וואלה מה זה לא.
להרכיב מערכת יקרה שתנצל את מלוא הפוטנציאל שלה זה הרבה יותר קשה ממערכת זולה.
המחיר קונה במקרה הטוב פוטנציאל. לא תוצאה.
במחירים זולים יש מבחר יותר גדול, קל יותר להתאים רכיבים זה לזה, ובדרך כלל דרישות החלקים אחד מהשני נמוכות יותר.
בלי קשר לכל האמור לעיל, אני בטוח שלאוהד יש תוצאה מגניבה ואני שמח בשמחתו.
תודה רבה לך מתנוש,
נראה לי שאפשר אולי לומר שהקשיים מקבלים דגשים אחרים ברמות תקציב שונות,
אני לגמרי מסכים איתך לגמרי שברמה הטכנית יכול להיות קשה יותר למצות את הפוטנציאל מרכיבי היי-אנד יקרים, חלק לא מבוטל מהם רגישים לכל שינוי בהצבה, כבילה, העמדה וכולי ויכולים להגיב באופן מתסכל.
מספיק למשל לחשוב על ההתמודדות עם רמקול פול ריינג' בחלל ביתי מבחינת אקוסטיקה, או על רמקולים מאוד שקופים שמחברים אליהם מקור בהיר מדי.
לעומת זאת בסט-אפים יותר צנועים מבחית תקציב, חלק ניכר מהאתגר בד"כ מוסט אל הפן הכלכלי.
חלק גדול מהמכשירים הפחות יקרים, הם יותר all around ומיועדים מראש לצרכנים מסוג אחר שלא יודעים ולא רוצים להתעסק עם ניואנסים כאלו ולכן מן הסתם הם מתוכננים באופן סלחני יותר לכל הנ"ל.
אני מניח שרובנו נסכים שהאתגר במערכות הפחות יקרות הוא יותר להכיר לאיזה רכיבים יש vfm יותר גבוה כדי לנצל היטב את התקציב שעומד לרשותנו ולמי שיש סבלנות ומוכנות, אז לעבוד עם שוק היד 2 . מובן גם כאן יש עניין של התאמה ובחלק מהמקרים אפילו קריטי, אבל אולי בהכללה ניתן לומר שהאתגר מקבל באמת דגש יותר כלכלי.
*נזכרתי עכשיו בסט -אפ מאוד מאוד מרשים ששמעתי לא מזמן אצל חבר הפורום גדי המכונה gds.
סט אפ שקט בצורה קיצונית, מאוזן ביותר שהרמקולים בו נעלמו לחלוטין בחלל הקטן, הייעודי והמטופל אקוסטית.
לא שמעתי מספיק ממנו אבל התרשמתי מאוד מאוד.
אני חושב ששמתי לב דרכו לטרייד אוף שבין מוסיקליות לרקע שחור.
הוא לא סט-אפ שניתן להגדירו כצנוע במחירי הרכיבים כחדשים, אבל אם מלקטים את הפריטים האלו בשוק היד 2 אז כנראה מדובר ב סדר גודל של 25K כולל רמקולים והוא נשמע הרבה הרבה מעבר לכך.
למיטב זכרוני:
רמקולים PMC 23
נגן של CEC לא יודע איזה דגם
מגבר Moon Neo 340 i
חלק מהכבלים היו diy והשאר אני לא יודע.
באופן אישי אשמח מאוד אם תפרטו כאן עוד סט-אפים ברוח הפוסט..