ניפוץ כמה מיתוסים אודיפילים !


truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
תתפלא.
לך תשמע למשל ווליסון אודיו MAXX או אלכסנדריה.
למשל. תראה כמה יפה הוא נותן לך הכל.

תקציב זה הכל.
אני לא צריך לשמוע . אין אפשרות פיסית שרמקול יהיה מהיר מאוד ויוכל לרדת לתדרים נמוכים מאוד בצורה חזקה ושולטת . אתה חייב לבחור , וברגע שאתה בוחר אתה גם בוחר במודע ע"פ הסגנון שלך . אז אני מסכים שאם יש לך המון כסף תוכל למצוא רמקולים שהוויתורים שלך יהיו קטנים , אבל לרוב האנשים עם תקציבים בינוניים ומטה אין את האפשרות הזו .
אז אם היה לי תקציב של 100K לרמקול (או יותר ) ו100-150ל להגברה אולי היית טורח לחפש , אבל כמה אנשים קונים מערכות כאלו וכמה מערכות שמגיעות לאולי 10K ?
ולהם אני מבטיח לך שאין דבר כזה רמקול שיכול להצטיין מספיק במוסיקה שדורשת חוץ מפירוט גם מהירות כמו ג'אז וקלאסית (חלקית) , ורוק כבד שדורש גם ירידה לתדרים נמוכים מאוד ושליטה טובה בהם .
לא סתם אנשים מחלקים את ההגברה לSS ולמנורות , וזה שיש מגברים מנורתיים שחלק מהחברים טוענים שיכולים למלא חלקית את מקום הSS , לא משנה את העובדה שיש חלוקה
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
יואל, את החומה אכן לא קל לנפץ, זה קורה רק בסוף הצד הרביעי. אבל זו דוגמה קיצונית לרוק הכי מורכב שנוצר עם ההפקה הכי מורכבת וגרנדיוזית. וגם זו לא מאתגרת איזה שמינית של מאהלר, שלא לדבר על איזה הולנדי מעופף או אלים מדמדמים של ואגנר. ומה עם עוגב כנסייתי גדול שיורד ל 16 הרץ ומטפס עד הקפלות הקטנות בגובה 50 מטר? בטח יש עוד כמה דוגמאות לרוק ראוותני שנושך למוסיקה קלאסית באוזן אבל בוא נדבר על הכלל ולא על היוצא מן הכלל.

שלמה, כתבת יפה ונכון אבל מצטער, לא מתנשא על רוק. איך הגעת למסקנה הזאת?
 

Vandoren

אוהב את התחום
הודעות
233
מעורבות
0
נקודות
0
ג'ז (גם) אינו מאתגר מערכת בגלל מספר הכלים הלא גדול והעוצמה הלא רבה.

הערה קטנה: אני מוחה, ג'אז קיים גם בהרכבים גדולים ו"מאתגרים". לא כל הג'אז קאמרי. לתחום אותו באופן כזה הוא יותר עניין של טעם.
דוגמאות: תזמורות הביג בנד וההרכבים הגדולים של דיוק אלינגטון, קאונט בייסי, דיזי גילספי, וודי הרמן, קווינסי ג'ונס, אוליבר נלסון, ג'ראלד וילסון ועוד. אני בטוח שגם נתקלת בהקלטות של מיילס דייויס עם גיל אוונס (תזמורת מורכבת), סטן גץ או צ'ארלי פארקר עם מיתרים ושלל זמרות ג'אז שהקליטו בליווי תזמורות גדולות. שלא לדבר על תזמורות דיקסילנד, ניו-אורלינס ותזמורות מסורתיות אחרות. אמני ג'אז בשנות השישים והשבעים עשו שימוש בהרכבי ענק וצירפו מקהלות או תזמורות לא שגרתיות (הרבה יותר נועז ומעניין מהפינק פלויד, דרך אגב).
 

נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אני מצטרף לדעתו של עופר בעניין.
יותר קשה לי להחליט מה נשמע נכון או "טבעי" במוזיקה אלקטרונית או חשמלית. אולי זה בגלל העדפה אישית שלי למוזיקת ג'אז וקלאסי למרות שכולנו שומעים רוק.
לפני שבועים בערך שמעתי את הפילהרמונית הישראלית מנגנת את התחיה של מאהלר בהיכל התרבות. התזמורת הופיע בהרכבה המלא (נגנים כמעט נפלו מהבמה) מקהלה על הטריבונה מאחור של כ 40 זמרים ושתי זמרות שישבו על יד המנצח. הביצוע היה מלהיב , אבל אפשר להתווכח על עד כמה היה טוב.
חזרתי הביתה, המערכת דלקה עוד משעות אחר הצהרים, הכנסתי למכשיר הסידי את הדיסק המעולה של התחיה בניצוחו של איוון פישר. הקשבתי 5 דקות, הקפצתי לקטע אמצעי והסיום וסגרתי את המערכת באכזבה רבה.
זמ אפילו לא מתקרב ולא מדגדג לדבר האמיתי. למרות שהמוזיקה נשמעה נפלא, המערכת "אכלה" את ההקלטה בקלילות, הפרטים היו יותר ברורים (כלומר כלים בודדים נשמעו ברור יותר מהאולם וכו') ולמרות שהמערכת שלי בהחלט סבירה עבורי- זה לא גרד את מה ששמעתי באולם. בעבר שמעתי שורה של מערכות גם סופר יקרות עם צליל מהנה-אף פעם זה לא גריד את הצליל בקונצרט באולם.זה משהו אחר זו פיקציה אחרת אבל לא קשור בכלל למציאות.
האזנה בבית למוזיקה מוקלטת סימפונית מאוד מהנה אבל זה משהו לגמרי אחר מקונצרט.

הרבה אודיופילים לא הולכים באופן תדיר (או בכלל, באופן אבסולוטי) להופעות אבל "מכוונן" את המערכת על פי איזשהו אידאל עצמי שלו, שלא ברור על מה מתבסס.

לגבי הרכב ג'אז- כאחד ששומע הרבה מאוד ג'אז בצורה חיה-זה הרבה יותר קל "לשחזר" טריו או קוונטטת. ברוב הדיסקים הבס (אקוסטי) נשמע ברור וטוב יותר מהופעה. זו כמובן פיקציה. מידת הדיקות הבס גם היא פיקציה- ממליץ לכולם לחיות ולהקשיב לבס אקוסטי באופן תדיר ואז תחזרו ותדברו על הידוקי בס.
בקיצור-אין נאמנות למקור, יש נאמנות לפיקציה.
 
נערך לאחרונה ב:

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
אני לא חושב שיש מישהו שטוען שהמערכת שלו שווה לאולם קונצרטים. הוויכוחי לא על זה. ברורו לכולם שמערכת זה קשקוש אל מול הדבר האמיתי. (שאני אומר הדבר האמיתי אני מדבר על כלים אקוסטים ולא על מחשב)
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מסכים בהחלט לגבי ביג בנד ג'אז. גם זו לפעמים משימה לא קלה.

דיז, מכיר לפחות אדם אחד שויתר לחלוטין על שמיעה של מוסיקה סימפונית בבית. נכון שזה קיצוני אבל הוא מסתפק באולם הקונצרטים בלבד.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
יניב יקירי.

ישנה מוסיקה אלקטרונית שמאחוריה עומדים גאונים.
מוסיקה אלקטרונית טובה תדרוש מערכת מדוייקת ומהירה הרבה מעבר למה שאתה יכול לשער.

שוב יניב.
אתה מוזמן אלי, אשמיע לך כמה יצירות אלקטרוניות שיש סיכוי שישנו את דעתך על מוסיקה אלקטרונית.(Y)
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
יניב יקירי.

ישנה מוסיקה אלקטרונית שמאחוריה עומדים גאונים.
מוסיקה אלקטרונית טובה תדרוש מערכת מדוייקת ומהירה הרבה מעבר למה שאתה יכול לשער.

שוב יניב.
אתה מוזמן אלי, אשמיע לך כמה יצירות אלקטרוניות שיש סיכוי שישנו את דעתך על מוסיקה אלקטרונית.(Y)

איפה קראת שכתבתי שמוזיקה אלקטרונית נכתבה על ידי דבילים?

לצערי ביום חמישי אני טס לחול לשבוע חוזר לכמה ימים וטס שוב, יוצא שעד סוף חודש הבא אין לי הרבה זמן. אבל מבטיח שאני חוזר להגיע להתרשם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
לא כתבתי שטענת כך:מה??????????:, הזכרתי את המילה גאונים מפני שאני באופן אישי מכיר לא מעט מוסיקה אלקטרונית שנכתבה על ידי דבילים.:)
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אני מכיר דביל אחד...
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
לס זה קיצור של לסטר...הוא אמריקני

דג רקק כתב:
היפוך קטן, פנדר סטראטוקאסטר, וגיבסון לס פול. ( אגב השם הוא ל‏ֶה פול, בצרפתית Les מבטאים ל‏ֶה , בארץ זה אחרת :) )



...והאמת שאפשר אפילו לוודא את זה איתו, אם יש צורך,
הוא עדיין מנגן במועדון אירידיום (רח' 42 על ברודווי בניו יורק ) בערבי שני.
 
נערך לאחרונה ב:

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
[ :) ]

אני מעיין פה ושם בכל מיני פורומים שמוקדשים לכל מיני נושאים ולפעמים יש וויכוחים מאוד משעשעים וחסרי תוחלת, מאחר וכל אחד פשוט אומר את דעתו - ואין אפשרות לשום שורה תחתונה אמפירית : קורולה מול מגאן, ניקון מול קאנון, סמסונג מול נוקיה, תאילנד מול הודו - וכך כמעט עד אין סוף.

גם פה נראה שהחלק הויכוחי של הדיון הוא עקר.

זה קצת כמו שתשבו בשבת בבית וכל אחד יכתוב פוסט על זה שהחמין של אשתו יצא היום הכי טעים, ואז יחל ויכוח החומוס, שעועית, גריסים, קישקע, בטטה כן-או-לא.

לכאורה היה עדיף שכל אחד יכתוב את דעתו מהפן החיובי - מה עושה לו טוב או מה הוא אוהב או מעדיף, ולא מה דפוק אצל האחר [ החל מסגנון מוזיקה וכלה ביהלום בקצה השפיץ ].

יש מספיק דברים דפוקים אצל כל אחד מאיתנו לפני שנחפש אצל דפיקויות אצל האחר.

למשל : גיליתי על עצמי בשנים האחרונות שממש אין לי סבלנות ללכת להופעות*.

פתאום אני צריך לשבת עם עוד המון אנשים [ ומלא סיגריות** ] , לחכות בסבלנות למופיעים, לפעמים לסבול מסאונד מסרס או תקלות, להיחנק עם כל 'החומר החדש' שהאמן רוצה לנסות, לחנות, לנסוע, לחזור, אי אפשר לשתות או לעשן משהו [ לרוב ] ובכלל, הכל הופך מאוד מסורבל יחסית לכורסת הלייזי-בוי שלי [ מפתיע ] והצליל שממלא לי את הסלון בעוצמה שאני רוצה, בסדר שאני רוצה, בקצב שאני רוצה....ובטח שבהופעה של אהוד בנאי קשה להעביר ימינה לאום-כולתום או שמאלה למאסיב אטאק.

יש הופעות חריגות : למשל, אם הדייר-סטרייטס יבואו - אלך, אבל גם אז נראה לי שהם יהיו החימום-עבור-עצמם, לרגע שבו אוכל לשבת בשקט [ ברעש ] בבית, בראש טוב, ולהעביר את 'טוויסטינג-ביי-דה-פול' קדימה בלי שקנופלר יחפור לי אותו בראש ובלי שיפרצו לי לאוטו.

בעולם הצילום נוטים אנשים להתגאות בציוד שלהם, ולאורך השנים שמתי לב שיש מתאם מסויים בין דגש על עיסוק בציוד ובטכניקה לבין תוצר דל בשורה התחתונה, עד למצבים בהם אדם עוסק רק בציוד ושדרוגו מבלי שיפיק צילום ראוי יחיד או מבלי שתהיה לו ראייה אומנותית, נאמר כך.

ומגאן זה אוטו ***.





* כשאשתי שמעה את זה היא שאלה אם זה השלב המיזנתרופי הבא שלי***

** אני מעשן בעצמי, מעט, לעולם לא בחלל סגור או בבית.

*** כן, אז מה
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אני מעיין פה ושם בכל מיני פורומים שמוקדשים לכל מיני נושאים ולפעמים יש וויכוחים מאוד משעשעים וחסרי תוחלת, מאחר וכל אחד פשוט אומר את דעתו - ואין אפשרות לשום שורה תחתונה אמפירית : קורולה מול מגאן, ניקון מול קאנון, סמסונג מול נוקיה, תאילנד מול הודו - וכך כמעט עד אין סוף.

גם פה נראה שהחלק הויכוחי של הדיון הוא עקר.

זה קצת כמו שתשבו בשבת בבית וכל אחד יכתוב פוסט על זה שהחמין של אשתו יצא היום הכי טעים, ואז יחל ויכוח החומוס, שעועית, גריסים, קישקע, בטטה כן-או-לא.

לכאורה היה עדיף שכל אחד יכתוב את דעתו מהפן החיובי - מה עושה לו טוב או מה הוא אוהב או מעדיף, ולא מה דפוק אצל האחר [ החל מסגנון מוזיקה וכלה ביהלום בקצה השפיץ ].

יש מספיק דברים דפוקים אצל כל אחד מאיתנו לפני שנחפש אצל דפיקויות אצל האחר.

למשל : גיליתי על עצמי בשנים האחרונות שממש אין לי סבלנות ללכת להופעות*.

פתאום אני צריך לשבת עם עוד המון אנשים [ ומלא סיגריות** ] , לחכות בסבלנות למופיעים, לפעמים לסבול מסאונד מסרס או תקלות, להיחנק עם כל 'החומר החדש' שהאמן רוצה לנסות, לחנות, לנסוע, לחזור, אי אפשר לשתות או לעשן משהו [ לרוב ] ובכלל, הכל הופך מאוד מסורבל יחסית לכורסת הלייזי-בוי שלי [ מפתיע ] והצליל שממלא לי את הסלון בעוצמה שאני רוצה, בסדר שאני רוצה, בקצב שאני רוצה....ובטח שבהופעה של אהוד בנאי קשה להעביר ימינה לאום-כולתום או שמאלה למאסיב אטאק.

יש הופעות חריגות : למשל, אם הדייר-סטרייטס יבואו - אלך, אבל גם אז נראה לי שהם יהיו החימום-עבור-עצמם, לרגע שבו אוכל לשבת בשקט [ ברעש ] בבית, בראש טוב, ולהעביר את 'טוויסטינג-ביי-דה-פול' קדימה בלי שקנופלר יחפור לי אותו בראש ובלי שיפרצו לי לאוטו.

בעולם הצילום נוטים אנשים להתגאות בציוד שלהם, ולאורך השנים שמתי לב שיש מתאם מסויים בין דגש על עיסוק בציוד ובטכניקה לבין תוצר דל בשורה התחתונה, עד למצבים בהם אדם עוסק רק בציוד ושדרוגו מבלי שיפיק צילום ראוי יחיד או מבלי שתהיה לו ראייה אומנותית, נאמר כך.

ומגאן זה אוטו ***.





* כשאשתי שמעה את זה היא שאלה אם זה השלב המיזנתרופי הבא שלי***

** אני מעשן בעצמי, מעט, לעולם לא בחלל סגור או בבית.

*** כן, אז מה
כן אנו יודעים שמגאן זה אוטו , למרות שלענ"ד הוא יותר במוסך כמו כול צרפתיה . :D

אני שמח שתגיע להופעה של הדייר סטרייטס , אבל אני לא אשמח אם תעשן ליידי , לגבי כול השאר אני מסכים איתך לחלוטין .
יש רק דבר אחד חשוב , שאף אחד לא יעיז לומר שגם הפינק פלוייד לא מתאימים למוסיקה "אליטיסטית":D , ואם מישהו יחשוב את זה אזכיר לו שהפלהרמונית של לונדון , הקליטה את הפינק פלוייד
 

Vandoren

אוהב את התחום
הודעות
233
מעורבות
0
נקודות
0
ס. ריכטר, אני מקווה שאתה *מודע לעובדה שהפרת את כללי הציטוט האחיד עם ההערה המכופלת הזו וההערה להערה בתוך שלב ההערות. :מה??????????:
ואתה צודק, יש ויכוחים עקרים (או פוריים, תלוי בנקודת המבט) כאלה בכל פורום ואתר.

*ואל תענה: כן, אז מה? :מה??????????:
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
ס. ריכטר, אני מקווה שאתה *מודע לעובדה שהפרת את כללי הציטוט האחיד עם ההערה המכופלת הזו וההערה להערה בתוך שלב ההערות. :מה??????????:
ואתה צודק, יש ויכוחים עקרים (או פוריים, תלוי בנקודת המבט) כאלה בכל פורום ואתר.

*ואל תענה: כן, אז מה? :מה??????????:

אני לא נגד הויכוחים. את כל נושא ה'עקרות' הקדמתי במילה 'לכאורה'.

למה "לכאורה" ?

כי בלי הויכוחים האלה , הניצוצות והאש, זה ממש לא מעניין: אם כל אחד יבוא ויספר מה הוא אוהב, אפשר לסכם הכל תוך פחות משבוע, לנעוץ את ההודעות ולסגור את הפורום.

האקשן מתחיל בויכוחים, שחלקם ויכוחי הנאמנות למותג : זה קצת מביך וילדותי, שלא לומר דבילי לפרקים [ להתווכח בכתיבה על צליל זה כמו לכתוב על טעם, לך תתווכח שזה מלוח מדי ], אבל זה יוצק עניין.

לא כתבתי שהמגאן הוא אוטו, אלא שהוא אוטו ח-ר /א, אבל איזה בוט צינזר את המילה הזו, אז יצא ש"המגאן הוא אוטו" , שזה ממש לא נכון . המגאן הוא אוטו רק לפי המילון ולא במישור הפרקטי, כמו שסרווין וגה לא באמת עושים רמקולים אלא קופסאות בום מטופשות.

פינק פלויד זו אחת הלהקות האהובות עלי . אם הייתי צריך לבחור רק להקה אחת להאזין לה עד סוף ימי, יש סבירות שהייתי בוחר בהם, בעיקר בגלל המגוון, העושר, המקוריות [דאז] והנגיעה ברגש : מי שלא שמע את סולו הגיטרה ב'אנימלס' שנע בין פיוט להתבכיינות, מי שלא הצטמרר מechoes, מי שלא הזדהה עם Comfortably numb...כנראה לא מת עליהם .:)

המערכת שלי מנגנת אותם לא במיטבם. מלווה אותם אצלי איזה סאונד "אנגלי" [ אני מגדיר סובייקטיבית סאונד אנגלי כמשהו חנוק-חסום-עמום ] שאינו לטעמי. אני תמיד מנחם את עצמי ש'כך הקליטו אותם באנגליה' .
 

z.y

אוהב את התחום
הודעות
291
מעורבות
0
נקודות
0
המערכת שלי מנגנת אותם לא במיטבם. מלווה אותם אצלי איזה סאונד "אנגלי" [ אני מגדיר סובייקטיבית סאונד אנגלי כמשהו חנוק-חסום-עמום ] שאינו לטעמי. אני תמיד מנחם את עצמי ש'כך הקליטו אותם באנגליה' .

אתה מנגן אותם ב cd's או בתקליטי ויניל ?
 

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
אני לא נגד הויכוחים. את כל נושא ה'עקרות' הקדמתי במילה 'לכאורה'.

המערכת שלי מנגנת אותם לא במיטבם. מלווה אותם אצלי איזה סאונד "אנגלי" [ אני מגדיר סובייקטיבית סאונד אנגלי כמשהו חנוק-חסום-עמום ] שאינו לטעמי. אני תמיד מנחם את עצמי ש'כך הקליטו אותם באנגליה' .

המערכת שלי, מאידך, מנגנת אותם בסאונד צרפתי חד ורזה - אני מנחם את עצמי שבודאי הם נשמעו כך באחת מהופעותיהם בצרפת.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
או יופי , עכשיו יתחיל וויכוח אם סאונד צרפתי או אנגלי הם יותר טובים ?!!!:D מה קרה נמאס מהסיני ?!!! :D
לידיעתכם סאונד צרפתי זה סאונד שוויצרי מפה ועד הודעה חדשה , שחושב שהוא המציא את העולם והתרבות
סאונד אנגלי זה של קרי מזג עד אכזריות שמנסים להגן על אכזריותם בעבר ע"י האשמת אחרים באכזריות
אני מעדיף לפעמים סאונד סיני בטעם צ'או מין (לא טעמתי עדיין אבל זה נשמע נפלא):D
ועכשיו תתחיל בפורום מגמה של איזה סאונד אתה מעדיף ולמה
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
ג'וקר אמיתי

נעזוב רגע את הדחקות, לדעתי ניתן איך שהוא להכליל ולהגדיר מאפייני סאונד על פי ארץ הייצור..אולי זה שווה פוסט נפרד.

שלמה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור