סאב כאמצעי להגמשת מיקום רמקולים


שחר.ח

אוהב את התחום
הודעות
55
מעורבות
17
נקודות
8
בהנתן אופציה מוגבלת של מיקום רקמולים רצפתיים
(לא ניחן למקם באזור אחר בחדר לא סימטרי) האם הוספה של סאב ( שמיקום שלו בחלל יותר גמישה) יכולה לסייע בקבלת תוצאה סופית מאוזנת יותר בתדרים נמוכים ? שואל ברמת התיאוריה, ברור לי שכל מקרה לגופו אבל אם התיאוריה לא עובדת המקרה הפרטי כנראה גם לא משנה
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
בהנתן אופציה מוגבלת של מיקום רקמולים רצפתיים
(לא ניחן למקם באזור אחר בחדר לא סימטרי) האם הוספה של סאב ( שמיקום שלו בחלל יותר גמישה) יכולה לסייע בקבלת תוצאה סופית מאוזנת יותר בתדרים נמוכים ? שואל ברמת התיאוריה, ברור לי שכל מקרה לגופו אבל אם התיאוריה לא עובדת המקרה הפרטי כנראה גם לא משנה
בסבירות מאוד מאוד מאוד גבוהה - כן .
התשובה זהה גם במצב בו אתה יכול למקם את הקידמיים בכל מקום שתרצה בחלל .
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
בסבירות מאוד מאוד מאוד גבוהה - כן .
התשובה זהה גם במצב בו אתה יכול למקם את הקידמיים בכל מקום שתרצה בחלל .
היי דן, החלק של תשובתך השני לא כול כך ברור לי - אתה טוען שרמקול קידמי ניתן למקם בכול מקום בחלל בדיוק כמו סאב ללא סימטריה כלפי המאזין? אם סאב זה באמת ברור, אך רמקולים שאמורים להיות מכוונים כלפי המאזין באופן סימטרי עד כמה שניתן - sweet spot שהכי רצוי וסתייה ימינה שמאלה בהתאם למערכת הישיבה שזה סבבה וכמובן תלוי באיכות הסט אפ שבמקרה האידיאלי ישמע טוב ומאוזן לא משנה איפה שתשב, אך עדיין ישיבה הינה מול הרמקולים שעומדים סימטרי - לא? (מקווה שרשמתי לא מסובך מידי:)) תודה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אתה טוען שרמקול קידמי ניתן למקם בכול מקום בחלל בדיוק כמו סאב ללא סימטריה כלפי המאזין?
זה לא מה שדן כתב. הוא כתב שהתשובה לגבי סאב -- שהוספתו יכולה לסייע וכו' -- נכונה גם כשאין מגבלות לגבי מיקום הקדמיים.

זה לא אומר שכדאי למקם את הקדמיים בצורה לא סימטרית או בכל מיקום לא הגיוני/גרוע אחר.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
היי דן, החלק של תשובתך השני לא כול כך ברור לי - אתה טוען שרמקול קידמי ניתן למקם בכול מקום בחלל בדיוק כמו סאב ללא סימטריה כלפי המאזין? אם סאב זה באמת ברור, אך רמקולים שאמורים להיות מכוונים כלפי המאזין באופן סימטרי עד כמה שניתן - sweet spot שהכי רצוי וסתייה ימינה שמאלה בהתאם למערכת הישיבה שזה סבבה וכמובן תלוי באיכות הסט אפ שבמקרה האידיאלי ישמע טוב ומאוזן לא משנה איפה שתשב, אך עדיין ישיבה הינה מול הרמקולים שעומדים סימטרי - לא? (מקווה שרשמתי לא מסובך מידי:)) תודה
תתפלא אבל גם לסאב יש כיווניות במיוחד ככל שאתה עולה בחיתוך התדר שלו
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
זה לא מה שדן כתב. הוא כתב שהתשובה לגבי סאב -- שהוספתו יכולה לסייע וכו' -- נכונה גם כשאין מגבלות לגבי מיקום הקדמיים.

זה לא אומר שכדאי למקם את הקדמיים בצורה לא סימטרית או בכל מיקום לא הגיוני/גרוע אחר.
נו אחלה - כנראה בעיה בהבנת הנקרא:)
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
תתפלא אבל גם לסאב יש כיווניות במיוחד ככל שאתה עולה בחיתוך התדר שלו
זה ידוע, הכול עדיף סימטרי, אך סאב פחות רגיש (למזלינו:))
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
היי דן, החלק של תשובתך השני לא כול כך ברור לי - אתה טוען שרמקול קידמי ניתן למקם בכול מקום בחלל בדיוק כמו סאב ללא סימטריה כלפי המאזין? אם סאב זה באמת ברור, אך רמקולים שאמורים להיות מכוונים כלפי המאזין באופן סימטרי עד כמה שניתן - sweet spot שהכי רצוי וסתייה ימינה שמאלה בהתאם למערכת הישיבה שזה סבבה וכמובן תלוי באיכות הסט אפ שבמקרה האידיאלי ישמע טוב ומאוזן לא משנה איפה שתשב, אך עדיין ישיבה הינה מול הרמקולים שעומדים סימטרי - לא? (מקווה שרשמתי לא מסובך מידי:)) תודה
היי,
מה שעמיר אמר.

הרמקולים הקידמיים סימטרים כמובן ולכן ברוב החדרים הבעיות של הקידמי הם הבעיות של הימני -בדיוק בגלל אותה סימטריה המחויבת בתדרים גבוהים.

הסאב מאפשר מיקום נוסף( גם במימד הגובה) ומייצר בעיות אחרות וחוזקות אחרות .

המטרה בשילוב בניהם היא לקבל את החוזקות של הרמקולים הקידמיים + החוזקות של הסאב וליצור תגובה אחת חזקה ולינארית.
לחתוך את החולשות מהשרשרת הכללית.

את מי שזה מעניין יכול לקרוא עוד על SBIR ברשת - אנמוליות בבאס הקשורות למיקום רמקול/סאב בתדרים נמוכים וניתנות לשינוי על ידי הזזת הרמקול או מיקום האזנה.

לעומת ROOM MODES שזה דבר קבוע ונגזר מיחסי החדר ומתי הוא מתחיל להתנהג כקפיץ כלפי אורך הגל.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
תתפלא אבל גם לסאב יש כיווניות במיוחד ככל שאתה עולה בחיתוך התדר שלו
אוזן אנושית לא יודעת לזהות כיווניות כאשר הסאב חתוך באזור ה- 80-90 הרץ ושם לרוב סאבוופרים חתוכים ולפעמים גם נמוך יותר (יותר נכון, הרמקול חתוך ולא רק הסאב). לאור זאת, אוזן אנושית לעולם לא תדע לאבחן אם במערכת מסוימת עובד או לא עובד הסאבוופר, בהנחה שהסאבוופר האמור כויל ושולב במערכת באופן מקצועי.

למעשה, אנחנו נוטים להתייחס לבאס כמשהו שהוא אומני ולכן לא ניתן להבחין בו , אבל הלכה למעשה באס אינו אומני בהגדרתו ואינו שונה משאר התדרים, הוא הופך לאומני בגלל היחס בין הדרייברים שאנחנו משתמשים בהם לאורך הגל, הדרייברים הם פשוט פיצפונים ביחס לאורך הגל.

וכמובן יש גם את עניין האימיג'ינג. במערכות בהן יש סאבוופר, תמיד אפשר יהיה ליצור אימיג'ינג טוב יותר, ביחס לאותה מערכת בלי סאבוופר וזאת בשל היכולת של המאזין למקם את הרמקולים במיקום הכי טוב עבור האימיג'ינג ולא עבור הבאס, היות וכמעט תמיד יהיה מדובר ב-2 מיקומים שונים.

רן
 

שחר.ח

אוהב את התחום
הודעות
55
מעורבות
17
נקודות
8
אז עכשיו השאלה הבאה המתבקשת ... מה חשוב לחפש בסאב ? טיפים לבחירה ? (מעבר לרמת מחיר :) )
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
524
נקודות
113
רמת מחיר זה לא משהו ש חשוב לחפש בסאב אלה אם שופוני חשוב לך יותר מהצליל.
אם כך הדבר, תקנה את ההכי יקר וזהו, ואל תוריד ממנו את המחיר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
אז עכשיו השאלה הבאה המתבקשת ... מה חשוב לחפש בסאב ? טיפים לבחירה ? (מעבר לרמת מחיר :) )
לפני הסאב .
איך אתה מתכוון לשלב אותו במערכת ?
מה הסאטאפ הקיים ?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רמת מחיר זה לא משהו ש חשוב לחפש בסאב אלה אם שופוני חשוב לך יותר מהצליל.
אם כך הדבר, תקנה את ההכי יקר וזהו, ואל תוריד ממנו את המחיר.
אני לא יודע לגבי רמת מחיר משה, אבל ההבדלים בין סאבוופרים שונים הם תהומיים, בדיוק כמו הבדלים ברמקולים ובמובנים מסוימים, הבידול בינהם אף גדול יותר.

וגם בתחום הזה, היקרים יותר (לא תמיד כמובן....) יתנו ביצועים טובים יותר.

איכות הדרייברים. איכות התיבה. אופן הפעולה. שילוב יחידות. איכות ההגברה. אפשרויות הכיול/ההתאמה. איכות ה RC הבנויה בפנים, אם בכלל, יכולת השליטה של המשתמש ועוד ועוד...

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אם כך הדבר, תקנה את ההכי יקר וזהו, ואל תוריד ממנו את המחיר.
מתי לאחרונה ראית מוצרי אודיו עם תג מחיר עליהם?
וגם אם יש כזה, הוא על האריזה. אז להשאיר את האריזה במקום שאפשר לראות? :)

לפני הסאב .
איך אתה מתכוון לשלב אותו במערכת ?
מה הסאטאפ הקיים ?
אולי כדאי גם לדעת מה מימדי החדר ומה האילוצים, בנוסף לתמונות של החדר מכל הכיוונים, איזה מוזיקה שומעים ובאיזו עוצמה.
 

שחר.ח

אוהב את התחום
הודעות
55
מעורבות
17
נקודות
8
רמקולים רצפתיים elac 407 מצרף תמונה , שומע מוזיקה בווליום נמוך יחסית, פופ, קאנטרי, רוק (לא כבד), אינדי. מימדי החדר 4 על 5 (למעשה יותר כי הצד לפינת אוכל פתוח... )
Screenshot_20230317-115333_WhatsApp.jpg
IMG-20230205-WA0012.jpg
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
איזו אלקטרוניקה ?
איך אתה מתכוון לחתוך את הקידמיים בתדר הנכון להשתלבות הסאב בחלל ?
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
454
מעורבות
86
נקודות
28
בהנתן אופציה מוגבלת של מיקום רקמולים רצפתיים........ שואל ברמת התיאוריה.....
אנלוגיה - יש לי שמיכה קצרה, אם אכסה את הרגליים יהיה לי חם ברגליים ?
ברור לא ? אבל הראש נשאר חשוף.

סאב מטבע הדברים משפיע על תדרים נמוכים, מיקום לא אופטימלי של הרצפתיים מקלקל תדרים אחרים, פוגע באימאג',
סאב יכול לעזור בתחום הנמוך, אבל לא מתקן את הקלקול שנוצר ע"י מיקום לא אופטימלי של הרצפתיים.
על איזה תיאוריה יש לדבר פה.
 

נערך לאחרונה ב:

שחר.ח

אוהב את התחום
הודעות
55
מעורבות
17
נקודות
8
המגבלות לא ישתנו, הנסיון הוא למקסם אם האיכות במגבלות הסלון . זה לא יהיה אידיאלי ולא ימצא את יכולות הציוד בצורה מלאה אבל זה כרגע המצב
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור