ניפוץ כמה מיתוסים אודיפילים !


אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני רואה שכולם נעשו כאן רגישים.:)

לא נמר, היחידים שנעשו "רגישים" הם החבר'ה שנמאס להם מהקטנוניות.
החבר'ה שסונוס ודיז ואילן ואלדר ועוד קטנוניים למיניהם הרסו להם את הפורום ביום שהתחילו בהודעות האישיות שלהם . איל אולי כתבת לא להתרגש מפרובוקציות אבל בחודשיים האחרונים האתר לצערי מתהדר רק בהן. שלא תבין אני מאוד מעריך את נמר ואת כרמי ואת ליאור. רק שאת הרסן הם לא שמו לצערי על האנשים הנכונים. למה? אני לא יודע.

הקטנוניות ,הירידה לפרטים חסרי משמעות אך ורק כדי להתנגח עלתה לכול אלו על העצבים.
אין אבל אין פה שום קשר לרגישות. פשוט אני אדם רציונלי עם חיים , ואני לא מנהל רשימות אחד לאחד על איזה ציוד בדיוק , איזה כבל , ואיזה זרם היה בכל בדיקה שעשיתי לרמקול.

מה שכן למדתי מנסיון של אלפי שעות של הקשבה, זה לזהות רמקול שהוא טוב, ובנוסף שלרוב לחברות יש איזה ציוויון סאונד.
חברה לא תייצר כל סדרת רמקולים עם סאונד אחר לגמריי. כמעט(כמעט אומר לא תמיד לכל כלל יש יוצא מהכלל) כל החברות ששמעתי בחיי ציווין הסאונד דומה, כי האנשים שמתכננים הם אותם אנשים .

ווילסון מקס ואלכסנדריה 1 , כזכור לי חולקים דרייברים דומים מאוד, וגודל לא רחוק אחד מהשני . אפילו אותו טוויטר.
ציוויון הסאונד שלהם לא מסוגל להיות שונה מדיי. אולי לא בדיוק אותו הדבר כיוון שאלו רמקולים אחרים . אבל סה"כ הרעיון דומה.
אגב נמר את חווית את אותו הדבר ברמקולים שלך. אם הMAXX לדעתי הוא רמקול FULL לכל הסגנונות בקלות, תחשוב לבד על האלכסנדריה. שלא נדבר שאני לא מפגר, אני קורא ביקורות עליו בכל העולם , כנראה לא כל אנשי המקצוע מטומטמים נכון?

צורת הכתיבה של אנשים פה בפורום חצתה גבולות, לא מעניין אותי שהם "חברים של" , שיש להם "הומור פנימי" עם חברים פה מפורומים אחרים. אני לא מכיר אף אחד כמעט פה ואני לא יודע מה מסתתר מאחורי המילים. פשוט מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
המקס רמקול מעולה אבל לא כמו האלקסנדריה.

לסונוס

לא התלהבתי באופן אישי, וזה בלשון המעטה שבהמעטה, מהמקס- אבל אני מוכן לקבל שיש אנשים שחושבים שהוא כזה.

מה שמפריע לי זה לא הבחירה / הטעם- אלא האם בצעת השוואה שלו באותו מקום ובאותו זמן עם רמקולים ברמתו ? בכמה הגברות השתמשת ? באילו הגברות ?

מה שאני מנסה להגיד- נמר מנסה לישם שיטה של השוואות כדרך לדון בציוד, אני חותר למפגשי השוואה פתוחים לדיון כללי, איך אפשר לדעתך לדרג רמקול ללא השוואה ?

התרשמות ממוצר ללא נקודת יחוס באותו זמן נראית לי בלתי אפשרית- איך אתה מצליח לעשות זאת ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אורי.

אני אפתיע אותך עם מספר חברות שאני מכיר היטב שהקשר בין הדגמים שלהם הוא מקרי בהחלט.

1- טוטם
2- B&W
3- פוקל

ויש עוד.

ניקח את המגלן של טריינגל שלפי דברי תומרצין {שהקשיב להם} הטויטר שלהם עדין משמעותית לעומת הדגמים מתחתיו שכולם שומרים על קו דומה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
א. לפוקאל ציווין דומה בכל הרמקולים לדעתי.
ב. טוטאם לא שמעתי.
ג. BNW גם דומים סה"כ.

אל תשווה חברה שמייצרת 5 רמקולים לחברות שמייצרות 30 -40 זוגות שונים של רמקולים.

תשמע אני מבין שכולכם מזלזלים בי, אבל בתכלס יש לי יותר שעות שמיעה של רמקולים מרובכם. אני אישית כבר 19 שנה שומע זוגות רמקולים.
אני מסתובב עם מוזיקאים מגיל 15 בערך , ושומע מוזיקה על כל סוגיה מגיל 7-8 בערך.

זה שאני לא הולך לשמוע רק היי אנד ואני לא ציודופיל לא אומר שאני לא מבין דבר או שניים.
למדתי שמכל מלמדי השכלתי.
בואו תלמדו במקום לתקוף.

אגב הטוויטר של המגלאן לעומת האספריט הוא שונה. זה לא אותו אחד.
במגלאן : TZ2900 נחתך ב 2800 24dB/oct
באספריטTZ2500 נחתך ב 2500 24dBoct

בווילסונים כידוע לי זה אותו טוויטר בדיוק בחלק הקדמי. (לאלכסנדריה לפי הידוע לי יש עוד רווליטור הכי יקר של 3/4 כסופר טוויטר אמביאנס מאחורה)
 
נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
אני כתבתי את מה שכתבתי בעיקר בגלל הערות של מספר אנשים במפגש בחיפה כלפיי סגנונות מוזיקה שונים ונחיתותם המוזיקלית ודיבור נפוח על זה שרמקולים HI END מיועדים לסגנונות המוזיקה " הנעלים יותר "
אז כן עופר אני בהחלט התכונתי להפרדה שאנשים עושים בין מה שנחשב כמוזיקה ששווה לבנות לה מערכת ב-חצי מליון שקל ומי ששומע רוק ודומיו חבל לו לבזבז כסף ופשוט שיקנה וורפדל וימהה ב-3000 שח.
אז עופר בוא תשתחרר מהקונספט שאתה שבוי בו רמקול שלא מסוגל להתמודד עם המורכבות של מטל לא יתמודד עם סמפונייה מרובת כלים, רמקול שידע לתת לי את ההלמנס ברדרס על כל שכבות המוזיקה שמוקלטות שם כלל כל כלי הליווי ברקע ועדיין לספק לי גיטרה בס מדויקת ונעימה.... בהחלט יוכל לתת לי קונצרט מרובה כלים.
וזה בעניין ההפרדה והיכולות -רמקולים כאילו נמצאים גם ברמות המחיר הסבירות שמעתה פעם את השם קוודרל שוגון (עוד חודשיים אני אסיים לשפץ את שלי -רמקול בין 10 שנים גרמני 2 יחידות 6.5" מנייר וטויטר ריבון רמקול שבשיא שלו עלה 10000 שח ) מי שירצה יוזמן לשמוע מה 4000 שח שעלה לי הרמקול והשיפוץ מסוגלים לעשות ואיך רמקול שנבנה לפניי עשור משחזר מההלר ומיד אחרי זה דרגון פורס בלי להניד עפעף .
שמעתה את הרמקול של נמר עולה פחות מVR-4 ומתמודד עם קלסי מטל שירת נשים\גברים .... בלי שיעופו הברגים.
אני יודע שתכף תומר לי שרמקול HI END נשמע יותר אמיתי ונאמן למקור - ולפני שתקפוץ ותגיד - אני אומר לך - שגם אצלך בכל רמקול גוון הצליל של כינור נשמע קצת שונה, הרמקול של ה40000 שונה באופי מזה ב-80000 וזה ב80000 שונה בגוון מזה ב-150000 והדובל ב-200000 שונה מה-VR ב-200000 אז למי יש את הצליל הנאמן למקור והטבעי ביותר ???? (אצלי בשוגון למה ככה כי ככה אני אוהב )
כל זה לא נועד להעליב מישהו אבל לא יתכן שאנשים מגיעים למפגש אודיו ומרגישים לא בנוח עם הציוד הממוצע שלהם.
ואני אומר להם שבחלק גדול מהמקרים ציוד ממוצע עולה ביכולותיו על הציוד הפלצני.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
כל זה לא נועד להעליב מישהו .... ואני אומר להם שבחלק גדול מהמקרים ציוד ממוצע עולה ביכולותיו על הציוד הפלצני.

רוצה לדייק באבחנה ברשותך,

רוב הציוד הממוצע נהנה מסינרגיה טובה יותר עם שאר החלקים בסביבתו- ולכן הוא נשמע 'שלם' יותר.

מעט מאוד מערכות יקרות מושקעות בסכומים הנדרשים להגיע לאותה שלמות- ולכן הפערים בתוכה ניכרים ופוגעים באותה השלמות.

מערכות 'פלצניות' מדוגמות נשמעות הרבה יותר טוב ממערכות ממוצעות מדוגמות- ולא צריך לנסות 'לכופך' את הקצוות שיפגשו, אין בזה הגיון.
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
לסונוס

לא התלהבתי באופן אישי, וזה בלשון המעטה שבהמעטה, מהמקס- אבל אני מוכן לקבל שיש אנשים שחושבים שהוא כזה.

מה שמפריע לי זה לא הבחירה / הטעם- אלא האם בצעת השוואה שלו באותו מקום ובאותו זמן עם רמקולים ברמתו ? בכמה הגברות השתמשת ? באילו הגברות ?

מה שאני מנסה להגיד- נמר מנסה לישם שיטה של השוואות כדרך לדון בציוד, אני חותר למפגשי השוואה פתוחים לדיון כללי, איך אפשר לדעתך לדרג רמקול ללא השוואה ?

התרשמות ממוצר ללא נקודת יחוס באותו זמן נראית לי בלתי אפשרית- איך אתה מצליח לעשות זאת ?

il1,
טעם הוא דבר אישי, מהפוסטים שלך ושלי אני בטוח שהבנת שהטעם שלנו שונה.
ההשוואה שלי היא מהנסיון שלי בלבד. את האלקסנדריה שמעתי מחובר למפלצות של קרל ולידו היה מחובר מקס גם לאותו מגבר מחובר למקור - וואדיה.
לאחר שעתיים האזנה חיברנו את הרמקול למגבר מנורות שעונה לשם RM300 של מיוזיק רפרנס. (מגבר שאני מאוד אוהב)
לדעתי האלקסנדריה זה רמקול מדהים. זו דעתי וזה הרפרנס שלי.
 
נערך לאחרונה ב:

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
סונוס

אין לי ויכוח על טעמך, זה יהיה לא רציני.

כל הטענה היתה שיצירת 'סולם' רפרנס מחייב השוואות רלוונטיות ובעלות ערך סגולי- ולא עם מקס- זה לא ממש השוואה למוצר אלטרנטיבי, ו RM200 אינו בדיוק המגבר להשוואה למול קרל על ווילסונים.

כל דרך אחרת לא ממש יוצרת 'סולם' מבוסס, אפילו לעצמך, כמאזין.

אפשר להתרשם ממוצר, אפילו להתרשם מאוד- אבל לייחס למוצר עמדת רפרנס או רף עליון-מצריכה קצת יותר 'בשר' בהתנסות.
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
סונוס

אין לי ויכוח על טעמך, זה יהיה לא רציני.

כל הטענה היתה שיצירת 'סולם' רפרנס מחייב השוואות רלוונטיות ובעלות ערך סגולי- ולא עם מקס- זה לא ממש השוואה למוצר אלטרנטיבי, ו RM200 אינו בדיוק המגבר להשוואה למול קרל על ווילסונים.

כל דרך אחרת לא ממש יוצרת 'סולם' מבוסס, אפילו לעצמך, כמאזין.

אפשר להתרשם ממוצר, אפילו להתרשם מאוד- אבל לייחס למוצר עמדת רפרנס או רף עליון-מצריכה קצת יותר 'בשר' בהתנסות.

לא מסכים. ההגדרה שלך לרפרנס לא נכונה.
רפרנס הוא רמקול שעושה את מה שאני רוצה הכי טוב ששמעתי עד היום. מחר יכול להיות לי רפרנס אחר. אומנם שמעתי אותו עם הקרל והמיוזיק רפרנס אבל הקרל סיפק את הסחורה (מה שהפתיעה אותי כי אני לא אוהב הגברות שלהם) לכן אני יכול להסיק שמה ששמעתי זה לא כל מה שהרמקול יכול לספק.
לכן זה הרפרנס שלי ועד שאשמע משהו טוב יותר זה לא ישתנה אפילו שההגברה שחוברה אליו לא בטוח מוציאה ממנו את המקסימום.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
צחי,

הי-אנד לא מתבטא במוסיקת רוק. חריקות ושיפשופים כל רמקול סביר יודע להוציא יפה מאוד. אין שום בעיה להפיק צליל גיטרה חשמלית ומכות של תוף בס. אין בעיה לתת במה יפה. אין בעיה גדולה לתת הפרדה בין שלשה נגנים, יש בעיה עם הפרדה של עשרים כינורות בתזמורת. הדרישות של מוסיקת רוק מציוד אודיו קלות מאוד באופן יחסי. תעבור על הסקירות של נמר ותראה שרוב הרמקולים שבחן עושים את זה טוב. לא צריך להשקיע הרבה כדי להנות ממוסיקה כזאת ובגלל זה רוב רובו של הקהל הזה לא מוצא שום יתרון בציוד אודיו יקר. לפעמים להיפך.
ההקלטות לא ירודות וכלי הנגינה לא נחותים - כל אלה פשוט לא דורשים יותר מדי.
כך שזה לא מסיבות אליטיסטיות.

בדיוק כנגד אמירות שכאלו מתקומם ובצדק רב צחי ואף אני הגבתי בסגנון של צחי בשירשור אחר.

עופר -

בעינייך מוסיקת רוק זה רק "חריקות ושיפשופים" ?????

לכן גם "אין שום בעיה להפיק צליל גיטרה חשמלית ומכות של תוף בס" ?????

עופר, עם כל הכבוד להיותך בעל ידע וניסיון רב ממני בשל עיסוקך....צר לי לבשר לך שבקביעות האליטיסטיות האלו שלך אתה טועה.

צחי

אני מסכים כמעט עם כל מה שכתבת למעט עניין הנאמנות למקור - אבל זה כבר עניין לפוסט אחר ומעניין לא פחות בשאלה או בויכוח עתיק היומין מהי "נאמנות למקור".

כמו שכתבו לפניי, אנו חיים בעולם של פשרות ועד כמה שהבנתי בתקציבים שפויים לא ניתן להשיג רמקול או מערכת שתבצע ותעביר לנו את הריגוש שבגל סוגי המוסיקה בצורה מצויינת והכי טובה שאפשר.

כל אחד שיעשה את הבחירות שלו במסגרת התקציבים שלו ויגיע למערכת שמרגשת אותו הכי הרבה בסוג המוסיקה שהוא אוהב.

שלמה
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
סונוס

'לטעות' הנדונה אני חותר ! מה שהסקת משמיעה היה רושם ולא מידע- וההחלפה בין מרשים לטוב- 'קלה ונוחה' שאין השוואה בו זמנית.

וזו לא עמדה הקלה לבילבול לך אישית בלבד- זה מקיף את כולנו, אין לנו שום יכולת לעבד מידע ולסנן אבחנות מדוייקות של אירועים שהתרחשו במקומות וזמנים שונים, בכל הקשור לזיכרון צליל.

מבלי השוואות כל מה שאתה זוכר- חסר משמעות. ותופתע מאוד מכמה לא קיימת אצלך (או אצלי) שום יכולת 'להשוואות' מזיכרון צליל שתקרב את האלקסנדריה לרמקולים אחרים.

ולכן מבחינתי 'סולם' הוא רק מסקנות מהשוואה בו זמנית- כי לאחריה אני זוכר מידע וניתוח, לא צליל.

ואני מעדיף סולם סטטיסטי- קרי, יותר ממאזין אחד בעת ההשוואה.
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
סונוס

'לטעות' הנדונה אני חותר ! מה שהסקת משמיעה היה רושם ולא מידע- וההחלפה בין מרשים לטוב- 'קלה ונוחה' שאין השוואה בו זמנית.

וזו לא עמדה הקלה לבילבול לך אישית בלבד- זה מקיף את כולנו, אין לנו שום יכולת לעבד מידע ולסנן אבחנות מדוייקות של אירועים שהתרחשו במקומות וזמנים שונים, בכל הקשור לזיכרון צליל.

מבלי השוואות כל מה שאתה זוכר- חסר משמעות. ותופתע מאוד מכמה לא קיימת אצלך (או אצלי) שום יכולת 'להשוואות' מזיכרון צליל שתקרב את האלקסנדריה לרמקולים אחרים.

ולכן מבחינתי 'סולם' הוא רק מסקנות מהשוואה בו זמנית- כי לאחריה אני זוכר מידע וניתוח, לא צליל.

ואני מעדיף סולם סטטיסטי- קרי, יותר ממאזין אחד בעת ההשוואה.


אני לא מסכים אז נמשיך,

שההבדלים מאוד מאוד קטנים כמו כבלים למשל אתה צודק במאה אחוז אבל ברמקולים המצב קצת שונה. במיוחד שמדברים על רמקול ברמות האלה. ההבדל בין האלקסנדריה למקס שחוברו אחד אחרי השני היו מספיק גדולים כדי להראות את העליונות של האלקסנדריה.

ועכשיו לשאלה, מה הרפרנס שלך? או במילים אחרות, למה אתה שואף?
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לסונוס

לא אמרתי שאין הבדלים בין מקס לאלקסנדריה, אני מניח שהם ישנם.

השאלה היא האם משווים את האלקסנדריה לרמקולים במחירו (דוגמת טידל או אבלון או גרייפון ודומיהם), אז אני מניח שהתשובה היתה יותר מדוייקת על מעמדו כרפרנס.

ניתן כמובן לבצע השוואה אחרת- שבה בחלל קטן יותר האם כדאי להשקיע באלקסנדריה או שמא תקבל תוצאה 'שלמה' יותר עם רמקולים יקרים פחות.

בכל מקרה ללא השוואה אחד מול השני- לטעמי לא ניתן להרכיב רשימת רפרנס.

לגבי שאיפותי, או מה הרפרנס שלי- אחלק את התשובה לשניים, כי רפרנס זה משהו שאני יכול להגיד על משהו שבדקתי ושאיפה זה על מחשבות / דמיונות איך משהו ישמע.

השאיפה שלי היא לחדר מוזיקה במימדים שיאפשרו לי התאמת ציוד: משהו כמו 9 על 7 עם תיקרה של 3.5 מטר. לטעמי זה החלק העיקרי 'בחלום' שלי למערכת ראויה.

הרפרנס שלי מתחלק בין חדרים 'ענקיים' לחדרים 'אנושיים', שני עולמות נפרדים שמדובר במערכות שמע.

בחדרים ענקיים עם תיקרות גבוהות- רמקולי פאנלים, כדוגמת אפוג'י גראנד או מרטין לוגן סטייטמנט 2 .

בחדרים אנושיים עם תיקרות עד 3 מטר- רמקולי שופר נוסח דובל (אומניפלאנריים), ורמקולים קרמיים (נוסח איזופון).

ובמסגרת החלומות אני אשמח אם תהיה לי ההזדמנות לבחון את האיזופון ערבה למול הדובל הבא שיעלה כפליים מהג'ופיטר- 'קרב על קונספציות 'מוזיקאליות' שונות מאוד, ששניהן לטעמי הרבה יותר טובות ממרכולתו של מר ווילסון.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
אילן

האם שמעת את הרמקולים של "קארמה" - kharma , האם הם נכללים במסגרת השאיפות הקרמיות שלך ??

אני שואל כי שמעתי את ה kharma 3.2 ומעניינת אותי ההתרשמות שלך מרמקולים אלו או דומים של קארמה.

שלמה
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ברשימת השאיפות שלי יש כמה וכמה חברות עם אלמנטים קרמיים שלא שמעתי עדיין, וקארמה היא אחת מהן (יש את טידל, וואייט-לומן, אייון אדיו, ואחרות).

אני אשמח להאזין להן לא במסגרת תערוכה- אלא בהאזנה משווה, לא בטוח שאצליח עם כולן.

ככלל אני מכוון את עצמי לחברות שכל האלמנטים (כולל הבס) הם קרמיים, עם מקסימום חריגה ליהלום בקצה העליון (לטעמי ממה ששמעתי בהשוואה לתצורות אחרות- לא ממש הכרחי יהלום בקצה לתוצאה מעולה).
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מיתוסים

גיבסונים את פנדר הם הסטרדיבריוס של היום - נכון. הבעיה היא כי קשה לקבל ייחוס לכלי שאינו אקוסטי, כלומר חשמלי, שם נעשים שינויים לפני ובזמן הנגינה. מוזיקה אודיופילית היא מושג שגוי לטעמי מכיוון שהאודיופיליה אמורה לשרת את המוזיקה שקיימת כבר קודם.
רמקולים שיכולים לייצר עוצמה מרבית ולנגן בכל הספקטרום הם תנאי הכרחי - אבל לא מספיק - לרמקול רפרנס. שמעתי מקס 2 בשתי הזדמנויות, פעם אחת זה לא היה זה, פעם אחת זה נשמע מצוין. שמעתי גרנד סלאם (קודמו של האלכסנדריה) מספר פעמים, הוא עשה כמה דברים נדירים (מעבר לעוצמה ובס) כגון נוכחות מדהימה של כלים וקול אדם, פירוט, יצירת במת צליל ונפח במה מעולים, שלא לדבר על "היעלמות" מוחלטת (דבר מוזר בהתחשב בממדיהם ובמרחק הלא גדול שישבתי מהם). לגבי אלכסנדריה - אני לא שמעתי, אבל מגזין גרמני אחד (מהמנקדים) נתן להם ציון מרבי. יש בארה"ב הטוענים שזהו זה, ואפילו אלו הטוענים שיש טובים יותר מתייחסים אליהם כאל ייחוס. עניין התמורה זה עניין אחר.
ג'ז (גם) אינו מאתגר מערכת בגלל מספר הכלים הלא גדול והעוצמה הלא רבה. מערכת שתעביר הרבה ממה שעושה סימפוניות של מהאלר, רקוויאם של ורדי או ברליוז, פולחן האביב, כרמינה בורנה וכיו"ב היא בכיוון הנכון. כאן קיים גם ייחוס למקור ברור וידוע.
חידושים טכנולוגיים (טרנזיסטורים, CD) שנוצרו מסיבות לא רלוונטיות להשמעה ויתרונם תעשייתי או שימושי אינם בהכרח טובים בכל מה שקשר לנכונות הצליל; לא עשו אותם מלכתחילה בגלל סיבות אלו. האימוץ על-ידי התעשייה נבע אף הוא מסיבות ייצור ושימוש, ממש לא בהכרח בגלל איכות השמע.
לטעון כי רוק היא מוזיקה נחותה הוא, במחילה, לא שווה תגובה. פינק פלויד, לד זפלין, חיפושיות, דלתות, קווין (אני מפסיק, הרשימה ארוכה וכוללת את מלך ארגמן, ועוד כמה עשרות) יצרו מוזיקה שאיכותה - לטעמי וחוויותיי - דגולה ממש, והיא ביטוי עכשווי לאמנות המוזיקה של מאות השנים האחרונות. העניין הוא כי רוק, כמו מוזיקה קלסית מהסוג הגדול, דורש רמקולים רחבי יריעה. ובכלל, רמקולים טובים יותר (ובכלל מערכות טובות יותר) מעבירות (גם) רוק טוב יותר. וכן, רוק בהחלט "שווה" הגברת עילית - בגלל הדרישות שלו ובגלל איכותו המוזיקלית והרגשית.
והערה שלי למושג רפרנס: כשמו כן הוא, ייחוס. כאשר משתמשים במושג זה, צריך רק לדעת למה הייחוס הזה מתייחס. וזה, בין השאר, עניין של החלטה.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
תגובה לכל מי שהגיב אלי

"חריקות ושיפשופים" היה ציטוט מהפוסט של צחי. אני לא טוען שזה כל מה שיש ברוק.
אני מאוד אוהב רוק ועד היום נהנה מאוד מרוק טוב של שנות השבעים מפינק פלויד ועד בכלל..
אבל המונח הזה מסביר משהו את הדרישות של קהל הרוק. לא סתם כתבת אותו. חשוב להם מאוד לשמוע כל פרט במוסיקה ולקבל את כל הספקטרום. כל שפשוף מיתר גיטרה או כחכוח גרון. לרוב הדרישות האלה מאפילות על כל השאר.
אתה צריך להבין צחי ששני העולמות האלה לא מתחברים ותמיד יהיה ויכוח וקונפליקט כששניים יפגשו על הנושא הזה. כשאתה מנסה לנפץ מיתוסים מכיוון הרוק זה נראה קצת מגוחך מהכיוון השני. כשמאזין קלאסי ידבר על צליל טבעי של כינור מאזין הרוק יטען שאין דבר כזה וכן הלאה.
זרימה של מוסיקה זה גם לא מונח שממש מדבר אל מאזיני רוק. אין פה שום דבר אליטיסטי, רק צורת האזנה שונה.

אין שני רמקולים שנשמעים אותו דבר. אולי אפילו לא שניים מאותו מודל. על מה הויכוח?

מוסיקה קלאסית קשה לרמקול לאין שיעור ממוסיקת רוק. כבר כתבו את לפני ואני לא מחדש כאן כלום. אין הקלטת רוק שמאתגרת רמקול (או CD או מגבר) כמו הקלטה של מקהלה או תזמורת פילהרמונית. לא במורכבות, לא בבמה, לא בדינמיקה ולא בדציבלים. זה אלף בית של אודיו.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
רוצה להציע נקודת השקפה אחרת לאיך להסתכל על רמקולים לרוק:

נקודת חיתוך גבוהה של הבס- מעל 500 הרץ, סיכוי לא רע שהרמקול יהיה בעייתי ברוק, מבלי קשר איזו מוזיקה מאתגרת יותר.

שילוב של נקודת חיתוך גבוהה ואלמנטים 'רכים' (קרטון כדוגמא)- מעלים את הסיכוי לאי התאמה.

טוויטרים 'סלחניים' לא יעזרו לרוק להשמע במיטבו- גם אם הם יהיו מפורטים וכל חריקה תישמע.

וכמובן שתמיד יהיו רמקולים חריגים- אבל ככלל אצבע זה יכול לעזור.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
"זה אלף בית של אודיו" (עופר שחורי מלמד)
אני ממש לא בטוח ש"החומה" של פינק פלויד אינה מאתגרת מערכת בבמה, דינמיקה, בס ופרטים כמו יצירה מורכבת אחרת. אין ברוק תזמורת של 120 נגנים ומקהלה של 200, אבל יש שם הרבהההה רמקולים והמון בס. וגם דינמיקה ועוצמה לא ממש חסר.
אני לא יודע מדוע דרישות אלו "מאפילות על כל השאר", אצלי לא.
אודיו נועד לשחזר הכי טוב שאפשר את המוזיקה. ממש לא חשוב לו אם זה בטהובן או ווטרס.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
יואל

אני אנסה לסנגר על עופר למרות שאני עדיין סבור שהוא שבוי בקונספט אליטיסטי ומתנשא כלפי מוסיקת הרוק.

זה גם מתקשר לפוסט האחר לגבי "נאמנות למקור".

מרבית האנשים הזדמן להם לשמוע קול אנושי או כלים אקוסטיים ללא כל תיווך חשמלי/ אלקטרוני בדרך. לכן, יותר קל למרבית האנשים להעריך את האופן בו מערכת סאונד משחזרת קול אנושי או כלים אקוסטיים. לכן גם יותר קל לדרג איכויות ודרישות כביכול ממערכת סאונד טובה כשמדובר בשיחזור מדוייק או טבעי של כלים אקוסטיים וקול אנושי.

את אותה הערכה והדירוג הרבה יותר קשה לבצע כשמדובר במוסיקה אלקטרונית או המופקת מראש באמצעי הגברה חשמליים.

שלמה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור