סיפורי אגדות


kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
אותי מעצבן שהיום יש טרנד,הדרייברים עשויים מטיטניום, אלומיניום, בריליום,מגנזיום,
והאירנים עוד מעט יעשו מפלוטוניום,
למה לא יעשו כמו פעם מקרררבון,הפחמן נמצא בטבע ובגוף האדם באחוזים הכי גבוהים אחרי
המים,והסאונד הכי יפה נמצא שם.

כשתשמע בריליום במיטבו אתה תבין שלא מדובר ב"טרנד".
נכון שזה מעצבן שפתאום באים לך עם יציאות כמו "טוויטר יהלום שחור", אבל ברוב המקרים יש משהו מאחורי זה.
יש גם חברות כמו USHER שרושמות שהדרייברים עשויים X ובפועל זה רק אחוז מסוים מהדרייבר.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
אותי מעצבן שהיום יש טרנד,הדרייברים עשויים מטיטניום, אלומיניום, בריליום,מגנזיום,
והאירנים עוד מעט יעשו מפלוטוניום,
למה לא יעשו כמו פעם מקרררבון,הפחמן נמצא בטבע ובגוף האדם באחוזים הכי גבוהים אחרי
המים,והסאונד הכי יפה נמצא שם.

... פעם עשו מקרטון ולא מסיבי פחם, גם סיבי פחם זה טרנד משנות ה90.. מוצדק? תלוי את מי שואלים...
טיטניום ובריליום היו כבר לפני עשרות שנים ביחידות של JBL, לא משהו שהמציאו לאחרונה.... פשוט היום הטכנולוגיה נגישה ליותר יצרנים, שחלקם גם מחרטטים קצת...
יש יתרונות פיזיקליים ברורים ליחידות קשיחות וקלות- אך זה מאוד תלוי במי שעושה את השימוש בחומר וכיצד הוא מימש אותו הלכה למעשה!
אח"כ צריך ציוד ברמה מאוד גבוהה בכדי שהשקיפות והדינמיות לא יהיו כחרב פיפיות...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
זה טרנד, כי היום זה כבר לא בריליום
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
ניראה לי שאכן זה קרוס.
וואי שלמה, זה מזעזע... פשוט מזעזע :). איך אפשר לאהוב את הסאונד הזה... :)

מה זה על הרמקולים בסרטון הראשון? קרוס-אובר?
ניראה לי קרוס.
:) מה מזעזע יותר...
 

haim sultan

חבר משקיען
הודעות
732
מעורבות
292
נקודות
63
ברווז באנגלית

הבנתי
 

haim sultan

חבר משקיען
הודעות
732
מעורבות
292
נקודות
63
קצת "אדישות " לאישתך ,לא ?

ממש לא, אשתי הייתה בשיחה עם אשתו של פיני (לא נראית בתמונה), אני בדיוק קבלתי מסרון שגרם לנו "להפסקונת".
הרגשנו ממש נוח, אפשר לראות זאת ע"פ שפת הגוף שלנו.
היה ערב מאוד מהנה, ולא פחות לאחר שנפרדנו מהמארחים.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
ניראה לי שאכן זה קרוס.

ניראה לי קרוס.
:) מה מזעזע יותר...
עשית לי חשק לקנות את זה בתקליט.
איך היית מתמצת בכמה משפטים את הסאונד הזה של הווינטאג'ים, של ה- JBLים הענקיים האלה, של כל הקופסאות הריבועיות האלה שיושבות על הרצפה, מהסוג שיש ללנדאו ולגנאדי? מה היתרונות של הדברים האלה?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
עשית לי חשק לקנות את זה בתקליט.
איך היית מתמצת בכמה משפטים את הסאונד הזה של הווינטאג'ים, של ה- JBLים הענקיים האלה, של כל הקופסאות הריבועיות האלה שיושבות על הרצפה, מהסוג שיש ללנדאו ולגנאדי? מה היתרונות של הדברים האלה?
ראשית ,שמח שגרמתי למשהוא חיובי לפחות אחד.
לשאלתך השניה,יש פה עניין כניראה גם פילוסופי וקצת קשה יהיה "בכמה מישפטים".... סליחה מראש.
השבוע יצא לי לדבר עם אחד היבואנים המכובדים בארצנו על סאונד.
ובעיקבות שיחה גם עם יצרן מכובד של רמקולים ,כניראה ישנם שני אסכולות.
רוב האנשים ואני מדבר על רק אודיופילים ,כניראה אוהבים יותר רזולוציות גם אם זה בא ע" ח גוון או טבעיות או דינמיות מאשר רמקול אחר.
העניין של יצור רמקולים בסיגנון המוזכר כניראה בא לפצות על החיסרון שבבנית רמקול בתוך קופסא קטנה.
הרי לא הכי טיבעי שסאונד יצא מקופסא כמו שלך,שלי וכד'.
אנשים מדווחים שהרמקולים הגדולים (ושוב ,גם בניהם ישנם הבדלי איכות ואנו מדברים על הטובים) נשמעים מאוד מאוד טיבעיים ,בס יורד נמוך מאוד ,ודינמיקה ללא גבולות.
קח בחשבון כמו שערן כתב שכבר אז השתמשו בבריליום ביצור אבל אסרו על השמוש עקב כללי בטיחות.היום משתמשים במסג בריליום שאיכשהוא מקבל ציון עובר.
לרמקול כזה צריך מקום .אילו רמקולים גדולים מאוד ,טובים מאוד ולא פרקטיים.
אם היה לי מקום לרמקול כזה הייתי חוסך מתאמץ ומיבא אחד מהטובים.
זו דעתי ומי שרוצה לתלות אותי מוזמן...:אצבע מורמת
 
נערך לאחרונה ב:

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
זה טרנד, כי היום זה כבר לא בריליום

זה עדיין בריליום אצל רוקפורט, פוקאל ומג'יקו לקחו את זה צעד קדימה וציפו אותו יהלום...

לא שמעתי שום סופט דום שמתקרב לבריליום בשקיפות, טבעיות ומהירות.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
מה הכוונה ״הסאונד הכי יפה״?
האם כל יחידות הקרבון נשמעות אותו הדבר?
האם b&w עם יחידת מיד קרבון נשמע כמו מוראל עם יחידת קרבון?
האם שניהם נשמעים אותו יפה כמו kef עם יחידת קרבון?

הקידמה והטכנולוגיה בורחת מהרמקולים של פעם. רמקולים מקרטון שנשמעים ברוב המקרים זוועה ובחלק קטן נשמעים סביר ובעוד יותר קטן נשמעים בינוני. יש כאלה טובים, אבל רק טובים וזה נדיר. רמקולים בעלי יחידות קרטון שנשמעים מדהים זה אפילו נדיר יותר.

אני לא יודע להסביר מה זה סאונד הכי יפה,אבל אני יודע להסביר איך מתקבל אצל כולנו,
תנודות אויר פוגיעם באוזן מתרכזים ועוברים תווך של איברים מכנים ובסוף הופכים לאות
חשמלי והמוח מפרש אותו, יש עוד חושים שמפרשים כמו חוש הרגש,אני לא יודע איפה הוא
נמצא (זה כמו סוג של איבר יש אומרים שמרגישים בצ׳קרת מקלעת השמש קרוב למפתח הלב,
מי שהיתאהב פעם יודע ) והרגש לא שווה אצל כולנו על הסקלה.
יש אנשים רגישים מאוד שותים קפה בבוקר לא ישנים בלילה,יש כ15% כאלה בנינו,לכן איך
כל אחד חווה את המוסיקה תלוי איפה הוא נמצא על סקלת הרגישות, וחווה מציאות שונה.
יש אנשים נוטים להיות יותר אנליטים(קוגנטיבים) ויש נוטים להיות יותר רגישיים
הקוגניטיבים יעדיפו רמקולים מפורטים כשהכלים מוגדרים,מהירים ושקופים,
הריגשיים יעדיפו רמקולים כשלמוסיקה יש גם נשמה,ולא איך הם נשמעים והאם מספקים
את סחורה.
לדעתי הקרבון לא נפוץ מסיבה פשוטה,הוא פריך ואי אפשר למתוח אותו בפרס הוא לא פלסטי,
יותר קל לדפוק עשרות דרייברים בשעה מכל מיני מתכות ופלסטיקים,די להיסתכל
על proac carbon six ( six moons שכדי לייצר דרייבר אחד של מיד או באס
לוקח 8 שעות לצוות שלם,לדעתי זה חומר האידאלי לקבלת כל התכונות שאנו מחפשים.

לך תספר את כל האמונות שלך לאבנים גם הם לא מקשיבים!
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
זה עדיין בריליום אצל רוקפורט, פוקאל ומג'יקו לקחו את זה צעד קדימה וציפו אותו יהלום...

לא שמעתי שום סופט דום שמתקרב לבריליום בשקיפות, טבעיות ומהירות.

לא התכוונתי לאיכות כזה או אחרת, אלא שהרבה יצרנים "קפצו" על מילה "בריליום" אחרי פוקאל כמו 4K במסכים או DSD בממירים
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
111
נקודות
43
לשאהל המקורית - ברוב המקרים כאשר אני רואה את המודעות המהללות האלו יש לי רושם שבמודע משקרים במצח נחושה.
עצוב...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני לא יודע להסביר מה זה סאונד הכי יפה,אבל אני יודע להסביר איך מתקבל אצל כולנו,
תנודות אויר פוגיעם באוזן מתרכזים ועוברים תווך של איברים מכנים ובסוף הופכים לאות
חשמלי והמוח מפרש אותו, יש עוד חושים שמפרשים כמו חוש הרגש,אני לא יודע איפה הוא
נמצא (זה כמו סוג של איבר יש אומרים שמרגישים בצ׳קרת מקלעת השמש קרוב למפתח הלב,
מי שהיתאהב פעם יודע ) והרגש לא שווה אצל כולנו על הסקלה.
יש אנשים רגישים מאוד שותים קפה בבוקר לא ישנים בלילה,יש כ15% כאלה בנינו,לכן איך
כל אחד חווה את המוסיקה תלוי איפה הוא נמצא על סקלת הרגישות, וחווה מציאות שונה.
יש אנשים נוטים להיות יותר אנליטים(קוגנטיבים) ויש נוטים להיות יותר רגישיים
הקוגניטיבים יעדיפו רמקולים מפורטים כשהכלים מוגדרים,מהירים ושקופים,
הריגשיים יעדיפו רמקולים כשלמוסיקה יש גם נשמה,ולא איך הם נשמעים והאם מספקים
את סחורה.
לדעתי הקרבון לא נפוץ מסיבה פשוטה,הוא פריך ואי אפשר למתוח אותו בפרס הוא לא פלסטי,
יותר קל לדפוק עשרות דרייברים בשעה מכל מיני מתכות ופלסטיקים,די להיסתכל
על proac carbon six ( six moons שכדי לייצר דרייבר אחד של מיד או באס
לוקח 8 שעות לצוות שלם,לדעתי זה חומר האידאלי לקבלת כל התכונות שאנו מחפשים.

לך תספר את כל האמונות שלך לאבנים גם הם לא מקשיבים!

הקרבון הוא דווקא הכי נפוץ. זה חומר זול יחסית, קל מאוד לעיצוב, חזק, משקל נמוך ואפילו יש שיגידו שהוא נראה מעולה על היחידה. לגבי ״החומר האידיאלי״ זה פשוט לא נכון. אין חומר אידיאלי ואין רמקול אידיאלי. אני משתמש ברמקול שבנוי מיחידות קרמיות (טידל קונטריבה דיאסרה), לפניו היה לי גם רמקול קרמי והבא בתור יהיה, תתפלא, גם קרמי. מדוע? משום שאני חושב שזהו החומר הנכון ממנו צריך לעשות יחידות. הוא קל, קשיח בטירוף, אינו מושפע מהאקלים, מדויק, רזולטיבי ומפורט כמו שום דבר אחר שאני מכיר. אממה, קשה בטירוף להגביר אותו. לא מבחינת כוח, מבחינת ההתאמה למגבר. אז הוא כבר לא הכי אידיאלי עבור 90 אחוז מהחובבים שרוצים לחבר ולשמוע מוסיקה. הוא אידיאלי עבורי כמובן. על יחידות קרמיות למשל, שלכולם גוון צליל שונה תלוי תיבה וקרוס, אבל חתימת הצליל דומה מאוד, ניתן להגיד המון על האופי שלהן. יחידות קרבון, מכיוון ששלל יצרניות בונות כאלה, לא ניתן למצוא מכנה משותף מוחלט בניהם ולכן היא אינה אידיאלית במהות. משום שכל יחידת קרבון נשמעת שונה לחלוטין מאחרת שהגיעה ממפעל אחר. ולכן, היא לא יכולה להיות אידיאלית.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
שלום,

לעתים קרובות אנו נתקלים בפרסומים / בביקורות / בלוחות יד 2

בביטוי "מגבר אגדי " / "רמקול אגדי" וכד'

אני באופן אישי סבור ש דגם מוצלח , ככל שיהיה , לא הופך ל"אגדי".

אז הנה שאלה - אם נעשה "בחזרה לעתיד" איזה מגבר /רמקול/ נגן/ ברווז/ כבל הנמכר היום יהיה בעוד 5-10 שנים "אגדי"?

ולמה ?!


איתי

אם נעשה "בחזרה לעתיד" איזה מגבר /רמקול/ נגן/ ברווז/ כבל הנמכר היום יהיה בעוד 5-10 שנים "אגדי"


ולמה ?!


חוזר לשאלה המקורית..?
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
לא יודע מה הייתה כוונת המחבר בזוג המילים ״סיפורי אגדות״.
אך סופרלטיבים מיותרים אינם בונים אמינות.
לא מזמן ביקרתי אצל בועז פז.
הבחור החליף בורדמנים קטנים,שעל המערכת שלו נשמעו נפלא,ב - Vivid B1.
ושוב המערכת נשמעה נפלא,אבל מאוד שונה.
האם אלו סיפורי אגדות ? לא חושב,בשתי הצורות המערכת נשמעה מעולה.
אך עם ה - B1 טובה בהרבה.
פעמיים כתבתי נפלא,ולא סיפרתי אגדות...
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
הקרבון הוא דווקא הכי נפוץ. זה חומר זול יחסית, קל מאוד לעיצוב, חזק, משקל נמוך ואפילו יש שיגידו שהוא נראה מעולה על היחידה. לגבי ״החומר האידיאלי״ זה פשוט לא נכון. אין חומר אידיאלי ואין רמקול אידיאלי. אני משתמש ברמקול שבנוי מיחידות קרמיות (טידל קונטריבה דיאסרה), לפניו היה לי גם רמקול קרמי והבא בתור יהיה, תתפלא, גם קרמי. מדוע? משום שאני חושב שזהו החומר הנכון ממנו צריך לעשות יחידות. הוא קל, קשיח בטירוף, אינו מושפע מהאקלים, מדויק, רזולטיבי ומפורט כמו שום דבר אחר שאני מכיר. אממה, קשה בטירוף להגביר אותו. לא מבחינת כוח, מבחינת ההתאמה למגבר. אז הוא כבר לא הכי אידיאלי עבור 90 אחוז מהחובבים שרוצים לחבר ולשמוע מוסיקה. הוא אידיאלי עבורי כמובן. על יחידות קרמיות למשל, שלכולם גוון צליל שונה תלוי תיבה וקרוס, אבל חתימת הצליל דומה מאוד, ניתן להגיד המון על האופי שלהן. יחידות קרבון, מכיוון ששלל יצרניות בונות כאלה, לא ניתן למצוא מכנה משותף מוחלט בניהם ולכן היא אינה אידיאלית במהות. משום שכל יחידת קרבון נשמעת שונה לחלוטין מאחרת שהגיעה ממפעל אחר. ולכן, היא לא יכולה להיות אידיאלית.

אני לא חוויתי עד היום כלי קשת יותר מרגשים מגוארנרי, אמטור ואקסטרימה,
בעיני אלה יצירות מונומנטליות, אם נגדיר ההשקעה= אהבה אז כן,פרנקו יצר זו תביעת
הנשמה שלו,הדריבריים עשויים מקרבון עם ציפוי שכבת קרבון נוספת שמקנה קשיחות נוספת,
ככל שהגברה איכותית יותר נוסף רובד נוסף של יופי קסם וביצעים.
וזו הסיבה כשלא מחברים את ציוד האיכותי והגברה איכותית התוצאה לא מספקת,

אני מכבד כל אמונה,ואני לא אומר שאני לא תמיד צודק אך אף פעם לא טועה,
אבל אני כן יודע שאם האמונות שלנו לא ישתנו, גם המציאות לא תשתנה.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני לא חוויתי עד היום כלי קשת יותר מרגשים מגוארנרי, אמטור ואקסטרימה,
בעיני אלה יצירות מונומנטליות, אם נגדיר ההשקעה= אהבה אז כן,פרנקו יצר זו תביעת
הנשמה שלו,הדריבריים עשויים מקרבון עם ציפוי שכבת קרבון נוספת שמקנה קשיחות נוספת,
ככל שהגברה איכותית יותר נוסף רובד נוסף של יופי קסם וביצעים.
וזו הסיבה כשלא מחברים את ציוד האיכותי והגברה איכותית התוצאה לא מספקת,

אני מכבד כל אמונה,ואני לא אומר שאני לא תמיד צודק אך אף פעם לא טועה,
אבל אני כן יודע שאם האמונות שלנו לא ישתנו, גם המציאות לא תשתנה.

לגווארינרי יש כמה וכמה דורות. מומנטו, הומאז׳ והיום אונברסיו. כל אחד מהדורות משתמש ביחידות שונות. היכולות של הגווארינרי (ואני מכיר אותו היטב) מוגבלות מאוד גם בכלי קשת. כלומר, סט של כינורות, ויולות, צ׳לואים ובאסים לא ממש הולך עליו ביחד. במילים אחרות הוא פשוט לא מסוגל להעביר אותם יחד. עם זאת, הוא מתבל את הצליל כמו סטייק בסגנון מזרחי. אני מעדיף רק מלח ופלפל שחור בסטייק שלי. וגם זה, בכמות מאוד מדויקת. זה לא רע לתבל, יש שאוהבים את זה. אבל מכאן ועד היכולות הפנומינליות של הגווארינרי בשיחזור כלי קשת יש מרחק, לא רב, אבל יש. אני שומע ב-90 אחוז מהזמן מוסיקה קלאסית. בשיחזור מוסיקה כזו דרושים שני פרמטרים בציון לא פחות ממעולה - דיוק ודינמיות. לדיוק יש שתי פנים. דיוק בצליל ודיוק בטיימינג שזו גם נגזרת של מהירות/מיידיות. דרושה היכולת לשחזר טרזיינטים באופן מוחלט. כל זה צריך לבוא עם דינמיות. שניהם לא ממש מצטיינים בגווארינרי מכיוון שפיסיקלית, יחידה כזו קטנה לא מסוגלת לשמר את שני היתרונות הללו יחדיו. לא רק הגווארינרי, כל מוניטור קטן אחר יתקשה בזה. עם זאת, התיבול בגווארינרי דור קודם ושלפניו (שופר מאוד בחדש) גם כן מונע נטרליות/דיוק/נאמנות למקור - ההקלטה כמובן. על מנת לשחזר סט קשתות המנגנות יחדיו מכל המשפחות (גבוהים - כינורות, בינוני - ויולות, נמוכים למחצה - צ׳לו ונמוכים - קונטארבס), מוכרח ששני הפרמטרים הללו יתרחשו במלואם בביצוע לא פחות ממעולה. ואת זה יקירי, תמצא רק ברמקול רצפה יקר, מדויק, מהיר, חזק, דינמי ושקוף. יש כאלה קרמים, קרבון, מגנזיום, אלומניום ועוד. במילים אחרות, יחידות קשיחות מאוד וקלות מאוד. אין לאף אחת מהן יתרון מוחלט ואף אחת מהן (למעט הקרמי) אינה מחזיקה בחתימת צליל עקבית - תלוי תיכנון.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור