סט אפ שנשמע מעולה ב 10k כולל כבלים ! (לא כולל רמקולים)


yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,323
מעורבות
21
נקודות
38
אני יכול לתת הרבה מאד דוגמאות למערכות שהתקנתי בטווח מחיר של פחות מ-10 אלש"ח, שמתבססות בעיקר על מוצרים בריטיים משנות ה-90, עם עיצוב פשוט וחסר יומרות, וסאונד שמאוזן במדוייק בין חם ונעים לאוזן לבין חי ותוסס.
אז נכון שזה לא High End, אבל מדובר במוצרים שהייתי יכול לחיות איתם בכיף בעצמי בלי לרוץ לשדרג כל שני וחמישי.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני יכול להעיד על שדרוג שיאיר עשה, אם אני לא טועה לניים נייט 1, מגבר מתחילת שנות ה70, נשמע פנטסטי.

אריה
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,323
מעורבות
21
נקודות
38
אני יכול להעיד על שדרוג שיאיר עשה, אם אני לא טועה לניים נייט 1, מגבר מתחילת שנות ה70, נשמע פנטסטי.

אריה
גם Nait 1 (שנת 81) וגם Nait 2 (שנת 90).
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
אכן בשנות ה90 העליזות, לפני שהבריטים העבירו הכל לסין, היו מערכות מגניבות לגמרי במחיר שפוי:
, Audiolab 8000A, rega brio, arcam A85
Quad 77, Naim nait 3
מגברים שאפשר לקנות היום ב1000-2000₪
רמקולים כמו AE109 או proac studio
B&W cdm וכו...
מערכות בפחות מ10k כולל דאק USB מודרני בכיף...
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
Nait 2, המגבר שהכניס אותי לניים, הוא מגבר מבוקש מאוד גם בימים אלה. קשה להשגה ומאוד יקר יחסית לגילו ולעובדה שהוא בסה"כ פעמיים 14 וואט.

אריה
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
הסט המתואר של ניים בתערוכה(הסט הקטן אטום+ניט) זכה לשבחים מכל מי ששמע ונבחר לסט המוצלח מס 1 בהדגמת הפסנתר,לא צריך לקפוץ מיד כששומעים את השם ניים,מטרתר הפוסט להראות שאפשר להרכיב מערכת צנועת מחיר באיכות מוסיקלית מוצלחת,אם יש לך מה לתרום בנושא אז בבקשה

אני דווקא מאוד אוהב את הצליל של naim, אחרת כנראה גם לא הייתי אוהב את הצליל של המכשירים של Teddy Pardo..
רק כמו שכתבתי ההשוואה לא הוגנת.
זו לא אותה סקלה, זו גם בכלל לא אותה התכוונות מצד היצרן.
ניים ניסו לייצר כאן מכשיר All in one שיכול לתת תוצאה יפה לכל בית, לעומת נסיון של Teddy Pardo לייצר היי-אנד במחיר שפוי באמצעות תכנון מעגל מתוחכם ובלי לאפשר ליבואנים ומשווקים להכפיל ולשלש את מחיר המוצר.
הייתי משווה אותו למונובלוקים של naim עם הספק דומה אם רוצים לעשות השוואה רלוונטית.

לצערי אין לי לתרום סט-אפ מעולה ב 10k יותר לכיוון ה 25k..
מגבר סינגל אנדד של יוניסון ה s6se ו cd של לין קריק מיד שניה וכבלי חשמל ואינטרקונקט של acoustic zen. כבלי רמקולים של qed
כשבחנתי מגברים ונגנים מיד 2, כל אחד מהם היה הכי טוב בקטגוריה שלו בעיני (חיפשתי משולב מנורות סינגל אנדד קלאס A) שניהם היו בפער גדול מאוד ממכשירים שעלו סכומים דומים.
הצלילות והפירוט של הסט-אפ הזה מדהימים אותי כל פעם מחדש, שלא לדבר על המיד החם והחי.
לסט אפ הזה יש מעט מגבלות, זה לא סט אפ לרוק כבד אבל אני לא שם כבר 20 שנה..
בג'אז, קלאסי, "מוסיקת עולם" שירה וכלים אקוסטיים שזה מה שאני שומע הוא שומט לסתות ולא רק שלי..
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני דווקא מאוד אוהב את הצליל של naim, אחרת כנראה גם לא הייתי אוהב את הצליל של המכשירים של Teddy Pardo..
רק כמו שכתבתי ההשוואה לא הוגנת.
זו לא אותה סקלה, זו גם בכלל לא אותה התכוונות מצד היצרן.
ניים ניסו לייצר כאן מכשיר All in one שיכול לתת תוצאה יפה לכל בית, לעומת נסיון של Teddy Pardo לייצר היי-אנד במחיר שפוי באמצעות תכנון מעגל מתוחכם ובלי לאפשר ליבואנים ומשווקים להכפיל ולשלש את מחיר המוצר.
הייתי משווה אותו למונובלוקים של naim עם הספק דומה אם רוצים לעשות השוואה רלוונטית.

לצערי אין לי לתרום סט-אפ מעולה ב 10k יותר לכיוון ה 25k..
מגבר סינגל אנדד של יוניסון ה s6se ו cd של לין קריק מיד שניה וכבלי חשמל ואינטרקונקט של acoustic zen. כבלי רמקולים של qed
כשבחנתי מגברים ונגנים מיד 2, כל אחד מהם היה הכי טוב בקטגוריה שלו בעיני (חיפשתי משולב מנורות סינגל אנדד קלאס A) שניהם היו בפער גדול מאוד ממכשירים שעלו סכומים דומים.
הצלילות והפירוט של הסט-אפ הזה מדהימים אותי כל פעם מחדש, שלא לדבר על המיד החם והחי.
לסט אפ הזה יש מעט מגבלות, זה לא סט אפ לרוק כבד אבל אני לא שם כבר 20 שנה..
בג'אז, קלאסי, "מוסיקת עולם" שירה וכלים אקוסטיים שזה מה שאני שומע הוא שומט לסתות ולא רק שלי..
אני משתדל לא לכתוב על המוצרים של תדי מפני שתדעי הוא גיסי. לדעתי זו טעות לטעון שהצליל של הציוד של תדי דומה לצליל של הציוד של ניים. לתדי יש מושג לגמרי עצמאי לגבי איך מערכת צריכה להישמע, והוא מייצר את המערכות שלו על פי תפיסתו העצמאית מבלי לנסות לחקות או להיות דומה ליצרן אחר.
ובנוסף, תדי הוא בטח מומחה ברמה עולמית בכל מה שקשור לספקים בתחום האודיו.

אריה
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
אני משתדל לא לכתוב על המוצרים של תדי מפני שתדעי הוא גיסי. לדעתי זו טעות לטעון שהצליל של הציוד של תדי דומה לצליל של הציוד של ניים. לתדי יש מושג לגמרי עצמאי לגבי איך מערכת צריכה להישמע, והוא מייצר את המערכות שלו על פי תפיסתו העצמאית מבלי לנסות לחקות או להיות דומה ליצרן אחר.
ובנוסף, תדי הוא בטח מומחה ברמה עולמית בכל מה שקשור לספקים בתחום האודיו.

אריה

אני לא טוען שזה אותו דבר וממש ממש לא שזה חיקוי, אני מעריך מאוד את המוצרים של תדי כמו שאפשר להבין מדברי, גם בגלל התכנון המקורי. אבל בוא נגיד שזה דומה יותר לניים מאשר לקרל, או ל pass labs וכן הלאה.
אני חושב גם שתדי מצליח לייצר מוצרים שבאמת מגרדים רמת היי-אנד במחיר אפשרי (כחדשים !) לרוב הבתים במערב, לעומת ניים וגם לא מעט יצרנים אחרים שצריך לפרק אצלם פי 2-3 כדי להגיע לאותה רמה.
זה בהחלט הישג
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
אכן בשנות ה90 העליזות, לפני שהבריטים העבירו הכל לסין, היו מערכות מגניבות לגמרי במחיר שפוי:
, Audiolab 8000A, rega brio, arcam A85
Quad 77, Naim nait 3
מגברים שאפשר לקנות היום ב1000-2000₪
רמקולים כמו AE109 או proac studio
B&W cdm וכו...
מערכות בפחות מ10k כולל דאק USB מודרני בכיף...
rega ו-naim לא מיצרים בסין hand made in england
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
542
מעורבות
250
נקודות
63
אכן בשנות ה90 העליזות, לפני שהבריטים העבירו הכל לסין, היו מערכות מגניבות לגמרי במחיר שפוי:
, Audiolab 8000A, rega brio, arcam A85
Quad 77, Naim nait 3
מגברים שאפשר לקנות היום ב1000-2000₪
רמקולים כמו AE109 או proac studio
B&W cdm וכו...
מערכות בפחות מ10k כולל דאק USB מודרני בכיף...

אני לגמרי מסכים איתך ערן, בהחלט ציוד נהדר
אבל בכל זאת צריך להביא בחשבון שהמכשירים האלו כבר בני 20 שנה ומועדים לתקלות ובכל מקרה צריכים recap בגילם, לכן גם אלו מחיריהם.
ומעבר לגיל, נראה לי שמה שבאמת עניין אותי כאן, זה לראות אם אפשר להגיע לרמה מאוד גבוהה מבחינת פירוט, איזון, שקט, מוסיקליות וכולי עם מכשירים עדכניים וחדשים יחסית (בני שנתיים-שלוש) שחייהם לפניהם.
לנסות להרכיב סט-אפ שיכול לעמוד זקוף מול סט-אפ היי-אנד מבחינה סונית ואולי תוך הקרבת האספירציות הויזואליות\עיצוביות.
אני לא יכול להגיד שאני שם, אבל אני מרגיש שאפשר להתקרב לזה
"with a little help from my friends."
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
להרכיב מערכת בתקציב נמוך, בלשונם של קורין אלאל ומאיר גולדברג "זאת חצי אומנות".

זה קשה מספיק בתקציב גבוה, אז בתקציב רצפה זה...וואלה.
וואלה מה זה לא.
להרכיב מערכת יקרה שתנצל את מלוא הפוטנציאל שלה זה הרבה יותר קשה ממערכת זולה.
המחיר קונה במקרה הטוב פוטנציאל. לא תוצאה.

במחירים זולים יש מבחר יותר גדול, קל יותר להתאים רכיבים זה לזה, ובדרך כלל דרישות החלקים אחד מהשני נמוכות יותר.

בלי קשר לכל האמור לעיל, אני בטוח שלאוהד יש תוצאה מגניבה ואני שמח בשמחתו.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
מתנוש,
השאלה פה אינה עד כמה קשה למצות את הפוטנציאל ממערכת יקרה, אלא כמה קשה להוציא תוצאות מגניבות ממערכת זולה. זה לא סוד שגם אם נשקיע 200,000 ש"ח בערימת רכיבים שלא קשורים אחד לשני אז נקבל נעירת חמור במקום פסנתר, אבל במינימום הבנה אפשר להוציא תוצאות מעולות מדבר כזה, כי האפשרויות הרבה יותר רחבות בתקציב גבוה.
מצד שני, בתקציב נמוך, בתכלית הפשטות, האפשרויות הרבה יותר מצומצמות, זה כל הסיפור.

hornless - אהבתי את הסטנד האודיופילי ל DVD.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
מתנוש,
השאלה פה אינה עד כמה קשה למצות את הפוטנציאל ממערכת יקרה, אלא כמה קשה להוציא תוצאות מגניבות ממערכת זולה. זה לא סוד שגם אם נשקיע 200,000 ש"ח בערימת רכיבים שלא קשורים אחד לשני אז נקבל נעירת חמור במקום פסנתר, אבל במינימום הבנה אפשר להוציא תוצאות מעולות מדבר כזה, כי האפשרויות הרבה יותר רחבות בתקציב גבוה.
מצד שני, בתקציב נמוך, בתכלית הפשטות, האפשרויות הרבה יותר מצומצמות, זה כל הסיפור.

hornless - אהבתי את הסטנד האודיופילי ל DVD.
אבל כפרה... לא. זה לא נכון.
לא לחינם אומרים לכל ילד שבא לפה ורוצה מערכת ב- 1500 ש"ח לקנות כל רסיבר/מגבר אנגלי משנות ה- 80/תחילת 90 בכמה מאות שקלים, ועוד מדפיים משומשים ב- 500 ש"ח. כי הכל יישמע בסדר.
לך תעשה את זה עם רמקולים של 100,000 ומגבר של 80,000.

אז כן, השאלה היא כמה קשה להוציא תוצאות מגניבות ממערכת זולה. והתשובה היא שלא קשה בכלל. :)
 

אוהד11

צוות האתר
הודעות
542
מעורבות
250
נקודות
63
וואלה מה זה לא.
להרכיב מערכת יקרה שתנצל את מלוא הפוטנציאל שלה זה הרבה יותר קשה ממערכת זולה.
המחיר קונה במקרה הטוב פוטנציאל. לא תוצאה.

במחירים זולים יש מבחר יותר גדול, קל יותר להתאים רכיבים זה לזה, ובדרך כלל דרישות החלקים אחד מהשני נמוכות יותר.

בלי קשר לכל האמור לעיל, אני בטוח שלאוהד יש תוצאה מגניבה ואני שמח בשמחתו.

תודה רבה לך מתנוש,
נראה לי שאפשר אולי לומר שהקשיים מקבלים דגשים אחרים ברמות תקציב שונות,
אני לגמרי מסכים איתך לגמרי שברמה הטכנית יכול להיות קשה יותר למצות את הפוטנציאל מרכיבי היי-אנד יקרים, חלק לא מבוטל מהם רגישים לכל שינוי בהצבה, כבילה, העמדה וכולי ויכולים להגיב באופן מתסכל.
מספיק למשל לחשוב על ההתמודדות עם רמקול פול ריינג' בחלל ביתי מבחינת אקוסטיקה, או על רמקולים מאוד שקופים שמחברים אליהם מקור בהיר מדי.
לעומת זאת בסט-אפים יותר צנועים מבחית תקציב, חלק ניכר מהאתגר בד"כ מוסט אל הפן הכלכלי.
חלק גדול מהמכשירים הפחות יקרים, הם יותר all around ומיועדים מראש לצרכנים מסוג אחר שלא יודעים ולא רוצים להתעסק עם ניואנסים כאלו ולכן מן הסתם הם מתוכננים באופן סלחני יותר לכל הנ"ל.
אני מניח שרובנו נסכים שהאתגר במערכות הפחות יקרות הוא יותר להכיר לאיזה רכיבים יש vfm יותר גבוה כדי לנצל היטב את התקציב שעומד לרשותנו ולמי שיש סבלנות ומוכנות, אז לעבוד עם שוק היד 2 . מובן גם כאן יש עניין של התאמה ובחלק מהמקרים אפילו קריטי, אבל אולי בהכללה ניתן לומר שהאתגר מקבל באמת דגש יותר כלכלי.

*נזכרתי עכשיו בסט -אפ מאוד מאוד מרשים ששמעתי לא מזמן אצל חבר הפורום גדי המכונה gds.
סט אפ שקט בצורה קיצונית, מאוזן ביותר שהרמקולים בו נעלמו לחלוטין בחלל הקטן, הייעודי והמטופל אקוסטית.
לא שמעתי מספיק ממנו אבל התרשמתי מאוד מאוד.
אני חושב ששמתי לב דרכו לטרייד אוף שבין מוסיקליות לרקע שחור.
הוא לא סט-אפ שניתן להגדירו כצנוע במחירי הרכיבים כחדשים, אבל אם מלקטים את הפריטים האלו בשוק היד 2 אז כנראה מדובר ב סדר גודל של 25K כולל רמקולים והוא נשמע הרבה הרבה מעבר לכך.
למיטב זכרוני:
רמקולים PMC 23
נגן של CEC לא יודע איזה דגם
מגבר Moon Neo 340 i
חלק מהכבלים היו diy והשאר אני לא יודע.

באופן אישי אשמח מאוד אם תפרטו כאן עוד סט-אפים ברוח הפוסט..
 

zvi-ka

אוהב את התחום
הודעות
341
מעורבות
85
נקודות
28
ל nait הישן של naim הייתי מצרף נגן ישן linn karik . לפני שנים שמעתי אצל חבר מערכת כזאת שנשמעה לי נהדר לא זוכר מה היו הרמקולים אבל זה אמרתם שלא בתקציב.. אני גם זוכר מניסויים שעשה החבר ומעוד מערכת ששמעתי שבמקום ה nait אפשר לשים מגבר בסיסי של linn לא בטוח בשם, נדמה לי ש majic שעלה אותו מחיר וזה נתן סאונד יותר בהיר למי שאוהב.
בכל המכשירים האלה אני נתקל לפעמים בלוחות במחירי מציאה..
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
שמע מתנוש - אנחנו לא מדברים פה על ילדונים שבאים לפה כדי לקושש מערכת ב 1500 זוזזים כדי שתישמע סביר, זה לא העניין כי ממילא החומר שרץ פה הוא מסוג אחר. אנחנו כן מדברים כאן על חבר'ה שמבינים את ההבדל שבין סאונד סביר לבין סאונד שממש אפשר ליהנות ממנו בהאזנה קריטית, ב 10K זוזים ותקילין, וזו קפיצת מדרגה הן בתקציב ובפוטנציאל. אבל:
כדי למצות פוטצניאל ולדעת להיכן ואיך אפשר לקחת ציוד ישן משומש וזול (זול יחסית. הבחור עם ה 1500 זוזים יביט בתדהמה רבתי על הברנש מתחום ה 10K) צריך להבין מה עושים, ואין מנוס - לדעתי זו הדרגה הכי קשה למימוש.
אם למשל ניקח סולם של 1-10 בו 1 זה סאונד של רדיו שהוא גם שעון מעורר בצורת כדורגל עם לוגו של בנק ו 10 זו רמת הסאונד של רוב המערכות שתמצא כאן אצל האנשים אז זה שם את הדברים בקונטקסט הנכון. כדי לקחת מערכת ב 10K לדרגה 7 או 8, צריך עין ואוזן מאוד מיוחדים בעוד שב 100K זה פשוט פחות קשה כי הרכיבים יהיו טריים יותר, באיכות הרבה יותר שקופה ויותר נקיה, מה גם שמבחר האפשרויות לבחירה יהיה הרבה יותר רחב וגובל באינסופי (כי הוא יכלול, מטבע הדברים, גם את כל הציוד שבתקציב 10K). אני מנחש שברוב המקרים (ושולל קטסטרופות של מעצבי פנים שבוחרים ללקוחות את הציוד לפי מראה בלבד), קצת ניסוי וטעייה ב 100K יקחו את הציוד בקלות לדרגה 8 מהסולם.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
מה זה מעולה....?כנראה איבדתי משהוא בדרך..
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור