סאב כאמצעי להגמשת מיקום רמקולים


Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אנלוגיה - יש לי שמיכה קצרה, אם אכסה את הרגליים יהיה לי חם ברגליים ?
ברור לא ? אבל הראש נשאר חשוף.

סאב מטבע הדברים משפיע על תדרים נמוכים, מיקום לא אופטימלי של הרצפתיים מקלקל תדרים אחרים, פוגע באימאג',
סאב יכול לעזור בתחום הנמוך, אבל לא מתקן את הקלקול שנוצר ע"י מיקום לא אופטימלי של הרצפתיים.
על איזה תיאוריה יש לדבר פה.
לא מדברים על תאוריה- מדברים על מציאות .
מה שקורה במציאות - שכיח מאוד שתדרי המיד והגבוהים - יהיה להם אידאלי להיות במקום x .לא משנה מה המקום כרגע .

ותדר הבאס מבקש מקום y .
זה מצב שכיח מאוד הרבה יותר מאשר שלכל התדרים מסתדר בדיוק אותו מקום .
זו המציאות - לא תאוריה .

סאב מאפשר לך - להשאיר את הקידמיים במקום שטוב להם מבחינת מיד וגבוהים ולקחת את הבאס למקום שטוב לו .

מעבר לזה גם בוא נניח שמצאת מקום שכל התדרים מתחברים יפה ובמשקל יחסית נכון .
הסבירות שכל הבאס לינארי ונכון היא מאוד נמוכה .
פה יכול להיכנס סאב לעזרה
זה הסבר מאוד פשוט ולא עמוק .
אבל זו המציאות
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
רמקולים רצפתיים elac 407 מצרף תמונה , שומע מוזיקה בווליום נמוך יחסית, פופ, קאנטרי, רוק (לא כבד), אינדי. מימדי החדר 4 על 5 (למעשה יותר כי הצד לפינת אוכל פתוח... )
לדעתי כדאי לצרף תמונות של כל הכיוונים של החדר, מה הגובה, וגם מה התקציב לסאב, ואז יוכלו לתת לך תשובות.
איזה מימד של החדר הוא 4 מ' -- הרוחב (הקיר שאליו צמודה המערכת) או האורך?
 

נערך לאחרונה ב:

robo7

אוהב את התחום
הודעות
454
מעורבות
86
נקודות
28
לא מדברים על תאוריה- מדברים על מציאות .
מה שקורה במציאות - שכיח מאוד שתדרי המיד והגבוהים - יהיה להם אידאלי להיות במקום x .לא משנה מה המקום כרגע .

ותדר הבאס מבקש מקום y .
זה מצב שכיח מאוד הרבה יותר מאשר שלכל התדרים מסתדר בדיוק אותו מקום .
זו המציאות - לא תאוריה .

סאב מאפשר לך - להשאיר את הקידמיים במקום שטוב להם מבחינת מיד וגבוהים ולקחת את הבאס למקום שטוב לו .

מעבר לזה גם בוא נניח שמצאת מקום שכל התדרים מתחברים יפה ובמשקל יחסית נכון .
הסבירות שכל הבאס לינארי ונכון היא מאוד נמוכה .
פה יכול להיכנס סאב לעזרה
זה הסבר מאוד פשוט ולא עמוק .
אבל זו המציאות
הסבר "מאוד פשוט ולא עמוק" משוואה עם שני נעלמים, "בוא נניח" - בוא לא נניח זו המציאות לא נניח.
בקיצור מציאות אלטרנטיבית, כמו שר לבטחון לאומי שמביא בטחון.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
תגיד דן ? יש מצב שיש עוד אדיוט כמוני שחושב שסאב מקומו בחנות באם יש לך רמקול FULL RANG ?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
זכותכם לדעתכם ולא צריך ביסוס עובדתי .
רק דברו עניינית ואל תלכו לפוליטיקה או למקומות אישיים או למקומות אידיוטיים או למצב נחל חדרה .
דברו עניינית .
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הסבר "מאוד פשוט ולא עמוק" משוואה עם שני נעלמים, "בוא נניח" - בוא לא נניח זו המציאות לא נניח.
בקיצור מציאות אלטרנטיבית, כמו שר לבטחון לאומי שמביא בטחון.
מהי המציאות?
בוא נדבר שנייה אודיו ונשים פוליטיקה בצד (כמה שאתה שמאלה..אני יותר..) או זריקת אימרות לא מבוססות.

הכלל באודיו ושוב, אודיו, הוא כי בכל מערכת, בכל חדר, לכל רמקול, באשר הוא, הוספת סאבוופר תגרום לאותה מערכת להשמע טוב יותר באופן משמעותי, מאותה מערכת ללא סאבוופר.
וזאת משני טעמים:

1. היכולת שלך לקבל באס ריספונס מדויק עם זוג רמקולים, שקולה לטיסה לירח היום אחה"צ, סאבוופר מאוד יעזור ובמקרים מסוימים יפתור זאת לחלוטין.

2. אי אפשר למקם זוג רמקולים באופן בו הם מצד אחד יתנו אימיג'ינג מצוין ומצד שני ימקסמו את יכולות הבאס שלהם אל מול החדר.

מדובר בשני מיקומים שונים.

סאבוופר "משחרר" את המשתמש מהמגבלה הזו ומשאיר את המשתמש רק עם בחירת המיקום המקסימלי עבור האימיג'ינג.

** החיסרון הגדול בכל הסיפור הזה ובגללו יש אחוז מאוד גדול שלא משתמש בסאבוופר, היא היכולת של המשתמש לשלב סאבוופר במערכת.

לא מדובר במשהו טריוויאלי, או סתם "חיתוך" של תדר כלשהו, יש כאן הרבה רכיבים אחרים שנכנסים לתמונה.

יצירת מצב בו אין אפשרות לשמוע אם מנגנים שני רמקולים, או בעצם שלושה, היא אכן לא פשוטה.

לאור זאת, מערכת בה הסאבוופר לא משולב כראוי, תמיד תשמע משמעותית פחות טוב, ממערכת בה אין סאבוופר בכלל.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
הסבר "מאוד פשוט ולא עמוק" משוואה עם שני נעלמים, "בוא נניח" - בוא לא נניח זו המציאות לא נניח.
בקיצור מציאות אלטרנטיבית, כמו שר לבטחון לאומי שמביא בטחון.
סאב מקומו בחנות באם יש לך רמקול FULL RANG ?
המציאות, לפי ניסיונם של הרבה אנשים, כולל שלי, היא שהמקום האופטימלי לרמקולים מבחינת imaging וטונאליות שונה מהנקודות הספציפיות בחדר שבהן תגובת הבאס היא מיטבית. אין כאן נעלמים ואין כאן שרי ביטחון.

בנוסף, כמעט תמיד יש תדרים שבהם בגלים והחזרותיהם בחדר שמגיעים מכל רמקול/סאב נוצרים דיפים/ביטולים, שללא תלות בכמה חזק הרמקול/סאב מנגן, התגובה בתדרים האלה תהיה חלשה עד אפסית. כמעט תמיד אפשר למקם סאב אחד בנקודה שבה מה שמגיע ממנו אינו כולל ביטולים בתדרי הדיפים של הרמקולים העיקרים, ולפעמים נדרש יותר מסאב אחד כדי להתגבר על כל הדיפים בחדר.

לכן בעזרת סאב/ים מכוייל/ים היטב אפשר להשיג תוצאה טובה יותר מאשר בעזרת זוג רמקולים, גם full range לגמרי.

בנוסף, רמקול full range מונע בד"כ ע"י הגברה של עד כמה מאות ואטים, שהשליטה שלה בתנועת הוופרים מוגבלת (דמפינג פאקטור זו השפעה פסיבית, לא אקטיבית), ויש הגבלה עד כמה הוופרים יכולים לנוע קדימה ואחורה ולהזיז כמויות גדולות של אוויר.

לעומת זאת, בסאב אקטיבי יש בימינו הגברה פנימית שיכולה להגיע לאלפי ואטים בשליטה אקטיבית מירבית, והוופרים יכולים לנוע כמה סנטימטרים טובים קדימה ואחורה, תוך הזזת הרבה מאוד אוויר, והם יכולים לרדת גם לתדרים תת-קוליים שקיימים בסרטים ולהרעיד באופן ממשי את כל הגוף.

כמוכן, לרובם יש RC פנימי שמאפשר להם להתכייל לפי תגובת החדר, מה שאין לרמקול full range פאסיבי.

ונקודה אחרונה -- מה שדורש את רוב ההספק להנעת רמקולים הוא הטיפול בבאסים. אם יש מערכת bass management, כמו שיש בחלק ממערכות ה-RC, כולל ספציפית טרינוב, אפשר לנתב את הצלילים הנמוכים המיועדים לרמקולים אל הסאב/ים, ובכך גם לשפר את הטיפול בבאס שעדיף ע"י הסאב/ים מאשר ע"י רמקולים, וגם מורידים את מירב העומס מהמגברים שמניעים את הרמקולים, מה שבהרבה מקרים משפר את הטיפול שלהם במיד ובגבוהים, וגם הרמקולים עצמם לא נדרשים לטפל בבאסים, שהם קשים לטיפול.

לכן עדיף סאב אחד לפחות בכל מקרה, ולרוב עדיפים שניים.
 
נערך לאחרונה ב:

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
המציאות, לפי ניסיונם של הרבה אנשים, כולל שלי, היא שהמקום האופטימלי לרמקולים מבחינת imaging וטונאליות שונה מהנקודות הספציפיות בחדר שבהן תגובת הבאס היא מיטבית. אין כאן נעלמים ואין כאן שרי ביטחון.

בנוסף, כמעט תמיד יש תדרים שבהם בגלים והחזרותיהם בחדר שמגיעים מכל רמקול/סאב נוצרים דיפים/ביטולים, שללא תלות בכמה חזק הרמקול/סאב מנגן, התגובה בתדרים האלה תהיה חלשה עד אפסית. כמעט תמיד אפשר למקם סאב אחד בנקודה שבה מה שמגיע ממנו אינו כולל ביטולים בתדרי הדיפים של הרמקולים העיקרים, ולפעמים נדרש יותר מסאב אחד כדי להתגבר על כל הדיפים בחדר.

לכן בעזרת סאב/ים מכוייל/ים היטב אפשר להשיג תוצאה טובה יותר מאשר בעזרת זוג רמקולים, גם full range לגמרי.

בנוסף, רמקול full range מונע בד"כ ע"י הגברה של עד כמה מאות ואטים, שהשליטה שלה בתנועת הוופרים מוגבלת (דמפינג פאקטור זו השפעה פסיבית, לא אקטיבית), ויש הגבלה עד כמה הוופרים יכולים לנוע קדימה ואחורה ולהזיז כמויות גדולות של אוויר.

לעומת זאת, בסאב אקטיבי יש בימינו הגברה פנימית שיכולה להגיע לאלפי ואטים בשליטה אקטיבית מירבית, והוופרים יכולים לנוע כמה סנטימטרים טובים קדימה ואחורה, תוך הזזת הרבה מאוד אוויר, והם יכולים לרדת גם לתדרים תת-קוליים שקיימים בסרטים ולהרעיד באופן ממשי את כל הגוף.

כמוכן, לרובם יש RC פנימי שמאפשר להם להתכייל לפי תגובת החדר, מה שאין לרמקול full range פאסיבי.

ונקודה אחרונה -- מה שדורש את רוב ההספק להנעת רמקולים הוא הטיפול בבאסים. אם יש מערכת bass management, כמו שיש בחלק ממערכות ה-RC, כולל ספציפית טרינוב, אפשר לנתב את הצלילים הנמוכים המיועדים לרמקולים אל הסאב/ים, ובכך גם לשפר את הטיפול בבאס שעדיף ע"י הסאב/ים מאשר ע"י רמקולים, וגם מורידים את מירב העומס מהמגברים שמניעים את הרמקולים, מה שבהרבה מקרים משפר את הטיפול שלהם במיד ובגבוהים, וגם הרמקולים עצמם לא נדרשים לטפל בבאסים, שהם קשים לטיפול.

לכן עדיף סאב אחד לפחות בכל מקרה, ולרוב עדיפים שניים.
אתה צודק. יש נקודה אחת חשובה - במערכות לא מכויילות שבהן הסאב לא משתלב בתמונת הסאונד הכוללת ונשמע תמיד כרמקול שלישי לא שייך לכלום חלק מהכשלון נעוץ בזה שהסאב יותר מהיר או יותר איטי מבחינת תנועת הדרייברים מאשר הדרייברים של הרמקולים. הדרייברים של זוג הרמקולים נחתכים, כאשר אין כיול שנעשה על ידי מי שמבין בכך, באופן לא נכון, ואז אין חיבור שמשלב בין הסאב לרמקולים. ולכן הכיול בשילוב בין זוג רמקולים קדמיים לסאב וופר הוא לא פחות מקריטי. וכדי למצות את החיבור באופן מיטבי צריך לשכור את שירותיו של איש מקצוע שיודע לכייל היטב. ואת עלות הכיול צריך להוסיף למחיר הסאב וופר. אין כאן קיצורי דרך.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
ויש מערכות שמשלבות סאב ללא כיול וללא ״בעל מקצוע״
והסאב משתלב בהם בצורה מדהימה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אתה צודק. יש נקודה אחת חשובה - במערכות לא מכויילות שבהן הסאב לא משתלב בתמונת הסאונד הכוללת ונשמע תמיד כרמקול שלישי לא שייך לכלום חלק מהכשלון נעוץ בזה שהסאב יותר מהיר או יותר איטי מבחינת תנועת הדרייברים מאשר הדרייברים של הרמקולים. הדרייברים של זוג הרמקולים נחתכים, כאשר אין כיול שנעשה על ידי מי שמבין בכך, באופן לא נכון, ואז אין חיבור שמשלב בין הסאב לרמקולים. ולכן הכיול בשילוב בין זוג רמקולים קדמיים לסאב וופר הוא לא פחות מקריטי. וכדי למצות את החיבור באופן מיטבי צריך לשכור את שירותיו של איש מקצוע שיודע לכייל היטב. ואת עלות הכיול צריך להוסיף למחיר הסאב וופר. אין כאן קיצורי דרך.
הכל נכון (גם מה שכתב עמיר), למעט המשפט הבא: "חלק מהכשלון נעוץ בזה שהסאב יותר מהיר או יותר איטי מבחינת תנועת הדרייברים מאשר הדרייברים של הרמקולים."
הגיע הזמן להפרד מהמיתוס השגוי הזה שלא הייתה לו אחיזה במציאות גם בעבר. הדרייברים נעים ב"קצב" של הסיגנאל. נעים במדוייק? זה כבר סיפור אחר לגמרי שבא לידי ביטוי בדיסטורשן או בפאואר-קומפרשן.
אילו דרייבר היה מפגר אחרי הסיגאל - לא הייתה שום דרך בעולם לתקן את זה.
תזכורת להמחשה: בעולם הפרו, יש מידים בגודל 12 ו15 שמתמודדים עם תדרים גבוהים בהרבה מאשר סאבים - נראה לך סביר שהם "נעים לאט"?
אותה "איטיות" נשמעת ונתפסת, מקורה בד"כ בסיבות אחרות -
גם דרייברים/סאבים שהם "underperfomers" (לא ב"מהירות" אלא בפגיעה בלינאריות, בתכנון רשלני של הפיזור, בפורטים/רדיאטורים שלא מודלו כהלכה) אבל בעיקר מהשתוללות החדר והעדר כיול הולם (כפי שרשמת בעצם).

לגבי הסיפא שלך בעניין איש מקצוע: זו המלצה טובה ואחראית, רק אם יורשה לי :))), מי שמתאים לו ובא לו ויכול: שווה גם להתנסות ולהשכיל בעניין לבד, גם אם ברוב המקרים קשה יהיה להתחרות בידע והנסיון של מישהו כמו דן...

רועי
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
ויש מערכות שמשלבות סאב ללא כיול וללא ״בעל מקצוע״
והסאב משתלב בהם בצורה מדהימה.
זה מאוד קשה משה, למען האמת אני לא חושב שזה אפשרי, מדובר על מקרה קיצון ממש.

איך אתה משלב סאב בלי כיול?
איך אתה שולט במימד הזמן לצורך הדוגמא?
איך אתה יודע מהי נקודת החיתוך?

דנון ב 3,000 ש"ח מהדיוטי פרי, יעשה עבודה טובה יותר בתחום הזה, מ 20 אודיופילים עם וותק של 40 שנה.

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
זה מאוד קשה משה, למען האמת אני לא חושב שזה אפשרי, מדובר על מקרה קיצון ממש.

איך אתה משלב סאב בלי כיול?
איך אתה שולט במימד הזמן לצורך הדוגמא?
איך אתה יודע מהי נקודת החיתוך?

דנון ב 3,000 ש"ח מהדיוטי פרי, יעשה עבודה טובה יותר בתחום הזה, מ 20 אודיופילים עם וותק של 40 שנה.

רן
רן לא אמרתי שזה פשוט או קל,ממש לא אבל אפשרי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
חלק מהכשלון נעוץ בזה שהסאב יותר מהיר או יותר איטי מבחינת תנועת הדרייברים מאשר הדרייברים של הרמקולים
גם אותי הקפיץ המשפט הזה, אבל רק כיוון אחד שלו. לא נראה לי שיש מישהו אחר שטוען שהסאב מהיר יותר.

הכל נכון (גם מה שכתב עמיר), למעט המשפט הבא: "חלק מהכשלון נעוץ בזה שהסאב יותר מהיר או יותר איטי מבחינת תנועת הדרייברים מאשר הדרייברים של הרמקולים."
הגיע הזמן להפרד מהמיתוס השגוי הזה שלא הייתה לו אחיזה במציאות גם בעבר. הדרייברים נעים ב"קצב" של הסיגנאל. נעים במדוייק? זה כבר סיפור אחר לגמרי שבא לידי ביטוי בדיסטורשן או בפאואר-קומפרשן.
ה"מיתוס" לגבי תגובה איטית של הסאב נעוץ בתיאוריה שהוופר של הסאב כבד יותר, המסלול שלו ארוך יותר, הוא מזיז יותר אוויר, ולכן קשה יותר להזיז אותו מול ההתמדה, החיכוך והתנגדות האוויר המוגדלים. אני לא יודע אם זה נכון או לא, ובטח כשיש הגברה של אלפי ואטים לטפל בזה, אבל יש גם גורם נוסף לעיכוב -- זמן החישוב של ה-DSP שמטפל ב-RC, ואם הבנתי נכון את @Dan-Cinemart שמדד אצלי בחדר, היו הבדלים בזמני התגובה בין שני הסאבים השונים שיש לי.

אילו דרייבר היה מפגר אחרי הסיגאל - לא הייתה שום דרך בעולם לתקן את זה.
יש דרך, וזה חלק ממה שמערכות room correction ראויות לשמן עושות -- מעכבות את הסיגנאל שנשלח לרכיבים המהירים בשיעור רמת הפרשי הזמני התגובה ביניהם לרכיבים האיטיים.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
גם אותי הקפיץ המשפט הזה, אבל רק כיוון אחד שלו. לא נראה לי שיש מישהו אחר שטוען שהסאב מהיר יותר.


ה"מיתוס" לגבי תגובה איטית של הסאב נעוץ בתיאוריה שהוופר של הסאב כבד יותר, המסלול שלו ארוך יותר, הוא מזיז יותר אוויר, ולכן קשה יותר להזיז אותו מול ההתמדה, החיכוך והתנגדות האוויר המוגדלים. אני לא יודע אם זה נכון או לא, ובטח כשיש הגברה של אלפי ואטים לטפל בזה, אבל יש גם גורם נוסף לעיכוב -- זמן החישוב של ה-DSP שמטפל ב-RC, ואם הבנתי נכון את @Dan-Cinemart שמדד אצלי בחדר, היו הבדלים בזמני התגובה בין שני הסאבים השונים שיש לי.


יש דרך, וזה חלק ממה שמערכות room correction ראויות לשמן עושות -- מעכבות את הסיגנאל שנשלח לרכיבים המהירים בשיעור רמת הפרשי הזמני התגובה ביניהם לרכיבים האיטיים.
אני לא מכוון לשיהוי (latency) של העיבוד, או להפרש פאזה או אפילו למהירות הקול ביחס למיקום - בכל אלה אכן אפשר לטפל.
רק למיתוס (אוותר ברשותך על המרכאות :)) הנוגע למהירות התנועה של הדרייבר...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני לא מכוון לשיהוי (latency) של העיבוד, או להפרש פאזה או אפילו למהירות הקול ביחס למיקום - בכל אלה אכן אפשר לטפל.
רק למיתוס (אוותר ברשותך על המרכאות :)) הנוגע למהירות התנועה של הדרייבר...
אני מניח שהכוונה אינה בדיוק למהירות של הדרייבר, אלא לזה שהתגובה של הממברנה של הסאב איטית יותר מהתגובה של הממברנות של הרמקול העיקרי, במיוחד של הטוויטר/ים והמיד/ים, מה שכאמור באמת קורה בפועל מכל הסיבות האמורות.

כך שזה לא לגמרי מיתוס -- התופעה קיימת, רק התיאור/ניסוח אינו מדויק.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אני מניח שהכוונה אינה בדיוק למהירות של הדרייבר, אלא לזה שהתגובה של הממברנה של הסאב איטית יותר מהתגובה של הממברנות של הרמקול העיקרי, במיוחד של הטוויטר/ים והמיד/ים, מה שכאמור באמת קורה בפועל מכל הסיבות האמורות.

כך שזה לא לגמרי מיתוס -- התופעה קיימת, רק התיאור/ניסוח אינו מדויק.
תראה, הממברנה של הדרייבר של הסאב תשלים מחזור בכפוף לסיגנאל באותו הזמן, בין אם הדרייבר הוא פאר היצירה או דרעק גמור. אחרת היינו עדים לטעות מצטברת ולחוסר יכולת לשמור על התדר. אין לי ויכוח על הבדלים בלינאריות בין דרייברים מאיכויות או ספציפיקציות שונות, רק על כך שזה המקור לאותה תפיסה שגויה בקשר לסאבים.

אני מניח ששנינו יכולים לישון היטב עם אי הסכמה לגבי מקור הדיעה הזו :cool:.
רועי
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן לא אמרתי שזה פשוט או קל,ממש לא אבל אפשרי.
השאלה מה ההגדרה שלנו לאפשרי ומה נחשב ל "הצלחה".

לשלוט בתזמון, ברמת המילי שנייה, של שני מוצרים שונים (רמקולים+סאבוופר), שעומדים בשתי נקודות שונות בחדר ויוצרות אינטראקציה שונה עם החדר, כל זאת מבלי להבין גם מהי נקודת החיתוך האופטימלית, אותה נקודה בה הרמקול בעצם מתחיל להשתולל ...

...בשים לב לעובדה שרמקול ימין ורמקול שמאל הם (לעניין זה) שני מוצרים שונים, ולאור זאת , כל רמקול יקבל נקודת חיתוך שונה, טיימינג שונה, סלופ ופילטר שונים...

הכל על מנת לייצר מהשלישיה הזאת מוצר אחד..

ולעשות כל זאת באמצעות האוזן...

לא יודע מה להגיד לגבי זה.

רן
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
השאלה מה ההגדרה שלנו לאפשרי ומה נחשב ל "הצלחה".

לשלוט בתזמון, ברמת המילי שנייה, של שני מוצרים שונים (רמקולים+סאבוופר), שעומדים בשתי נקודות שונות בחדר ויוצרות אינטראקציה שונה עם החדר, כל זאת מבלי להבין גם מהי נקודת החיתוך האופטימלית, אותה נקודה בה הרמקול בעצם מתחיל להשתולל ...

...בשים לב לעובדה שרמקול ימין ורמקול שמאל הם (לעניין זה) שני מוצרים שונים, ולאור זאת , כל רמקול יקבל נקודת חיתוך שונה, טיימינג שונה, סלופ ופילטר שונים...

הכל על מנת לייצר מהשלישיה הזאת מוצר אחד..

ולעשות כל זאת באמצעות האוזן...

לא יודע מה להגיד לגבי זה.

רן
בשבילי הצלחה בחיבור סאב ללא אמצעי מדידה הוא להיות עם ולהרגיש בלי.
כל עוד הסאב מנגן ואני לא מרגיש שיש סאב בחדר בשבילי זה הצלחה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
תראה, הממברנה של הדרייבר של הסאב תשלים מחזור בכפוף לסיגנאל באותו הזמן, בין אם הדרייבר הוא פאר היצירה או דרעק גמור. אחרת היינו עדים לטעות מצטברת ולחוסר יכולת לשמור על התדר.
אין לי מספיק ידע כדי להבין מה ההשפעה של פיגור -- קבוע, לא מצטבר -- של מחזור/ים וחלקי מחזור על הצליל והאם/איך האוזן האנושית רגישה לזה.

אני מניח ששנינו יכולים לישון היטב עם אי הסכמה לגבי מקור הדיעה הזו :cool:.
אני רק אומר שהדיעה הזו אינה לגמרי מיתוס: יש תופעה, אבל הניסוח המקובל של "דרייבר איטי" אינו מדויק.

וכן, נוכל לישון היטב עם אי הסכמה לגבי ה"מיתוס" :)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
בשבילי הצלחה בחיבור סאב ללא אמצעי מדידה הוא להיות עם ולהרגיש בלי.
כל עוד הסאב מנגן ואני לא מרגיש שיש סאב בחדר בשבילי זה הצלחה.
שוב משה, אתה לא הולך לפרקטיקה, מבחינתי מדובר על אימרות שנזרקות לחלל.

אתה מדבר על "להרגיש בלי" ומישהו אחר מדבר על שמיכות קצרות...
אנחנו בפורום אודיו, אנשים צריכים, לפחות לנסות , לדבר אודיו.

ברשותך, בוא ננסה קצת פרקטיקה....

זה הסאב שלי, בחלל שלי, בנקודת האופטימום שלו בחדר.

Screenshot_20230318_150713_VNC Viewer.jpg


ככה הוא נמדד. יתכן והאוזן שלך או שלי, חושבות שמדובר במוצר הכי מאוזן בתבל, אבל בפועל, יש כאן הפרשים עצומים בין התדרים.

עכשיו, ברשותך, אנא הסבר לי בכלים פרקטיים, כיצד אתה יכול להגיע למצב הבא, לפיו הסאבוופר הוא ב +/- 1.5DB, מצב בו האוזן האנושית לא יכולה לשמוע הבדלים בין התדרים:

Screenshot_20230318_150809_VNC Viewer.jpg


כיצד ניתן להגיע למצב זה, ללא מדידות וכיולים ומיקרופונים ותיזמון ושליטה בסלופים ופילטרים וחיתוך מדויק ושונה.....הכיצד זה אפשרי?

אשמח להבין.

רן
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור