עם סמכות יבחר בהם.
מה שמעניין שרוצים להגיד משהו טוב על מגבר טרנסיסטורי מוסיפים אבל הוא נשמע כמו מנורות
מוזר, טרנזיסטור ישמע כמו טרנסיסטור ואין שום רע בזה למי שאוהב וצריך( אני מעדיף מנורות)
ולא משנה כמה חלב תוסיף לקפה הוא לא יהיה לבן.

בעיניין חומרים ״מתקדמים״ לא הכניסו אותם לתעשיה לבניית דריבריים יש להם תפקידים
מאוד מוגדרים, וכל האקרובטיקה שיצרני רמקולים עושים כשהמטרה היא גם לעשוק
אנשים בעלי יכולת כלכלית, טוב,הם יכולים להביא את זה על עצמם

האם נראה לך שמישהו יעיז לבנות כינור לא מעץ מסויים שגדל במקום מסויים שעבר
זיקון של מספר שנים,יבנה אותו מחומרים מתקדמים, כמו ברמקולים עם מעטפת
מאלומינים.
סונוס פבר הוא בית הספר הגבוה למוסיקה, די לראות את מספר הפורמים רק של
אוהבי ונאמני הפירמה הזו.
גם סונוס יכלו לאמץ את הקידמה ולאבד את אהבת הקהל ומחיאות כפיים,אם יש לך
שקספיר אל תפרש אותו לאידיש עם תוספות.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
יוסי,
מבלי להתייחס למילותייך אחת לאחת, כי זה יהיה מייגע לכולם וחסר טעם, אני מנסה עדין להבין מה השורה התחתונה של מה שאתה אומר?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
במה שונות האמונות באודיו, מרפואת אמונה? שמאמינים בכל המרפאים רוחניים ואלטרנתיביים,
אם אדם חש שזה עובד עליו ועוזר לו, אז זה עובד.
זה כל היופי שאנו שונים זה מזה, לכל אחד יש רף לאן שהוא מרים אותו,
אחד נוסע ב Bmw ואחר ב Toyota.

נתת דוגמא מעולה. במקרה אני באמת נוסע על Bmw ומה לעשות, גם ברכבים אין אמונה אם כי ביצועים.
זה שאדם אחר מעדיף אמריקאית מתנדנדת כי זה עושה לו נעים בפסי האטה לא אומר שזה הרכב הנכון לצפות ממנו לביצועים כמו דינמיות ויציבות. אז הוא מעדיף להתנדנד - אז? מה לזה ולאמונה, זו העדפה. ואם באמונות עסקינן, ואדם באמת מאמין שלהתנדנד עם האוטו זה הדבר הנכון אז הוא פשוט מאמין במשהו שהוא שגוי. מדוע? משום שהוא מאמין בדבר שאין קשר בינו לבין אמונה. יש עובדות שניתן להרגיש אותן בקלות אם מתנסים מספיק ואם יודעים מהם הפרמטרים שהופכים רכב איכותי למה שהוא. כך גם במערכת אודיו. יש המאמינים שמערכת צריכה להיות רק נעימה לאוזן. אני מאמין שמערכת צריכה להיות נאמנה למה שמוקלט. בלי להוסיף, בלי להחסיר - מדויק/נכון.

גם ההשוואה לרפואה היא השוואה שגויה מהיסוד. זה אפילו לא דומה.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
נתת דוגמא מעולה. במקרה אני באמת נוסע על Bmw ומה לעשות, גם ברכבים אין אמונה אם כי ביצועים.
זה שאדם אחר מעדיף אמריקאית מתנדנדת כי זה עושה לו נעים בפסי האטה לא אומר שזה הרכב הנכון לצפות ממנו לביצועים כמו דינמיות ויציבות. אז הוא מעדיף להתנדנד - אז? מה לזה ולאמונה, זו העדפה. ואם באמונות עסקינן, ואדם באמת מאמין שלהתנדנד עם האוטו זה הדבר הנכון אז הוא פשוט מאמין במשהו שהוא שגוי. מדוע? משום שהוא מאמין בדבר שאין קשר בינו לבין אמונה. יש עובדות שניתן להרגיש אותן בקלות אם מתנסים מספיק ואם יודעים מהם הפרמטרים שהופכים רכב איכותי למה שהוא. כך גם במערכת אודיו. יש המאמינים שמערכת צריכה להיות רק נעימה לאוזן. אני מאמין שמערכת צריכה להיות נאמנה למה שמוקלט. בלי להוסיף, בלי להחסיר - מדויק/נכון.

גם ההשוואה לרפואה היא השוואה שגויה מהיסוד. זה אפילו לא דומה.

נמר,במקרה זה ירית ולאחר מכן סימנת את המטרה,
זה שיש לך מערכת מדויקת, וBmw,זה שייך לסגנון החיים המובנה שלך,מה שחשוב לך
אתה קונה הכי טוב, ומה שלא חשוב לך אז לא,
כתבתי רפואת אמונה והיא קיימת, אנשים שרפואה קונבנציונלית לא עזרה להם
והם מחפשים מזור לכאבם פונים: לביו פיטבק,רפואה סינית,רבנים, לכל מה שיציעו להם
והסיבה פשוטה,כי התיקווה מתה אחרונה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מסכים איתך עקרונית בעניין פתרונות של רפואה חלופית. עם זאת, לא מוצא את הקשר לאודיו.

לגבי המערכת והרכב.
אני אוהב דברים טובים, אני בוחן אותם על פי יכולות/ביצועים ביחס לכסף שאני מוכן/מסוגל להשקיע.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
יוסי,
מבלי להתייחס למילותייך אחת לאחת, כי זה יהיה מייגע לכולם וחסר טעם, אני מנסה עדין להבין מה השורה התחתונה של מה שאתה אומר?

יש דברים שכנראה לא יתממשו בקדנציה שלנו, אז מה? נחקה, אנו לא חיים פעמיים.
תעשית אודיו משתפרת בקצב כמו השגים בספורט, עוד עשירית ריצת 100 מטר וכו,
לדעתי לטרנזיטור ישאר עם חתימת סאונד דומה, בכל שנה תהיה מעטפת אחרת
יוספו איזה שמונץ,אבל לי זה לא ישנה דבר.עתה עוד הגדילו לעשות והביאו עלינו את
ה class-d, ויש כבר משולב דיגיטלי+ טרנזיסטורי edge היצרן מסתיר את זה,למה?

הרמקולים מכל סוגים וכל יצרן יסביר למה הוא חושב ומאמין ששלו עם כל היתרונות.
אני מעדיף את דינמיים כי כי trade off הכי נמוך כלומר פשרה טובה עבורי,
בסוגים אחרים הבס לא מורגש או מטייל בכל הבית,אין חיים בלי הבס

מה שאני רוצה להגיד,שההעדפה היא סוביקטיבית לביצועים של הרמקול,אני נוהג להשוות את
הסקספון וכלי קשת של רמקולים שונים לאלקטה אמטור שלי,ולאף אחד אין את טקסטורה
והכריסמה שיש לסונוס, יש לי גם neat ultimatum xls שהוא מאוד אודיופילי מפורט ושקוף
עם בס איזוברי גדול וגם הוא מהנה,

אמת אחרת שאודיו מתנהג ביחס הפוך לרצוי,אתה הכי קרוב למוסיקה עם מגברים
Single ended ורמקולים נצילים,אך הם בעיתיים בנפח הגדול כדי להפיק בס סביר,
וכאן נכנס פקטור אישה,אי שאתה רוצה להיות צודק או שאתה רוצה להיות נשאוי.

יש לנו קשר אוטנטי לכל מה שאנו אהבים צריך לזהות אותו עם הרמקול הנכון.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור